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인도네시아의 미용 및 퍼스널케어 시장

Beauty and Personal Care in Indonesia

발행일: | 리서치사: Euromonitor International | 페이지 정보: 영문 133 Pages | 배송안내 : 1-2일 (영업일 기준)

    
    
    



※ 본 상품은 영문 자료로 한글과 영문 목차에 불일치하는 내용이 있을 경우 영문을 우선합니다. 정확한 검토를 위해 영문 목차를 참고해주시기 바랍니다.

인도네시아의 미용 및 퍼스널케어 시장 규모는 몇 가지 중요한 요인에 힘입어 2024년에는 소매수량 기준에서도 현재의 금액 기준으로도 플러스 성장을 달성했습니다. 소셜 미디어 플랫폼과 독감 마케팅은 미용 제품의 인지도를 높이고 전자상거래의 급성장은 이러한 제품을 더 많은 사람들이 얻을 수 있도록하고 전반적인 증가에 기여했습니다.

이 보고서는 인도네시아의 미용 및 퍼스널케어를 분석하고 예측한 시장 조사 보고서입니다.

대상 제품 : 베이비 어린이용 제품, 목욕 및 샤워, 컬러 화장품, 데오드란트, 탈모제, 피부 화장품 미용 및 퍼스널케어, 향수, 헤어 케어, 매스 미용 및 퍼스널케어 A, 남성용 미용, 오랄 케어, 오랄 케어(전동 칫솔 제외), 프리미엄 미용 및 퍼스널케어, 프레스티지 미용 및 퍼스널케어, 스킨 케어, 선 케어

데이터 범위 : 시장 규모(분석 및 예측), 기업 점유율, 브랜드 점유율, 유통 데이터

이 보고서를 구입하는 이유

  • 미용 및 퍼스널케어 시장의 상세한 파악
  • 성장분야를 특정하고 변화를 촉진하는 요인을 특정
  • 경쟁 환경, 시장의 주요 기업, 주요 브랜드를 이해
  • 5년간의 예측을 이용하여 시장이 어떻게 발전할 것으로 예측되는지를 평가

Euromonitor International은 시장 조사 보고서, 비즈니스 참고서, 온라인 정보 시스템 출판에서 50년 이상의 실적을 보유하고 있습니다. 런던, 시카고, 싱가포르, 상하이, 빌뉴스, 두바이, 케이프타운, 산티아고, 시드니, 도쿄, 벵갈루루, 상파울루, 서울, 홍콩, 뒤셀도르프, 멕시코시티에 지사를 두고 100개국에 애널리스트 네트워크를 보유한 유로모니터 인터내셔널은 다양한 시장에 대한 이해와 독보적인 역량을 바탕으로 정보에 기반한 전략 계획을 수립할 수 있는 신뢰할 수 있는 정보 자료를 개발할 수 있습니다.

목차

목차 및 표 목록

주요 요약

시장 데이터

면책사항

출처

인도네시아의 매스 미용 및 퍼스널케어

주요 데이터 결과

발전(2024년)

  • 매스 스킨 케어가 계속 주류가 되어, 소비자는 빛나는 피부를 목표
  • Skintific은 성공적인 마케팅 접근 덕분에 낮은 베이스에서 성장을 견인
  • 구입 결정에 있어서 가격 이외의 요소가 중요

전망과 기회

  • 인지도의 높아짐과 함께, 성인용의 선스크린 케어 제품이 가장 급성장을 이룰 전망
  • 할랄 인증은 특히 2026년부터 필수
  • 스킨 케어는 보다 많은 대중용 미용·퍼스널케어 제품의 요소가 될 예정

카테고리 데이터

인도네시아의 프리미엄 미용 및 퍼스널케어

주요 데이터 결과

발전(2024년)

  • 프리미엄 스킨 케어에서는 어린 시절부터 안티 에이징 제품에 대한 관심 증대
  • La-Roche Posay가 주요 로레알 인도네시아의 성장을 견인
  • 소비자는 고급품을 구입할 때 구입 체험을 중시

전망과 기회

  • 썬탠 케어의 인지도가 높아짐에 따라, 계속적인 역동적인 성장이 기대
  • 부문화된 하이브리드 제품이 향후 주요 동향이 될 것으로 예상
  • 효과적이고 다기능 제품에 대한 혁신이 기대

카테고리 데이터

인도네시아의 아기 및 어린이용 제품

주요 데이터 결과

발전(2024년)

  • 출생률의 저하에 의해 보다 강한 상승은 방해되고 있는 것, 성장은 계속
  • PZ Cussons Indonesia는 마케팅과 제품 개발을 활용하여 리드를 확대
  • 소비자가 폭넓은 제품 라인업을 높이 평가하고 있기 때문에 소매 E-Commerce는 성장을 유지

전망과 기회

  • 아기 물티슈나 아기 및 아이 전용의 선스크린은 성장 기회를 제공
  • 예측 기간 중에 자연 식품이나 유기농 제품에의 움직임이 강해집니다.
  • 주장과 성분이 소비자의 선택을 좌우

카테고리 데이터

인도네시아의 목욕 및 샤워

주요 데이터 결과

발전(2024년)

  • 어려운 경제 상황에도 불구하고 제조 업체가 적응하고 계속 성장
  • Unilever는 쇠퇴 경향을 막기 위해 행동을 일으켰습니다.
  • 소매 E-Commerce의 성장에는 프로모션 활동이 중요

전망과 기회

  • 고형 비누에서 바디 워시/샤워 젤로의 전환은 앞으로도 계속 될 전망
  • 바디 워시/샤워 젤에 있어서 스킨 케어는 보다 중요한 요소가 되고 있습니다.
  • 포장 디자인과 친환경 소재가 점점 중요해지고 있습니다.

카테고리 데이터

인도네시아의 컬러 화장품

주요 데이터 결과

발전(2024년)

  • 소셜 미디어는 컬러 코스메틱의 지속적인 역동적인 성장에 기여
  • Paragon은 선두를 유지, 그러나 Hebe Beauty는 소비자의 신뢰에 의해 상승
  • 소매 E-Commerce는 성장 경향을 유지하고 있지만, 버라이어티 스토어에 몰두

전망과 기회

  • 립 제품은 이미 높은 베이스에도 불구하고, 계속해서 가치 성장을 견인할 전망
  • 향후의 구입 결정에 있어서는 저렴한 가격이 중요하게 될 가능성이 높습니다.
  • 색채, 질감, 하이브리드 제품의 혁신

카테고리 데이터

인도네시아의 데오드란트

주요 데이터 결과

발전(2024년)

  • 데오드란트 스프레이는 편리성과 효과에 의해 가장 급성장
  • 점유율 저하에도 불구하고 Unilever는 선두를 유지하고 Lion은 계속 상승
  • 소비자가 라이브 스트리밍에서 구입함에 따라 전자상거래가 계속 증가

전망과 기회

  • 데오드란트 스프레이의 매출이 롤 온을 웃도는 전망
  • 혁신과 천연 성분이 데오드란트의 성장에 공헌할 것으로 기대
  • 많은 소비자가 이슬람의 가치관에 따라, 할랄 데오드란트는 성장해 나갈 전망

카테고리 데이터

인도네시아의 탈모제

주요 데이터 결과

발전(2024년)

  • 탈모제는 과제가, 그루밍 의식의 높아짐과 함께 계속 성장
  • Procter & Gamble은 경쟁하는 탈모 제품의 역풍에 직면
  • 건강 및 퍼스널케어 용품점은 폭넓은 제품 라인 업에 의해 점유율 확대

전망과 기회

  • 최초의 유저를 유치하는 제품을 제공하는 것이, 소비자 기반을 확대하는 열쇠가 될 것으로 전망
  • K-뷰티의 파도를 타고 매출을 늘릴 가능성
  • 피부 친화적인 제품은 소비자에게 기뻐할 가능성이 높습니다.

카테고리 데이터

인도네시아의 향수

주요 데이터 결과

발전(2024년)

  • 매스 맨즈 프래그런스는 제품의 입수 용이성의 향상에 의해 눈부신 성장
  • HMNS는 소비자의 가치 탐구와 유명인과의 파트너십으로부터 이익을 얻었습니다.
  • 평가판이 여전히 인기이기 때문에 미용 전문가가 주요 유통 채널로 계속되었습니다.

전망과 기회

  • 복수의 향수를 소유하는 사람이 늘어나, 성장이 촉진
  • 미용·퍼스널케어 업계 이외로부터의 신규 참가는 계속될 예정입니다.
  • 혁신과 마케팅이 소비자를 끌어들이는 열쇠가 될 것으로 전망됩니다.

카테고리 데이터

인도네시아의 헤어 케어

주요 데이터 결과

발전(2024년)

  • 할랄 인증 제품을 요구하는 소비자 수요가 관련 제품의 성장을 가속
  • 폭넓은 제품 라인업과 지속적인 혁신이 Procter & Gamble의 리드 확대에 공헌
  • 편의점은 근접성, 할인, 프로모션에 의해 활황을 나타냈습니다.

전망과 기회

  • 살롱용 프로페셔널 헤어 케어는 향후도 가장 역동적인 성장이 전망
  • 특정 헤어 케어의 고민에 대처하기 위한 혁신은 앞으로도 중요
  • 스킨 케어 성분 배합으로 확실한 두피 케어 가능

카테고리 데이터

인도네시아의 남성 그루밍

주요 데이터 결과

발전(2024년)

  • 세계의 그루밍 트렌드는 남성의 스킨케어에 좋은 영향
  • Kahf는 할랄 제품과 인플루언서와의 관계로 어필
  • 소매 E-Commerce는 유익한 정보, 번들, 폭넓은 옵션으로 매력적

전망과 기회

  • 남성의 그루밍에 대한 의식의 변화가 지속적인 성장을 가속할 가능성이 높습니다.
  • 다기능 제품과 남성용 브랜딩의 중요성이 높아질 전망
  • 세련된 디자인의 효과적인 제품으로 젊은 소비자를 매료

카테고리 데이터

인도네시아의 구강 관리

주요 데이터 결과

발전(2024년)

  • 치약은 매일 위생에 필수적인 것으로 간주되기 때문에 최대 카테고리로 계속되었습니다.
  • Unilever는 선두를 유지하고 있지만, 대체 브랜드로의 전환에 의해 쉐어를 잃었습니다.
  • 현지의 소규모 식료품점이 리드하고 있는 것, 다른 유통 채널에 쉐어를 빼앗겼습니다.

전망과 기회

  • 미백·브라이트닝 제품으로의 이행은 앞으로도 계속될 전망입니다.
  • 교육은 예측 기간 중의 구강 케어의 성장을 가속하는 열쇠가 될 것으로 예상
  • 위생을 유지하는 이상의 구강 케어의 혁신이 중요

카테고리 데이터

인도네시아의 스킨케어

주요 데이터 결과

발전(2024년)

  • 이미 높은 기반이 있음에도 불구하고, K-뷰티의 영향으로 스킨케어가 경이적인 성장
  • 스킨티픽의 대두는 현저했습니다.
  • 소매 전자상거래의 강력한 성장은 많은 이점에 의해 계속 성장

전망과 기회

  • 소비자가 스킨케어를 우선함에 따라, 역동적인 성장이 기대
  • 보습제로 높은 점유율을 획득하는 것이 성장 기회를 개척하는 열쇠가 될 전망
  • 소비자를 유치하기 위해 원재료에 중점을 두는 것이 예상

카테고리 데이터

인도네시아의 선 케어

주요 데이터 결과

발전(2024년)

  • 의식의 높아, 여름의 더위, 빈번한 재도포가 성장을 가속
  • Wahana Cosmetiks는 합리적인 가격과 가벼운 텍스처로 리드를 넓혔습니다.
  • 폭넓은 제품 선택과 프로모션이 소매 E-Commerce의 리드 확대에 공헌

전망과 기회

  • 제품 증가와 침투율의 향상이 성장을 견인
  • 다기능 제품의 발매는 소비자에게 기뻐할 가능성이 높습니다.
  • 친환경, 높은 SPF 등의 기능이 중요

카테고리 데이터

KTH 25.06.09

Beauty and personal care in Indonesia achieved positive growth in both retail volume and current value terms in 2024, supported by several key factors. Younger consumers drove demand, influenced by heightened awareness of hygiene, personal appearance, and global beauty trends. Social media platforms and influencer marketing amplified the visibility of beauty products, while the rapid growth of e-commerce made these products more accessible to a wider audience, contributing to an overall increase...

Euromonitor International's Beauty and Personal Care in Indonesia report offers a comprehensive guide to the size and shape of the market at a national level. It provides the latest retail sales data 2020-2024, allowing you to identify the sectors driving growth. Forecasts to 2029 illustrate how the market is set to change.

Product coverage: Baby and Child-specific Products, Bath and Shower, Colour Cosmetics, Deodorants, Depilatories, Dermocosmetics Beauty and Personal Care, Fragrances, Hair Care, Mass Beauty and Personal Care, Men's Grooming, Oral Care, Oral Care Excl Power Toothbrushes, Premium Beauty and Personal Care, Prestige Beauty and Personal Care, Skin Care, Sun Care.

Data coverage: market sizes (historic and forecasts), company shares, brand shares and distribution data.

Why buy this report?

  • Get a detailed picture of the Beauty and Personal Care market;
  • Pinpoint growth sectors and identify factors driving change;
  • Understand the competitive environment, the market's major players and leading brands;
  • Use five-year forecasts to assess how the market is predicted to develop.

Euromonitor International has over 50 years' experience of publishing market research reports, business reference books and online information systems. With offices in London, Chicago, Singapore, Shanghai, Vilnius, Dubai, Cape Town, Santiago, Sydney, Tokyo, Bengaluru, Sao Paulo, Seoul, Hong Kong, Dusseldorf and Mexico City and a network of analysts in 100 countries, Euromonitor International has a unique capability and an understanding of diverse markets to develop reliable information resources to help drive informed strategic planning. To learn more about how our research solutions can support you, contact your local Euromonitor International office.

TABLE OF CONTENTS

List Of Contents And Tables

EXECUTIVE SUMMARY

  • Beauty and personal care in 2024: The big picture
  • 2024 key trends
  • Competitive landscape
  • Retail developments
  • What next for beauty and personal care?

MARKET DATA

  • Table 1 Sales of Beauty and Personal Care by Category: Value 2019-2024
  • Table 2 Sales of Beauty and Personal Care by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 3 GBO Company Shares of Beauty and Personal Care: % Value 2020-2024
  • Table 4 NBO Company Shares of Beauty and Personal Care: % Value 2020-2024
  • Table 5 LBN Brand Shares of Beauty and Personal Care: % Value 2021-2024
  • Table 6 Penetration of Private Label in Beauty and Personal Care by Category: % Value 2019-2024
  • Table 7 Distribution of Beauty and Personal Care by Format: % Value 2019-2024
  • Table 8 Distribution of Beauty and Personal Care by Format and Category: % Value 2024
  • Table 9 Forecast Sales of Beauty and Personal Care by Category: Value 2024-2029
  • Table 10 Forecast Sales of Beauty and Personal Care by Category: % Value Growth 2024-2029

DISCLAIMER

SOURCES

  • Summary 1 Research Sources

MASS BEAUTY AND PERSONAL CARE IN INDONESIA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Mass skin care continues to dominate, with consumers aiming for radiant skin
  • Skintific drives growth from a low base thanks to its successful marketing approach
  • Factors other than price are becoming more important in purchasing decisions

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Mass adult sun care set to see the most dynamic growth as awareness rises
  • Halal labelling will be essential, especially from 2026
  • Skin care set to be an element in more mass beauty and personal care products

CATEGORY DATA

  • Table 11 Sales of Mass Beauty and Personal Care by Category: Value 2019-2024
  • Table 12 Sales of Mass Beauty and Personal Care by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 13 NBO Company Shares of Mass Beauty and Personal Care: % Value 2020-2024
  • Table 14 LBN Brand Shares of Mass Beauty and Personal Care: % Value 2021-2024
  • Table 15 Forecast Sales of Mass Beauty and Personal Care by Category: Value 2024-2029
  • Table 16 Forecast Sales of Mass Beauty and Personal Care by Category: % Value Growth 2024-2029

PREMIUM BEAUTY AND PERSONAL CARE IN INDONESIA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Premium skin care sees growing interest in anti-ageing products from a younger age
  • La-Roche Posay drives growth for leading player L'Oreal Indonesia
  • Consumers value the purchasing experience when shopping for premium products

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Continued dynamic growth anticipated for sun care as awareness rises
  • Segmented and hybrid products expected to be key trends moving forward
  • Innovations in terms of effective and multifunctional products anticipated

CATEGORY DATA

  • Table 17 Sales of Premium Beauty and Personal Care by Category: Value 2019-2024
  • Table 18 Sales of Premium Beauty and Personal Care by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 19 NBO Company Shares of Premium Beauty and Personal Care: % Value 2020-2024
  • Table 20 LBN Brand Shares of Premium Beauty and Personal Care: % Value 2021-2024
  • Table 21 Forecast Sales of Premium Beauty and Personal Care by Category: Value 2024-2029
  • Table 22 Forecast Sales of Premium Beauty and Personal Care by Category: % Value Growth 2024-2029

BABY AND CHILD-SPECIFIC PRODUCTS IN INDONESIA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Growth continues, although the falling birth rate prevents a stronger rise
  • PZ Cussons Indonesia uses marketing and product development to extend its lead
  • Retail e-commerce maintains growth, as consumers value the wide product range

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Baby wipes and baby and child-specific sun care will offer growth opportunities
  • A stronger move towards natural and organic products in the forecast period
  • Claims and ingredients will sway consumer choice

CATEGORY DATA

  • Table 23 Sales of Baby and Child-specific Products by Category: Value 2019-2024
  • Table 24 Sales of Baby and Child-specific Products by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 25 Sales of Baby and Child-specific Products by Premium vs Mass: % Value 2019-2024
  • Table 26 NBO Company Shares of Baby and Child-specific Products: % Value 2020-2024
  • Table 27 LBN Brand Shares of Baby and Child-specific Products: % Value 2021-2024
  • Table 28 LBN Brand Shares of Baby and Child-specific Skin Care: % Value 2021-2024
  • Table 29 LBN Brand Shares of Baby and Child-specific Sun Care: % Value 2021-2024
  • Table 30 LBN Brand Shares of Premium Baby and Child-specific Products: % Value 2021-2024
  • Table 31 Forecast Sales of Baby and Child-specific Products by Category: Value 2024-2029
  • Table 32 Forecast Sales of Baby and Child-specific Products by Category: % Value Growth 2024-2029
  • Table 33 Forecast Sales of Baby and Child-specific Products by Premium vs Mass: % Value 2024-2029

BATH AND SHOWER IN INDONESIA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Growth continues despite tough economic conditions as manufacturers adapt
  • Unilever takes action to try and stem its declining trend
  • Promotional activities are important in the growth of retail e-commerce

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • The switch from bar soap to body wash/shower gel is set to continue
  • Skin care is becoming a more important element in body wash/shower gel
  • Packaging design and eco-friendly materials will become increasingly important

CATEGORY DATA

  • Table 34 Sales of Bath and Shower by Category: Value 2019-2024
  • Table 35 Sales of Bath and Shower by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 36 Sales of Bath and Shower by Premium vs Mass: % Value 2019-2024
  • Table 37 NBO Company Shares of Bath and Shower: % Value 2020-2024
  • Table 38 LBN Brand Shares of Bath and Shower: % Value 2021-2024
  • Table 39 LBN Brand Shares of Premium Bath and Shower: % Value 2021-2024
  • Table 40 Forecast Sales of Bath and Shower by Category: Value 2024-2029
  • Table 41 Forecast Sales of Bath and Shower by Category: % Value Growth 2024-2029
  • Table 42 Forecast Sales of Bath and Shower by Premium vs Mass: % Value 2024-2029

COLOUR COSMETICS IN INDONESIA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Social media contributes to continued dynamic growth for colour cosmetics
  • Paragon maintains its lead, but Hebe Beauty rises due to consumer trust
  • Retail e-commerce maintains its growth trend, but is outpaced by variety stores

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Lip products set to continue to drive value growth despite an already high base
  • Affordability likely to be important in the purchasing decision moving forward
  • Innovations in colours, textures, and hybrid products

CATEGORY DATA

  • Table 43 Sales of Colour Cosmetics by Category: Value 2019-2024
  • Table 44 Sales of Colour Cosmetics by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 45 NBO Company Shares of Colour Cosmetics: % Value 2020-2024
  • Table 46 LBN Brand Shares of Colour Cosmetics: % Value 2021-2024
  • Table 47 LBN Brand Shares of Eye Make-up: % Value 2021-2024
  • Table 48 LBN Brand Shares of Facial Make-up: % Value 2021-2024
  • Table 49 LBN Brand Shares of Lip Products: % Value 2021-2024
  • Table 50 LBN Brand Shares of Nail Products: % Value 2021-2024
  • Table 51 LBN Brand Shares of Premium Colour Cosmetics: % Value 2021-2024
  • Table 52 Forecast Sales of Colour Cosmetics by Category: Value 2024-2029
  • Table 53 Forecast Sales of Colour Cosmetics by Category: % Value Growth 2024-2029

DEODORANTS IN INDONESIA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Deodorant sprays sees the most dynamic growth due to convenience and efficacy
  • Despite a falling share, Unilever maintains its lead, while Lion continues its rise
  • The rise of e-commerce continues as consumers purchase from live-streams

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Sales of deodorant sprays set to overtake those of roll-ons
  • Innovation and natural ingredients expected to contribute to growth in deodorants
  • Halal deodorants set to grow as many consumers follow Islamic values

CATEGORY DATA

  • Table 54 Sales of Deodorants by Category: Value 2019-2024
  • Table 55 Sales of Deodorants by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 56 Sales of Deodorants by Premium vs Mass: % Value 2019-2024
  • Table 57 NBO Company Shares of Deodorants: % Value 2020-2024
  • Table 58 LBN Brand Shares of Deodorants: % Value 2021-2024
  • Table 59 LBN Brand Shares of Premium Deodorants: % Value 2021-2024
  • Table 60 Forecast Sales of Deodorants by Category: Value 2024-2029
  • Table 61 Forecast Sales of Deodorants by Category: % Value Growth 2024-2029
  • Table 62 Forecast Sales of Deodorants by Premium Vs Mass: % Value 2024-2029

DEPILATORIES IN INDONESIA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Challenges for depilatories, but growth continues as awareness of grooming rises
  • Procter & Gamble faces headwinds from competing hair removal products
  • Health and personal care stores sees share growth due to a wide product range

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Offering products to attract first-time users will be key to expand the consumer base
  • Potential to ride the K-beauty wave to drive sales
  • Skin-friendly products likely to be appreciated by consumers

CATEGORY DATA

  • Table 63 Sales of Depilatories by Category: Value 2019-2024
  • Table 64 Sales of Depilatories by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 65 Sales of Women's Razors and Blades by Type: % Value Breakdown 2020-2024
  • Table 66 NBO Company Shares of Depilatories: % Value 2020-2024
  • Table 67 LBN Brand Shares of Depilatories: % Value 2021-2024
  • Table 68 Forecast Sales of Depilatories by Category: Value 2024-2029
  • Table 69 Forecast Sales of Depilatories by Category: % Value Growth 2024-2029

FRAGRANCES IN INDONESIA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Mass men's fragrances sees exceptional growth due to better product availability
  • HMNS benefits from consumers' search for value, and its celebrity partnerships
  • Beauty specialists remains the leading distribution channel as trials remain popular

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Growth to be boosted by more people owning more than one fragrance
  • New entrants from outside beauty and personal care set to continue
  • Innovation and marketing will be key to attract consumers

CATEGORY DATA

  • Table 70 Sales of Fragrances by Category: Value 2019-2024
  • Table 71 Sales of Fragrances by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 72 NBO Company Shares of Fragrances: % Value 2020-2024
  • Table 73 LBN Brand Shares of Fragrances: % Value 2021-2024
  • Table 74 LBN Brand Shares of Premium Men's Fragrances: % Value 2021-2024
  • Table 75 LBN Brand Shares of Premium Women's Fragrances: % Value 2021-2024
  • Table 76 Forecast Sales of Fragrances by Category: Value 2024-2029
  • Table 77 Forecast Sales of Fragrances by Category: % Value Growth 2024-2029

HAIR CARE IN INDONESIA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • The consumer search for halal-certified products drives growth in relevant products
  • Wide product range and constant innovation help extend Procter & Gamble's lead
  • Convenience stores sees dynamism due to proximity, discounts, and promotions

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Salon professional hair care set to continue to see the most dynamic growth
  • Innovations to address specific hair care concerns will remain important
  • Ensuring scalp care with the addition of skin care ingredients

CATEGORY DATA

  • Table 78 Sales of Hair Care by Category: Value 2019-2024
  • Table 79 Sales of Hair Care by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 80 Sales of Hair Care by Premium vs Mass: % Value 2019-2024
  • Table 81 NBO Company Shares of Hair Care: % Value 2020-2024
  • Table 82 NBO Company Shares of Salon Professional Hair Care: % Value 2020-2024
  • Table 83 LBN Brand Shares of Hair Care: % Value 2021-2024
  • Table 84 LBN Brand Shares of Colourants: % Value 2021-2024
  • Table 85 LBN Brand Shares of Salon Professional Hair Care: % Value 2021-2024
  • Table 86 LBN Brand Shares of Styling Agents: % Value 2021-2024
  • Table 87 LBN Brand Shares of Premium Hair Care: % Value 2021-2024
  • Table 88 Forecast Sales of Hair Care by Category: Value 2024-2029
  • Table 89 Forecast Sales of Hair Care by Category: % Value Growth 2024-2029
  • Table 90 Forecast Sales of Hair Care by Premium vs Mass: % Value 2024-2029

MEN'S GROOMING IN INDONESIA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • The global grooming trend has a positive impact on mass men's skin care
  • Kahf appeals with halal products and engagement with influencers
  • Retail e-commerce appeals with deals, bundles, and wide range of options

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Changing attitudes to men's grooming likely to drive continued growth
  • Multifunctional products and masculine branding likely to increase in importance
  • Attracting younger consumers with effective products with sleek designs

CATEGORY DATA

  • Table 91 Sales of Men's Grooming by Category: Value 2019-2024
  • Table 92 Sales of Men's Grooming by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 93 Sales of Men's Razors and Blades by Type: % Value Breakdown 2021-2024
  • Table 94 Sales of Men's Skin Care by Type: % Value Breakdown 2021-2024
  • Table 95 NBO Company Shares of Men's Grooming: % Value 2020-2024
  • Table 96 LBN Brand Shares of Men's Grooming: % Value 2021-2024
  • Table 97 LBN Brand Shares of Men's Razors and Blades: % Value 2021-2024
  • Table 98 Forecast Sales of Men's Grooming by Category: Value 2024-2029
  • Table 99 Forecast Sales of Men's Grooming by Category: % Value Growth 2024-2029

ORAL CARE IN INDONESIA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Toothpaste remains the largest category, as it is seen as essential for daily hygiene
  • Unilever maintains its lead, but loses share due to a switch to alternative brands
  • Although small local grocers leads, it loses share to other distribution channels

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • The move towards whitening/brightening products is set to continue
  • Education will be key to drive growth in oral care in the forecast period
  • Oral care innovations which do more than maintain hygiene will be crucial

CATEGORY DATA

  • Table 100 Sales of Oral Care by Category: Value 2019-2024
  • Table 101 Sales of Oral Care by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 102 Sales of Toothbrushes by Category: Value 2019-2024
  • Table 103 Sales of Toothbrushes by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 104 Sales of Toothpaste by Type: % Value Breakdown 2020-2024
  • Table 105 NBO Company Shares of Oral Care: % Value 2020-2024
  • Table 106 LBN Brand Shares of Oral Care: % Value 2021-2024
  • Table 107 LBN Brand Shares of Mouthwashes/Dental Rinses: % Value 2021-2024
  • Table 108 LBN Brand Shares of Toothpaste: % Value 2021-2024
  • Table 109 Forecast Sales of Oral Care by Category: Value 2024-2029
  • Table 110 Forecast Sales of Oral Care by Category: % Value Growth 2024-2029
  • Table 111 Forecast Sales of Toothbrushes by Category: Value 2024-2029
  • Table 112 Forecast Sales of Toothbrushes by Category: % Value Growth 2024-2029

SKIN CARE IN INDONESIA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Exceptional growth for skin care despite an already high base, inspired by K-beauty
  • The rise of Skintific is significant
  • The strong rise of retail e-commerce continues due to numerous benefits

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • As consumers prioritise skin care, further dynamic growth is anticipated
  • Gaining a high share in moisturisers will be key to unlocking growth opportunities
  • An anticipated focus on ingredients to attract consumers

CATEGORY DATA

  • Table 113 Sales of Skin Care by Category: Value 2019-2024
  • Table 114 Sales of Skin Care by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 115 NBO Company Shares of Skin Care: % Value 2020-2024
  • Table 116 LBN Brand Shares of Skin Care: % Value 2021-2024
  • Table 117 LBN Brand Shares of Basic Moisturisers: % Value 2021-2024
  • Table 118 LBN Brand Shares of Anti-agers: % Value 2021-2024
  • Table 119 LBN Brand Shares of Firming Body Care: % Value 2021-2024
  • Table 120 LBN Brand Shares of General Purpose Body Care: % Value 2021-2024
  • Table 121 LBN Brand Shares of Premium Skin Care: % Value 2021-2024
  • Table 122 Forecast Sales of Skin Care by Category: Value 2024-2029
  • Table 123 Forecast Sales of Skin Care by Category: % Value Growth 2024-2029

SUN CARE IN INDONESIA

KEY DATA FINDINGS

2024 DEVELOPMENTS

  • Rising awareness, hotter summers, and frequent reapplication drive growth
  • Wahana Cosmetiks extends its lead due to affordability and a light texture
  • Broad product selection and promotions help extend the lead of retail e-commerce

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • More products and higher penetration set to drive growth
  • Multifunctional product launches likely to be appreciated by consumers
  • Features such as environmentally-friendly and high SPF will be important

CATEGORY DATA

  • Table 124 Sales of Sun Care by Category: Value 2019-2024
  • Table 125 Sales of Sun Care by Category: % Value Growth 2019-2024
  • Table 126 NBO Company Shares of Sun Care: % Value 2020-2024
  • Table 127 LBN Brand Shares of Sun Care: % Value 2021-2024
  • Table 128 LBN Brand Shares of Premium Adult Sun Care: % Value 2021-2024
  • Table 129 Forecast Sales of Sun Care by Category: Value 2024-2029
  • Table 130 Forecast Sales of Sun Care by Category: % Value Growth 2024-2029
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