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중국의 지속가능성 시장

Sustainability in China

발행일: | 리서치사: Euromonitor International | 페이지 정보: 영문 45 Pages | 배송안내 : 1-2일 (영업일 기준)

    
    
    



※ 본 상품은 영문 자료로 한글과 영문 목차에 불일치하는 내용이 있을 경우 영문을 우선합니다. 정확한 검토를 위해 영문 목차를 참고해주시기 바랍니다.

중국 소비자들은 지속가능성에 대한 인식이 높고, 60%에 가까운 소비자들이 기후변화에 관심을 갖고 음식물 쓰레기와 플라스틱 사용량을 줄이는 등 영향력을 행사하기 위한 행동을 취하고 있습니다. 중국 소비자의 3분의 1 이상이 자연주의자이며, 인공 성분과 화학제품, 초가공 식품에 대한 우려가 커지면서 자연주의와 유기농은 인간과 반려동물과 관련된 다양한 산업에서 주장되고 있습니다.

Euromonitor International의 지속가능성 시장 보고서는 5개 지역의 업계 리더들로부터 특정 산업 관련 동향, 비즈니스 캠페인, 지속가능성에 대한 태도 및 기대치를 조사하여 업계의 목소리를 들을 수 있습니다. 이 보고서는 국가 및 제품 카테고리의 지속가능성 도입 수준을 모니터링하고 있습니다. 또한, 지속가능한 제품 포트폴리오를 선도하는 기업 및 브랜드와 뒤처진 기업 및 브랜드를 발견할 수 있습니다. 전 세계 주요 시장에서 소비자의 지속가능성에 대한 태도, 기대, 도입의 진화를 파악할 수 있는 참고 자료로 활용될 수 있습니다.

데이터 범위 : 시장 규모(실적 및 예측), 기업 점유율, 브랜드 점유율, 유통 데이터

이 보고서를 구매해야 하는 이유

  • 지속가능성 시장 상세 파악
  • 성장 분야를 파악하고, 변화를 촉진하는 요인을 파악
  • 경쟁 환경, 주요 시장 진입 기업, 주요 브랜드 이해
  • 5년 예측을 통해 시장이 어떻게 발전할 것으로 예측되는지 평가

Euromonitor International은 시장 조사 보고서, 비즈니스 참고서, 온라인 정보 시스템 출판 분야에서 50년 이상의 경험을 보유하고 있습니다. 런던, 시카고, 싱가포르, 상하이, 빌뉴스, 두바이, 케이프타운, 산티아고, 시드니, 도쿄, 벵갈루루, 상파울루, 서울, 홍콩, 뒤셀도르프, 멕시코시티에 사무소를 두고 100개국에 애널리스트 네트워크를 보유하고 있는 이 회사는 독자적인 역량과 다양한 시장을 이해하고, 정보에 기반한 전략 수립을 지원하는 신뢰할 수 있는 정보 자원을 개발하고 있습니다.

목차

목차 및 표 목록

범위

  • 도표 1 : 지속가능성 국가별 조사 범위

주요 조사 결과

  • 그림 2 : 국가별 지속가능성 보고서 - 2025년 주요 조사 결과

소개

  • 도표 3 : 중국 지속가능성 시장 : 2024년까지 산업별 주요 지표

소비자 행동

  • 환경의식
  • 그림 4 : 중국 소비자의 지속가능성 의식과 행동(2020-2025년)
  • 그린 액션
  • 그림 5 : 중국 소비자의 환경 행동(2025년)
  • 그린 라벨에 대한 신뢰
  • 그림 6 : 중국 소비자의 제품 클레임에 대한 신뢰도(2025년)
  • 쇼핑 취향
  • 그림 7 : 중국 소비자의 순환형 쇼핑 선호도(2025년)
  • 지속가능한 소비자 유형
  • 그림 8 : 중국의 지속가능한 소비자 유형(2025년)
  • 그림 9 : 제로 웨이스터 : 중국 최대 소비자 유형(2025년)

시장 규모 및 제품 보급률

  • 그림 10 : 중국 산업별 지속가능성 시장 규모(2020-2024년)
  • 그림 11 : 중국 산업별 지속가능성 제품 보급률(2020-2024년)

지속가능한 제품

  • 그림 12 : 뷰티 및 퍼스널케어 : 가격 포지셔닝 및 1인당 지출액, 중국 내 지속가능성 특성 상위 10개 SKU의 제품 보급률(2024년)
  • 그림 13 : 유제품 및 대체품 : 가격 포지셔닝 및 1인당 지출액, 중국 내 상위 10개 지속가능성 특성을 가진 SKU의 제품 보급률(2024년)
  • 그림 14 : 티슈 및 위생용품 : 가격 포지셔닝 및 1인당 지출액, 중국 내 지속가능성 특성 상위 10개 SKU의 제품 보급률(2024년)
  • 그림 15 : 펫케어 : 가격 포지셔닝 및 1인당 지출액, 중국 내 지속가능성 특성 상위 10개 SKU의 제품 보급률(2024년)
  • 그림 16 : 소비자 건강 : 가격 포지셔닝과 1인당 지출, 중국 내 지속가능성 특성 상위 10개 SKU의 제품 보급률(2024년)
  • 그림 17 : 홈케어 : 가격 포지셔닝 및 1인당 지출액, 중국 내 지속가능성 특성 상위 10개 SKU의 제품 보급률(2024년)
  • 그림 18 : 식재료 및 식단 : 가격 포지셔닝 및 1인당 지출액, 중국 내 지속가능성 특성 상위 10개 SKU의 제품 보급률(2024년)
  • 도표 19 : 주식 : 가격 포지셔닝 및 1인당 지출액, 중국 내 지속가능성 특성 상위 10개 SKU의 제품 보급률(2024년)
  • 그림 20 : 청량음료 : 가격 포지셔닝과 1인당 지출액, 중국 내 지속가능성 특성 상위 10개 SKU의 제품 보급률(2024년)
  • 그림 21 : 스낵류 : 가격 포지셔닝 및 1인당 지출액, 중국 내 지속가능성 특성 상위 10개 SKU의 제품 보급률(2024년)
  • 그림 22 : 핫 드링크 : 가격 포지셔닝 및 1인당 지출액, 중국 내 지속가능성 특성 상위 10개 SKU의 제품 보급률(2024년)

경쟁사 분석

  • 그림 23 : 중국 내 지속가능성 특성을 가진 SKU 판매 상위 10개 기업(2020-2024년)
  • 그림 24 : 중국 내 지속가능성 제품 보급률 상위 10개 기업(2020-2024년)

기회 포착 - 산업별

  • 그림 25 : 뷰티 및 퍼스널케어 : 중국 내 지속가능성 관련 상위 10개 품목의 시장 규모(2020-2024년)
  • 그림 26 : 유제품 및 대체품 : 중국 내 10대 지속가능성 특성 시장 규모(2020-2024년)
  • 그림 27 : 티슈 및 위생용품 : 중국 10대 지속가능성 특성 시장 규모(2020-2024년)
  • 그림 28 : 반려동물 관리 : 중국 10대 지속가능성 특성 시장 규모(2020-2024년)
  • 그림 29 : 소비자 건강 : 중국 내 10대 지속가능성 특성 시장 규모(2020-2024년)
  • 그림 30 : 홈케어 : 중국 10대 지속가능성 특성 시장 규모(2020-2024년)
  • 그림 31 : 식재료 및 식단 : 중국 내 10대 지속가능성 특성 시장 규모(2020-2024년)
  • 그림 32 : 주식 : 중국 10대 지속가능성 특성 시장 규모(2020-2024년)
  • 그림 33 : 청량음료 : 중국 10대 지속가능성 특성 시장 규모(2020-2024년)
  • 그림 34 : 스낵류 : 중국 내 10대 지속가능성 특성 시장 규모(2020-2024년)
  • 그림 35 : 핫 드링크 : 중국 10대 지속가능성 특성 시장 규모(2020-2024년)

기회 포착 - 주요 속성 그룹별

  • 그림 36 : 인공 성분 무함유 표시 : 주요 국가의 지속가능한 제품 시장 규모(2020-2024년)
  • 그림 37 : 지속가능한 조달에 대한 주장 : 주요 국가의 지속가능한 제품 시장 규모(2020-2024년)
  • 그림 38 : 지구 친화적 주장 : 주요 국가의 지속가능성 제품 시장 규모(2020-2024년)
KSM 25.08.28

Sustainability awareness is strong among Chinese consumers, with nearly 60% worried about climate change and taking action to make an impact such as reducing their food waste and plastic use. Over a third of consumers in the country are categorised as naturalists, and as concerns rise surrounding artificial ingredients, chemicals, and ultra-processed foods, natural and organic lead claims across several industries, both human- and pet-related. The biggest industry, beauty and personal care, has...

Euromonitor International's Sustainability reports allows to hear the voice of the industry by exploring specific industry related trends, business campaigns, and attitudes and expectations for sustainability from industry leaders in 5 regions. Reports monitor the levels of sustainability adoption across countries and product categories. Reports also allows to discover where companies and brands lead in terms of a sustainable product portfolio and which ones are falling behind. Use it to learn more about consumers' evolving attitudes, expectations and adoption of sustainability across key global markets.

Data coverage: market sizes (historic and forecasts), company shares, brand shares and distribution data.

Why buy this report?

  • Get a detailed picture of the Sustainability market;
  • Pinpoint growth sectors and identify factors driving change;
  • Understand the competitive environment, the market's major players and leading brands;
  • Use five-year forecasts to assess how the market is predicted to develop.

Euromonitor International has over 50 years' experience of publishing market research reports, business reference books and online information systems. With offices in London, Chicago, Singapore, Shanghai, Vilnius, Dubai, Cape Town, Santiago, Sydney, Tokyo, Bengaluru, Sao Paulo, Seoul, Hong Kong, Dusseldorf and Mexico City and a network of analysts in 100 countries, Euromonitor International has a unique capability and an understanding of diverse markets to develop reliable information resources to help drive informed strategic planning. To learn more about how our research solutions can support you, contact your local Euromonitor International office.

TABLE OF CONTENTS

List Of Contents And Tables

SCOPE

  • CHART 1 Sustainability Country Report Scope 2025

KEY FINDINGS

  • CHART 2 Sustainability Country Report Main Findings 2025

INTRODUCTION

  • CHART 3 Sustainability Market in China: Key Metrics by Industry 2024

CONSUMER BEHAVIOUR

  • Environmental awareness
  • CHART 4 Consumers' Sustainability Awareness and Actions in China 2020-2025
  • Green actions
  • CHART 5 Consumers' Environmental Action in China 2025
  • Trust in green labels
  • CHART 6 Consumer Trust in Product Claims in China 2025
  • Shopping preferences
  • CHART 7 Consumer Circular Shopping Preferences in China 2025
  • Sustainable consumer types
  • CHART 8 Sustainable Consumer Types in China 2025
  • CHART 9 Zero Wasters: Largest Consumer Type in China 2025

MARKET SIZE AND PRODUCT PREVALENCE

  • CHART 10 Sustainability Market Size by Industry in China 2020-2024
  • CHART 11 Sustainability Product Prevalence by Industry in China 2020-2024

SUSTAINABLE PRODUCTS

  • CHART 12 Beauty and Personal Care: Price Positioning vs Spend Per Capita and Product Prevalence of SKUs with the Top 10 Sustainability Attributes in China 2024
  • CHART 13 Dairy Products and Alternatives: Price Positioning vs Spend Per Capita and Product Prevalence of SKUs with the Top 10 Sustainability Attributes in China 2024
  • CHART 14 Tissue and Hygiene: Price Positioning vs Spend Per Capita and Product Prevalence of SKUs with the Top 10 Sustainability Attributes in China 2024
  • CHART 15 Pet Care: Price Positioning vs Spend Per Capita and Product Prevalence of SKUs with the Top 10 Sustainability Attributes in China 2024
  • CHART 16 Consumer Health: Price Positioning vs Spend Per Capita and Product Prevalence of SKUs with the Top 10 Sustainability Attributes in China 2024
  • CHART 17 Home Care: Price Positioning vs Spend Per Capita and Product Prevalence of SKUs with the Top 10 Sustainability Attributes in China 2024
  • CHART 18 Cooking Ingredients and Meals: Price Positioning vs Spend Per Capita and Product Prevalence of SKUs with the Top 10 Sustainability Attributes in China 2024
  • CHART 19 Staple Foods: Price Positioning vs Spend Per Capita and Product Prevalence of SKUs with the Top 10 Sustainability Attributes in China 2024
  • CHART 20 Soft Drinks: Price Positioning vs Spend Per Capita and Product Prevalence of SKUs with the Top 10 Sustainability Attributes in China 2024
  • CHART 21 Snacks: Price Positioning vs Spend Per Capita and Product Prevalence of SKUs with the Top 10 Sustainability Attributes in China 2024
  • CHART 22 Hot Drinks: Price Positioning vs Spend Per Capita and Product Prevalence of SKUs with the Top 10 Sustainability Attributes in China 2024

COMPETITOR ANALYSIS

  • CHART 23 Top 10 Companies: Company Sales of SKUs with Sustainability Attributes in China 2020-2024
  • CHART 24 Top 10 Companies: Sustainability Product Prevalence in China 2020-2024

SEIZING THE OPPORTUNITY - BY INDUSTRY

  • CHART 25 Beauty and Personal Care: Market Size of Top 10 Sustainability Attributes in China 2020-2024
  • CHART 26 Dairy Products and Alternatives: Market Size of Top 10 Sustainability Attributes in China 2020-2024
  • CHART 27 Tissue and Hygiene: Market Size of Top 10 Sustainability Attributes in China 2020-2024
  • CHART 28 Pet Care: Market Size of Top 10 Sustainability Attributes in China 2020-2024
  • CHART 29 Consumer Health: Market Size of Top 10 Sustainability Attributes in China 2020-2024
  • CHART 30 Home Care: Market Size of Top 10 Sustainability Attributes in China 2020-2024
  • CHART 31 Cooking Ingredients and Meals: Market Size of Top 10 Sustainability Attributes in China 2020-2024
  • CHART 32 Staple Foods: Market Size of Top 10 Sustainability Attributes in China 2020-2024
  • CHART 33 Soft Drinks: Market Size of Top 10 Sustainability Attributes in China 2020-2024
  • CHART 34 Snacks: Market Size of Top 10 Sustainability Attributes in China 2020-2024
  • CHART 35 Hot Drinks: Market Size of Top 10 Sustainability Attributes in China 2020-2024

SEIZING THE OPPORTUNITY - BY KEY ATTRIBUTE GROUP

  • CHART 36 No Artificial Ingredients Claims: Market Size of Sustainable Products Across Selected Countries 2020-2024
  • CHART 37 Sustainable Sourcing Claims: Market Size of Sustainable Products Across Selected Countries 2020-2024
  • CHART 38 Planet Friendly Claims: Market Size of Sustainable Products Across Selected Countries 2020-2024
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