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중국의 가전제품 시장

Consumer Electronics in China

발행일: | 리서치사: Euromonitor International | 페이지 정보: 영문 89 Pages | 배송안내 : 1-2일 (영업일 기준)

    
    
    



※ 본 상품은 영문 자료로 한글과 영문 목차에 불일치하는 내용이 있을 경우 영문을 우선합니다. 정확한 검토를 위해 영문 목차를 참고해주시기 바랍니다.

2025년 중국의 가전제품 소매 판매량은 소비자 행동과 시장 역학을 재편하는 중요한 요인에 힘입어 계속 증가세를 이어갔습니다. 소득 수준이 높아지고 라이프스타일이 진화함에 따라 가전제품에 대한 소비자의 수요는 더욱 다양하고 정교해지고 있습니다. 중국 소비자들은 더 이상 기본적인 기능만을 중시하지 않고, 지능, 편의성, 혁신성, 브랜드 가치를 더 중요하게 여기게 되었습니다.

Euromonitor International의 중국의 가전제품 시장 보고서는 가정용, 휴대용, 차량용 가전제품 시장의 규모와 형태에 대한 국가 차원의 종합적인 가이드를 제공합니다. 최신 소매 판매 데이터를 제공하여 성장을 주도하는 부문을 파악할 수 있습니다. 주요 기업, 주요 브랜드를 파악하고 시장에 영향을 미치는 주요 요인(신제품 개발, 유통, 가격 문제 등)을 전략적으로 분석하고 있습니다. 예측은 시장이 어떻게 변화할 것인지를 보여줍니다.

대상 제품 : 컴퓨터 및 주변기기, 차량용 엔터테인먼트, 가정용 가전제품, 휴대용 가전제품

데이터 범위 : 시장 규모(실적 및 예측), 기업 점유율, 브랜드 점유율, 유통 데이터

이 보고서를 구매해야 하는 이유

  • 가전 시장 상세 파악
  • 성장 분야를 파악하고, 변화를 촉진하는 요인을 파악
  • 경쟁 환경, 주요 시장 진입 기업, 주요 브랜드 이해
  • 5년 예측을 통해 시장이 어떻게 발전할 것으로 예측되는지 평가

Euromonitor International은 시장 조사 보고서, 비즈니스 참고서, 온라인 정보 시스템 출판 분야에서 50년 이상의 경험을 보유하고 있습니다. 런던, 시카고, 싱가포르, 상하이, 빌뉴스, 두바이, 케이프타운, 산티아고, 시드니, 도쿄, 벵갈루루, 상파울루, 서울, 홍콩, 뒤셀도르프, 멕시코시티에 사무소를 두고 100개국에 애널리스트 네트워크를 보유하고 있는 이 회사는 독자적인 역량과 다양한 시장을 이해하고, 정보에 기반한 전략 수립을 지원하는 신뢰할 수 있는 정보 자원을 개발하고 있습니다.

목차

목차 및 표 목록

주요 요약

  • 2025년 가전제품 : 큰 그림
  • 2025년 주요 트렌드
  • 경쟁 상황
  • 채널 개발
  • 가전제품 시장의 미래는 어떻게 될까?

시장 데이터

면책사항

정보 출처

중국 컴퓨터 및 주변기기

주요 데이터 결과

2025년 발전

  • 정부의 경기부양책으로 컴퓨터 및 주변기기 성장 촉진
  • 주요 브랜드인 Lenovo와 Huawei의 매출은 증가했지만 Honor에 추월당했습니다.
  • 우위에도 불구하고, 소매 E-Commerce는 2025년에 가장 강력한 매출 성장을 보일 것으로 예상됩니다.

전망과 기회

  • 지속적인 경제 발전과 소비 패턴의 변화로 인해 성장이 촉진될 것입니다.
  • AI와 새로운 제조 기술의 통합이 기대되는 이유
  • 2025년 화웨이의 중요한 발전은 예측 기간에 영향을 미칠 것으로 예상됩니다.

카테고리 데이터

중국 차량용 엔터테인먼트

주요 데이터 결과

2025년 발전

  • 모바일 기기 보급으로 모든 카테고리가 감소, 차량용 내비게이션이 가장 큰 타격을 입습니다.
  • Flyaudio Corp, 매출 감소에도 불구하고 1위 유지
  • 소매 E-Commerce는 점유율 성장세를 유지하고 있지만, 실제 매출은 여전히 감소하고 있습니다.

전망과 기회

  • 통합 시스템을 통한 지속적인 감소
  • AI 기반 차량용 엔터테인먼트 시스템의 성장은 앞으로도 지속될 것으로 예상됩니다.
  • 업계 간 협력이 점점 더 중요해집니다.

카테고리 데이터

중국 홈 오디오 및 영화

주요 데이터 결과

2025년 발전

  • 홈시어터와 스피커 시스템만이 다른 기기와 경쟁적으로 쇠퇴하는 추세를 거스를 수 있습니다.
  • 필립스는 첨단 AI 노이즈 감소 알고리즘 덕분에 선두를 유지하고 있습니다.
  • 3D 인터랙티브 툴을 활용한 소매 E-Commerce가 주요 채널이 될 것입니다.

전망과 기회

  • 소비자들이 음악과 영상을 접하고 즐기는 방식이 변화함에 따라 매출은 지속적으로 감소할 것입니다.
  • 예측 기간 동안 기업의 기회와 과제
  • 사용자 경험 향상과 소비자 니즈에 대한 대응이 가장 중요해집니다.

카테고리 데이터

중국 홈 비디오

주요 데이터 결과

2025년 발전

  • 2025년 홈 비디오의 감소율은 몇 가지 요인에 의해 제한될 것입니다.
  • 고품질 제품과 첨단 기술을 제공하는 청도해신전기는 선두를 달리고 있습니다.
  • 소매 E-Commerce는 편의성과 프로모션으로 시장 점유율 성장세 유지

전망과 기회

  • OLED TV와 같은 고품질 가정용 비디오 제품으로의 지속적인 이동
  • 생산 효율 개선은 앞으로도 계속될 예정입니다.
  • AR/VR을 통한 시청 경험 향상 및 소비자의 지속가능성 요구 대응

카테고리 데이터

중국 영상기기

주요 데이터 결과

2025년 발전

  • 디지털 카메라는 감소 추세에 있지만, 단편 동영상 플랫폼이 디지털 비디오 카메라의 성장을 주도하고 있습니다.
  • 기술적으로 진보된 제품을 지속적으로 출시함으로써, 캐논은 리더십을 유지합니다.
  • 경쟁력 있는 가격 등 많은 이점을 제공하고, 소매 E-Commerce가 주요 유통 채널이 될 것입니다.

전망과 기회

  • 스마트폰은 앞으로도 영상기기 판매를 계속 위협할 것입니다.
  • 제품 차별화와 기술력 향상
  • 고급 디지털 비디오 카메라로 성장 기회 제공

카테고리 데이터

중국 휴대용 플레이어

주요 데이터 결과

2025년 발전

  • 소비자들은 스마트 무선 스피커에 대한 관심을 잃어가고 있으며, 이로 인해 스마트 무선 스피커의 판매량이 크게 감소하고 있습니다.
  • 샤오미, 전략적 가격 책정 및 Mi Home 생태계 통합으로 휴대용 플레이어 선두 확대
  • 소매 E-Commerce는 계속해서 유통을 지배하고 있습니다.

전망과 기회

  • 전반적인 CAGR은 마이너스이지만, 무선 스피커 판매 감소가 주요 요인으로 작용할 전망
  • 최적화와 개인화는 앞으로 더욱 중요해질 것입니다.
  • 보다 몰입감 있고 인터랙티브한 경험의 출현이 예상됩니다.

카테고리 데이터

중국 휴대폰

주요 데이터 결과

2025년 발전

  • 소비자들이 피처폰에서 전환하고 카테고리 내에서 업그레이드함에 따라 스마트폰의 성장을 볼 수 있습니다.
  • 화웨이, HarmonyOS NEXT 출시와 접이식 단말기의 강점으로 다시 한 번 주도권 확보
  • 진입 기업이 프로세스를 조정함에 따라 소매 E-Commerce의 우위가 증가하고 있습니다.

전망과 기회

  • 보조금과 기술 발전으로 지속적인 성장이 기대됩니다.
  • AI 기능은 소비자가 스마트폰을 업그레이드하는 주요 동기가 될 것입니다.
  • 스마트 생태계 통합이 가속화될 것으로 예상됩니다.

카테고리 데이터

중국 웨어러블 전자기기

주요 데이터 결과

2025년 발전

  • 스마트 웨어러블은 건강한 라이프스타일과 기술 발전으로 성장을 주도하고 있습니다.
  • 화웨이와 샤오미가 선두를 지키고 있는 가운데, 소규모 진입업체들의 성장이 더욱 강화되고 있습니다.
  • 빠른 배송과 라이브 스트리밍은 소매 E-Commerce의 지속적인 성장에 기여합니다.

전망과 기회

  • 목표 시장의 확대와 기술력 향상에 따라 지속적인 성장
  • 인구통계학적 세분화는 성장의 기회를 가져올 가능성이 높으며, 인구통계학적 세분화는
  • 강화된 건강 지표와 라이프스타일 통합

카테고리 데이터

중국 무선 헤드폰

주요 데이터 결과

2025년 발전

  • TWS 이어폰은 접근성과 기술 혁신으로 계속 성장하고 있습니다.
  • 고도의 세분화에도 불구하고,샤오미와 화웨이는 여전히 선두를 유지하고 있습니다.
  • 핀둬둬둬, 도우인 등 신흥 온라인 플랫폼은 호조세를 보이고 있습니다.

전망과 기회

  • 여러 개의 헤드폰을 소유하는 소비자가 늘어남에 따라 판매량은 계속 증가할 것으로 예상됩니다.
  • OWS와 시나리오별 혁신의 부상과 함께 매출은 계속 증가할 것으로 예상됩니다.
  • 프리미엄과 저예산 부문 모두에서 성장 기회 제공

카테고리 데이터

KSM 25.08.28

In 2025, retail volume sales of consumer electronics in China continued to rise, driven by significant factors that reshaped consumer behaviour and market dynamics. As income levels increased and lifestyles evolved, consumer demand for consumer electronics became more diverse and sophisticated. Chinese consumers were no longer solely focused on basic functionality; instead, they placed a greater emphasis on intelligence, convenience, innovation, and brand value. This demand for consumption upgra...

Euromonitor International's Consumer Electronics in China report offers a comprehensive guide to the size and shape of the in-home, portable and in-car consumer electronics products markets at a national level. It provides the latest retail sales data, allowing you to identify the sectors driving growth. It identifies the leading companies, the leading brands and offers strategic analysis of key factors influencing the market- be they new product developments, distribution or pricing issues. Forecasts illustrate how the market is set to change.

Product coverage: Computers and Peripherals, In-Car Entertainment, In-Home Consumer Electronics, Portable Consumer Electronics.

Data coverage: market sizes (historic and forecasts), company shares, brand shares and distribution data.

Why buy this report?

  • Get a detailed picture of the Consumer Electronics market;
  • Pinpoint growth sectors and identify factors driving change;
  • Understand the competitive environment, the market's major players and leading brands;
  • Use five-year forecasts to assess how the market is predicted to develop.

Euromonitor International has over 50 years' experience of publishing market research reports, business reference books and online information systems. With offices in London, Chicago, Singapore, Shanghai, Vilnius, Dubai, Cape Town, Santiago, Sydney, Tokyo, Bengaluru, Sao Paulo, Seoul, Hong Kong, Dusseldorf and Mexico City and a network of analysts in 100 countries, Euromonitor International has a unique capability and an understanding of diverse markets to develop reliable information resources to help drive informed strategic planning. To learn more about how our research solutions can support you, contact your local Euromonitor International office.

TABLE OF CONTENTS

List Of Contents And Tables

EXECUTIVE SUMMARY

  • Consumer electronics in 2025: The big picture
  • 2025 key trends
  • Competitive landscape
  • Channel developments
  • What next for consumer electronics?

MARKET DATA

  • Table 1 Sales of Consumer Electronics by Category: Volume 2020-2025
  • Table 2 Sales of Consumer Electronics by Category: Value 2020-2025
  • Table 3 Sales of Consumer Electronics by Category: % Volume Growth 2020-2025
  • Table 4 Sales of Consumer Electronics by Category: % Value Growth 2020-2025
  • Table 5 NBO Company Shares of Consumer Electronics: % Volume 2021-2025
  • Table 6 LBN Brand Shares of Consumer Electronics: % Volume 2022-2025
  • Table 7 Distribution of Consumer Electronics by Channel: % Volume 2020-2025
  • Table 8 Forecast Sales of Consumer Electronics by Category: Volume 2025-2030
  • Table 9 Forecast Sales of Consumer Electronics by Category: Value 2025-2030
  • Table 10 Forecast Sales of Consumer Electronics by Category: % Volume Growth 2025-2030
  • Table 11 Forecast Sales of Consumer Electronics by Category: % Value Growth 2025-2030

DISCLAIMER

SOURCES

  • Summary 1 Research Sources

COMPUTERS AND PERIPHERALS IN CHINA

KEY DATA FINDINGS

2025 DEVELOPMENTS

  • Government stimulus measures drive growth for computers and peripherals
  • The leading Lenovo and Huawei brands see sales growth, but are outperformed by Honor
  • Despite its dominance, retail e-commerce sees the strongest sales growth in 2025

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Growth will be driven by ongoing economic development and evolving consumption patterns
  • The integration of AI and new manufacturing techniques expected
  • Important development by Huawei in 2025 set to have an impact in the forecast period

CATEGORY DATA

  • Table 12 Sales of Computers and Peripherals by Category: Volume 2020-2025
  • Table 13 Sales of Computers and Peripherals by Category: Value 2020-2025
  • Table 14 Sales of Computers and Peripherals by Category: % Volume Growth 2020-2025
  • Table 15 Sales of Computers and Peripherals by Category: % Value Growth 2020-2025
  • Table 16 Sales of Computers by Category: Business Volume 2020-2025
  • Table 17 Sales of Computers by Category: Business Value MSP 2020-2025
  • Table 18 Sales of Computers by Category: Business Volume Growth 2020-2025
  • Table 19 Sales of Computers by Category: Business Value MSP Growth 2020-2025
  • Table 20 NBO Company Shares of Computers and Peripherals: % Volume 2021-2025
  • Table 21 LBN Brand Shares of Computers and Peripherals: % Volume 2022-2025
  • Table 22 Distribution of Computers and Peripherals by Channel: % Volume 2020-2025
  • Table 23 Forecast Sales of Computers and Peripherals by Category: Volume 2025-2030
  • Table 24 Forecast Sales of Computers and Peripherals by Category: Value 2025-2030
  • Table 25 Forecast Sales of Computers and Peripherals by Category: % Volume Growth 2025-2030
  • Table 26 Forecast Sales of Computers and Peripherals by Category: % Value Growth 2025-2030
  • Table 27 Forecast Sales of Computers by Category: Business Volume 2025-2030
  • Table 28 Forecast Sales of Computers by Category: Business Value MSP 2025-2030
  • Table 29 Forecast Sales of Computers by Category: Business Volume Growth 2025-2030
  • Table 30 Forecast Sales of Computers by Category: Business Value MSP Growth 2025-2030

IN-CAR ENTERTAINMENT IN CHINA

KEY DATA FINDINGS

2025 DEVELOPMENTS

  • All categories decline due to popularity of mobile devices, but in-car navigation suffers the most
  • Flyaudio Corp maintains its lead despite falling sales
  • Retail e-commerce maintains share growth, but still sees an actual sales decline

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Continued decline due to integrated systems
  • Growth in AI-powered in-car entertainment systems expected to continue
  • Cross-industry collaboration will be increasingly important

CATEGORY DATA

  • Table 31 Sales of In-Car Entertainment by Category: Volume 2020-2025
  • Table 32 Sales of In-Car Entertainment by Category: Value 2020-2025
  • Table 33 Sales of In-Car Entertainment by Category: % Volume Growth 2020-2025
  • Table 34 Sales of In-Car Entertainment by Category: % Value Growth 2020-2025
  • Table 35 NBO Company Shares of In-Car Entertainment: % Volume 2021-2025
  • Table 36 LBN Brand Shares of In-Car Entertainment: % Volume 2022-2025
  • Table 37 Distribution of In-Car Entertainment by Channel: % Volume 2020-2025
  • Table 38 Forecast Sales of In-Car Entertainment by Category: Volume 2025-2030
  • Table 39 Forecast Sales of In-Car Entertainment by Category: Value 2025-2030
  • Table 40 Forecast Sales of In-Car Entertainment by Category: % Volume Growth 2025-2030
  • Table 41 Forecast Sales of In-Car Entertainment by Category: % Value Growth 2025-2030

HOME AUDIO AND CINEMA IN CHINA

KEY DATA FINDINGS

2025 DEVELOPMENTS

  • Only home cinema and speaker systems is able to buck the declining trend resulting from competition from other devices
  • Philips maintains its lead, in part due to advanced AI noise reduction algorithms
  • Retail e-commerce becomes the dominant channel, utilising 3D interactive tools

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Changes in the way consumers access and enjoy music and videos will drive a continued sales decline
  • Opportunities and challenges for companies in the forecast period
  • Enhancing the user experience and meeting consumers' needs will be paramount

CATEGORY DATA

  • Table 42 Sales of Home Audio and Cinema by Category: Volume 2020-2025
  • Table 43 Sales of Home Audio and Cinema by Category: Value 2020-2025
  • Table 44 Sales of Home Audio and Cinema by Category: % Volume Growth 2020-2025
  • Table 45 Sales of Home Audio and Cinema by Category: % Value Growth 2020-2025
  • Table 46 NBO Company Shares of Home Audio and Cinema: % Volume 2021-2025
  • Table 47 LBN Brand Shares of Home Audio and Cinema: % Volume 2022-2025
  • Table 48 Distribution of Home Audio and Cinema by Channel: % Volume 2021-2025
  • Table 49 Forecast Sales of Home Audio and Cinema by Category: Volume 2025-2030
  • Table 50 Forecast Sales of Home Audio and Cinema by Category: Value 2025-2030
  • Table 51 Forecast Sales of Home Audio and Cinema by Category: % Volume Growth 2025-2030
  • Table 52 Forecast Sales of Home Audio and Cinema by Category: % Value Growth 2025-2030

HOME VIDEO IN CHINA

KEY DATA FINDINGS

2025 DEVELOPMENTS

  • Several factors limit the rate of decline for home video in 2025
  • Offering quality products and advanced technology, Qingdao Hisense Electric extends its lead
  • Retail e-commerce maintains share growth due to convenience and promotions

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • A continued move towards higher quality home video products such as OLED TVs
  • Enhancements to production efficiency set to continue
  • Improving the viewing experience through AR/VR, and meeting consumers' sustainability demands

CATEGORY DATA

  • Table 53 Sales of Home Video by Category: Volume 2020-2025
  • Table 54 Sales of Home Video by Category: Value 2020-2025
  • Table 55 Sales of Home Video by Category: % Volume Growth 2020-2025
  • Table 56 Sales of Home Video by Category: % Value Growth 2020-2025
  • Table 57 Sales of LCD TVs by Network Connectivity: % Retail Volume 2020-2025
  • Table 58 NBO Company Shares of Home Video: % Volume 2021-2025
  • Table 59 LBN Brand Shares of Home Video: % Volume 2022-2025
  • Table 60 Distribution of Home Video by Channel: % Volume 2020-2025
  • Table 61 Forecast Sales of Home Video by Category: Volume 2025-2030
  • Table 62 Forecast Sales of Home Video by Category: Value 2025-2030
  • Table 63 Forecast Sales of Home Video by Category: % Volume Growth 2025-2030
  • Table 64 Forecast Sales of Home Video by Category: % Value Growth 2025-2030
  • Table 65 Forecast Sales of LCD TVs by Network Connectivity: % Retail Volume 2025-2030

IMAGING DEVICES IN CHINA

KEY DATA FINDINGS

2025 DEVELOPMENTS

  • While digital cameras maintains its declining trend, short video platforms drive growth for digital camcorders
  • The continual launch of technologically advanced products maintains Canon's leadership
  • Offering many benefits, including competitive prices, retail e-commerce becomes the leading distribution channel

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Smartphones will continue to threaten sales of imaging devices
  • Product differentiation and technological upgrading likely to be seen
  • High-end digital camcorders set to offer growth opportunities

CATEGORY DATA

  • Table 66 Sales of Imaging Devices by Category: Volume 2020-2025
  • Table 67 Sales of Imaging Devices by Category: Value 2020-2025
  • Table 68 Sales of Imaging Devices by Category: % Volume Growth 2020-2025
  • Table 69 Sales of Imaging Devices by Category: % Value Growth 2020-2025
  • Table 70 NBO Company Shares of Imaging Devices: % Volume 2021-2025
  • Table 71 LBN Brand Shares of Imaging Devices: % Volume 2022-2025
  • Table 72 Distribution of Imaging Devices by Channel: % Volume 2020-2025
  • Table 73 Forecast Sales of Imaging Devices by Category: Volume 2025-2030
  • Table 74 Forecast Sales of Imaging Devices by Category: Value 2025-2030
  • Table 75 Forecast Sales of Imaging Devices by Category: % Volume Growth 2025-2030
  • Table 76 Forecast Sales of Imaging Devices by Category: % Value Growth 2025-2030

PORTABLE PLAYERS IN CHINA

KEY DATA FINDINGS

2025 DEVELOPMENTS

  • Consumers lose interest in smart wireless speakers, driving significant decline
  • Xiaomi extends its lead in portable players with strategic pricing and the integration of its Mi Home ecosystem
  • Retail e-commerce continues to dominate distribution

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Negative CAGRs across the board, but falling sales of wireless speakers set to be the major factor
  • Optimisation and personalisation set to be significant moving forward
  • The anticipated rise of more immersive and interactive experiences

CATEGORY DATA

  • Table 77 Sales of Portable Players by Category: Volume 2020-2025
  • Table 78 Sales of Portable Players by Category: Value 2020-2025
  • Table 79 Sales of Portable Players by Category: % Volume Growth 2020-2025
  • Table 80 Sales of Portable Players by Category: % Value Growth 2020-2025
  • Table 81 NBO Company Shares of Portable Players: % Volume 2021-2025
  • Table 82 LBN Brand Shares of Portable Players: % Volume 2022-2025
  • Table 83 Distribution of Portable Players by Channel: % Volume 2020-2025
  • Table 84 Forecast Sales of Portable Players by Category: Volume 2025-2030
  • Table 85 Forecast Sales of Portable Players by Category: Value 2025-2030
  • Table 86 Forecast Sales of Portable Players by Category: % Volume Growth 2025-2030
  • Table 87 Forecast Sales of Portable Players by Category: % Value Growth 2025-2030

MOBILE PHONES IN CHINA

KEY DATA FINDINGS

2025 DEVELOPMENTS

  • Growth for smartphones as consumers switch from feature phones and upgrade within the category
  • Huawei regains its lead with launch of HarmonyOS NEXT and strength in foldables
  • Increasing dominance of retail e-commerce as players adjust their processes

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Continued growth anticipated due to subsidies and technological advancements
  • AI capabilities will serve as a primary motivator for consumers to upgrade their smartphones
  • Accelerated integration of smart ecosystems expected

CATEGORY DATA

  • Table 88 Sales of Mobile Phones by Category: Volume 2020-2025
  • Table 89 Sales of Mobile Phones by Category: Value 2020-2025
  • Table 90 Sales of Mobile Phones by Category: % Volume Growth 2020-2025
  • Table 91 Sales of Mobile Phones by Category: % Value Growth 2020-2025
  • Table 92 Sales of Smartphones by Screen Size: % Retail Volume 2022-2025
  • Table 93 NBO Company Shares of Mobile Phones: % Volume 2021-2025
  • Table 94 LBN Brand Shares of Mobile Phones: % Volume 2022-2025
  • Table 95 Distribution of Mobile Phones by Channel: % Volume 2020-2025
  • Table 96 Forecast Sales of Mobile Phones by Category: Volume 2025-2030
  • Table 97 Forecast Sales of Mobile Phones by Category: Value 2025-2030
  • Table 98 Forecast Sales of Mobile Phones by Category: % Volume Growth 2025-2030
  • Table 99 Forecast Sales of Mobile Phones by Category: % Value Growth 2025-2030
  • Table 100 Forecast Sales of Smartphones by Screen Size: % Retail Volume 2025-2030

WEARABLE ELECTRONICS IN CHINA

KEY DATA FINDINGS

2025 DEVELOPMENTS

  • Smart wearables drives growth due to healthier lifestyles and technological advancements
  • Although Huawei and Xiaomi maintain their leading positions, smaller players see stronger growth
  • Fast delivery and livestreaming contribute to continued growth for retail e-commerce

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Continued growth as the target market widens and technology improves
  • Demographic segmentation likely to offer growth opportunities
  • Enhanced health metrics and lifestyle integration

CATEGORY DATA

  • Table 101 Sales of Wearable Electronics by Category: Volume 2020-2025
  • Table 102 Sales of Wearable Electronics by Category: Value 2020-2025
  • Table 103 Sales of Wearable Electronics by Category: % Volume Growth 2020-2025
  • Table 104 Sales of Wearable Electronics by Category: % Value Growth 2020-2025
  • Table 105 NBO Company Shares of Wearable Electronics: % Volume 2021-2025
  • Table 106 LBN Brand Shares of Wearable Electronics: % Volume 2022-2025
  • Table 107 Distribution of Wearable Electronics by Channel: % Volume 2020-2025
  • Table 108 Forecast Sales of Wearable Electronics by Category: Volume 2025-2030
  • Table 109 Forecast Sales of Wearable Electronics by Category: Value 2025-2030
  • Table 110 Forecast Sales of Wearable Electronics by Category: % Volume Growth 2025-2030
  • Table 111 Forecast Sales of Wearable Electronics by Category: % Value Growth 2025-2030

WIRELESS HEADPHONES IN CHINA

KEY DATA FINDINGS

2025 DEVELOPMENTS

  • TWS earbuds continues to drive growth due to accessibility and technological breakthroughs
  • Despite high fragmentation, Xiaomi and Huawei maintain their leading positions
  • Emerging online platforms such as Pinduoduo and Douyin perform well

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Sales set to continue to grow as more consumers own multiple pairs of headphones
  • Sales set to continue to grow along with the rise of OWS and scenario-specific innovation
  • Growth opportunities for both the premium and budget segments

CATEGORY DATA

  • Table 112 Sales of Wireless Headphones by Category: Volume 2020-2025
  • Table 113 Sales of Wireless Headphones by Category: Value 2020-2025
  • Table 114 Sales of Wireless Headphones by Category: % Volume Growth 2020-2025
  • Table 115 Sales of Wireless Headphones by Category: % Value Growth 2020-2025
  • Table 116 NBO Company Shares of Wireless Headphones: % Volume 2021-2025
  • Table 117 LBN Brand Shares of Wireless Headphones: % Volume 2022-2025
  • Table 118 Distribution of Wireless Headphones by Channel: % Volume 2020-2025
  • Table 119 Forecast Sales of Wireless Headphones by Category: Volume 2025-2030
  • Table 120 Forecast Sales of Wireless Headphones by Category: Value 2025-2030
  • Table 121 Forecast Sales of Wireless Headphones by Category: % Volume Growth 2025-2030
  • Table 122 Forecast Sales of Wireless Headphones by Category: % Value Growth 2025-2030
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