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말레이시아의 가전제품 시장

Consumer Electronics in Malaysia

발행일: | 리서치사: Euromonitor International | 페이지 정보: 영문 87 Pages | 배송안내 : 1-2일 (영업일 기준)

    
    
    



※ 본 상품은 영문 자료로 한글과 영문 목차에 불일치하는 내용이 있을 경우 영문을 우선합니다. 정확한 검토를 위해 영문 목차를 참고해주시기 바랍니다.

말레이시아의 2025년 가전제품 판매량은 업계 성숙과 제품 카테고리 간의 성과를 반영하여 약간 감소했습니다. 스마트폰, 웨어러블 일렉트로닉스, 무선 헤드폰 등의 부문은 라이프스타일의 전환, AI 탑재 기능, 스마트 홈과의 통합에 의해 완만한 성장을 기록했지만, 영상 디바이스나 자동차 엔터테인먼트 시스템 등의 다른 카테고리는 소비자의 기호의 변화나 카테고리의 포화에 의해 감소를 계속하고 있습니다.

Euromonitor International의 조사 보고서 ``말레이시아의 가전제품 시장''은 가정 내, 휴대용 및 차량용 가전 제품 시장 규모와 형태에 대한 국가 수준의 종합적인 가이드를 제공합니다. 최신 소매 판매 데이터를 제공하여 성장을 견인하는 부문을 파악할 수 있습니다. 주요 기업, 주요 브랜드를 파악하고 시장에 영향을 미치는 주요 요인(신제품 개발, 유통, 가격 문제 등)을 전략적으로 분석했습니다. 예측은 시장이 어떻게 변하는지를 보여줍니다.

대상 제품 : 컴퓨터 및 주변기기, 자동차 엔터테인먼트, 가정내 기기, 휴대용 가전

데이터 범위 : 시장 규모(분석 및 예측), 기업 점유율, 브랜드 점유율, 유통 데이터

이 보고서를 구입하는 이유

  • 소비자 일렉트로닉스 시장의 상세한 파악
  • 성장 분야를 확인하고 변화를 촉진하는 요인을 확인합니다.
  • 경쟁 환경, 시장의 주요 진출기업, 주요 브랜드를 이해
  • 5년간의 예측을 이용하여 시장이 어떻게 발전할 것으로 예측되는지를 평가

Euromonitor Internationa는 시장 조사 보고서, 비즈니스 참고서 및 온라인 정보 시스템 출판에 50년 이상의 경험을 보유하고 있습니다. 런던, 시카고, 싱가포르, 상하이, 빌뉴스, 두바이, 케이프타운, 산티아고, 시드니, 도쿄, 벵갈루루, 상파울루, 서울, 홍콩, 뒤셀도르프, 멕시코시티에 사무소를 두고 100개국에 분석가 네트워크를 보유한 이 회사는 독자적인 능력과 다양한 시장을 이해하고 정보 기반 전략 입안을 지원하는 신뢰할 수 있는 정보 자원을 개발하고 있습니다.

목차

목차 및 표 목록

주요 요약

  • 2025년의 가전제품 : 전체상
  • 2025년의 주요 동향
  • 경쟁 구도
  • 채널 개발
  • 가전제품은 향후 어떻게 될 것인가

시장 데이터

면책 조항

출처

말레이시아 컴퓨터 및 주변기기

주요 데이터 결과

2025년 발전

  • 2025년 컴퓨터와 주변기기 감소
  • 확립된 국제 브랜드가 이 카테고리를 리드하고 있습니다.
  • 오프라인 매장이 매출을 견인하고 있지만, 전자상거래는 계속 기세를 늘리고 있습니다.

전망과 기회

  • 재택 업무 수요가 카테고리의 성장을 뒷받침할 전망
  • e스포츠와 게임 문화의 인기는 컴퓨터의 가치 성장을 지원할 수 있습니다.
  • 배터리 수명이 긴 AI 탑재 노트북은 혁신의 최전선에 서 있습니다.

카테고리 데이터

말레이시아의 차내 엔터테인먼트

주요 데이터 결과

2025년 발전

  • 자동차 시스템 및 휴대폰이 카테고리 성장에 영향을 미치고 자동차 엔터테인먼트는 고전
  • 확립된 브랜드가 계속해서 이 카테고리를 리드하고 있습니다.
  • 오프라인 매장이 여전히 우세하고, 전자상거래는 꾸준한 성장을 유지하고 있습니다.

전망과 기회

  • 임베디드 시스템으로의 이행별 전망 축소
  • 스마트폰의 네비게이션 앱은 차내 네비게이션의 필요성을 줄일 것
  • E-Commerce 플랫폼상의 플래그십 브랜드 스토어는 사용자 경험을 향상시켜 매출을 촉진

카테고리 데이터

말레이시아의 홈 오디오 및 영화

주요 데이터 결과

2025년 발전

  • 2025년 홈 오디오와 영화관 매출은 감소
  • 확립된 국제 브랜드가 계속해서 카테고리 매출을 리드
  • 가전제품 및 전자기기 전문점이 계속 매출을 지배

전망과 기회

  • 젊은 소비자의 생활 수준의 향상과 스트리밍 습관이, 이 카테고리의 쇠퇴를 막는데 도움이 될 수 있음
  • 향후 수년간 전자상거래 플랫폼과 옴니채널 전략이 홈비디오 판매를 지원할 것
  • 인공지능은 혁신을 추진해, 이 분야의 궤도를 형성

카테고리 데이터

말레이시아 홈 비디오

주요 데이터 결과

2025년 발전

  • 2025년 홈비디오는 급격히 감소
  • 한국 브랜드는 여전히 인기가 있고, 중국 브랜드는 저렴한 가격으로 경쟁하고 있습니다.
  • 유통 시장은 여전히 가전 및 전자기기 전문업자가 지배적

전망과 기회

  • 활황을 나타내는 주택 부동산 시장이 예측 기간 중 카테고리 성장을 지원
  • 스트리밍 서비스를 통한 자택에서의 영화 감상 체험이 보급됩니다.
  • 렌탈 구독은 프리미엄 제품을 저렴한 가격으로 소유할 수 있도록 합니다.

카테고리 데이터

말레이시아 영상 장비

주요 데이터 결과

2025년 발전

  • 재량 지출 감소에 의해 영상 기기의 매출은 계속 감소
  • 액션 카메라가 젊은 소비자들 사이에서 인기가 있고, GoPro의 지위가 확고해지고 있습니다.
  • 전자상거래는 가전 및 전자기기 전문점에 이어 우위를 차지

전망과 기회

  • 스마트폰은 앞으로도 영상 기기에 있어서 지속적인 위협이 될 것
  • 스트리트 포토그래피와 노스탤지어 트렌드의 고조가 수요를 자극할 가능성이 있습니다.
  • AI를 활용한 혁신에 의해 컨텐츠 크리에이터 사이에서 액션 카메라의 매력이 높아질 가능성이 있습니다.

카테고리 데이터

말레이시아의 휴대용 기업

주요 데이터 결과

2025년 발전

  • 음악 스트리밍 습관과 게임 문화가 무선 스피커 수요를 견인
  • 확립된 국제 브랜드가 카테고리 매출을 리드
  • 오프라인 매장형 소매업체는 프리미엄 브랜드의 포지셔닝에 있어서 여전히 인기가 있는 한편, E-Commerce는 저렴한 가격을 제공

전망과 기회

  • 미니멀리스트의 트렌드와 생활 수준의 향상이 향후 몇 년간의 카테고리의 성장을 지지할 것으로 예상
  • 디지털 독서 문화와 기술 주도의 혁신이 전자책 리더의 성장을 가속할 것으로 예상
  • 기술의 진보와 디자인의 혁신이 무선 스피커의 성장을 견인

카테고리 데이터

말레이시아 휴대폰

주요 데이터 결과

2025년 발전

  • 세계의 불확실성 속에서 저렴한 미드레인지 스마트폰의 매출 증가
  • Samsung이 최고 순위이고, Xiaomi가 작은 차이로 뒤를 잇습니다.
  • 가전 및 전자기기 전문점이 매출을 견인하지만, E-Commerce가 급성장

전망과 기회

  • 경제 불확실성 속에서 미드레인지 스마트폰이 성장을 견인
  • 인플루언서 마케팅과 클라우드 게임은 소비자가 기기와 어떻게 상호작용하는지 알려줍니다.
  • 주목도가 높은 신제품 발매는 앞으로도 이 카테고리의 성장을 계속 견인할 것

카테고리 데이터

말레이시아 웨어러블 전자 기기

주요 데이터 결과

2025년 발전

  • 말레이시아인이 보다 건강한 라이프 스타일을 채용함에 따라, 스마트 웨어러블이 성장을 견인
  • 중국 브랜드가 저렴한 가격으로 카테고리 매출을 리드
  • 가전 및 전자기기 전문업체가 우세를 차지하는 한편, 가격 경쟁력이 전자상거래 성장을 견인

전망과 기회

  • 건강과 웰니스의 동향에 의해 안정된 성장이 예측
  • Xiaomi의 소매업 확대는 카테고리에 보다 깊은 침투를 시사하고 있습니다.
  • 스마트 링은 개인화된 웨어러블의 새로운 시대를 알립니다.

카테고리 데이터

말레이시아 무선 헤드폰

주요 데이터 결과

2025년 발전

  • TWS의 인기와 라이프 스타일의 변화가 무선 헤드폰의 성장을 가속
  • 중국 브랜드가 계층화된 제품 라인업으로 무선 이어폰 시장을 리드
  • E-Commerce가 유통 시장을 지배해, 2025년에는 기세를 늘릴 것으로 예상

전망과 기회

  • 라이프 스타일과 스트리밍 습관이 미드레인지 무선 헤드폰 수요를 견인
  • 게임 문화가 무선 헤드 밴드와 TWS 이어폰 수요를 견인
  • 오픈이어 무선 이어폰은 제품 혁신의 새로운 파도를 알립니다.

카테고리 데이터

JHS

Volume sales of consumer electronics in Malaysia fell slightly in 2025, reflecting a maturing industry and mixed performance across product categories. While segments such as smartphones, wearable electronics, and wireless headphones recorded modest growth due to lifestyle shifts, AI-powered features, and smart home integration, other categories, including imaging devices and in-car entertainment systems, continued to decline due to changing consumer preferences and category saturation.

Euromonitor International's Consumer Electronics in Malaysia report offers a comprehensive guide to the size and shape of the in-home, portable and in-car consumer electronics products markets at a national level. It provides the latest retail sales data, allowing you to identify the sectors driving growth. It identifies the leading companies, the leading brands and offers strategic analysis of key factors influencing the market- be they new product developments, distribution or pricing issues. Forecasts illustrate how the market is set to change.

Product coverage: Computers and Peripherals, In-Car Entertainment, In-Home Consumer Electronics, Portable Consumer Electronics.

Data coverage: market sizes (historic and forecasts), company shares, brand shares and distribution data.

Why buy this report?

  • Get a detailed picture of the Consumer Electronics market;
  • Pinpoint growth sectors and identify factors driving change;
  • Understand the competitive environment, the market's major players and leading brands;
  • Use five-year forecasts to assess how the market is predicted to develop.

Euromonitor International has over 50 years' experience of publishing market research reports, business reference books and online information systems. With offices in London, Chicago, Singapore, Shanghai, Vilnius, Dubai, Cape Town, Santiago, Sydney, Tokyo, Bengaluru, Sao Paulo, Seoul, Hong Kong, Dusseldorf and Mexico City and a network of analysts in 100 countries, Euromonitor International has a unique capability and an understanding of diverse markets to develop reliable information resources to help drive informed strategic planning. To learn more about how our research solutions can support you, contact your local Euromonitor International office.

TABLE OF CONTENTS

List Of Contents And Tables

EXECUTIVE SUMMARY

  • Consumer electronics in 2025: The big picture
  • 2025 key trends
  • Competitive landscape
  • Channel developments
  • What next for consumer electronics?

MARKET DATA

  • Table 1 Sales of Consumer Electronics by Category: Volume 2020-2025
  • Table 2 Sales of Consumer Electronics by Category: Value 2020-2025
  • Table 3 Sales of Consumer Electronics by Category: % Volume Growth 2020-2025
  • Table 4 Sales of Consumer Electronics by Category: % Value Growth 2020-2025
  • Table 5 NBO Company Shares of Consumer Electronics: % Volume 2021-2025
  • Table 6 LBN Brand Shares of Consumer Electronics: % Volume 2022-2025
  • Table 7 Distribution of Consumer Electronics by Channel: % Volume 2020-2025
  • Table 8 Forecast Sales of Consumer Electronics by Category: Volume 2025-2030
  • Table 9 Forecast Sales of Consumer Electronics by Category: Value 2025-2030
  • Table 10 Forecast Sales of Consumer Electronics by Category: % Volume Growth 2025-2030
  • Table 11 Forecast Sales of Consumer Electronics by Category: % Value Growth 2025-2030

DISCLAIMER

SOURCES

  • Summary 1 Research Sources

COMPUTERS AND PERIPHERALS IN MALAYSIA

KEY DATA FINDINGS

2025 DEVELOPMENTS

  • Decline for computers and peripherals in 2025
  • Established international brands lead the category
  • Physical stores lead sales, but e-commerce continues gaining traction

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Demand from home businesses set to aid category growth
  • Popularity of e-sports and gaming culture could support value growth in computers
  • AI-powered laptops with extended battery life are at the forefront of innovation

CATEGORY DATA

  • Table 12 Sales of Computers and Peripherals by Category: Volume 2020-2025
  • Table 13 Sales of Computers and Peripherals by Category: Value 2020-2025
  • Table 14 Sales of Computers and Peripherals by Category: % Volume Growth 2020-2025
  • Table 15 Sales of Computers and Peripherals by Category: % Value Growth 2020-2025
  • Table 16 Sales of Computers by Category: Business Volume 2020-2025
  • Table 17 Sales of Computers by Category: Business Value MSP 2020-2025
  • Table 18 Sales of Computers by Category: Business Volume Growth 2020-2025
  • Table 19 Sales of Computers by Category: Business Value MSP Growth 2020-2025
  • Table 20 NBO Company Shares of Computers and Peripherals: % Volume 2021-2025
  • Table 21 LBN Brand Shares of Computers and Peripherals: % Volume 2022-2025
  • Table 22 Distribution of Computers and Peripherals by Channel: % Volume 2020-2025
  • Table 23 Forecast Sales of Computers and Peripherals by Category: Volume 2025-2030
  • Table 24 Forecast Sales of Computers and Peripherals by Category: Value 2025-2030
  • Table 25 Forecast Sales of Computers and Peripherals by Category: % Volume Growth 2025-2030
  • Table 26 Forecast Sales of Computers and Peripherals by Category: % Value Growth 2025-2030
  • Table 27 Forecast Sales of Computers by Category: Business Volume 2025-2030
  • Table 28 Forecast Sales of Computers by Category: Business Value MSP 2025-2030
  • Table 29 Forecast Sales of Computers by Category: Business Volume Growth 2025-2030
  • Table 30 Forecast Sales of Computers by Category: Business Value MSP Growth 2025-2030

IN-CAR ENTERTAINMENT IN MALAYSIA

KEY DATA FINDINGS

2025 DEVELOPMENTS

  • In-car entertainment struggles as in-built systems and mobile phones impact category growth
  • Established brands continue to lead the category
  • Brick-and-mortar stores remain dominant, while e-commerce maintains steady growth

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Shrinking prospects due to shift towards built-in systems
  • Navigation apps on smartphones will reduce the requirement for in-car navigation
  • Flagship brand stores on e-commerce platforms may enhance user experience and promote sales

CATEGORY DATA

  • Table 31 Sales of In-Car Entertainment by Category: Volume 2020-2025
  • Table 32 Sales of In-Car Entertainment by Category: Value 2020-2025
  • Table 33 Sales of In-Car Entertainment by Category: % Volume Growth 2020-2025
  • Table 34 Sales of In-Car Entertainment by Category: % Value Growth 2020-2025
  • Table 35 NBO Company Shares of In-Car Entertainment: % Volume 2021-2025
  • Table 36 LBN Brand Shares of In-Car Entertainment: % Volume 2022-2025
  • Table 37 Distribution of In-Car Entertainment by Channel: % Volume 2020-2025
  • Table 38 Forecast Sales of In-Car Entertainment by Category: Volume 2025-2030
  • Table 39 Forecast Sales of In-Car Entertainment by Category: Value 2025-2030
  • Table 40 Forecast Sales of In-Car Entertainment by Category: % Volume Growth 2025-2030
  • Table 41 Forecast Sales of In-Car Entertainment by Category: % Value Growth 2025-2030

HOME AUDIO AND CINEMA IN MALAYSIA

KEY DATA FINDINGS

2025 DEVELOPMENTS

  • Volume decline for home audio and cinema in 2025
  • Established international brands continue to lead category sales
  • Appliances and electronics specialists continue to dominate sales

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Higher standard of living and streaming habits of young consumers may help stem category decline
  • E-commerce platforms and omnichannel strategies will support sales of home video in the years ahead
  • Artificial intelligence will drive innovation and shape the category's trajectory

CATEGORY DATA

  • Table 42 Sales of Home Audio and Cinema by Category: Volume 2020-2025
  • Table 43 Sales of Home Audio and Cinema by Category: Value 2020-2025
  • Table 44 Sales of Home Audio and Cinema by Category: % Volume Growth 2020-2025
  • Table 45 Sales of Home Audio and Cinema by Category: % Value Growth 2020-2025
  • Table 46 NBO Company Shares of Home Audio and Cinema: % Volume 2021-2025
  • Table 47 LBN Brand Shares of Home Audio and Cinema: % Volume 2022-2025
  • Table 48 Distribution of Home Audio and Cinema by Channel: % Volume 2021-2025
  • Table 49 Forecast Sales of Home Audio and Cinema by Category: Volume 2025-2030
  • Table 50 Forecast Sales of Home Audio and Cinema by Category: Value 2025-2030
  • Table 51 Forecast Sales of Home Audio and Cinema by Category: % Volume Growth 2025-2030
  • Table 52 Forecast Sales of Home Audio and Cinema by Category: % Value Growth 2025-2030

HOME VIDEO IN MALAYSIA

KEY DATA FINDINGS

2025 DEVELOPMENTS

  • Steep decline for home video in 2025
  • Korean brands remain popular, while Chinese brands compete by offering affordability
  • Distribution landscape continues to be dominated by appliances and electronics specialists

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Buoyant residential property market to support category growth over the forecast period
  • At-home cinematic experience via streaming services will gain traction
  • Rental subscription set to offer affordable ownership in premium products

CATEGORY DATA

  • Table 53 Sales of Home Video by Category: Volume 2020-2025
  • Table 54 Sales of Home Video by Category: Value 2020-2025
  • Table 55 Sales of Home Video by Category: % Volume Growth 2020-2025
  • Table 56 Sales of Home Video by Category: % Value Growth 2020-2025
  • Table 57 Sales of LCD TVs by Network Connectivity: % Retail Volume 2020-2025
  • Table 58 NBO Company Shares of Home Video: % Volume 2021-2025
  • Table 59 LBN Brand Shares of Home Video: % Volume 2022-2025
  • Table 60 Distribution of Home Video by Channel: % Volume 2020-2025
  • Table 61 Forecast Sales of Home Video by Category: Volume 2025-2030
  • Table 62 Forecast Sales of Home Video by Category: Value 2025-2030
  • Table 63 Forecast Sales of Home Video by Category: % Volume Growth 2025-2030
  • Table 64 Forecast Sales of Home Video by Category: % Value Growth 2025-2030
  • Table 65 Forecast Sales of LCD TVs by Network Connectivity: % Retail Volume 2025-2030

IMAGING DEVICES IN MALAYSIA

KEY DATA FINDINGS

2025 DEVELOPMENTS

  • Imaging devices continues to see decline as discretionary spending reduces
  • Popularity of action cameras among young consumers solidifies GoPro's position
  • E-commerce continues to gain ground on appliances and electronics specialists

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Smartphones will remain a persistent threat to imaging devices in the years ahead
  • Rise of street photography and nostalgia trend may fuel demand
  • AI-Powered innovation could elevate action camera appeal among content creators

CATEGORY DATA

  • Table 66 Sales of Imaging Devices by Category: Volume 2020-2025
  • Table 67 Sales of Imaging Devices by Category: Value 2020-2025
  • Table 68 Sales of Imaging Devices by Category: % Volume Growth 2020-2025
  • Table 69 Sales of Imaging Devices by Category: % Value Growth 2020-2025
  • Table 70 NBO Company Shares of Imaging Devices: % Volume 2021-2025
  • Table 71 LBN Brand Shares of Imaging Devices: % Volume 2022-2025
  • Table 72 Distribution of Imaging Devices by Channel: % Volume 2020-2025
  • Table 73 Forecast Sales of Imaging Devices by Category: Volume 2025-2030
  • Table 74 Forecast Sales of Imaging Devices by Category: Value 2025-2030
  • Table 75 Forecast Sales of Imaging Devices by Category: % Volume Growth 2025-2030
  • Table 76 Forecast Sales of Imaging Devices by Category: % Value Growth 2025-2030

PORTABLE PLAYERS IN MALAYSIA

KEY DATA FINDINGS

2025 DEVELOPMENTS

  • Music streaming habits and gaming culture drive demand for wireless speakers
  • Established international brands lead category sales
  • Brick-and-mortar retailers remain popular for premium brands positioning, while e-commerce offers affordability

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Minimalist trend and higher standard of living will support category growth in the coming years
  • Digital reading culture and tech-driven innovation expected to propel growth of e-readers
  • Technological advancements and design innovations will drive growth in wireless speakers

CATEGORY DATA

  • Table 77 Sales of Portable Players by Category: Volume 2020-2025
  • Table 78 Sales of Portable Players by Category: Value 2020-2025
  • Table 79 Sales of Portable Players by Category: % Volume Growth 2020-2025
  • Table 80 Sales of Portable Players by Category: % Value Growth 2020-2025
  • Table 81 NBO Company Shares of Portable Players: % Volume 2021-2025
  • Table 82 LBN Brand Shares of Portable Players: % Volume 2022-2025
  • Table 83 Distribution of Portable Players by Channel: % Volume 2020-2025
  • Table 84 Forecast Sales of Portable Players by Category: Volume 2025-2030
  • Table 85 Forecast Sales of Portable Players by Category: Value 2025-2030
  • Table 86 Forecast Sales of Portable Players by Category: % Volume Growth 2025-2030
  • Table 87 Forecast Sales of Portable Players by Category: % Value Growth 2025-2030

MOBILE PHONES IN MALAYSIA

KEY DATA FINDINGS

2025 DEVELOPMENTS

  • Affordable mid-range smartphones make gains amid global uncertainties
  • Samsung leads with Xiaomi following closely behind
  • Appliances and electronics specialists lead sales, but e-commerce enjoys rapid growth

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Mid-range smartphones will drive growth amid economic uncertainty
  • Influencer marketing and cloud gaming inform how consumers interact with devices
  • High profile launches will continue to drive category growth in the years ahead

CATEGORY DATA

  • Table 88 Sales of Mobile Phones by Category: Volume 2020-2025
  • Table 89 Sales of Mobile Phones by Category: Value 2020-2025
  • Table 90 Sales of Mobile Phones by Category: % Volume Growth 2020-2025
  • Table 91 Sales of Mobile Phones by Category: % Value Growth 2020-2025
  • Table 92 Sales of Smartphones by Screen Size: % Retail Volume 2022-2025
  • Table 93 NBO Company Shares of Mobile Phones: % Volume 2021-2025
  • Table 94 LBN Brand Shares of Mobile Phones: % Volume 2022-2025
  • Table 95 Distribution of Mobile Phones by Channel: % Volume 2020-2025
  • Table 96 Forecast Sales of Mobile Phones by Category: Volume 2025-2030
  • Table 97 Forecast Sales of Mobile Phones by Category: Value 2025-2030
  • Table 98 Forecast Sales of Mobile Phones by Category: % Volume Growth 2025-2030
  • Table 99 Forecast Sales of Mobile Phones by Category: % Value Growth 2025-2030
  • Table 100 Forecast Sales of Smartphones by Screen Size: % Retail Volume 2025-2030

WEARABLE ELECTRONICS IN MALAYSIA

KEY DATA FINDINGS

2025 DEVELOPMENTS

  • Smart wearables drives growth as Malaysians adopt healthier lifestyles
  • Chinese brands lead category sales with affordable price tags
  • Appliances and electronics specialists hold sway while competitive pricing drives growth in e-commerce

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Steady growth predicted thanks to health and wellness trends
  • Xiaomi's retail expansion signals deeper category penetration
  • Smart ring signals a new era of personalised wearables

CATEGORY DATA

  • Table 101 Sales of Wearable Electronics by Category: Volume 2020-2025
  • Table 102 Sales of Wearable Electronics by Category: Value 2020-2025
  • Table 103 Sales of Wearable Electronics by Category: % Volume Growth 2020-2025
  • Table 104 Sales of Wearable Electronics by Category: % Value Growth 2020-2025
  • Table 105 NBO Company Shares of Wearable Electronics: % Volume 2021-2025
  • Table 106 LBN Brand Shares of Wearable Electronics: % Volume 2022-2025
  • Table 107 Distribution of Wearable Electronics by Channel: % Volume 2020-2025
  • Table 108 Forecast Sales of Wearable Electronics by Category: Volume 2025-2030
  • Table 109 Forecast Sales of Wearable Electronics by Category: Value 2025-2030
  • Table 110 Forecast Sales of Wearable Electronics by Category: % Volume Growth 2025-2030
  • Table 111 Forecast Sales of Wearable Electronics by Category: % Value Growth 2025-2030

WIRELESS HEADPHONES IN MALAYSIA

KEY DATA FINDINGS

2025 DEVELOPMENTS

  • TWS popularity and lifestyle shifts drive wireless headphones growth
  • Chinese brands lead wireless earphones with tiered offerings
  • E-commerce dominates distribution landscape, gaining ground in 2025

PROSPECTS AND OPPORTUNITIES

  • Lifestyles and streaming habits will drive demand for mid-range wireless headphones
  • Gaming culture will drive demand for wireless headbands and TWS earbuds
  • Open-ear wireless earbuds signal a new wave of product innovation

CATEGORY DATA

  • Table 112 Sales of Wireless Headphones by Category: Volume 2020-2025
  • Table 113 Sales of Wireless Headphones by Category: Value 2020-2025
  • Table 114 Sales of Wireless Headphones by Category: % Volume Growth 2020-2025
  • Table 115 Sales of Wireless Headphones by Category: % Value Growth 2020-2025
  • Table 116 NBO Company Shares of Wireless Headphones: % Volume 2021-2025
  • Table 117 LBN Brand Shares of Wireless Headphones: % Volume 2022-2025
  • Table 118 Distribution of Wireless Headphones by Channel: % Volume 2020-2025
  • Table 119 Forecast Sales of Wireless Headphones by Category: Volume 2025-2030
  • Table 120 Forecast Sales of Wireless Headphones by Category: Value 2025-2030
  • Table 121 Forecast Sales of Wireless Headphones by Category: % Volume Growth 2025-2030
  • Table 122 Forecast Sales of Wireless Headphones by Category: % Value Growth 2025-2030
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