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시장보고서
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아시아태평양의 UcaaS 시장 : 성장 기회Growth Opportunities in the APAC UCaaS Market |
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UCaaS의 보급률이 낮은 아시아태평양은 미국에서 태어난 UCaaS 제공업체의 온상
2029년까지 설치 사용자 수와 평균 가격 예측을 포함하여 아시아태평양의 UCaaS 시장을 자세히 분석했습니다. ASEAN, ANZ, 인도, 일본, 한국을 포함한 5개국/하위 지역에서의 UcaaS의 설치 상황과 성장 가능성을 논의하고 있습니다. 또한 시장 점유율과 경쟁사의 분석도 수행하고 있습니다. 마지막으로 아시아태평양 시장에서 호스팅 IP 텔레포니, UCaaS 및 기타 클라우드 서비스를 제공하는 공급자의 주요 성장 기회를 밝혔습니다.
아시아태평양은 국가와 하위 지역에 따라 UcaaS 설치율이 다른 다양한 지역입니다. COVID-19에 의해 많은 아시아태평양 기업이 UcaaS로의 이행을 강요당했다고는 해도, 현재는 레거시 자산이 대응 가능한 기반의 대부분을 차지하고 있습니다. 이 설치되지 않은 상태는 고객의 요구를 더 잘 이해하려는 미국에서 태어난 UCaaS 공급자에게 많은 성장 가능성을 보여줍니다.
비즈니스 민첩성과 탄력성, 클라우드 전화 사용에 대한 규제 제약, 하이브리드 작업 스타일에 대한 요구 사항 등 고객의 요구를 더 잘 이해하고자 합니다.
클라우드 PBX 솔루션을 선택하는 기업도 늘고 있기 때문에 Frost사는 예측 기간을 통해 사용자의 성장이 견조하게 추이할 것으로 예측했습니다. 모든 아시아태평양 국가/하위 지역에서 유사하게 보이는 것은 아니지만, 하이브리드 워크 스타일에 대한 대응 요구도 UcaaS의 성장을 가속할 것으로 보입니다. 아시아태평양 시장에서 사업을 전개하는 서비스 제공업체에게는 큰 성장 기회가 존재합니다. 호스팅 IP 텔레포니 및 UCaaS 공급자는 새로운 기능과 능력으로 기존 솔루션을 강화하고, 새로운 서비스를 시작하고, 새로운 고객 부문와 새로운 하위 지역으로 진출하고, 보다 창의적인 서비스 번들을 개발합니다. 또한 커뮤니케이션 및 협업 솔루션을 타사 소프트웨어 및 서비스와 통합하여 새로운 독특한 이용 사례를 처리할 수 있습니다.
그러나 많은 아시아태평양 국가들에서 엄격한 거시 경제 상황과 GDP 하락은 UCaaS 예산을 단축하고 가격 중심 구매자를 늘릴 것으로 보입니다. 또한 데이터 보안 및 거주성에 우려가 있는 기업은 이러한 기준에서 탁월한 성능을 제공하는 구내 기반 솔루션을 계속 선호할 수 있습니다. 게다가 러시아와 우크라, 이스라엘과 하마스 전쟁은 컴플라이언스와 관리에 대한 우려도 높아지고 있습니다.
당분간은 COVID-19의 유행, 경제 위기, 공급망 문제에 의한 영향의 정도에 의해 나라나 소지역마다의 견인력이 바뀌어 오는 것으로 예상됩니다. 아시아태평양의 모든 시장은 설치 사용자 수, 매출 모두 성장을 계속할 것으로 보입니다. 이 조사는 기술 개발자, 서비스 제공업체, 리셀러 및 기타 시장 진출 기업에게 단기적으로 엄격한 경제 상황을 극복하고 장기적으로 주요 성장 기회를 파악하기위한 중요한 정보를 제공합니다. 것입니다.
마지막으로 이 설문조사 서비스에는 Google 및 Microsoft에서 제공하는 소비자 서비스 등 주로 소비자 및 주택 사용자를 대상으로 하는 클라우드 VoIP 서비스가 포함되어 있지 않습니다. 또한 이 설문조사 서비스에는 시분할 다중화(TDM) Centrex, Centrex IP, Voice over Internet Protocol(VoIP) 액세스 및 SIP 트렁킹 서비스가 포함되어 있지 않습니다. 이 분석에는 Microsoft Teams Phone 사용자를 위한 Direct Routing, Operator Connect 및 Teams Phone Mobile 서비스와 관련된 수익이 포함됩니다. 이러한 서비스는 이미 Microsoft의 UCaaS 시트로 계산되었으므로 타사 공급자의 UCaaS 시트로는 표시되지 않습니다.
본 설문조사는 2029년까지의 설치 사용자 수와 평균 가격 예측을 포함하여 아시아태평양 UCaaS 시장을 상세하게 분석했습니다. 또한 ASEAN, 뉴질랜드, 인도, 일본, 한국의 5개국/서브지역에서의 UcaaS의 설치 상황과 성장 가능성에 대해서도 논의하고 있습니다. 또한 시장 점유율과 경쟁사의 분석도 수행하고 있습니다. 마지막으로 아시아태평양 시장에서 호스팅 IP 텔레포니, UCaaS 및 기타 클라우드 서비스를 제공하는 공급자의 주요 성장 기회를 밝혔습니다.
Low UCaaS Penetration Makes APAC a HotBed for US-born UCaaS Providers
This study provides an in-depth analysis of the APAC UCaaS market, including a forecast of installed users and average prices until 2029. The study discusses the state of UCaaS adoption and the growth potential across the five countries/sub-regions, including ASEAN, ANZ, India, Japan, and South Korea. Furthermore, this study provides market share and competitor analyses. Finally, the study identifies key growth opportunities for providers delivering hosted IP telephony, UCaaS, and other cloud services in APAC markets.
APAC is a diverse region with varying rates of UCaaS adoption across different countries and sub-regions. While COVID-19 compelled many APAC businesses to shift to UCaaS, legacy assets doinate the majority of the addressable base currently. This state of under-penetration presents many growth prospects for US-born UCaaS providers that are seeking
to better understand the demands of their customers in terms of business agility and resilience, regulatory constraints on cloud telephony usage, and requirements for hybrid work styles.
As there is a growing consideration by businesses to opt for a cloud PBX solution, Frost predicts that user growth will remain strong throughout the forecast period. The need to address hybrid workstyles, although not equally seen in all APAC countries/sub-regions, will also drive UCaaS growth. There exist considerable growth opportunities for service providers operating in the APAC markets. Hosted IP telephony and UCaaS providers can enhance their existing solutions with new features and capabilities, launch new offerings, expand into new customer segments or new sub-regions, develop more creative service bundles or integrate their communications and collaboration solutions with third-party software and services to address new and unique use cases.
However, tough macroeconomic conditions and lower GDP in many APAC countries will tighten the UCaaS budgets and will lead to more price-conscious buyers. Furthermore, businesses with data security and residency concerns may continue to prefer premises-based solutions as they offer superior performance on these criteria. Additionally, concerns about compliance and control have also heightened owing to the Russia-Ukraine and Israel-Hamas wars.
In the near term, traction by country and sub-region will depend on the degree of impact by the COVID-19 epidemic, economic strife and supply chain issues. All APAC markets will continue to grow in terms of both installed users and revenue. This study provides technology developers, service providers, resellers, and other market participants with important information to navigate the tough economic climate in the short term and identify key growth opportunities in the long term.
Finally, this research service does not include cloud VoIP services that are primarily targeted at consumers and residential users- such as the consumer offerings from Google or Microsoft. Also, this research service does not include time division multiplexing (TDM) Centrex, Centrex IP, or voice over Internet Protocol (VoIP) access and SIP trunking services. This analysis includes revenues associated with Direct Routing, Operator Connect, or Teams Phone Mobile services for Microsoft Teams Phone users. Such services are not shown as third-party provider UCaaS seats as they are already counted as Microsoft UCaaS seats.
This study provides an in-depth analysis of the APAC UCaaS market, including a forecast of installed users and average prices until 2029. The study discusses the state of UCaaS adoption and the growth potential across the five countries/sub-regions, including ASEAN, ANZ, India, Japan, and South Korea. Furthermore, this study provides market share and competitor analyses. Finally, the study identifies key growth opportunities for providers delivering hosted IP telephony, UCaaS, and other cloud services in APAC markets.