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시장보고서
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1490867
유럽 플렉서블 모빌리티 스타트업 기업에 있어서의 전략적 개요 및 성장 기회Strategic Overview and Growth Opportunities for Flexible Mobility Start-ups in Europe |
리스, 렌탈 및 구독 서비스를 통해 플렉서블 모빌리티 부문은 2028년까지 1,500억 달러 규모로 성장할 전망이며, EV와 중고차에 특화된 다수의 스타트업 기업이 이 조직화된 분야에서 발판을 구축하고 있습니다.
고객의 선호도 변화는 자동차 소유에서 이용으로의 전환에 박차를 가하고 있습니다. 오래된 세대의 경우, 자동차를 소유하는 것은 지위 상징이었지만, 오늘날의 젊은 세대는 소유 및 그에 따른 번거로움(다양한 비용 및 책임 등)보다 유저쉽을 선호합니다. 임대와 임대 서비스는 진화하고 있지만, 기본적으로 고객이 소유권을 약속하지 않고 일정 기간 동안 자동차를 사용할 수 있도록 하는 것입니다. 게다가 최근 세계의 경제위기와 혼란(COVID-19 팬데믹, 전쟁 등)으로 인해 고용 안정과 재정 안정에 대한 우려가 발생하고 있습니다. 이러한 상황은 고객의 자동차 구매 의욕을 방해합니다.
모빌리티 스타트업 및 기존 기업은 차량 임대 및 임대 프로세스를 최소화하는 보다 효과적인 방법으로 전환하고 있습니다. 디지털 시대의 기술적 진보는 유저쉽 모델(페이퍼리스 프로세스, 키리스 엔트리 등)로의 이동을 가속화하는 데 도움이 됩니다. 특히 구독 모델은 고객이 자신의 운전 선호도에 맞게 차량을 사용자 정의할 수 있는 유연성을 제공하기 위해 젊은 층의 지지를 모으고 있습니다. 이러한 변화는 고객의 요구에 부응하는 편리한 옵션을 제공하는 데 중점을 두고 스타트업 기업 및 기타 기업의 비즈니스 방식을 바꾸고 있습니다.
이 설문조사는 유럽의 플렉서블 모빌리티 스타트업 기업을 조사하고 승용차(PV) 분야에서 임대, 대여 및 구독 서비스만을 대상으로 합니다. 각 부문의 성장 가능성에 초점을 맞추면서 플렉서블 모빌리티 업계 전반의 공원 데이터와 수익 예측을 제공합니다. 이 분석은 과거 데이터, 현재 시장 동향, 스타트업 기업에서 수집한 인사이트를 고려합니다. 또한 유럽의 플렉서블 모빌리티 업계에서 성공을 거두고 있는 스타트업 기업을 부문별로 소개했습니다.
Leasing, Rental, and Subscription Services Will Drive the Flexible Mobility Sector to $150 Billion by 2028 with a Plethora of Start-ups Focused on EVs and Used Cars Gaining a Foothold in This Organized Space
Customers' changing preferences have spurred the transition from vehicle ownership to usership. For older generations, owning a vehicle was a status symbol, but today's younger generations prioritize usership over ownership and the associated hassles (i.e., various costs and responsibilities). Leasing and rental services have evolved, but essentially they allow customers to use vehicles for a set period without the commitment of ownership. Additionally, recent global economic crises and disruptions (e.g., COVID-19 pandemic, wars) have created concerns over job security and financial stability. These conditions hinder customers' desire to purchase a vehicle.
Mobility start-ups and existing players have moved toward a more effective way to minimize the vehicle leasing or renting process. Technological advancements in the digital era have helped accelerate the shift toward a usership model (i.e., paperless process, keyless entry). The subscription model, in particular, is gaining traction amongst younger demographics because it offers customers the flexibility to customize a vehicle according to their driving preferences. This shift is changing how start-ups and other companies do business, with a focus on providing convenient options that cater to customer demand.
This study examines flexible mobility start-ups in Europe, covering only leasing, rental, and subscription services in the passenger vehicles (PV) space. It provides parc data and revenue forecasts for the overall flexible mobility industry, with focus on the growth potential of each segment. The analysis accounts for historical data, current market trends, and insights gathered from start-up participants. In addition, the study highlights select start-up companies for each segment that are doing well in the European flexible mobility industry.