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시장보고서
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세계 소형, 중형, 대형 상용차 시장 전망(2024년)Global Light, Medium, and Heavy Commercial Vehicle Outlook, 2024 |
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북미와 유럽 트럭 시장 침체, 중국 판매 호조로 만회할 것
중국과 유럽은 2023년 LCV와 M&HD 트럭 판매량이 크게 증가했는데, 이는 주로 기저효과가 적었기 때문입니다. 다른 신흥 시장, 특히 인도와 아세안은 LCV 판매량이 감소하고 라틴아메리카의 M&HD 트럭 판매량은 2023년에 크게 감소했습니다. 어려운 2022년 이후 중국 OEM은 2023년에 다시 부상하여 국내 판매를 늘리고 중국 밖, 특히 라틴아메리카와 아세안 시장에서 발자취를 넓혀 기존 유럽과 일본 OEM을 몰아내고 있습니다. 중국 OEM은 2023년 전 세계 트럭 판매량의 거의 3분의 1을 차지할 것으로 예상되며, 이는 전년도의 4분의 1에서 크게 증가한 수치입니다.
EV 기술의 세계 확산은 CV 산업이 차량 부문, 중량급, 지역을 넘어 더 높은 수준의 모듈화 및 플랫폼화를 통해 공통의 이점을 제공하고 비용을 절감할 수 있도록 유도할 것으로 보입니다. 최근 소비자의 관심 감소와 원자재 가격 상승으로 인한 EV 투자 감소는 단기 및 중기적으로 고객이 더 쉽게 채택할 수 있는 낮은 가격 프리미엄을 가진 대체 내연기관 차량에 대한 수요를 촉진할 수 있습니다.
2024년 경제 성장은 2023년보다 둔화될 것으로 예상되며, 높은 금리와 인플레이션 상승은 상반기에 계속 도전이 될 것입니다. 우크라이나와 중동의 전쟁과 일부 국가의 국가 선거로 인해 내년의 불확실성과 예측 불가능성은 더욱 커질 것입니다. 북미와 유럽과 같은 선진 시장은 과잉 생산능력과 압도적인 운임 상황으로 인해 2024년에 트럭 판매량이 크게 감소할 것으로 예상되며, 아세안 및 라틴아메리카 같은 신흥 시장은 2023년의 침체 이후 강력한 거시적 배경을 바탕으로 강력하게 회복 될 것으로 예상됩니다.
주요 과제
Strong Sales in China to Compensate for Decline in Truck Market in North America and Europe
Both China and Europe experienced significant growth in LCV and M&HD truck sales in 2023, mainly driven by a low base affect. Other emerging markets faced a challenging year, with India and ASEAN specifically contracting in LCV sales and with LATAM's M&HD truck sales declining substantially in 2023. After a difficult 2022, Chinese OEMs reemerged in 2023 with a boost in domestic sales and a growing footprint outside of China, especially in the LATAM and ASEAN markets, displacing incumbent European and Japanese OEMs. Chinese OEMs contributed to nearly one-third of global truck sales in 2023, a substantial increase from one-fourth of sales the previous year.
The growing proliferation of EV technology globally will drive the CV industry toward a higher level of modularity and platformization across vehicle segments, weight classes, and geographies, to offer common benefits and cut costs. Recent cutbacks in EV investments because of lower consumer interest and higher raw material prices can prove to be a boost to alternate ICE vehicles with lower price premiums that customers can more readily adopt in the short-to-medium term.
Economic growth in 2024 is expected to be slower than in 2023, with high interest rates and rising inflation continuing to be a challenge, certainly in the first half of the year. Wars in Ukraine and the Middle East, in addition to state elections in several countries, only add to the uncertainties and unpredictability of the year ahead. Advanced markets, such as North America and Europe, are expected to experience a significant decline in truck sales in 2024 because of excess capacity and an underwhelming freight situation. Emerging markets, such as ASEAN and LATAM, are expected to bounce back strongly on the back of stronger macros after a weak 2023.
Key Issues Addressed