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시장보고서
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유럽의 클라우드의 현황(2024년)State of the Cloud, Europe, 2024 |
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경제적 역풍에도 불구하고 기업은 클라우드와 AI를 채택하고 있습니다.
유럽 기업은 성장과 업무 효율화를 위한 수단으로 클라우드와 AI 기술을 지속적으로 도입하고 있습니다. 이 지역의 경제 성장 둔화와 일부 지출 억제에도 불구하고 기업은 디지털화를 꾸준히 추진하고 있습니다.
클라우드 배포을 담당하는 IT 의사결정권자를 대상으로 한 제13회 연례 조사에서 전 세계 다양한 업종, 기업 규모, 지역을 대표하는 응답자들이 클라우드와 IT 인프라, AI, 매니지드 서비스에 대한 인식, 계획, 행동에 대해 공유했습니다. 주요 조사 결과는 다음과 같습니다.
세계 다른 지역의 관심이 늦어지고 있음에도 불구하고 유럽 기업에게 지속가능성은 여전히 최우선 순위로 남아 있습니다. 하지만 높은 비용과 내부 경험의 부족이 이러한 노력에 걸림돌이 되고 있습니다.
예산의 어려움에 대한 대응책으로 유럽 응답자들은 디지털 구상을 지원하기 위해 제3자 관리 서비스나 전문 서비스를 이용하는 경향이 낮았습니다.
Despite Economic Headwinds, Firms Embrace Cloud and AI
European organizations continue to embrace cloud and AI technologies as a way to drive growth and operational efficiencies. Despite sluggish economic growth in the region that is curtailing some spending, organizations are steadily progressing on their digitalization journeys.
In the 13th annual survey of IT decision-makers responsible for cloud implementations, respondents representing a range of industries, company sizes, and regions of the world share their perceptions, plans, and behaviors related to cloud and IT infrastructure, AI, and managed services. Key findings include:
Use of hybrid cloud is expected to double by 2026. 66% of European firms agree that a hybrid cloud is necessary for a successful business. - European firms continue to migrate legacy workloads to the cloud, although at a slower pace than their colleagues in other world regions. - Speed to deploy apps, ease of access for remote workers, and high levels of security top the list of reasons for deploying apps in the public cloud - European firms are slightly more mature in AI adoption than counterparts in other regions. 32% of European respondents say they have implemented AI across multiple functions (compared with 24% globally).
Sustainability remains a top priority for European firms, even as interest lags in other parts of the world. Nonetheless, high costs and lack of in-house experience hinder initiatives.
Perhaps as a response to tighter budgets, European respondents are less likely to engage a third-party managed or professional services firm for assistance with their digital initiatives.