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시장보고서
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냉동식품 포장 시장 : 포장 유형별, 재료 유형별, 용도별, 예측(2024-2032년)Frozen Food Packaging Market - By Packaging Type (Boxes, Bags, Tubs & Cups, Trays, Pouches, Wraps & Films), By Material Type (Plastic, Paper & Paperboard, Metal, Glass), By Application & Forecast, 2024 - 2032 |
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냉동식품 포장 시장 규모는 유통기한과 편의성을 높이기 위한 첨단 포장의 증가로 2024년부터 2032년까지 5.6% 이상의 CAGR을 기록할 것으로 예측됩니다.
친환경 소재와 개선된 디자인 등의 혁신은 식품의 안전성을 보장하고 유통기한을 연장하는 데 기여하고 있습니다. 유통기한을 연장하고, 음식물 쓰레기를 줄이고, 소비자의 편의성을 높이기 위한 개발과 함께 생분해성 소재와 지능형 포장 솔루션에 대한 연구가 계속되고 있습니다.
지속가능하고 편리한 식품 옵션에 대한 소비자 수요가 증가함에 따라 냉동식품 포장의 개선은 환경 문제를 해결하면서 이러한 기대에 부응하는 데 중요한 역할을 하게 될 것입니다. 예를 들어, 2024년 2월 American Packaging Corporation은 퇴비화 솔루션 설계와 함께 지속가능한 포장 포트폴리오를 확장하기 위해 과일 및 채소 등 냉동식품을 위한 새로운 RE(TM) 재활용 연포장 기술 설계를 발표했습니다.
냉동식품 포장 시장은 포장 유형, 재료 유형, 용도, 지역별로 세분화됩니다.
포장 유형별로는 파우치 부문이 2024년부터 2032년까지 큰 CAGR을 기록할 것으로 예상됩니다. 파우치는 유연한 디자인으로 편리함을 제공하고 식품의 품질을 유지함으로써 향상된 냉동식품 포장을 제공합니다. 따라서 제조업체들은 보존성을 개선하고 식품의 안전성을 보장하기 위해 파우치 소재와 실란트를 개선하고 있습니다. 친환경 포장 솔루션에 대한 소비자의 요구에 부응하기 위해 재활용 및 퇴비화 가능한 재료의 혁신은 지속가능한 노력을 촉진하는 제품 수요에 박차를 가할 것으로 보입니다.
용도별로 보면 레디밀 냉동식품 포장 산업은 2024년부터 2032년까지 성장할 것으로 예측됩니다. 소비자들이 편의성과 빠른 식사 솔루션을 우선시함에 따라 포장 업계는 혁신적인 포장 솔루션의 급격한 증가를 목격하고 있습니다. 더 많은 소비자들이 시간을 절약하고 다양한 옵션을 제공하는 간편식을 선택함에 따라 기업들은 보존성을 높이고 식품의 품질을 유지하는 포장을 개발하고 있으며, 이는 이 부문의 성장을 강화하고 있습니다. 예를 들어, 2024년 1월, VFC는 냉동식품 포장 혁신에 중점을 두고 냉동 레디밀을 출시하여 냉동식품의 종류를 확대하여 편리하고 다양한 식사 옵션을 원하는 소비자의 취향에 부응했습니다.
지역별로 유럽 냉동식품 포장 시장 규모는 가처분 소득 증가와 급속한 도시화에 힘입어 2024년부터 2032년까지 강력한 성장세를 보일 것으로 예측됩니다. 도시화는 가구의 소형화와 바쁜 라이프스타일로 인해 소비 패턴을 재편하고 있으며, 냉동식품의 편리함을 더욱 선호하고 있습니다. 도시 인구가 증가하고 소득이 증가함에 따라 냉동식품은 이 지역의 소비자 수요와 규제 표준을 충족시키기 위해 포장 전략이 확대될 것으로 보입니다.
Frozen Food Packaging Market size is projected to witness more than 5.6% CAGR from 2024 to 2032, driven by increasing advancements to enhance shelf life and convenience. Innovations, such as eco-friendly materials and improved designs are ensuring food safety and extending shelf life. There has been ongoing research into biodegradable materials and intelligent packaging solutions along with developments to extend shelf life, reduce food waste, and enhance consumer convenience.
As the consumer demand for sustainable and convenient food options is growing, the improvements in frozen food packaging will play a vital role in meeting these expectations while addressing environmental concerns. For instance, in February 2024, American Packaging Corporation introduced a new RE(TM) design for recycle flexible packaging technology for frozen foods like fruits and vegetables for expanding its sustainable packaging portfolio alongside designs for compost solutions.
The frozen food packaging market is segregated into packaging type, material type, application, and region.
In terms of packaging type, the pouches segment is expected to record significant CAGR from 2024 to 2032. Pouches offer enhanced frozen food packaging by providing convenience and preserving food quality with their flexible designs. To that end, manufacturers are refining pouch materials and sealants to improve shelf life and ensure food safety. Innovations in recyclable and compostable materials for driving sustainability efforts for meeting the consumer demand for eco-friendly packaging solutions will add to the product demand
By application, the frozen food packaging industry from the ready meals segment is projected to rise from 2024 to 2032. As consumers are prioritizing convenience and quick meal solutions, the packaging industry is witnessing a surge in innovative packaging solutions. With more consumers opting for easy meals that are timesaving and offer a variety of options, companies are developing packaging that enhances shelf life and maintains food quality, leading to enhanced segment growth. For instance, in January 2024, VFC expanded its ingredient range and launched frozen ready meals for emphasizing innovations in frozen food packaging to cater to evolving consumer preferences for convenient and diverse meal options.
Regionally, the Europe frozen food packaging market size is projected to exhibit robust growth between 2024 and 2032, fueled by the rising disposable incomes and rapid urbanization. Urbanization is reshaping the consumption patterns with smaller households and busier lifestyles, further favoring the convenience of frozen meals. With the growing urban population and rising incomes, frozen foods will witness expansion in packaging strategies to meet the consumer demands and regulatory standards in the region.