시장보고서
상품코드
1301278

소셜 미디어 분석 시장 규모, 점유율 및 동향 분석 보고서 : 컴포넌트별, 기능별, 용도별, 분석 유형별, 산업별, 지역별, 부문별 예측(2023-2030년)

Social Media Analytics Market Size, Share & Trends Analysis Report By Component (Software, Services), By Function (Sentiment Analysis), By Application, By Analytics Type, By Vertical, By Region, And Segment Forecasts, 2023 - 2030

발행일: | 리서치사: Grand View Research | 페이지 정보: 영문 100 Pages | 배송안내 : 2-10일 (영업일 기준)


※ 본 상품은 영문 자료로 한글과 영문 목차에 불일치하는 내용이 있을 경우 영문을 우선합니다. 정확한 검토를 위해 영문 목차를 참고해주시기 바랍니다.

소셜 미디어 분석 시장의 성장과 동향

Grand View Research, Inc.의 최신 보고서에 따르면, 세계 소셜 미디어 분석 시장 규모는 2023년부터 2030년까지 CAGR 27.1%로 확대되어 2030년 432억 5,000만 달러에 달할 것으로 예상됩니다.

소셜 미디어 분석 시장은 온라인 쇼핑, 브랜드 마케팅, E-Commerce에서 소셜 미디어 플랫폼의 사용 증가와 시장 동향 및 경쟁 강도에 대한 인식이 높아짐에 따라 확대되고 있습니다. 미디어 및 엔터테인먼트 부문은 예측 기간 동안 확장될 것으로 예상됩니다. 미디어 및 엔터테인먼트 산업 기업들은 소셜 미디어 분석을 통해 소셜 데이터를 수집하고, 고객의 니즈를 더 잘 이해하고, 적시에 기업 성장 계획을 수립하기 위해 소셜 미디어 분석을 활용하고 있습니다.

소셜 미디어 플랫폼에서 동영상 컨텐츠가 급증함에 따라 동영상 분석의 중요성이 점점 더 커지고 있습니다. 소셜 미디어 분석 도구는 동영상 자료를 분석하여 소비자의 행동을 자세히 파악하고, 참여율을 모니터링하고, 동영상 마케팅 전술을 개선하기 위해 만들어졌습니다. 또한, 소셜 미디어 분석 시장에서는 기업들이 대량의 데이터를 빠르고 정확하게 분석해야 하기 때문에 AI를 활용한 분석의 활용이 증가하고 있습니다. 기업은 AI 기반 분석 솔루션을 통해 소비자 행동에 대한 인사이트를 얻고, 소셜 미디어 데이터의 패턴과 추세를 발견하고, 데이터에 기반한 선택을 할 수 있습니다.

소셜 미디어 분석 서비스에서 인공지능(AI), 머신러닝, 자연어처리(NLP) 등 첨단 기법을 활용하는 사례가 늘고 있습니다. 이러한 기법에는 감정 분석, 토픽 모델링, 소셜 네트워크 분석, 예측 분석 등 소셜 미디어 데이터를 보다 심층적으로 조사할 수 있는 방법론이 포함됩니다. 서비스 제공업체는 이러한 고급 기법을 통해 고객에게 보다 정확하고 상세한 정보를 제공합니다. 예를 들어, Oracle은 2021년 11월 Oracle 라이브(Oracle Live) 가상 이벤트 시리즈의 일환으로 AI를 활용한 새로운 기능 및 분석 클라우드 서비스의 UX 변경 사항을 발표했습니다.

BFSI 부문의 경쟁이 치열해짐에 따라 은행 부문의 고객 기반 강화는 중요한 경쟁 우위가 되고 있습니다. 반면, BFSI 업계는 고객 유지율을 높이고 새로운 소비자에게 다가서기 위해 소셜 미디어 마케팅을 활용하기 시작했으며, 트위터, 페이스북, 구글, 링크드인 등 소셜 네트워킹 사이트를 통해 빠르게 디지털화 되고 있다, Citigroup Inc., HSBC, Barclays Bank, NatWest 등 유럽의 유명 BFSI 기업들이 활용하며 시장 확대에 박차를 가하고 있습니다. 은행들은 방대한 소셜 미디어 데이터에서 인사이트를 얻어 고객 서비스, 마케팅, 상품 개발, 리스크 관리, 기업 성과 전반을 개선하고 있습니다. 이러한 데이터 활용이 가능해짐에 따라 은행은 분석을 통해 업무를 강화할 수 있는 새로운 선택권을 얻게 되었습니다.

소셜 미디어 분석 시장 보고서 하이라이트

  • 예측 분석 부문이 2022년 35.9%의 매출 점유율로 시장을 장악했습니다. 예측 애널리틱스는 소셜 미디어 데이터의 트렌드를 파악하기 위해 점점 더 많이 활용되고 있습니다. 예측 애널리틱스는 소셜 미디어 데이터를 의미 있는 인사이트으로 전환하기 위한 고급 도구와 기법을 포함합니다.
  • 북미 지역은 2022년 33.0%의 매출 점유율로 소셜 미디어 분석 업계를 지배했습니다. 이러한 성장은 이 지역의 소셜 미디어 사용자 수가 가장 많기 때문으로 분석됩니다. 미국을 중심으로 한 이 지역 기업들이 고객 경험을 개선하기 위해 소셜 미디어 분석을 도입하는 경향이 높아지는 것도 시장 확대의 요인으로 작용했습니다.
  • 기업의 소셜 미디어 분석 도입 확대가 시장 성장을 견인하고 있습니다. 기업들이 소셜 미디어 분석을 활용하는 이유는 타깃 오디언스를 이해하고, 참여와 대응력을 향상시키며, 브랜드 위기를 피하고 새로운 트렌드를 발견하기 위해 문제나 약점을 발견하는 데 도움이 되기 때문입니다.
  • 인공지능, 머신러닝 등 소셜 미디어 분석에 새로운 기술을 도입하여 더 나은 결과를 제공하고 가상 세계에서 고객과의 상호작용에 집중할 수 있게 됨에 따라 향후 몇 년 동안 시장 수요가 증가할 것으로 예상됩니다.

목차

제1장 조사 방법과 범위

  • 시장 세분화와 범위
  • 시장 정의
  • 정보 조달
    • 정보 분석
    • 시장 형성과 데이터 시각화
    • 데이터 검증과 공개
  • 조사 범위와 가정
    • 데이터 소스 리스트

제2장 주요 요약

  • 시장 현황
  • 부문 현황
  • 경쟁 상황 현황

제3장 소셜 미디어 분석 시장 변수와 동향

  • 시장 계통 전망
  • 보급과 성장 전망 매핑
  • 업계의 밸류체인 분석
  • 시장 역학
    • 시장 성장 촉진요인의 영향 분석
    • 시장 성장 억제요인의 영향 분석
    • 업계 과제
    • 업계 기회
  • 업계 분석 툴
    • Porters 분석
    • 거시경제 분석
  • COVID-19의 영향 분석

제4장 소셜 미디어 분석 시장 : 컴포넌트 추정·동향 분석

  • 컴포넌트 변동 분석과 시장 점유율, 2022년과 2030년
  • 컴포넌트별
    • 소프트웨어
    • 서비스

제5장 소셜 미디어 분석 시장 : 기능 추정·동향 분석

  • 기능 변동 분석과 시장 점유율, 2022년과 2030년
  • 기능별
    • 감정 분석
    • 경쟁 분석
    • 해시태그 분석
    • 대시보드·가시화
    • 기타

제6장 소셜 미디어 분석 시장 : 애플리케이션 추정·동향 분석

  • 애플리케이션 변동 분석과 시장 점유율, 2022년과 2030년
  • 용도별
    • 판매·마케팅 관리
    • 고객 경험 관리
    • 경쟁 정보
    • 위험 관리·부정 검출
    • 공공안전·법집행기관
    • 기타

제7장 소셜 미디어 분석 시장 : 애널리틱스 유형 추정·동향 분석

  • 애널리틱스 유형 변동 분석과 시장 점유율, 2022년과 2030년
  • 애널리틱스 유형별
    • 예측적 애널리틱스
    • 처방적 애널리틱스
    • 진단적 애널리틱스
    • 기술적 애널리틱스

제8장 소셜 미디어 분석 시장 : 업종 추정·동향 분석

  • 업종 변동 분석과 시장 점유율, 2022년과 2030년
  • 업종별
    • BFSI
    • IT·통신
    • 소매·소비재
    • 헬스케어·생명과학
    • 정부·공공부문
    • 미디어·엔터테인먼트
    • 여행·호스피탈리티
    • 기타

제9장 소셜 미디어 분석 : 지역 전망 추정·동향 분석

  • 소셜 미디어 분석 시장 : 지역 전망
  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
  • 유럽
    • 독일
    • 영국
    • 프랑스
  • 아시아태평양
    • 중국
    • 일본
    • 인도
    • 한국
    • 호주
  • 라틴아메리카
    • 브라질
    • 멕시코
  • 중동 및 아프리카
    • 사우디아라비아
    • 아랍에미리트
    • 남아프리카공화국

제10장 소셜 미디어 분석 시장 - 경쟁 상황

  • 최근의 동향과 영향 분석 : 주요 시장 진출 기업별
  • 기업 분류
  • 진출 기업 개요
  • 재무 실적
  • 제품 벤치마크
  • 기업의 시장 점유율 분석, 2022년
  • 기업 히트맵 분석
  • 전략 매핑
    • 확장
    • 인수합병
    • 파트너십과 협업
    • 신제품 발매
  • 전략 매핑
    • Adobe
    • Brand24 Global, Inc
    • Gooddata Corporation
    • Hootsuite Inc.
    • Ibm Corporation
    • Netbase Quid, Inc.
    • Oracle
    • Salesforce, Inc.
    • Sprinklr
    • Sprout Social
    • Synthesio
ksm 23.07.21

Social Media Analytics Market Growth & Trends

The global social media analytics market size is expected to reach USD 43.25 billion by 2030, expanding at 27.1% CAGR from 2023 to 2030, according to a study conducted by Grand View Research, Inc. The market for social media analytics is expanding owing to the rising usage of social media platforms for online shopping, brand marketing, and eCommerce, as well as growing awareness of market trends and competition strength. The media and entertainment categories are anticipated to expand during the projection period. Companies in the media and entertainment industries are using social media analytics to gather social data, better understand customer needs, and create timely corporate growth plans.

With the proliferation of video content on social media platforms, video analytics are becoming more and more significant. Tools for social media analytics are being created to analyze video material to learn more about consumer behavior, monitor engagement rates, and improve video marketing tactics. Additionally, the market for social media analytics is seeing a rise in the usage of AI-powered analytics as companies need to analyze massive amounts of data quickly and correctly. Businesses may obtain insights into consumer behavior, spot patterns and trends in social media data, and make data-driven choices using AI-powered analytics solutions.

Social media analytics services increasingly employ advanced methods, including artificial intelligence (AI), machine learning, and natural language processing (NLP). These methods, which include sentiment analysis, topic modeling, social network analysis, and predictive analytics, allow for a deeper examination of social media data. Service providers use these advanced methods to give customers more precise and thorough information. For instance, in November 2021, Oracle unveiled new AI-powered features, and UX changes to its Analytics Cloud service as part of the Oracle Live virtual event series.

As competition in the BFSI sector has increased, boosting the banking sector's client base has become a critical competitive advantage. In contrast, the BFSI industry has begun utilizing social media marketing and is quickly moving towards digitalization to increase client retention and reach new consumers. Social networking sites like Twitter, Facebook, Google+, and LinkedIn have been utilized by prominent BFSI businesses in Europe, including Citigroup Inc., HSBC, Barclays Bank, and NatWest, to spur market expansion. Banks improve their customer service, marketing, product development, risk management, and overall company performance by gaining insight from the vast social media data. The availability of such data has provided banks with new options to use analytics to their advantage and enhance their operations.

Social Media Analytics Market Report Highlights

  • The predictive analytics segment dominated the market with a revenue share of 35.9% in 2022. Predictive analytics are increasingly used to identify trends in social media data. It involves sophisticated tools and methods to convert social media data into meaningful insights
  • The North America region dominated the social media analytics industry with a revenue share of 33.0% in 2022. The growth is attributed to the region's maximum number of social media users. The growing adoption of social media analytics by organizations in this region, mainly the U.S., to enhance customer experience is responsible for the market expansion
  • The growing adoption of social media analytics by organizations propels the market growth. Businesses leverage social media analytics as it helps organizations understand targeted audiences, increase engagement and responsiveness, and detect problems and weaknesses to avoid a brand crisis and discover new trends
  • Adopting emerging technology in social media analytics, such as artificial intelligence and machine learning, helps focus on delivering better results and interacting with customers in the virtual world, which is expected to increase market demand in the upcoming years

Table of Contents

Chapter 1 Methodology And Scope

  • 1.1 Market Segmentation & Scope
  • 1.2 Market Definitions
  • 1.3 Information Procurement
    • 1.3.1 Information Analysis
    • 1.3.2 Market Formulation & Data Visualization
    • 1.3.3 Data Validation & Publishing
  • 1.4 Research Scope And Assumptions
    • 1.4.1 List Of Data Sources

Chapter 2 Executive Summary

  • 2.1 Market Snapshot
  • 2.2 Segment Snapshot
  • 2.3 Competitive Landscape Snapshot

Chapter 3 Social Media Analytics Market Variables And Trends

  • 3.1 Market Lineage Outlook
  • 3.2 Penetration & Growth Prospect Mapping
  • 3.3 Industry Value Chain Analysis
  • 3.4 Market Dynamics
    • 3.4.1 Market Driver Impact Analysis
      • 3.4.1.1 The Increase In The Demand For Social Media Users
      • 3.4.1.2 Growing Increasing Need For Social Media MEAsurement To Enhance Consumer Experience
    • 3.4.2 Market Restraint Impact Analysis
      • 3.4.2.1 Lack Of Standard Parameters For Social Media Analytics
    • 3.4.3 Industry Challenges
    • 3.4.4 Industry Opportunities
  • 3.5 Industry Analysis Tools
    • 3.5.1 Porter's Analysis
    • 3.5.2 Macroeconomic Analysis
  • 3.6 Covid-19 Impact Analysis

Chapter 4 Social Media Analytics Market: Component Estimates & Trend Analysis

  • 4.1 Component Movement Analysis & Market Share, 2022 & 2030
  • 4.2 Social Media Analytics Market Estimates And Forecast, By Component (USD Million)
    • 4.2.1 Software
    • 4.2.2 Services

Chapter 5 Social Media Analytics Market: Function Estimates & Trend Analysis

  • 5.1 Function Movement Analysis & Market Share, 2022 & 2030
  • 5.2 Social Media Analytics Market Estimates And Forecast, By Function (USD Million)
    • 5.2.1 Sentiment Analysis
    • 5.2.2 Competitive Analysis
    • 5.2.3 Hashtag Analysis
    • 5.2.4 Dashboard & Visualization
    • 5.2.5 Others

Chapter 6 Social Media Analytics Market: Application Estimates & Trend Analysis

  • 6.1 Application Movement Analysis & Market Share, 2022 & 2030
  • 6.2 Social Media Analytics Market Estimates And Forecast, By Application (USD Million)
    • 6.2.1 Sales And Marketing Management
    • 6.2.2 Customer Experience Management
    • 6.2.3 Competitive Intelligence
    • 6.2.4 Risk Management And Fraud Detection
    • 6.2.5 Public Safety And Law Enforcement
    • 6.2.6 Others

Chapter 7 Social Media Analytics Market: Analytics Type Estimates & Trend Analysis

  • 7.1 Analytics Type Movement Analysis & Market Share, 2022 & 2030
  • 7.2 Social Media Analytics Market Estimates And Forecast, By Analytics Type (USD Million)
    • 7.2.1 Predictive Analytics
    • 7.2.2 Prescriptive Analytics
    • 7.2.3 Diagonostic Analytic
    • 7.2.4 Descriptive Analytics

Chapter 8 Social Media Analytics Market: Vertical Estimates & Trend Analysis

  • 8.1 Vertical Movement Analysis & Market Share, 2022 & 2030
  • 8.2 Social Media Analytics Market Estimates And Forecast, By Vertical (USD Million)
    • 8.2.1 Bfsi
    • 8.2.2 It And Telecommunications
    • 8.2.3 Retail And Consumer Goods
    • 8.2.4 Healthcare And Lifesciences
    • 8.2.5 Government And Public Sector
    • 8.2.6 Media And Entertainment
    • 8.2.7 Travel And Hospitality
    • 8.2.8 Others

Chapter 9 Social Media Analytics: Regional Outlook Estimates & Trend Analysis

  • 9.1 Social Media Analytics Market: Regional Outlook
  • 9.2 North America
    • 9.2.1 North America Social Media Analytics Market Estimates And Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 9.2.2 U.S.
      • 9.2.2.1 U.S. Social Media Analytics Market Estimates And Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 9.2.3 Canada
      • 9.2.3.1 Canada Social Media Analytics Market Estimates And Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 9.3 Europe
    • 9.3.1 Europe Social Media Analytics Market Estimates And Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 9.3.2 Germany
      • 9.3.2.1 Germany. Social Media Analytics Market Estimates And Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 9.3.3 Uk
      • 9.3.3.1 Uk Social Media Analytics Market Estimates And Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 9.3.4 France
      • 9.3.4.1 France Social Media Analytics Market Estimates And Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 9.4 Asia Pacific
    • 9.4.1 Asia Pacific Social Media Analytics Market Estimates And Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 9.4.2 China
      • 9.4.2.1 China Social Media Analytics Market Estimates And Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 9.4.3 Japan
      • 9.4.3.1 Japan Social Media Analytics Market Estimates And Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 9.4.4 India
      • 9.4.4.1 India Social Media Analytics Market Estimates And Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 9.4.5 South Korea
      • 9.4.5.1 South Korea Social Media Analytics Market Estimates And Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 9.4.6 Australia
      • 9.4.6.1 Australia Social Media Analytics Market Estimates And Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 9.5 Latin America
    • 9.5.1 Latin America Social Media Analytics Market Estimates And Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 9.5.2 Brazil
      • 9.5.2.1 Brazil Social Media Analytics Market Estimates And Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 9.5.3 Mexico
      • 9.5.3.1 Mexico Social Media Analytics Market Estimates And Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 9.6 MEA
    • 9.6.1 MEA Social Media Analytics Market Estimates And Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 9.6.2 Kingdom Of Saudi Arabia
      • 9.6.2.1 Kingdom Of Saudi Arabia Social Media Analytics Market Estimates And Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 9.6.3 UAE
      • 9.6.3.1 UAE Social Media Analytics Market Estimates And Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 9.6.4 South Africa
      • 9.6.4.1 South Africa Social Media Analytics Market Estimates And Forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)

Chapter 10 Social Media Analytics Market - Competitive Landscape

  • 10.1 Recent Developments & Impact Analysis, By Key Market Participants
  • 10.2 Company Categorization
  • 10.3 Participant's Overview
  • 10.4 Financial Performance
  • 10.5 Product Benchmarking
  • 10.6 Company Market Share Analysis, 2022
  • 10.7 Company Heat Map Analysis
  • 10.8 Strategy Mapping
    • 10.8.1 Expansion
    • 10.8.2 Mergers & Acquisition
    • 10.8.3 Partenerships & Collaborations
    • 10.8.4 New Product Launches
  • 10.9 Strategy Mapping
    • 10.9.1 Adobe
    • 10.9.2 Brand24 Global, Inc
    • 10.9.3 Gooddata Corporation
    • 10.9.4 Hootsuite Inc.
    • 10.9.5 Ibm Corporation
    • 10.9.6 Netbase Quid, Inc.
    • 10.9.7 Oracle
    • 10.9.8 Salesforce, Inc.
    • 10.9.9 Sprinklr
    • 10.9.10 Sprout Social
    • 10.9.11 Synthesio
비교리스트
0 건의 상품을 선택 중
상품 비교하기
전체삭제