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시장보고서
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서비스 산업에서 중요한 직원 지표(2025년)Employee Metrics That Matter for the Services Industry, 2025 |
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이 IDC Market Perspective에서는 서비스 산업에서 중요한 직원 지표에 대한 개요를 제공합니다. 경쟁에서 앞서 나가기 위해서는 서비스 제공업체가 번창하는 직원 문화를 조성하고 기업 시민 의식을 심어주어야 합니다. 비즈니스 환경 전반의 불확실성이 커지면서 공급업체는 지표에 세심한 주의를 기울이고 직원의 요구사항을 선제적으로 해결하고 우선순위를 정하는 인재 전략을 수립해야 합니다. "서비스 공급업체는 인재 관리의 과거 시대로 돌아가는 문턱에 서 있습니다. 오늘날 공급업체는 제로섬 인재 환경 속에서 무수히 많은 기회에 직면해 있으며, 이러한 기회는 곧 도전이 될 수 있습니다. 새로운 인력 트렌드를 명확히 이해하고 타깃 인재 전략을 수립하는 공급업체는 긍정적인 브랜드 인식의 이점을 누리고 직원 충성도의 새로운 물결을 누릴 수 있습니다."라고 IDC의 엔터프라이즈 서비스 부문 리서치 애널리스트인 Sreenivas Duvvuri Venkata는 말합니다.
This IDC Market Perspective provides an overview of employee metrics that matter for the services industry. Staying ahead of the competition requires service providers to create a thriving employee culture and instill a sense of corporate citizenship. With greater uncertainty across the business landscape, vendors are required to pay close attention to metrics and install talent strategies that proactively address and prioritize the needs of their employees."Service providers are at the precipice of a bygone era of talent management. Today, vendors are faced with a myriad of opportunities that have the potential to quickly become challenges in this zero-sum talent landscape. Vendors that gain a clear understanding of emerging workforce trends and create targeted talent strategies will reap the benefits of positive brand perception and enjoy a new wave of employee loyalty," says Sreenivas Duvvuri Venkata, research analyst, Enterprise Services at IDC.