시장보고서
상품코드
1588665

몰입형 기술 시장 규모, 점유율, 동향 분석 보고서 : 구성요소별, 기술 유형별, 용도별, 산업별, 지역별, 부문별 예측(2025-2030년)

Immersive Technology Market Size, Share & Trends Analysis Report By Component (Hardware, Software/Platform, Services) By Technology Type, By Application, By Industry, By Region, And Segment Forecasts, 2025 - 2030

발행일: | 리서치사: Grand View Research | 페이지 정보: 영문 150 Pages | 배송안내 : 2-10일 (영업일 기준)

    
    
    




※ 본 상품은 영문 자료로 한글과 영문 목차에 불일치하는 내용이 있을 경우 영문을 우선합니다. 정확한 검토를 위해 영문 목차를 참고해주시기 바랍니다.

이머시브 기술 시장 성장과 동향:

Grand View Research, Inc.의 최신 보고서에 따르면, 세계 몰입형 기술 시장 규모는 2030년까지 1,698억 8,000만 달러에 달할 것이며, 2025년부터 2030년까지 27.9%의 CAGR로 확대될 것이라고 합니다. 확대될 것으로 예상됩니다.

지난 몇 년 동안 이러한 기술은 게임, 의료, 교육, 건설 등 다양한 분야에서 폭넓게 활용되고 있습니다.

세계 각국 정부는 경제 성장을 촉진하고, 생산성을 향상시키며, 인프라를 개선할 수 있는 몰입형 기술의 잠재력을 인식하고 있습니다. 인도 정부의 '디지털 인디아(Digital India)' 계획이 그 대표적인 예입니다. 인도를 디지털 역량 강화 국가로 탈바꿈시키기 위한 개발 프로세스가 이 기술의 대규모 도입으로 이어지고 있습니다. 혁신과 디지털화 촉진에 대한 인도 정부의 노력으로 교육, 의료 등의 분야에서 VR 및 AR 솔루션에 대한 인식과 적용이 증가하고 있습니다.

정부는 학습 경험을 혁신하기 위해 몰입형 기술 솔루션을 교육에 도입하고 있습니다. 싱가포르의 "EdTech Mission"과 같은 프로젝트는 교실에 VR 및 AR 솔루션을 통합하여 학생들에게 인터랙티브하고 매력적인 교육 컨텐츠를 제공하는 것을 목표로합니다. 이는 교과목에 대한 이해도를 높일 뿐만 아니라 학생들이 기술 중심의 미래를 준비할 수 있도록 돕습니다. 또한 제조업에서는 정부가 이 기술을 사용하여 작업의 효율성과 안전성을 높이고 있습니다.

독일의 '인더스트리 4.0' 이니셔티브는 생산 공정에 가상현실과 증강현실을 통합하는 것을 장려하고 있습니다. 이로 인해 직원들이 AR 안경을 사용하여 물품을 촬영하는 스마트 워크스테이션이 만들어졌습니다. 이와 더불어, 이러한 스마트 워크플레이스의 구축으로 직원들은 실시간 피드백에 접근할 수 있게 되어 공정의 정확성을 높이고 실수를 줄일 수 있게 되었습니다.

이머시브 테크놀러지 시장 보고서 하이라이트

  • 하드웨어 부품 분야는 AR 및 VR 기기의 보급과 사용 사례 증가에 힘입어 견조한 수요를 보였습니다. 헤드셋, 센서, 햅틱 피드백 시스템의 발전은 사용자 경험을 향상시켜 소비자와 기업 모두를 매료시키고 있습니다.
  • AR(증강현실) 기술 분야는 2030년까지 상당한 CAGR로 확대될 것으로 예상됩니다.
  • 교육 및 학습은 2024년 지배적인 애플리케이션 부문으로 부상했습니다. 이 부문은 2030년까지 지속적으로 확대될 것으로 예상되며, 교육 방법론의 미래를 형성하고 있습니다.
  • 헬스케어는 수술 훈련, 환자 치료, 의료 영상 진단 보조 등 다양한 응용 분야에서 VR 및 AR 기술의 채택이 꾸준히 증가하면서 긍정적인 성장을 경험하고 있습니다.
  • 2024년 몰입형 기술 시장은 북미가 주도했습니다. 이 지역의 성장은 게임, 헬스케어, 교육, 기업 등 다양한 산업에서 몰입형 기술 제품의 채택이 증가하고 있기 때문입니다.

목차

제1장 조사 방법과 범위

제2장 주요 요약

제3장 몰입형 기술 시장 변수, 동향, 범위

  • 시장 계통 전망
  • 시장 역학
    • 시장 성장 촉진요인 분석
    • 시장 성장 억제요인 분석
    • 업계 과제
  • 몰입형 기술 시장 분석 툴
    • 업계 분석 - Porter's Five Forces 분석
    • PESTEL 분석

제4장 몰입형 기술 시장 : 구성요소 추정·동향 분석

  • 부문 대시보드
  • 몰입형 기술 시장 : 컴포넌트 변동 분석, 2024년 및 2030년
  • 하드웨어
    • 헤드 마운트 디스플레이
    • GTTD
    • PDW
  • 소프트웨어/플랫폼
  • 서비스
    • 전문 서비스
    • 매니지드 서비스

제5장 몰입형 기술 시장 : 테크놀러지 유형 추정·동향 분석

  • 부문 대시보드
  • 몰입형 기술 시장 : 테크놀러지 유형 변동 분석, 2024년 및 2030년
  • 가상현실(VR)
  • 증강현실(AR)
  • 혼합현실
  • 기타

제6장 몰입형 기술 시장 : 용도 추정·동향 분석

  • 부문 대시보드
  • 몰입형 기술 시장 : 용도 변동 분석, 2024년 및 2030년
  • 트레이닝과 학습
  • 긴급 서비스
  • 제품 개발
  • 세일즈 및 마케팅
  • 기타

제7장 몰입형 기술 시장 : 산업 추정·동향 분석

  • 부문 대시보드
  • 몰입형 기술 시장 : 산업 변동 분석, 2024년 및 2030년
  • 항공우주 및 방위
  • 제조업
  • 자동차
  • 교육
  • 미디어와 엔터테인먼트
  • 게임
  • 헬스케어
  • 소매·E-Commerce
  • 기타

제8장 몰입형 기술 시장 : 지역 추정·동향 분석

  • 몰입형 기술 시장 점유율, 지역별, 2024년 및 2030년
  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
    • 멕시코
  • 유럽
    • 영국
    • 독일
    • 프랑스
    • 이탈리아
    • 스페인
  • 아시아태평양
    • 중국
    • 일본
    • 인도
    • 한국
    • 호주
  • 라틴아메리카
    • 브라질
  • 중동 및 아프리카
    • 아랍에미리트
    • 남아프리카공화국

제9장 경쟁 상황

  • 기업 분류
  • 기업의 시장 포지셔닝
  • 기업 히트맵 분석
  • 기업 개요
    • Barco NV
    • EON Reality
    • Google LLC(Alphabet, Inc.)
    • HTC Corporation
    • IBM Corporation
    • Magic Leap, Inc.
    • Meta Platforms, Inc.
    • Microsoft Corporation
    • Samsung Electronics Co.Ltd
    • Sony Corporation
    • Ultraleap Limited(Leap Motion, Inc.)
ksm 24.11.25

Immersive Technology Market Growth & Trends:

The global immersive technology market size is expected to reach USD 169.88 billion by 2030, expanding at a CAGR of 27.9% from 2025 to 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc. Over the past few years, these technologies have found extensive applications in various notable sectors, such as gaming, healthcare, education, and construction, among others.

Governments around the world have recognized the potential of immersive technology to boost economic growth, increase productivity, and improve infrastructure. A notable example is the "Digital India" initiative of the Government of India. The developing process of transforming India into a digitally empowered nation has led to a massive adoption of this technology. Government focus on fostering innovation and digitization has led to increased visibility and application of VR & AR solutions in sectors such as education and healthcare.

Governments are incorporating immersive technology solutions in education to transform learning experiences. Projects such as the "EdTech Mission" in Singapore aim to integrate VR and AR solutions in classrooms to provide students with interactive and engaging educational content. This not only increases subject understanding but prepares students for a technology-driven future. Moreover, in manufacturing, the government uses this technology to increase efficiency and safety of operations.

Germany's "Industry 4.0" initiative encourages the integration of virtual and augmented reality into production processes. This has led to the creation of smart workstations where employees use AR glasses to capture items. Besides this, the establishment of such smart workplaces has also enabled employees to access real-time feedback, thus improving accuracy of processes and reducing errors.

Immersive Technology Market Report Highlights:

  • The hardware component segment exhibited robust demand, driven by an increased popularity and use cases of AR and VR devices. Advancements in headsets, sensors, and haptic feedback systems have enhanced user experiences, attracting both consumers and businesses
  • The augmented reality technology segment is expected to expand at a substantial CAGR through 2030 in this market
  • Training and learning emerged as the dominant application segment in 2024. This segment is poised for sustained expansion through 2030, thus shaping the future of training methodologies
  • Healthcare has experienced positive growth, owing to a steadily increasing adoption of VR and AR technologies across diverse application areas, including surgical training, patient therapy, aids in medical imaging, etc.
  • North America dominated the market for immersive technology in 2024. This regional growth is aided by increased adoption of immersive technology products in various industries such as gaming, healthcare, education, and enterprise

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope

  • 1.1. Market Segmentation and Scope
  • 1.2. Market Definitions
    • 1.2.1. Information analysis
    • 1.2.2. Market formulation & data visualization
    • 1.2.3. Data validation & publishing
  • 1.3. Research Scope and Assumptions
    • 1.3.1. List of Data Sources

Chapter 2. Executive Summary

  • 2.1. Market Outlook
  • 2.2. Segment Outlook
  • 2.3. Competitive Insights

Chapter 3. Immersive Technology Market Variables, Trends, & Scope

  • 3.1. Market Lineage Outlook
  • 3.2. Market Dynamics
    • 3.2.1. Market Driver Analysis
    • 3.2.2. Market Restraint Analysis
    • 3.2.3. Industry Challenge
  • 3.3. Immersive Technology Market Analysis Tools
    • 3.3.1. Industry Analysis - Porter's
      • 3.3.1.1. Bargaining power of the suppliers
      • 3.3.1.2. Bargaining power of the buyers
      • 3.3.1.3. Threats of substitution
      • 3.3.1.4. Threats from new entrants
      • 3.3.1.5. Competitive rivalry
    • 3.3.2. PESTEL Analysis
      • 3.3.2.1. Political landscape
      • 3.3.2.2. Economic and social landscape
      • 3.3.2.3. Technological landscape

Chapter 4. Immersive Technology Market: Component Estimates & Trend Analysis

  • 4.1. Segment Dashboard
  • 4.2. Immersive Technology Market: Component Movement Analysis, 2024 & 2030 (USD Million)
  • 4.3. Hardware
    • 4.3.1. Hardware Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 4.3.2. HMD
      • 4.3.2.1. HMD Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 4.3.3. GTD
      • 4.3.3.1. GTD Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 4.3.4. PDW
      • 4.3.4.1. PDW Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 4.4. Software/Platform
    • 4.4.1. Software Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 4.5. Services
    • 4.5.1. Services Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 4.5.2. Professional Services
      • 4.5.2.1. Professional Services Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 4.5.3. Managed Services
      • 4.5.3.1. Managed Services Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)

Chapter 5. Immersive Technology Market: Technology Type Estimates & Trend Analysis

  • 5.1. Segment Dashboard
  • 5.2. Immersive Technology Market: Technology Type Movement Analysis, 2024 & 2030 (USD Million)
  • 5.3. Virtual Reality (VR)
    • 5.3.1. Virtual Reality (VR) Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 5.4. Augmented Reality (AR)
    • 5.4.1. Augmented Reality (AR) Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 5.5. Mixed Reality
    • 5.5.1. Mixed Reality (MR) Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 5.6. Others
    • 5.6.1. Others Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)

Chapter 6. Immersive Technology Market: Application Estimates & Trend Analysis

  • 6.1. Segment Dashboard
  • 6.2. Immersive Technology Market: Application Movement Analysis, 2024 & 2030 (USD Million)
  • 6.3. Training & Learning
    • 6.3.1. Training & Learning Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 6.4. Emergency Services
    • 6.4.1. Emergency Services Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 6.5. Product Development
    • 6.5.1. Product Development Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 6.6. Sales & Marketing
    • 6.6.1. Sales & Marketing Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 6.7. Others
    • 6.7.1. Others Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)

Chapter 7. Immersive Technology Market: Industry Estimates & Trend Analysis

  • 7.1. Segment Dashboard
  • 7.2. Immersive Technology Market: Industry Movement Analysis, 2024 & 2030 (USD Million)
  • 7.3. Aerospace & Defense
    • 7.3.1. Aerospace & Defense Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 7.4. Manufacturing
    • 7.4.1. Manufacturing Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 7.5. Automotive
    • 7.5.1. Automotive Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 7.6. Education
    • 7.6.1. Education Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 7.7. Media & Entertainment
    • 7.7.1. Media & Entertainment Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 7.8. Gaming
    • 7.8.1. Gaming Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 7.9. Healthcare
    • 7.9.1. Healthcare Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 7.10. Retail & E-commerce
    • 7.10.1. Retail & E-commerce Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 7.11. Others
    • 7.11.1. Others Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)

Chapter 8. Immersive Technology Market: Regional Estimates & Trend Analysis

  • 8.1. Immersive Technology Market Share, By Region, 2024 & 2030 (USD Million)
  • 8.2. North America
    • 8.2.1. North America Immersive Technology Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 8.2.2. U.S.
      • 8.2.2.1. U.S. Immersive Technology Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 8.2.3. Canada
      • 8.2.3.1. Canada Immersive Technology Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 8.2.4. Mexico
      • 8.2.4.1. Mexico Immersive Technology Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 8.3. Europe
    • 8.3.1. Europe Immersive Technology Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 8.3.2. UK
      • 8.3.2.1. UK Immersive Technology Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 8.3.3. Germany
      • 8.3.3.1. Germany Immersive Technology Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 8.3.4. France
      • 8.3.4.1. France Immersive Technology Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 8.3.5. Italy
      • 8.3.5.1. Italy Immersive Technology Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 8.3.6. Spain
      • 8.3.6.1. Spain Immersive Technology Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 8.4. Asia Pacific
    • 8.4.1. Asia Pacific Immersive Technology Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 8.4.2. China
      • 8.4.2.1. China Immersive Technology Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 8.4.3. Japan
      • 8.4.3.1. Japan Immersive Technology Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 8.4.4. India
      • 8.4.4.1. India Immersive Technology Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 8.4.5. South Korea
      • 8.4.5.1. South Korea Immersive Technology Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 8.4.6. Australia
      • 8.4.6.1. Australia Immersive Technology Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 8.5. Latin America
    • 8.5.1. Latin America Immersive Technology Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 8.5.2. Brazil
      • 8.5.2.1. Brazil Immersive Technology Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 8.6. Middle East and Africa
    • 8.6.1. Middle East and Africa Immersive Technology Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 8.6.2. UAE
      • 8.6.2.1. UAE Immersive Technology Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 8.6.3. South Africa
      • 8.6.3.1. South Africa Immersive Technology Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)

Chapter 9. Competitive Landscape

  • 9.1. Company Categorization
  • 9.2. Company Market Positioning
  • 9.3. Company Heat Map Analysis
  • 9.4. Company Profiles/Listing
    • 9.4.1. Barco NV
      • 9.4.1.1. Participant's Overview
      • 9.4.1.2. Financial Performance
      • 9.4.1.3. Product Benchmarking
      • 9.4.1.4. Strategic Initiatives
    • 9.4.2. EON Reality
      • 9.4.2.1. Participant's Overview
      • 9.4.2.2. Financial Performance
      • 9.4.2.3. Product Benchmarking
      • 9.4.2.4. Strategic Initiatives
    • 9.4.3. Google LLC (Alphabet, Inc.)
      • 9.4.3.1. Participant's Overview
      • 9.4.3.2. Financial Performance
      • 9.4.3.3. Product Benchmarking
      • 9.4.3.4. Strategic Initiatives
    • 9.4.4. HTC Corporation
      • 9.4.4.1. Participant's Overview
      • 9.4.4.2. Financial Performance
      • 9.4.4.3. Product Benchmarking
      • 9.4.4.4. Strategic Initiatives
    • 9.4.5. IBM Corporation
      • 9.4.5.1. Participant's Overview
      • 9.4.5.2. Financial Performance
      • 9.4.5.3. Product Benchmarking
      • 9.4.5.4. Strategic Initiatives
    • 9.4.6. Magic Leap, Inc.
      • 9.4.6.1. Participant's Overview
      • 9.4.6.2. Financial Performance
      • 9.4.6.3. Product Benchmarking
      • 9.4.6.4. Strategic Initiatives
    • 9.4.7. Meta Platforms, Inc.
      • 9.4.7.1. Participant's Overview
      • 9.4.7.2. Financial Performance
      • 9.4.7.3. Product Benchmarking
      • 9.4.7.4. Strategic Initiatives
    • 9.4.8. Microsoft Corporation
      • 9.4.8.1. Participant's Overview
      • 9.4.8.2. Financial Performance
      • 9.4.8.3. Product Benchmarking
      • 9.4.8.4. Strategic Initiatives
    • 9.4.9. Samsung Electronics Co.Ltd
      • 9.4.9.1. Participant's Overview
      • 9.4.9.2. Financial Performance
      • 9.4.9.3. Product Benchmarking
      • 9.4.9.4. Strategic Initiatives
    • 9.4.10. Sony Corporation
      • 9.4.10.1. Participant's Overview
      • 9.4.10.2. Financial Performance
      • 9.4.10.3. Product Benchmarking
      • 9.4.10.4. Strategic Initiatives
    • 9.4.11. Ultraleap Limited (Leap Motion, Inc.)
      • 9.4.11.1. Participant's Overview
      • 9.4.11.2. Financial Performance
      • 9.4.11.3. Product Benchmarking
      • 9.4.11.4. Strategic Initiatives
샘플 요청 목록
0 건의 상품을 선택 중
목록 보기
전체삭제