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세계의 인플루언서 마케팅 플랫폼 시장 - 규모, 점유율 및 동향 분석 보고서 : 용도별, 조직 규모별, 최종 용도별, 지역별, 부문별 예측(2025-2030년)

Influencer Marketing Platform Market Size, Share & Trends Analysis Report By Application, By Organization Size (Large Enterprises, SMEs), By End-use, By Region, And Segment Forecasts, 2025 - 2030

발행일: | 리서치사: Grand View Research | 페이지 정보: 영문 150 Pages | 배송안내 : 2-10일 (영업일 기준)

    
    
    




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인플루언서 마케팅 플랫폼 시장의 성장과 동향

Grand View Research, Inc.의 최신 보고서에 따르면 세계 인플루언서 마케팅 플랫폼 시장 규모는 2025-2030년에 걸쳐 23.3%의 연평균 복합 성장률(CAGR)을 기록하며 2030년까지 975억 5,000만 달러에 이를 것으로 추정됩니다.

이 성장은 인플루언서가 생성한 컨텐츠 관리, 소셜 인플루언서 파악, 인플루언서 마케팅 캠페인 분석 등 엔드 투 엔드 솔루션에 대한 요구가 높아지기 때문입니다. 산업 전반에 걸쳐 이러한 솔루션에 대한 수요가 증가하고 있으며, 인플루언서 마케팅 플랫폼 시장에 유망한 성장 전망을 가져올 것으로 기대되고 있습니다.

시장 통계는 CGI에 의한 가상 인플루언서의 높은 채용률에 의해 더욱 강화되고 있습니다. 이 점에서 패션 라이프 스타일 산업은 유행에 민감하고, 창조성이 풍부하고 있기 때문에 가상 인플루언서의 활약의 장소가 넓습니다.

컨텐츠 소비 동향의 변화는 향후 몇 년간 인플루언서 마케팅 플랫폼 시장의 성장을 가속할 것으로 예상됩니다. 인플루언서와의 협업은 인플루언서 마케팅 플랫폼 시장에 새로운 성장의 길을 열고 있습니다.

앞서 언급한 요인과는 별도로 5G 기술의 출현도 인플루언서 마케팅 플랫폼 시장에 탄력을 줄 것으로 예상되고 있습니다. 5G는 대역폭과 접속성의 향상으로 디지털 동영상 광고 수요도 대폭 증가시킵니다.

독감 마케팅 플랫폼 시장 보고서 하이라이트

  • 인플루엔서 매니지먼트 부문은 기업에 의한 인플루엔서 마케팅 전략의 채용 증가에 의해 예측 기간 중에 가장 빠른 성장이 전망됩니다.
  • 중소기업 부문은 보다 효율적이고 비용 효율적인 마케팅 전략을 수행하기 위해 중소기업 채용이 증가하고 있기 때문에 예측 기간 동안 가장 빠른 CAGR로 성장할 것으로 예측됩니다.
  • 아시아태평양은 중국과 인도의 수많은 인플루언서 마케팅 신흥기업 참여로 수익 예측 기간 동안 CAGR 27.0% 이상으로 확대되어 큰 수익 점유율을 획득할 것으로 추정됩니다.

목차

제1장 조사 방법과 범위

제2장 주요 요약

제3장 인플루언서 마케팅 플랫폼 시장의 변수, 동향, 범위

  • 시장 계통의 전망
  • 시장 역학
    • 시장 성장 촉진요인 분석
    • 시장 성장 억제요인 분석
    • 조직 규모의 과제
  • 인플루언서 마케팅 플랫폼 시장 분석 도구
    • 조직 규모 분석 - Porter's Five Forces 분석
    • PESTEL 분석

제4장 인플루언서 마케팅 플랫폼 시장 : 용도별, 추정·동향 분석

  • 부문 대시보드
  • 인플루언서 마케팅 플랫폼 시장 : 용도의 변동 분석, 2024년과 2030년
  • 캠페인 관리
  • 검색 및 발견
  • 분석 및 보고서
  • 인플루언서 관리

제5장 인플루언서 마케팅 플랫폼 시장 : 조직 규모별, 추정·동향 분석

  • 부문 대시보드
  • 인플루언서 마케팅 플랫폼 시장 : 조직 규모의 변동 분석, 2024년과 2030년
  • 대기업
  • 중소기업

제6장 인플루언서 마케팅 플랫폼 시장 : 최종 용도별, 추정·동향 분석

  • 부문 대시보드
  • 인플루언서 마케팅 플랫폼 시장 : 최종 용도의 변동 분석, 2024년과 2030년
  • 식품과 엔터테인먼트
  • 스포츠 및 피트니스
  • 여행과 휴가
  • 패션과 라이프 스타일
  • 기타

제7장 인플루언서 마케팅 플랫폼 시장 :지역별, 추정·동향 분석

  • 인플루언서 마케팅 플랫폼 시장 점유율, 지역별, 2024년과 2030년
  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
    • 멕시코
  • 유럽
    • 영국
    • 독일
    • 프랑스
  • 아시아태평양
    • 중국
    • 일본
    • 인도
    • 한국
    • 호주
  • 라틴아메리카
    • 브라질
  • 중동 및 아프리카
    • 아랍에미리트(UAE)
    • 사우디아라비아
    • 남아프리카

제8장 경쟁 구도

  • 기업 분류
  • 기업의 시장 포지셔닝
  • 기업 히트맵 분석
  • 기업 프로파일/상장 기업
    • Upfluence
    • AspireIQ, Inc.
    • Grapevine Marketing, LLC
    • Later Influence
    • Klear(Meltwater).
    • NeoReach
    • Traackr, Inc.
    • Webfluential
    • Hypetap
    • CreatorIQ
JHS 25.01.06

Influencer Marketing Platform Market Growth & Trends:

The global influencer marketing platform market size is estimated to reach USD 97.55 billion by 2030, registering a CAGR of 23.3% from 2025 to 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc. The growth can be attributed to the increasing need for end-to-end solutions for managing influencer-generated content, identifying social influencers, and analyzing influencer marketing campaigns. The elevating demand for these solutions across the industries, such as fashion, retail, cosmetics, and e-commerce, is expected to provide promising growth prospects to the influencer marketing platform market.

The market statistics are being further strengthened by the high adoption rate of virtual influencers based on Computer-Generated Imagery. Virtual influencers use demographic and audience data obtained from various platforms and consumer forums to provide more accurate results. In this regard, the fashion and lifestyle industry offers a wide scope for virtual influencers owing to their ability to stay abreast with fast fashion trends and higher creativity.

The changing content consumption trends are expected to drive the growth of the influencer marketing platform market in the upcoming years. For instance, the increasing demand for Over-The-Top (OTT) media services and their collaboration with influencers for to advertise and promote their content are opening new growth avenues for the influencer marketing platform market.

Apart from the aforementioned factors, the emergence of 5G technologies is also expected to provide an impetus to the influencer marketing platform market. The 5G technology offers improved connectivity and enhances automation of marketing practices, which, in turn, increases media consumption. Besides, 5G will also significantly increase the demand for digital video advertising due to greater bandwidth and connectivity. This will allow influencers to deliver high-resolution 4K video content, faster page loading, and a better click-through rate to the brands.

Influencer Marketing Platform Market Report Highlights:

  • The influencer management segment is anticipated to observe fastest growth during the forecast period, owing to the increased adoption of influencer marketing strategies by the corporations
  • The SME segment is expected to grow at the fastest CAGR over the forecast period, owing to the increased adoption in SMEs to implement more efficient and cost-effective marketing strategies
  • The Asia Pacific is estimated to capture a sizeable revenue share, expanding at a CAGR of over 27.0% during the forecast period due to the entry of numerous influencer marketing startups in China and India.

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope

  • 1.1. Market Segmentation and Scope
  • 1.2. Market Definitions
    • 1.2.1. Information analysis
    • 1.2.2. Market formulation & data visualization
    • 1.2.3. Data validation & publishing
  • 1.3. Research Scope and Assumptions
    • 1.3.1. List of Data Sources

Chapter 2. Executive Summary

  • 2.1. Market Outlook
  • 2.2. Segment Outlook
  • 2.3. Competitive Insights

Chapter 3. Influencer Marketing Platform Market Variables, Trends, & Scope

  • 3.1. Market Lineage Outlook
  • 3.2. Market Dynamics
    • 3.2.1. Market Driver Analysis
    • 3.2.2. Market Restraint Analysis
    • 3.2.3. Organization Size Challenge
  • 3.3. Influencer Marketing Platform Market Analysis Tools
    • 3.3.1. Organization Size Analysis - Porter's
      • 3.3.1.1. Bargaining power of the suppliers
      • 3.3.1.2. Bargaining power of the buyers
      • 3.3.1.3. Threats of substitution
      • 3.3.1.4. Threats from new entrants
      • 3.3.1.5. Competitive rivalry
    • 3.3.2. PESTEL Analysis
      • 3.3.2.1. Political landscape
      • 3.3.2.2. Economic and social landscape
      • 3.3.2.3. Technological landscape

Chapter 4. Influencer Marketing Platform Market: Application Estimates & Trend Analysis

  • 4.1. Segment Dashboard
  • 4.2. Influencer Marketing Platform Market: Application Movement Analysis, 2024 & 2030 (USD Billion)
  • 4.3. Campaign Management
    • 4.3.1. Campaign Management Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • 4.4. Search & Discovery
    • 4.4.1. Search & Discovery Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • 4.5. Analytics & Reporting
    • 4.5.1. Analytics & Reporting Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • 4.6. Influencer Management
    • 4.6.1. Influencer Management Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)

Chapter 5. Influencer Marketing Platform Market: Organization Size Estimates & Trend Analysis

  • 5.1. Segment Dashboard
  • 5.2. Influencer Marketing Platform Market: Organization Size Movement Analysis, 2024 & 2030 (USD Billion)
  • 5.3. Large Enterprises
    • 5.3.1. Large Enterprises Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • 5.4. SME's
    • 5.4.1. SME's Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)

Chapter 6. Influencer Marketing Platform Market: End Use Estimates & Trend Analysis

  • 6.1. Segment Dashboard
  • 6.2. Influencer Marketing Platform Market: End Use Movement Analysis, 2024 & 2030 (USD Billion)
  • 6.3. Food & Entertainment
    • 6.3.1. Food & Entertainment Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • 6.4. Sports & Fitness
    • 6.4.1. Sports & Fitness Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • 6.5. Travel & Holiday
    • 6.5.1. Travel & Holiday Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • 6.6. Fashion & Lifestyle
    • 6.6.1. Fashion & Lifestyle Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • 6.7. Others
    • 6.7.1. Others Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Billion)

Chapter 7. Influencer Marketing Platform Market: Regional Estimates & Trend Analysis

  • 7.1. Influencer Marketing Platform Market Share, By Region, 2024 & 2030 (USD Billion)
  • 7.2. North America
    • 7.2.1. North America Influencer Marketing Platform Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD billion)
    • 7.2.2. U.S.
      • 7.2.2.1. U.S. Influencer Marketing Platform Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD billion)
    • 7.2.3. Canada
      • 7.2.3.1. Canada Influencer Marketing Platform Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD billion)
    • 7.2.4. Mexico
      • 7.2.4.1. Mexico Influencer Marketing Platform Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD billion)
  • 7.3. Europe
    • 7.3.1. Europe Influencer Marketing Platform Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD billion)
    • 7.3.2. U.K.
      • 7.3.2.1. U.K. Influencer Marketing Platform Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD billion)
    • 7.3.3. Germany
      • 7.3.3.1. Germany Influencer Marketing Platform Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD billion)
    • 7.3.4. France
      • 7.3.4.1. France Influencer Marketing Platform Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD billion)
  • 7.4. Asia Pacific
    • 7.4.1. Asia Pacific Influencer Marketing Platform Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD billion)
    • 7.4.2. China
      • 7.4.2.1. China Influencer Marketing Platform Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD billion)
    • 7.4.3. Japan
      • 7.4.3.1. Japan Influencer Marketing Platform Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD billion)
    • 7.4.4. India
      • 7.4.4.1. India Influencer Marketing Platform Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD billion)
    • 7.4.5. South Korea
      • 7.4.5.1. South Korea Influencer Marketing Platform Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD billion)
    • 7.4.6. Australia
      • 7.4.6.1. Australia Influencer Marketing Platform Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD billion)
  • 7.5. Latin America
    • 7.5.1. Latin America Influencer Marketing Platform Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD billion)
    • 7.5.2. Brazil
      • 7.5.2.1. Brazil Influencer Marketing Platform Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD billion)
  • 7.6. Middle East and Africa
    • 7.6.1. Middle East and Africa Influencer Marketing Platform Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD billion)
    • 7.6.2. UAE
      • 7.6.2.1. UAE Influencer Marketing Platform Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD billion)
    • 7.6.3. Saudi Arabia
      • 7.6.3.1. Saudi Arabia Influencer Marketing Platform Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD billion)
    • 7.6.4. South Africa
      • 7.6.4.1. South Africa Influencer Marketing Platform Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD billion)

Chapter 8. Competitive Landscape

  • 8.1. Company Categorization
  • 8.2. Company Market Positioning
  • 8.3. Company Heat Map Analysis
  • 8.4. Company Profiles/Listing
    • 8.4.1. Upfluence
      • 8.4.1.1. Participant's Overview
      • 8.4.1.2. Financial Performance
      • 8.4.1.3. Product Benchmarking
      • 8.4.1.4. Strategic Initiatives
    • 8.4.2. AspireIQ, Inc.
      • 8.4.2.1. Participant's Overview
      • 8.4.2.2. Financial Performance
      • 8.4.2.3. Product Benchmarking
      • 8.4.2.4. Strategic Initiatives
    • 8.4.3. Grapevine Marketing, LLC
      • 8.4.3.1. Participant's Overview
      • 8.4.3.2. Financial Performance
      • 8.4.3.3. Product Benchmarking
      • 8.4.3.4. Strategic Initiatives
    • 8.4.4. Later Influence
      • 8.4.4.1. Participant's Overview
      • 8.4.4.2. Financial Performance
      • 8.4.4.3. Product Benchmarking
      • 8.4.4.4. Strategic Initiatives
    • 8.4.5. Klear (Meltwater).
      • 8.4.5.1. Participant's Overview
      • 8.4.5.2. Financial Performance
      • 8.4.5.3. Product Benchmarking
      • 8.4.5.4. Strategic Initiatives
    • 8.4.6. NeoReach
      • 8.4.6.1. Participant's Overview
      • 8.4.6.2. Financial Performance
      • 8.4.6.3. Product Benchmarking
      • 8.4.6.4. Strategic Initiatives
    • 8.4.7. Traackr, Inc.
      • 8.4.7.1. Participant's Overview
      • 8.4.7.2. Financial Performance
      • 8.4.7.3. Product Benchmarking
      • 8.4.7.4. Strategic Initiatives
    • 8.4.8. Webfluential
      • 8.4.8.1. Participant's Overview
      • 8.4.8.2. Financial Performance
      • 8.4.8.3. Product Benchmarking
      • 8.4.8.4. Strategic Initiatives
    • 8.4.9. Hypetap
      • 8.4.9.1. Participant's Overview
      • 8.4.9.2. Financial Performance
      • 8.4.9.3. Product Benchmarking
      • 8.4.9.4. Strategic Initiatives
    • 8.4.10. CreatorIQ
      • 8.4.10.1. Participant's Overview
      • 8.4.10.2. Financial Performance
      • 8.4.10.3. Product Benchmarking
      • 8.4.10.4. Strategic Initiatives
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