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인앱 광고 시장의 성장과 동향 :
Grand View Research, Inc.의 최신 보고서에 따르면, 전 세계 인앱 광고 시장 규모는 2033년까지 4,814억 7,000만 달러에 달할 것으로 예측됩니다.
이 시장은 2025-2033년 12.1%의 연평균 복합 성장률(CAGR)을 보일 것으로 예측됩니다. 스마트폰의 대중화와 게임, 온라인 쇼핑, 기타 활동을 위한 모바일 앱에 대한 사용자들의 선호도가 높아짐에 따라 세계 인앱 광고 산업은 엄청난 성장 기회를 맞이하고 있습니다.
전자상거래와 게임 앱의 인기가 높아지면서 인앱 광고 시장의 성장을 주도하고 있습니다. 인앱 광고 캠페인을 도입함으로써 광고주는 모바일 앱에 광고를 게재하고 효과적인 수익 창출 전략을 수립할 수 있습니다. 조사에 따르면, 스마트폰 사용자들은 90% 이상의 시간을 다양한 앱에서 보내고 있으며, 이는 마케터들에게 이상적인 광고 선택이 될 수 있습니다.
인앱 광고는 마케팅 담당자가 모바일 웹 광고보다 더 많은 사용자 참여를 유도할 수 있도록 도와줍니다. 광고주는 앱에 동영상, 배너, 인터스티셜을 통합하여 트래픽을 늘리고 브랜드 인지도를 높이는 동시에 높은 투자 수익을 얻을 수 있습니다. 또한, 인앱 광고를 통해 마케팅 담당자는 소비자의 선호도 변화에 대한 정보를 얻을 수 있고, 이용 패턴, 연령, 관심사, 위치와 관련된 여러 속성을 조사할 수 있기 때문에 시장에 큰 성장 기회를 제공할 수 있습니다.
광고주들은 변화하는 소비자의 행동과 취향에 대한 정보를 수집하기 위해 인공지능, 머신러닝 등 최신 기술을 도입하고 있습니다. 고급 데이터 수집 및 분석 솔루션은 마케팅 담당자가 효과적으로 고객을 타겟팅할 수 있도록 돕고 있습니다. 또한, 주요 시장 기업들은 고급 분석에 대한 접근성을 확보하고 시장에서의 입지를 강화하기 위해 혁신적인 솔루션 제공업체를 인수 및 합병하는 데 주력하고 있습니다.
iOS 및 Android 플랫폼에서 타사 앱에 대한 무단 액세스를 방지하여 사용자의 개인 정보를 보호하는 것에 대한 관심이 높아지고 있으며, 프라이버시에 대한 관심이 높아짐에 따라 광고 캠페인을 위해 사용자 데이터를 수집하는 기업들에게 큰 영향을 미치고 있습니다. 영향을 주고 있습니다. 플랫폼의 프라이버시 및 보안에 대한 최근 동향은 사용자가 데이터를 보호하고 개인 정보 공유 여부를 선택할 수 있도록 돕고 있습니다.
인앱 광고 시장 보고서 하이라이트
- 유형별로는 인터스티셜 광고 부문이 2025-2033년 15%에 가까운 큰 폭의 성장을 기록할 것으로 추정됩니다. 이는 다양한 앱에 대한 지원, 구현의 용이성, 높은 투자 수익률을 달성할 수 있는 저렴한 가격 등 다양한 장점이 있기 때문으로 보입니다.
- 플랫폼별로는 한국, 중국, 일본 등 신흥국의 iOS 기기 도입 증가로 인해 iOS 부문이 예측 기간 동안 크게 성장할 것으로 예상되며, 2024년 시장 점유율은 32%에 육박했습니다.
- 앱별로는 게임 부문이 2033년까지 시장에서 가장 높은 수익 점유율을 차지할 것으로 예측됩니다. 동영상 광고와 배너 광고를 통해 보다 매력적인 경험을 제공할 수 있다는 점이 게임 부문의 성장을 견인하고 있습니다.
- 주요 시장 기업들은 서비스 제공 강화와 각 지역에서 시장 입지를 확대하기 위해 M&A에 집중하고 있습니다.
목차
제1장 조사 방법과 범위
제2장 주요 요약
제3장 인앱 광고 시장 변수, 동향, 범위
- 시장 계통 전망
- 시장 역학
- 시장 성장 촉진요인 분석
- 시장 성장 억제요인 분석
- 테크놀러지 챌린지
- 인앱 광고 시장 분석 툴
- 테크놀러지 분석 - Porter의 Five Forces 분석
- PESTEL 분석
제4장 인앱 광고 시장 : 유형별 추정 및 동향분석
- 부문 대시보드
- 인앱 광고 시장 : 유형별 변동 분석, 2024년 및 2033년
- 배너 광고
- 인터스티셜 광고
- 리치 미디어 광고
- 영상 광고
- 네이티브 광고
제5장 인앱 광고 시장 : 플랫폼별 추정 및 동향분석
- 부문 대시보드
- 인앱 광고 시장 : 플랫폼별 변동 분석, 2024년 및 2033년
- Android
- iOS
- 기타
제6장 인앱 광고 시장 : 앱 별 추정 및 동향분석
- 부문 대시보드
- 인앱 광고 시장 : 앱 별 변동 분석, 2024년 및 2033년
- 엔터테인먼트
- 게임
- 사회
- 온라인 쇼핑
- 지불 및 발권
- 뉴스
- 기타
제7장 인앱 광고 시장 : 지역별 추정 및 동향분석
- 지역별 인앱 광고 시장, 2024년 및 2033년
- 북미
- 북미의 인앱 광고 시장 추산·예측, 2021-2033년
- 미국
- 캐나다
- 유럽
- 유럽의 인앱 광고 시장 추산·예측, 2021-2033년
- 영국
- 독일
- 프랑스
- 이탈리아
- 스페인
- 러시아
- 네덜란드
- 아시아태평양
- 아시아태평양의 인앱 광고 시장 추산·예측, 2021-2033년
- 중국
- 일본
- 인도
- 한국
- 호주
- 라틴아메리카
- 라틴아메리카의 인앱 광고 시장 추산·예측, 2021-2033년
- 브라질
- 멕시코
- 아르헨티나
- 중동 및 아프리카
- 중동 및 아프리카의 인앱 광고 시장 추산·예측, 2021-2033년
- 사우디아라비아
- 아랍에미리트(UAE)
- 남아프리카공화국
제8장 경쟁 구도
- 기업 분류
- 기업의 시장 포지셔닝
- 기업 히트맵 분석
- 기업 개요/상장기업
- Google LLC
- Meta
- Apple Inc.
- Unity Technologies
- AppLovin.
- InMobi
- Chartboost, Inc.
- Liftoff, Inc.
- Smaato, Inc.
- Digital Turbine, Inc.
LSH 25.07.23
In-app Advertising Market Growth & Trends:
The global in-app advertising market size is anticipated to reach USD 481.47 billion by 2033, according to a new report by Grand View Research, Inc. The market is projected to grow at a CAGR of 12.1% from 2025 to 2033. The increasing adoption of smartphones and rising user preference for mobile apps for gaming, online shopping, and other activities is offering enormous growth opportunities for the global in-app advertising industry.
The increasing popularity of e-commerce and gaming applications is driving the growth of the in-app advertising market. Incorporating in-app advertising campaigns enables advertisers to build effective revenue-generation strategies by displaying advertisements on mobile applications. According to research, smartphone users spend more than 90% of their time on various applications, making it an ideal choice for marketers for advertising.
In-app advertisements help marketers generate more user engagement than mobile web advertising. Incorporating video, banners, and interstitials in applications allows advertisers to increase traffic and create brand awareness while generating higher investment returns. Furthermore, implementing in-app advertisements allows marketers to gain information about changing consumer preferences and study several attributes related to usage patterns, age, interests, and location providing significant growth opportunities for the market.
The advertisers are incorporating the latest technologies like artificial intelligence and machine learning to collect information about changing consumer behavior and preferences. Advanced data collection and analytics solutions have helped marketers target customers effectively. Furthermore, key market players focus on mergers and acquisitions of innovative solution providers to gain access to advanced analytics and improve their market presence.
The rising focus of iOS and Android platforms on protecting users' personal information by preventing unauthorized access to third-party applications and the growing privacy concerns have significantly affected companies that collect users' data for their advertising campaigns. The recent developments regarding privacy and security by platforms are helping users protect their data and give them access to choose whether they want to share their personal information.
In-app Advertising Market Report Highlights:
- Based on type, the interstitial ads segment is estimated to record substantial growth at the rate of nearly 15% during the period 2025-2033. This can be attributed to the variety of benefits, such as wide application support, ease of implementation, and affordability which drives high returns on investment
- Based on platforms, the iOS segment is anticipated to grow significantly over the forecast period owing to the increased adoption of iOS devices in developing countries such as South Korea, China, and Japan. The segment accounted for nearly 32% market share in 2024
- Based on application, the gaming segment is expected to reach the highest revenue share of the market by 2033. The ability to create a more engaging experience through video and banner ads is driving the growth of the gaming segment
- The key market players focus on mergers and acquisitions to strengthen their service offerings and expand their market presence in various regions
Table of Contents
Chapter 1. Methodology and Scope
- 1.1. Market Segmentation and Scope
- 1.2. Market Definitions
- 1.2.1. Information analysis
- 1.2.2. Market formulation & data visualization
- 1.2.3. Data validation & publishing
- 1.3. Research Scope and Assumptions
- 1.3.1. List of Data Sources
Chapter 2. Executive Summary
- 2.1. Market Outlook
- 2.2. Segment Outlook
- 2.3. Competitive Insights
Chapter 3. In-app Advertising Market Variables, Trends, & Scope
- 3.1. Market Lineage Outlook
- 3.2. Market Dynamics
- 3.2.1. Market Driver Analysis
- 3.2.2. Market Restraint Analysis
- 3.2.3. Technology Challenge
- 3.3. In-app Advertising Market Analysis Tools
- 3.3.1. Technology Analysis - Porter's
- 3.3.1.1. Bargaining power of the suppliers
- 3.3.1.2. Bargaining power of the buyers
- 3.3.1.3. Threats of substitution
- 3.3.1.4. Threats from new entrants
- 3.3.1.5. Competitive rivalry
- 3.3.2. PESTEL Analysis
- 3.3.2.1. Political landscape
- 3.3.2.2. Economic and
- 3.3.2.3. Social landscape
- 3.3.2.4. Technological landscape
- 3.3.2.5. Environmental Landscape
- 3.3.2.6. Legal Landscape
Chapter 4. In-app Advertising Market: Type Estimates & Trend Analysis
- 4.1. Segment Dashboard
- 4.2. In-app Advertising Market: Type Movement Analysis, USD Billion, 2024 & 2033
- 4.3. Banner Ads
- 4.3.1. Banner Ads Market Revenue Estimates and Forecasts, 2021 - 2033 (USD Billion)
- 4.4. Interstitial Ads
- 4.4.1. Interstitial Ads Market Revenue Estimates and Forecasts, 2021 - 2033 (USD Billion)
- 4.5. Rich Media Ads
- 4.5.1. Rich Media Ads Market Revenue Estimates and Forecasts, 2021 - 2033 (USD Billion)
- 4.6. Video Ads
- 4.6.1. Video Ads Market Revenue Estimates and Forecasts, 2021 - 2033 (USD Billion)
- 4.7. Native Ads
- 4.7.1. Native Ads Market Revenue Estimates and Forecasts, 2021 - 2033 (USD Billion)
Chapter 5. In-app Advertising Market: Platform Estimates & Trend Analysis
- 5.1. Segment Dashboard
- 5.2. In-app Advertising Market: Platform Movement Analysis, USD Billion, 2024 & 2033
- 5.3. Android
- 5.3.1. Android Market Revenue Estimates and Forecasts, 2021 - 2033 (USD Billion)
- 5.4. iOS
- 5.4.1. iOS Market Revenue Estimates and Forecasts, 2021 - 2033 (USD Billion)
- 5.5. Others
- 5.5.1. Others Market Revenue Estimates and Forecasts, 2021 - 2033 (USD Billion)
Chapter 6. In-app Advertising Market: Application Type Estimates & Trend Analysis
- 6.1. Segment Dashboard
- 6.2. In-app Advertising Market: Application Type Movement Analysis, USD Billion, 2024 & 2033
- 6.3. Entertainment
- 6.3.1. Entertainment Market Revenue Estimates and Forecasts, 2021 - 2033 (USD Billion)
- 6.4. Gaming
- 6.4.1. Gaming Market Revenue Estimates and Forecasts, 2021 - 2033 (USD Billion)
- 6.5. Social
- 6.5.1. Social Market Revenue Estimates and Forecasts, 2021 - 2033 (USD Billion)
- 6.6. Online Shopping
- 6.6.1. Online Shopping Market Revenue Estimates and Forecasts, 2021 - 2033 (USD Billion)
- 6.7. Payment & Ticketing
- 6.7.1. Payment & Ticketing Market Revenue Estimates and Forecasts, 2021 - 2033 (USD Billion)
- 6.8. News
- 6.8.1. News Market Revenue Estimates and Forecasts, 2021 - 2033 (USD Billion)
- 6.9. Others
- 6.9.1. Others Market Revenue Estimates and Forecasts, 2021 - 2033 (USD Billion)
Chapter 7. Regional Estimates & Trend Analysis
- 7.1. In-app Advertising Market by Region, 2024 & 2033
- 7.2. North America
- 7.2.1. North America In-app Advertising Market Estimates & Forecasts, 2021 - 2033 (USD Billion)
- 7.2.2. U.S.
- 7.2.2.1. In-app Advertising Market Estimates and Forecasts, 2021 - 2033 (USD Billion)
- 7.2.3. Canada
- 7.2.3.1. Canada In-app Advertising Market Estimates and Forecasts, 2021 - 2033 (USD Billion)
- 7.3. Europe
- 7.3.1. Europe In-app Advertising Market Estimates and Forecasts, 2021 - 2033 (USD Billion)
- 7.3.2. UK
- 7.3.2.1. UK In-app Advertising Market Estimates and Forecasts, 2021 - 2033 (USD Billion)
- 7.3.3. Germany
- 7.3.3.1. Germany In-app Advertising Market Estimates and Forecasts, 2021 - 2033 (USD Billion)
- 7.3.4. France
- 7.3.4.1. France In-app Advertising Market Estimates and Forecasts, 2021 - 2033 (USD Billion)
- 7.3.5. Italy
- 7.3.5.1. Italy In-app Advertising Market Estimates and Forecasts, 2021 - 2033 (USD Billion)
- 7.3.6. Spain
- 7.3.6.1. Spain In-app Advertising Market Estimates and Forecasts, 2021 - 2033 (USD Billion)
- 7.3.7. Russia
- 7.3.7.1. Russia In-app Advertising Market Estimates and Forecasts, 2021 - 2033 (USD Billion)
- 7.3.8. Netherlands
- 7.3.8.1. Netherlands In-app Advertising Market Estimates and Forecasts, 2021 - 2033 (USD Billion)
- 7.4. Asia Pacific
- 7.4.1. Asia Pacific In-app Advertising Market Estimates and Forecasts, 2021 - 2033 (USD Billion)
- 7.4.2. China
- 7.4.2.1. China In-app Advertising Market Estimates and Forecasts, 2021 - 2033 (USD Billion)
- 7.4.3. Japan
- 7.4.3.1. Japan In-app Advertising Market Estimates and Forecasts, 2021 - 2033 (USD Billion)
- 7.4.4. India
- 7.4.4.1. India In-app Advertising Market Estimates and Forecasts, 2021 - 2033 (USD Billion)
- 7.4.5. South Korea
- 7.4.5.1. South Korea In-app Advertising Market Estimates and Forecasts, 2021 - 2033 (USD Billion)
- 7.4.6. Australia
- 7.4.6.1. Australia In-app Advertising Market Estimates and Forecasts, 2021 - 2033 (USD Billion)
- 7.5. Latin America
- 7.5.1. Latin America In-app Advertising Market Estimates and Forecasts, 2021 - 2033 (USD Billion)
- 7.5.2. Brazil
- 7.5.2.1. Brazil In-app Advertising Market Estimates and Forecasts, 2021 - 2033 (USD Billion)
- 7.5.3. Mexico
- 7.5.3.1. Mexico In-app Advertising Market Estimates and Forecasts, 2021 - 2033 (USD Billion)
- 7.5.4. Argentina
- 7.5.4.1. Argentina In-app Advertising Market Estimates and Forecasts, 2021 - 2033 (USD Billion)
- 7.6. Middle East and Africa
- 7.6.1. Middle East and Africa In-app Advertising Market Estimates and Forecasts, 2021 - 2033 (USD Billion)
- 7.6.2. Saudi Arabia
- 7.6.2.1. Saudi Arabia In-app Advertising Market Estimates and Forecasts, 2021 - 2033 (USD Billion)
- 7.6.3. UAE
- 7.6.3.1. UAE In-app Advertising Market Estimates and Forecasts, 2021 - 2033 (USD Billion)
- 7.6.4. South Africa
- 7.6.4.1. South Africa In-app Advertising Market Estimates and Forecasts, 2021 - 2033 (USD Billion)
Chapter 8. Competitive Landscape
- 8.1. Company Categorization
- 8.2. Company Market Positioning
- 8.3. Company Heat Map Analysis
- 8.4. Company Profiles/Listing
- 8.4.1. Google LLC
- 8.4.1.1. Participant's Overview
- 8.4.1.2. Financial Performance
- 8.4.1.3. Product Benchmarking
- 8.4.1.4. Strategic Initiatives
- 8.4.2. Meta
- 8.4.2.1. Participant's Overview
- 8.4.2.2. Financial Performance
- 8.4.2.3. Product Benchmarking
- 8.4.2.4. Strategic Initiatives
- 8.4.3. Apple Inc.
- 8.4.3.1. Participant's Overview
- 8.4.3.2. Financial Performance
- 8.4.3.3. Product Benchmarking
- 8.4.3.4. Strategic Initiatives
- 8.4.4. Unity Technologies
- 8.4.4.1. Participant's Overview
- 8.4.4.2. Financial Performance
- 8.4.4.3. Product Benchmarking
- 8.4.4.4. Strategic Initiatives
- 8.4.5. AppLovin.
- 8.4.5.1. Participant's Overview
- 8.4.5.2. Financial Performance
- 8.4.5.3. Product Benchmarking
- 8.4.5.4. Strategic Initiatives
- 8.4.6. InMobi
- 8.4.6.1. Participant's Overview
- 8.4.6.2. Financial Performance
- 8.4.6.3. Product Benchmarking
- 8.4.6.4. Strategic Initiatives
- 8.4.7. Chartboost, Inc.
- 8.4.7.1. Participant's Overview
- 8.4.7.2. Financial Performance
- 8.4.7.3. Product Benchmarking
- 8.4.7.4. Strategic Initiatives
- 8.4.8. Liftoff, Inc.
- 8.4.8.1. Participant's Overview
- 8.4.8.2. Financial Performance
- 8.4.8.3. Product Benchmarking
- 8.4.8.4. Strategic Initiatives
- 8.4.9. Smaato, Inc.
- 8.4.9.1. Participant's Overview
- 8.4.9.2. Financial Performance
- 8.4.9.3. Product Benchmarking
- 8.4.9.4. Strategic Initiatives
- 8.4.10. Digital Turbine, Inc.
- 8.4.10.1. Participant's Overview
- 8.4.10.2. Financial Performance
- 8.4.10.3. Product Benchmarking
- 8.4.10.4. Strategic Initiatives