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시장보고서
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1452028
체험형 비즈니스(XO 비즈니스)의 가치The Value of an Experience-Orchestrated Business |
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이 IDC Perspective에서는 인텔리전스를 활용하여 공유 경험 가치를 제공하는 것을 목표로 하는 경험형 비즈니스(XO 비즈니스)의 개념을 소개합니다. 조직이 사일로화된 디지털 트랜스포메이션에서 전체적인 경험 관리로 진화하고, GenAI와 같은 기술을 활용하여 자동화를 통해 인텔리전스를 확장해야 한다는 점을 강조합니다. 또한, XO 비즈니스의 핵심 요소인 연결, 인텔리전스, 행동, 문화에 대해 자세히 설명하고, 이들이 경험 생태계의 모든 이해관계자의 가치 기반 성과에 어떻게 기여하는지에 대해 설명합니다. IDC의 Future of Customer Experience 연구 책임자인 Sudhir Rajagopal은 다음과 같이 말했습니다. "AI가 어디에나 존재하는 세상에서 미래의 경험은 전체 생태계를 고려하고 경험적 비즈니스 모델을 채택해야 합니다. 특정 이해관계자를 다른 이해관계자보다 더 많이 지원하는 것이 제로섬 게임이라고 생각하는 기업은 도태될 것입니다. 기업들은 생성형 AI를 활용한 지능형 체험형 시대를 준비하기 위해 지금 당장 행동에 나서야 합니다."
This IDC Perspective introduces the concept of an experience-orchestrated (X-O) business, which aims to deliver shared experience value powered by intelligence. It emphasizes the need for organizations to evolve from siloed digital transformations to holistic experience management, leveraging technologies like GenAI to scale intelligence via automation. It further elaborates on the pillars of an X-O business: connections, intelligence, actions, and culture, and how they contribute to value-based outcomes for all stakeholders in the experience ecosystem."In an AI-everywhere world, future experiences will need to consider the whole ecosystem and embrace an experience-orchestrated business model," said Sudhir Rajagopal, research director, Future of Customer Experience, IDC. "Companies that continue to assume that supporting one stakeholder group over the other is a zero-sum game, will get left behind. Enterprises must act now to get ready for the coming era of intelligent experience orchestration powered by generative AI."