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AI는 지금 법무 부문에 도움이 되는가?Can AI Help Your Legal Department Now? |
이 IDC Perspective에서는 AI가 법무 조직의 업무개선과 향후 진보에 어떻게 도움이 되는지 살펴봅니다. 생성 AI(GenAI)는 아직 법무 부문에서 널리 채택되지는 않고 있으나, 기존 AI와 기계학습은 특히 전자증거개시, 전자 청구, 안건 관리, 계약 관리에서 구체적인 이점을 제공하고 있습니다. 이 테크놀러지를 채택하는 것으로 효율을 대폭 향상시키며, 법무 조직이 향후 진보에 대비할 수 있습니다. 그러나 이점을 최대화하고, 함정을 피하려면 데이터 품질과 관련성에 주목하고, AI 툴 및 벤더 파트너를 신중하게 선택하는 것이 중요합니다. IDC의 Privacy and Legal Technology, 리서치 디렉터인 Ryan O'Leary는 다음과 같이 말하고 있습니다. "지금 법무 부문에 AI를 도입하고, 준비되지 않은 GenAI의 유혹을 피하고, 미래의 효율성과 혁신적 이점으로 도약해야 합니다."
This IDC Perspective looks at how AI can help legal organizations to improve operations and prepare for future advancements. Generative AI (GenAI) is not yet ready for widespread adoption in legal departments, but traditional AI and machine learning offer tangible benefits today - particularly in ediscovery, ebilling, matter management, and contract management. Embracing these technologies can significantly enhance efficiency and prepare legal organizations for future advancements. However, careful selection of AI tools and vendor partners by focusing on data quality and relevance is crucial for maximizing the benefits and avoiding pitfalls. "Embrace AI in legal departments today to leapfrog into future efficiencies and transformative benefits, avoiding the allure of unready GenAI," says Ryan O'Leary, research director, Privacy and Legal Technology at IDC.