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시장보고서
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소매업에서 기업 커넥티비티의 미래 - 효율성과 매출까지의 시간을 가속하기 위한 주요 투자 분야The Future of Enterprise Connectivity in Retail - Key Investment Areas to Accelerate Efficiency and Time to Revenue |
이 IDC 전망에서는 커넥티비티의 과제, 커넥티비티 변혁의 타임라인, 투자 확대가 기대되는 분야, AI의 영향에 대해 살펴봅니다. 소매 기업은 실점포와 온라인 스토어에서 고객에게 가치가 높은 체험을 제공하기 위해 사내외로부터 맹렬한 압력에 직면하고 있습니다. 자동화 레벨이 높아지고, 데이터 인텔리전스의 중요성이 높아지면서 소매 기업이 보다 빠르고 신뢰성 높고, 안전한 접속 기술을 채택하는 스케줄이 가속하고 있습니다. IDC의 Future Enterprise Connectivity Strategies 담당 리서치 디렉터인 Paul Hughes는 다음과 같이 말하고 있습니다. "2026년 말에는 소매업체의 61%가 물리적 공간과 디지털 공간에 걸쳐 광범위하게 연결될 것으로 예상하며 이는 2024년에 비해 크게 증가한 수치입니다.클라우드 프로바이더가 AI 전략의 최고 파트너이지만, 네트워크 관점에서 앞서 나가고 핵심 직원이 비즈니스에 집중할 수 있는 방법으로 관리형 연결 서비스 및 제공업체를 많이 찾을 것으로 예상합니다."
This IDC Perspective takes a look at top connectivity challenges, timelines for connectivity transformation, top areas for investment growth, and the impact of AI. Retailers face the onslaught of internal and external pressures to deliver a high-value experience to customers in physical stores and online. Higher levels of automation and increased importance of data intelligence had accelerated the timelines for retailers to adopt faster, more reliable, and secure connectivity technologies. As AI-driven transformation takes center stage, the massive increase in data and automation puts connectivity as a top priority to keep customers loyal and employees productive."61% of retailers expect to be extensively connected across their physical and digital footprints by the end of 2026, a significant jump from 2024," commented Paul Hughes, research director, Future Enterprise Connectivity Strategies at IDC. "Retail organizations are expected to invest significantly in new AI-driven connectivity platforms and tools and are following a similar pattern to other industries with AI, and while the cloud providers are their top partners for AI strategy, we expect many will look to managed connectivity services and providers as the way to stay ahead of the curve from a network perspective and allow key employees to stay focused on the business."