시장보고서
상품코드
1701990

문서 관리 시스템 시장 : 제공별, 전개 모드별, 조직별, 용도별, 지역별(2025-2033년)

Document Management System Market Report by Offering, Deployment Mode, Organization, Application, and Region 2025-2033

발행일: | 리서치사: IMARC | 페이지 정보: 영문 135 Pages | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




※ 본 상품은 영문 자료로 한글과 영문 목차에 불일치하는 내용이 있을 경우 영문을 우선합니다. 정확한 검토를 위해 영문 목차를 참고해주시기 바랍니다.

문서 관리 시스템 세계 시장 규모는 2024년 86억 달러에 달했습니다. 향후 IMARC Group은 이 시장이 2033년까지 192억 달러에 달하고, 2025-2033년 9.41%의 연평균 성장률(CAGR)을 보일 것으로 예측하고 있습니다. 디지털 전환 증가, 데이터 보안 및 개인 정보 보호에 대한 관심 증가, 원격 근무 및 하이브리드 근무 모델 채택 확대, 지속적인 기술 발전이 시장 성장을 주도하고 있습니다.

문서 관리 시스템(DMS)은 문서와 파일을 관리하고 데이터 관리를 체계적으로 단순화하기 위해 설계된 자동화 소프트웨어 솔루션으로, PDF, 워드프로세서 파일, 종이 기반 컨텐츠의 디지털 이미지 등 전자 문서를 캡처, 추적 및 저장할 수 있도록 도와줍니다. 문서 보안, 액세스 제어, 중앙 집중식 보관, 감사 추적, 간소화된 검색 및 검색 및 검색 기능을 제공합니다. 또한, 클라우드에 파일을 저장하고, 정보 공유 및 협업을 용이하게 하며, 인터넷 연결을 통해 다양한 소스의 문서에 여러 위치에서 액세스할 수 있도록 합니다. 결과적으로 DMS는 기업이 업무 환경을 관리하고 목표를 달성할 수 있도록 도와줍니다.

문서 관리 시스템 시장 동향 :

소비자의 관심사에 대응하기 위한 웹 기반 서비스에 대한 수요가 증가함에 따라 중소기업(SME) 전반에 걸쳐 DMS를 광범위하게 채택하고 있습니다. 또한, 원격 근무 모델의 수용이 확대됨에 따라 공식 자산에 액세스하고 조직의 물리적 인프라 요구 사항을 줄이기 위해 인력 이동성 및 기타 통합 시설 관리 솔루션에 대한 필요성이 증가하고 있습니다. 이와 함께 기술의 발전과 DMS의 효율적인 실행으로 인해 전통적인 종이 파일의 개념이 점차 사라지고 있습니다. 이와 더불어, 헬스케어 분야에서는 환자에 대한 통합된 데이터가 부족하기 때문에 인적 오류를 없애기 위해 DMS를 더욱 많이 활용하고 있습니다. 종이 사용량을 최소화해야 할 필요성이 증가함에 따라 생성된 문서를 효과적이고 안정적으로 관리하면 운영 비용과 보관 문제를 줄일 수 있어 시장에 긍정적인 영향을 미치고 있습니다. 또한, 스마트폰 판매량 증가와 인공지능(AI), 머신러닝(ML), 가상현실/증강현실(VR/AR), POS(Point of Sale) 플랫폼과 같은 클라우드 기술과 DMS의 통합을 통해 소비자의 고유한 요구사항에 대한 대응이 시장 성장을 강화하고 있습니다.

본 보고서에서 다룬 주요 질문

  • 2024년 세계 문서 관리 시스템 시장 규모는?
  • 2025-2033년 문서 관리 시스템 시장 세계 시장 성장률은?
  • 세계 문서 관리 시스템 시장을 이끄는 주요 요인은?
  • 코로나19가 세계 문서 관리 시스템 시장에 미치는 영향은?
  • 배포 모드에 따른 문서 관리 시스템 시장 세계 시장 분석은?
  • 세계 문서 관리 시스템 시장의 조직별 분류는?
  • 세계 문서 관리 시스템 시장의 용도별 시장 현황은?
  • 세계 문서 관리 시스템 시장의 주요 지역은?
  • 세계 문서 관리 시스템 시장의 주요 기업은?

목차

제1장 서문

제2장 조사 범위와 조사 방법

  • 조사 목적
  • 이해관계자
  • 데이터 소스
    • 1차 정보
    • 2차 정보
  • 시장 추정
    • 보텀업 접근
    • 톱다운 접근
  • 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 서론

  • 개요
  • 주요 업계 동향

제5장 세계의 문서 관리 시스템 시장

  • 시장 개요
  • 시장 실적
  • COVID-19의 영향
  • 시장 예측

제6장 시장 분석 : 제공별

  • 서비스
  • 솔루션

제7장 시장 분석 : 전개 모드별

  • On-Premise
  • 클라우드 기반

제8장 시장 분석 : 조직별

  • 중소기업
  • 대기업

제9장 시장 분석 : 용도별

  • 은행, 금융서비스 및 보험(BFSI)
  • IT 및 통신
  • 정부
  • 헬스케어
  • 소매
  • 제조
  • 기타

제10장 시장 분석 : 지역별

  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
  • 아시아태평양
    • 중국
    • 일본
    • 인도
    • 한국
    • 호주
    • 인도네시아
    • 기타
  • 유럽
    • 독일
    • 프랑스
    • 영국
    • 이탈리아
    • 스페인
    • 러시아
    • 기타
  • 라틴아메리카
    • 브라질
    • 멕시코
    • 기타
  • 중동 및 아프리카
    • 시장 내역 : 국가별

제11장 SWOT 분석

  • 개요
  • 강점
  • 약점
  • 기회
  • 위협

제12장 밸류체인 분석

제13장 Porter의 Five Forces 분석

  • 개요
  • 바이어의 교섭력
  • 공급 기업의 교섭력
  • 경쟁 정도
  • 신규 진출업체의 위협
  • 대체품의 위협

제14장 가격 분석

제15장 경쟁 구도

  • 시장 구조
  • 주요 기업
  • 주요 기업 개요
    • Agiloft Inc.
    • DocuSign Inc.
    • eFileCabinet
    • Hyland Software
    • International Business Machines Corporation
    • OpenText Corporation
    • Oracle Corporation
    • Ricoh Company Ltd.
    • Scrypt Inc.
    • Synergis Technologies LLC
    • Xerox Holdings Corporation
    • Zoho Corporation
LSH 25.05.28

The global document management system market size reached USD 8.6 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 19.2 Billion by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 9.41% during 2025-2033. The rising digital transformation, surging data security and privacy concerns, growing adoption of remote and hybrid work models, and ongoing technological advancements are primarily driving the market's growth.

A document management system (DMS) is an automated software solution designed to manage documents and files and simplify data management systematically. It helps capture, track and store electronic documents like PDFs, word processing files, and digital images of paper-based content. It provides document security, access control, centralized storage, audit trails, and streamlined search and retrieval. Besides this, it stores files in the cloud, makes sharing information and collaborating easier, and allows documents from different sources to be accessible from multiple locations through an internet connection. As a result, DMS enables companies to manage the workplace environment and achieve their goals.

Document Management System Market Trends:

The growing demand for web-based services to address consumer concerns is leading to the widespread adoption of DMS across small- and medium-sized enterprises (SMEs). In addition, the growing acceptance towards remote work models is increasing the need for workforce mobility and other integrated facility management solutions to access official assets and decrease the physical infrastructure requirements of the organization. Along with this, improving technologies and efficient execution of the DMS are gradually eliminating the traditional concept of paper files, which, in turn, is offering a favorable market outlook. Besides this, the lack of cohesive data on patients in the healthcare sector is further driving the usage of DMS to eliminate human error. The effective and reliable management of documents generated, along with the escalating need to minimize paper usage, helps reduce operational costs and storage issues, which is positively influencing the market. Furthermore, the growing sales of smartphones and the integration of cloud technology, including artificial intelligence (AI), machine learning (ML), virtual and augmented reality (VR/AR), and point of sale (POS) platforms with DMS to meet consumer-specific needs is strengthening the market growth.

Key Market Segmentation:

Breakup by Offering:

  • Services
  • Solution

Breakup by Deployment Mode:

  • On-premises
  • Cloud-based

Breakup by Organization:

  • Small and Medium-sized Enterprises
  • Large Enterprises

Breakup by Application:

  • BFSI
  • IT and Telecommunication
  • Government
  • Healthcare
  • Retail
  • Manufacturing
  • Others

Breakup by Region:

  • North America
  • United States
  • Canada
  • Asia-Pacific
  • China
  • Japan
  • India
  • South Korea
  • Australia
  • Indonesia
  • Others
  • Europe
  • Germany
  • France
  • United Kingdom
  • Italy
  • Spain
  • Russia
  • Others
  • Latin America
  • Brazil
  • Mexico
  • Others
  • Middle East and Africa

Competitive Landscape:

The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Agiloft Inc., DocuSign Inc., eFileCabinet, Hyland Software, International Business Machines Corporation, OpenText Corporation, Oracle Corporation, Ricoh Company Ltd., Scrypt Inc., Synergis Technologies LLC, Xerox Holdings Corporation and Zoho Corporation.

Key Questions Answered in This Report

  • 1.What was the size of the global document management system market in 2024?
  • 2.What is the expected growth rate of the global document management system market during 2025-2033?
  • 3.What are the key factors driving the global document management system market?
  • 4.What has been the impact of COVID-19 on the global document management system market?
  • 5.What is the breakup of the global document management system market based on the deployment mode?
  • 6.What is the breakup of the global document management system market based on the organization?
  • 7.What is the breakup of the global document management system market based on application?
  • 8.What are the key regions in the global document management system market?
  • 9.Who are the key players/companies in the global document management system market?

Table of Contents

1 Preface

2 Scope and Methodology

  • 2.1 Objectives of the Study
  • 2.2 Stakeholders
  • 2.3 Data Sources
    • 2.3.1 Primary Sources
    • 2.3.2 Secondary Sources
  • 2.4 Market Estimation
    • 2.4.1 Bottom-Up Approach
    • 2.4.2 Top-Down Approach
  • 2.5 Forecasting Methodology

3 Executive Summary

4 Introduction

  • 4.1 Overview
  • 4.2 Key Industry Trends

5 Global Document Management System Market

  • 5.1 Market Overview
  • 5.2 Market Performance
  • 5.3 Impact of COVID-19
  • 5.4 Market Forecast

6 Market Breakup by Offering

  • 6.1 Services
    • 6.1.1 Market Trends
    • 6.1.2 Market Forecast
  • 6.2 Solution
    • 6.2.1 Market Trends
    • 6.2.2 Market Forecast

7 Market Breakup by Deployment Mode

  • 7.1 On-premises
    • 7.1.1 Market Trends
    • 7.1.2 Market Forecast
  • 7.2 Cloud-based
    • 7.2.1 Market Trends
    • 7.2.2 Market Forecast

8 Market Breakup by Organization

  • 8.1 Small and Medium-sized Enterprises
    • 8.1.1 Market Trends
    • 8.1.2 Market Forecast
  • 8.2 Large Enterprises
    • 8.2.1 Market Trends
    • 8.2.2 Market Forecast

9 Market Breakup by Application

  • 9.1 BFSI
    • 9.1.1 Market Trends
    • 9.1.2 Market Forecast
  • 9.2 IT and Telecommunication
    • 9.2.1 Market Trends
    • 9.2.2 Market Forecast
  • 9.3 Government
    • 9.3.1 Market Trends
    • 9.3.2 Market Forecast
  • 9.4 Healthcare
    • 9.4.1 Market Trends
    • 9.4.2 Market Forecast
  • 9.5 Retail
    • 9.5.1 Market Trends
    • 9.5.2 Market Forecast
  • 9.6 Manufacturing
    • 9.6.1 Market Trends
    • 9.6.2 Market Forecast
  • 9.7 Others
    • 9.7.1 Market Trends
    • 9.7.2 Market Forecast

10 Market Breakup by Region

  • 10.1 North America
    • 10.1.1 United States
      • 10.1.1.1 Market Trends
      • 10.1.1.2 Market Forecast
    • 10.1.2 Canada
      • 10.1.2.1 Market Trends
      • 10.1.2.2 Market Forecast
  • 10.2 Asia-Pacific
    • 10.2.1 China
      • 10.2.1.1 Market Trends
      • 10.2.1.2 Market Forecast
    • 10.2.2 Japan
      • 10.2.2.1 Market Trends
      • 10.2.2.2 Market Forecast
    • 10.2.3 India
      • 10.2.3.1 Market Trends
      • 10.2.3.2 Market Forecast
    • 10.2.4 South Korea
      • 10.2.4.1 Market Trends
      • 10.2.4.2 Market Forecast
    • 10.2.5 Australia
      • 10.2.5.1 Market Trends
      • 10.2.5.2 Market Forecast
    • 10.2.6 Indonesia
      • 10.2.6.1 Market Trends
      • 10.2.6.2 Market Forecast
    • 10.2.7 Others
      • 10.2.7.1 Market Trends
      • 10.2.7.2 Market Forecast
  • 10.3 Europe
    • 10.3.1 Germany
      • 10.3.1.1 Market Trends
      • 10.3.1.2 Market Forecast
    • 10.3.2 France
      • 10.3.2.1 Market Trends
      • 10.3.2.2 Market Forecast
    • 10.3.3 United Kingdom
      • 10.3.3.1 Market Trends
      • 10.3.3.2 Market Forecast
    • 10.3.4 Italy
      • 10.3.4.1 Market Trends
      • 10.3.4.2 Market Forecast
    • 10.3.5 Spain
      • 10.3.5.1 Market Trends
      • 10.3.5.2 Market Forecast
    • 10.3.6 Russia
      • 10.3.6.1 Market Trends
      • 10.3.6.2 Market Forecast
    • 10.3.7 Others
      • 10.3.7.1 Market Trends
      • 10.3.7.2 Market Forecast
  • 10.4 Latin America
    • 10.4.1 Brazil
      • 10.4.1.1 Market Trends
      • 10.4.1.2 Market Forecast
    • 10.4.2 Mexico
      • 10.4.2.1 Market Trends
      • 10.4.2.2 Market Forecast
    • 10.4.3 Others
      • 10.4.3.1 Market Trends
      • 10.4.3.2 Market Forecast
  • 10.5 Middle East and Africa
    • 10.5.1 Market Trends
    • 10.5.2 Market Breakup by Country
    • 10.5.3 Market Forecast

11 SWOT Analysis

  • 11.1 Overview
  • 11.2 Strengths
  • 11.3 Weaknesses
  • 11.4 Opportunities
  • 11.5 Threats

12 Value Chain Analysis

13 Porters Five Forces Analysis

  • 13.1 Overview
  • 13.2 Bargaining Power of Buyers
  • 13.3 Bargaining Power of Suppliers
  • 13.4 Degree of Competition
  • 13.5 Threat of New Entrants
  • 13.6 Threat of Substitutes

14 Price Analysis

15 Competitive Landscape

  • 15.1 Market Structure
  • 15.2 Key Players
  • 15.3 Profiles of Key Players
    • 15.3.1 Agiloft Inc.
      • 15.3.1.1 Company Overview
      • 15.3.1.2 Product Portfolio
    • 15.3.2 DocuSign Inc.
      • 15.3.2.1 Company Overview
      • 15.3.2.2 Product Portfolio
      • 15.3.2.3 Financials
    • 15.3.3 eFileCabinet
      • 15.3.3.1 Company Overview
      • 15.3.3.2 Product Portfolio
    • 15.3.4 Hyland Software
      • 15.3.4.1 Company Overview
      • 15.3.4.2 Product Portfolio
    • 15.3.5 International Business Machines Corporation
      • 15.3.5.1 Company Overview
      • 15.3.5.2 Product Portfolio
      • 15.3.5.3 Financials
      • 15.3.5.4 SWOT Analysis
    • 15.3.6 OpenText Corporation
      • 15.3.6.1 Company Overview
      • 15.3.6.2 Product Portfolio
      • 15.3.6.3 Financials
      • 15.3.6.4 SWOT Analysis
    • 15.3.7 Oracle Corporation
      • 15.3.7.1 Company Overview
      • 15.3.7.2 Product Portfolio
      • 15.3.7.3 Financials
      • 15.3.7.4 SWOT Analysis
    • 15.3.8 Ricoh Company Ltd.
      • 15.3.8.1 Company Overview
      • 15.3.8.2 Product Portfolio
      • 15.3.8.3 Financials
      • 15.3.8.4 SWOT Analysis
    • 15.3.9 Scrypt Inc.
      • 15.3.9.1 Company Overview
      • 15.3.9.2 Product Portfolio
    • 15.3.10 Synergis Technologies LLC
      • 15.3.10.1 Company Overview
      • 15.3.10.2 Product Portfolio
    • 15.3.11 Xerox Holdings Corporation
      • 15.3.11.1 Company Overview
      • 15.3.11.2 Product Portfolio
      • 15.3.11.3 Financials
      • 15.3.11.4 SWOT Analysis
    • 15.3.12 Zoho Corporation
      • 15.3.12.1 Company Overview
      • 15.3.12.2 Product Portfolio
샘플 요청 목록
0 건의 상품을 선택 중
목록 보기
전체삭제