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스위트 비스킷 시장 규모, 점유율, 동향, 예측 : 제품 유형, 원료, 유통 채널, 지역별(2025-2033년)

Sweet Biscuit Market Size, Share, Trends and Forecast by Product Type, Source, Distribution Channel, and Region, 2025-2033

발행일: | 리서치사: IMARC | 페이지 정보: 영문 141 Pages | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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스위트 비스킷 세계 시장 규모는 2024년에 945억 6,000만 달러에 달했습니다. 향후 IMARC Group은 2033년에는 1,330억 6,000만 달러에 달할 것으로 예상되며, 2025년부터 2033년까지 연평균 3.67%의 CAGR을 기록할 것으로 예측합니다. 현재 아시아태평양이 시장을 독점하고 있으며, 2024년 시장 점유율은 34.5%를 초과했습니다. 아시아태평양의 스위트 비스킷 시장 점유율이 확대되는 배경에는 간식 문화, 다양한 맛에 대한 선호도, 소매망 확대, 더 건강한 비스킷 옵션에 대한 수요 증가 등이 있습니다. 지역 브랜드와 잦은 제품 혁신은 시장 성장에 더욱 기여하고 있습니다.

스위트 비스킷은 설탕이나 소금, 버터 또는 식물성 쇼트닝, 베이킹 파우더를 사용하여 제조되는 밀가루 기반의 구운 과자입니다. 쿠키, 필링, 초콜릿 코팅, 플레인, 샌드위치 등이 일반적인 스위트 비스킷으로 커스터드, 잼, 크림, 초콜릿 필링의 층으로 코팅할 수 있습니다. 여기에는 섬유질, 탄수화물, 비타민, 미네랄, 지방 등 인간의 건강에 필수적인 성분이 풍부하게 함유되어 있습니다. 다양한 모양, 맛, 토핑, 충전재, 색상으로 널리 판매되고 있습니다. 스위트 비스킷은 가성비가 좋고, 쉽게 구할 수 있고, 먹기 편하며, 유통기한이 길어 간식으로도 좋습니다.

스위트 비스킷 시장 동향:

바쁜 라이프스타일과 바쁜 일정으로 인해 대중들 사이에서 바로 먹을 수 있는(RTE) 식품에 대한 수요가 증가하고 있는 것이 시장 성장의 원동력이 되고 있습니다. 또한, 비만과 같은 생활습관병의 증가와 개인 건강에 대한 인식이 높아짐에 따라 소비자의 취향이 건강한 간식으로 변화하고 있는 것도 시장 성장을 촉진하고 있습니다. 이에 따라 제조업체들은 제품의 맛을 개선하기 위해 다양한 맛의 건강한 비스킷을 생산하기 위해 적극적으로 노력하고 있으며, 이는 시장 성장을 촉진하고 있습니다. 이와는 별도로, 유기농 및 천연 재료를 사용하여 제조된 저지방, 저탄수화물, 유기농, 고섬유질 비스킷의 도입은 시장 성장에 박차를 가하고 있습니다. 또한, 장 및 식습관 문제를 완화하고 유당 불내증 및 체강 질병 환자에게 널리 소비되는 글루텐이 없는 스위트 비스킷의 출시도 성장을 촉진하는 요인으로 작용하고 있습니다. 또한, 주요 기업들은 고객 기반을 확대하고 경쟁력을 확보하기 위해 귀리 기반, 견과류 기반, 고섬유질 비스킷을 매력적인 패키지로 제조하는 데 주력하고 있으며, 이는 시장 성장을 촉진하고 있습니다. 소비자의 지출 능력 증가, 급속한 도시화, E-Commerce 플랫폼을 통한 제품 구매 용이성 등 다른 요인들도 시장 성장을 촉진할 것으로 예상됩니다.

본 보고서에서 다루는 주요 질문

  • 스위트 비스킷 시장의 시장 규모는?
  • 스위트 비스킷 시장의 향후 전망은?
  • 스위트 비스킷 시장을 이끄는 주요 요인은 무엇인가?
  • 스위트 비스킷 시장 점유율이 가장 높은 지역은 어디인가?
  • 세계 스위트 비스킷 시장의 주요 기업은?

목차

제1장 서문

제2장 조사 범위와 조사 방법

  • 조사 목적
  • 이해관계자
  • 데이터 소스
    • 1차 정보
    • 2차 정보
  • 시장 추정
    • 상향식 접근
    • 하향식 접근
  • 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 소개

  • 개요
  • 주요 업계 동향

제5장 세계의 스위트 비스킷 시장

  • 시장 개요
  • 시장 실적
  • COVID-19의 영향
  • 시장 예측

제6장 시장 내역 : 제품 유형별

  • 초콜릿 코팅 비스킷
  • 쿠키
  • 속을 채운 비스킷
  • 플레인 비스킷
  • 샌드위치 비스킷
  • 기타

제7장 시장 내역 : 원료별

  • 귀리
  • 잡곡
  • 기타

제8장 시장 내역 : 유통 채널별

  • 슈퍼마켓/하이퍼마켓
  • 전문 소매업체
  • 편의점
  • 온라인 스토어
  • 기타

제9장 시장 내역 : 지역별

  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
  • 아시아태평양
    • 중국
    • 일본
    • 인도
    • 한국
    • 호주
    • 인도네시아
    • 기타
  • 유럽
    • 독일
    • 프랑스
    • 영국
    • 이탈리아
    • 스페인
    • 러시아
    • 기타
  • 라틴아메리카
    • 브라질
    • 멕시코
    • 기타
  • 중동 및 아프리카
    • 시장 내역 : 국가별

제10장 SWOT 분석

  • 개요
  • 강점
  • 약점
  • 기회
  • 위협

제11장 밸류체인 분석

제12장 Porter's Five Forces 분석

  • 개요
  • 구매자의 교섭력
  • 공급 기업의 교섭력
  • 경쟁 정도
  • 신규 참여업체의 위협
  • 대체품의 위협

제13장 가격 분석

제14장 경쟁 구도

  • 시장 구조
  • 주요 기업
  • 주요 기업 개요
    • Bahlsen GmbH & Co. KG
    • Britannia Industries Limited
    • Burton's Biscuit Company(Ferrero SpA)
    • ITC Limited
    • Kelloggs Company
    • Mondelez International Inc.
    • Nestle S.A.
    • Parle Products Private Limited
    • The Campbell Soup Company
    • Yildiz Holding AS
ksm 25.05.29

The global sweet biscuit market size was valued at USD 94.56 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group estimates the market to reach USD 133.06 Billion by 2033, exhibiting a CAGR of 3.67% from 2025-2033. Asia Pacific currently dominates the market, holding a market share of over 34.5% in 2024. The sweet biscuit market share in Asia Pacific region is growing because of a strong snacking culture, diverse flavor preferences, expanding retail networks, and rising demand for healthier biscuit options. Local brands and frequent product innovations further contribute to the market growth.

Sweet biscuits are flour-based baked products manufactured using sugar or salt, butter or vegetable shortening, and baking powder. Cookies, filled, chocolate-coated, plain, and sandwiches are some commonly available sweet biscuits that can be coated with a layer of custard, jam, creme, or chocolate filling. These items are rich in fibers, carbohydrates, vitamins, minerals, and fats that are essential to human health. They are widely available in various shapes, flavors, toppings, fillings, and colors. Sweet biscuits are cost-effective, easy-to-find, and easy-to-eat food with a long shelf life, making them ideal for snacking.

Sweet Biscuit Market Trends:

The increasing demand for ready-to-eat (RTE) food products among the masses due to hectic lifestyles and busy schedules is driving the market growth. Additionally, the shifting consumer preferences toward healthy snacking options due to the rising lifestyle-related disorders, such as obesity, and the increasing awareness about personal well-being is favoring the market growth. In line with this, manufacturers are actively indulging in the production of healthy biscuits in different flavors to enhance the product taste, which, in turn, is propelling the market growth. Apart from this, the introduction of low-fat, low-carb, organic, and high-fiber biscuits manufactured using organic and natural ingredients is providing an impetus to the market growth. Moreover, the launch of gluten-free sweet biscuits that help alleviate intestinal and dietary issues and are widely consumed by lactose intolerant and celiac patients is acting as another growth-inducing factor. Furthermore, key players are focusing on manufacturing oat-based, nut-based, and high-fiber biscuits in attractive packaging to expand their customer base and gain a competitive edge, which is augmenting the market growth. Other factors, including rising expenditure capacities of consumers, rapid urbanization, and easy product availability across e-commerce platforms, are anticipated to drive the market growth.

Key Market Segmentation:

Breakup by Product Type:

  • Chocolate-coated Biscuits
  • Cookies
  • Filled Biscuits
  • Plain Biscuits
  • Sandwich Biscuits
  • Others

Breakup by Source:

  • Wheat
  • Oats
  • Millets
  • Others

Breakup by Distribution Channel:

  • Supermarkets/Hypermarkets
  • Specialist Retailers
  • Convenience Stores
  • Online Stores
  • Others

Breakup by Region:

  • North America
  • United States
  • Canada
  • Asia-Pacific
  • China
  • Japan
  • India
  • South Korea
  • Australia
  • Indonesia
  • Others
  • Europe
  • Germany
  • France
  • United Kingdom
  • Italy
  • Spain
  • Russia
  • Others
  • Latin America
  • Brazil
  • Mexico
  • Others
  • Middle East and Africa

Competitive Landscape:

The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Bahlsen GmbH & Co. KG, Britannia Industries Limited, Burton's Biscuit Company (Ferrero SpA), ITC Limited, Kelloggs Company, Mondelez International Inc., Nestle S.A., Parle Products Private Limited, The Campbell Soup Company and Yildiz Holding AS.

Key Questions Answered in This Report

  • 1.How big is the sweet biscuit market?
  • 2.What is the future outlook of sweet biscuit market?
  • 3.What are the key factors driving the sweet biscuit market?
  • 4.Which region accounts for the largest sweet biscuit market share?
  • 5.Which are the leading companies in the global sweet biscuit market?

Table of Contents

1 Preface

2 Scope and Methodology

  • 2.1 Objectives of the Study
  • 2.2 Stakeholders
  • 2.3 Data Sources
    • 2.3.1 Primary Sources
    • 2.3.2 Secondary Sources
  • 2.4 Market Estimation
    • 2.4.1 Bottom-Up Approach
    • 2.4.2 Top-Down Approach
  • 2.5 Forecasting Methodology

3 Executive Summary

4 Introduction

  • 4.1 Overview
  • 4.2 Key Industry Trends

5 Global Sweet Biscuit Market

  • 5.1 Market Overview
  • 5.2 Market Performance
  • 5.3 Impact of COVID-19
  • 5.4 Market Forecast

6 Market Breakup by Product Type

  • 6.1 Chocolate-coated Biscuits
    • 6.1.1 Market Trends
    • 6.1.2 Market Forecast
  • 6.2 Cookies
    • 6.2.1 Market Trends
    • 6.2.2 Market Forecast
  • 6.3 Filled Biscuits
    • 6.3.1 Market Trends
    • 6.3.2 Market Forecast
  • 6.4 Plain Biscuits
    • 6.4.1 Market Trends
    • 6.4.2 Market Forecast
  • 6.5 Sandwich Biscuits
    • 6.5.1 Market Trends
    • 6.5.2 Market Forecast
  • 6.6 Others
    • 6.6.1 Market Trends
    • 6.6.2 Market Forecast

7 Market Breakup by Source

  • 7.1 Wheat
    • 7.1.1 Market Trends
    • 7.1.2 Market Forecast
  • 7.2 Oats
    • 7.2.1 Market Trends
    • 7.2.2 Market Forecast
  • 7.3 Millets
    • 7.3.1 Market Trends
    • 7.3.2 Market Forecast
  • 7.4 Others
    • 7.4.1 Market Trends
    • 7.4.2 Market Forecast

8 Market Breakup by Distribution Channel

  • 8.1 Supermarkets/Hypermarkets
    • 8.1.1 Market Trends
    • 8.1.2 Market Forecast
  • 8.2 Specialist Retailers
    • 8.2.1 Market Trends
    • 8.2.2 Market Forecast
  • 8.3 Convenience Stores
    • 8.3.1 Market Trends
    • 8.3.2 Market Forecast
  • 8.4 Online Stores
    • 8.4.1 Market Trends
    • 8.4.2 Market Forecast
  • 8.5 Others
    • 8.5.1 Market Trends
    • 8.5.2 Market Forecast

9 Market Breakup by Region

  • 9.1 North America
    • 9.1.1 United States
      • 9.1.1.1 Market Trends
      • 9.1.1.2 Market Forecast
    • 9.1.2 Canada
      • 9.1.2.1 Market Trends
      • 9.1.2.2 Market Forecast
  • 9.2 Asia-Pacific
    • 9.2.1 China
      • 9.2.1.1 Market Trends
      • 9.2.1.2 Market Forecast
    • 9.2.2 Japan
      • 9.2.2.1 Market Trends
      • 9.2.2.2 Market Forecast
    • 9.2.3 India
      • 9.2.3.1 Market Trends
      • 9.2.3.2 Market Forecast
    • 9.2.4 South Korea
      • 9.2.4.1 Market Trends
      • 9.2.4.2 Market Forecast
    • 9.2.5 Australia
      • 9.2.5.1 Market Trends
      • 9.2.5.2 Market Forecast
    • 9.2.6 Indonesia
      • 9.2.6.1 Market Trends
      • 9.2.6.2 Market Forecast
    • 9.2.7 Others
      • 9.2.7.1 Market Trends
      • 9.2.7.2 Market Forecast
  • 9.3 Europe
    • 9.3.1 Germany
      • 9.3.1.1 Market Trends
      • 9.3.1.2 Market Forecast
    • 9.3.2 France
      • 9.3.2.1 Market Trends
      • 9.3.2.2 Market Forecast
    • 9.3.3 United Kingdom
      • 9.3.3.1 Market Trends
      • 9.3.3.2 Market Forecast
    • 9.3.4 Italy
      • 9.3.4.1 Market Trends
      • 9.3.4.2 Market Forecast
    • 9.3.5 Spain
      • 9.3.5.1 Market Trends
      • 9.3.5.2 Market Forecast
    • 9.3.6 Russia
      • 9.3.6.1 Market Trends
      • 9.3.6.2 Market Forecast
    • 9.3.7 Others
      • 9.3.7.1 Market Trends
      • 9.3.7.2 Market Forecast
  • 9.4 Latin America
    • 9.4.1 Brazil
      • 9.4.1.1 Market Trends
      • 9.4.1.2 Market Forecast
    • 9.4.2 Mexico
      • 9.4.2.1 Market Trends
      • 9.4.2.2 Market Forecast
    • 9.4.3 Others
      • 9.4.3.1 Market Trends
      • 9.4.3.2 Market Forecast
  • 9.5 Middle East and Africa
    • 9.5.1 Market Trends
    • 9.5.2 Market Breakup by Country
    • 9.5.3 Market Forecast

10 SWOT Analysis

  • 10.1 Overview
  • 10.2 Strengths
  • 10.3 Weaknesses
  • 10.4 Opportunities
  • 10.5 Threats

11 Value Chain Analysis

12 Porters Five Forces Analysis

  • 12.1 Overview
  • 12.2 Bargaining Power of Buyers
  • 12.3 Bargaining Power of Suppliers
  • 12.4 Degree of Competition
  • 12.5 Threat of New Entrants
  • 12.6 Threat of Substitutes

13 Price Analysis

14 Competitive Landscape

  • 14.1 Market Structure
  • 14.2 Key Players
  • 14.3 Profiles of Key Players
    • 14.3.1 Bahlsen GmbH & Co. KG
      • 14.3.1.1 Company Overview
      • 14.3.1.2 Product Portfolio
    • 14.3.2 Britannia Industries Limited
      • 14.3.2.1 Company Overview
      • 14.3.2.2 Product Portfolio
      • 14.3.2.3 Financials
      • 14.3.2.4 SWOT Analysis
    • 14.3.3 Burton's Biscuit Company (Ferrero SpA)
      • 14.3.3.1 Company Overview
      • 14.3.3.2 Product Portfolio
    • 14.3.4 ITC Limited
      • 14.3.4.1 Company Overview
      • 14.3.4.2 Product Portfolio
      • 14.3.4.3 Financials
      • 14.3.4.4 SWOT Analysis
    • 14.3.5 Kelloggs Company
      • 14.3.5.1 Company Overview
      • 14.3.5.2 Product Portfolio
      • 14.3.5.3 Financials
      • 14.3.5.4 SWOT Analysis
    • 14.3.6 Mondelez International Inc.
      • 14.3.6.1 Company Overview
      • 14.3.6.2 Product Portfolio
      • 14.3.6.3 Financials
      • 14.3.6.4 SWOT Analysis
    • 14.3.7 Nestle S.A.
      • 14.3.7.1 Company Overview
      • 14.3.7.2 Product Portfolio
      • 14.3.7.3 Financials
      • 14.3.7.4 SWOT Analysis
    • 14.3.8 Parle Products Private Limited
      • 14.3.8.1 Company Overview
      • 14.3.8.2 Product Portfolio
    • 14.3.9 The Campbell Soup Company
      • 14.3.9.1 Company Overview
      • 14.3.9.2 Product Portfolio
      • 14.3.9.3 Financials
      • 14.3.9.4 SWOT Analysis
    • 14.3.10 Yildiz Holding AS
      • 14.3.10.1 Company Overview
      • 14.3.10.2 Product Portfolio
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