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세계의 매니지드 모빌리티 서비스 시장 규모, 점유율, 동향, 예측 : 기능, 전개, 조직 규모, 최종 이용 산업, 지역별(2025-2033년)

Managed Mobility Services Market Size, Share, Trends and Forecast by Function, Deployment, Organization Size, End Use Industry, and Region, 2025-2033

발행일: | 리서치사: IMARC | 페이지 정보: 영문 143 Pages | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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매니지드 모빌리티 서비스 세계 시장 규모는 2024년 396억 2,000만 달러에 달했습니다. 향후 IMARC Group은 이 시장이 2033년까지 3,436억 5,000만 달러에 달하고, 2025-2033년 25.77%의 연평균 복합 성장률(CAGR)을 보일 것으로 예측했습니다. 현재 북미가 시장을 독점하고 있으며, 2024년 시장 점유율은 32.0% 이상에 달했습니다. 이 시장은 강력한 기업 모빌리티의 도입, 첨단 IT 인프라, 엄격한 규제 준수에 의해 주도되고 있습니다. 또한, 하이브리드 인력 증가와 사이버 보안에 대한 우려가 높아지면서 안전한 모빌리티 솔루션에 대한 수요가 더욱 증가하고 있습니다.

관리형 모빌리티 서비스(MMS)는 관리 업무와 책임을 제3자 제공업체에 아웃소싱하는 것을 말합니다. 여기에는 조달 및 물류, 보안 및 컨텐츠, 장치 및 시스템, 용도 및 협업, 프로그램 및 재무 관리 서비스가 포함됩니다. 스마트폰, 태블릿, 노트북, 기타 휴대폰 및 무선 연결이 통합된 디바이스의 획득, 프로비저닝, 지원을 지원합니다. 또한, 직장의 생산성과 효율성을 높이고, 민감한 기업 데이터를 보호하고, 무단 액세스를 방지하기 위한 강력한 보안 프로토콜을 도입하여 기업이 데이터 유출 및 기타 사고의 위험을 줄일 수 있도록 지원합니다. 또한, 모바일 기기 관리와 관련된 규제 요건을 준수하도록 보장함으로써 기업은 규정 위반과 관련된 고액의 벌금 및 법적 문제를 피할 수 있습니다. 현재 MMS는 전 세계 정보기술(IT) 및 통신, 소매, 제조, 의료, 은행, 금융, 금융서비스, 보험(BFSI) 산업에서 널리 사용되고 있습니다.

매니지드 모빌리티 서비스 시장 동향 :

현재 급속한 디지털화와 원격으로 근무하는 직원 수의 급격한 증가는 전 세계 시장에 긍정적인 영향을 미치는 주요 요인 중 하나입니다. 또한, 직원들이 개인 소유의 스마트폰, 노트북, 태블릿을 사용하여 조직의 네트워크에 연결하고 업무 관련 시스템에 접속할 수 있도록 하는 BYOD(Bring-your-own-device) 정책을 지원하는 기업이 증가하고 있습니다. 모바일 기기의 확산과 기업 운영에서 IT 서비스 아웃소싱에 대한 의존도가 높아지는 것도 매니지드 모빌리티 서비스에 대한 수요를 불러일으키고 있습니다. 이에 따라 직원들에게 회사 리소스에 대한 안전하고 안정적인 실시간 액세스를 제공할 수 있는 매니지드 모빌리티 서비스에 대한 수요가 증가하고 있으며, 이는 세계 시장 성장에 박차를 가하고 있습니다. 또한, 급성장하는 헬스케어 산업과 생산성 및 업무 효율성을 높이고 전반적인 모빌리티 관리 전략을 개선하기 위해 MMS를 광범위하게 채택하고 있는 것도 시장 전망을 밝게 하고 있습니다. 또한, 주요 기업들은 암호화, 보안 액세스, 원격 삭제와 같은 고급 보안 기능을 제공하여 기밀 데이터 보호 및 위험 감소에 기여하고 있습니다. 또한, 사이버 공격과 데이터 유출의 위협이 증가함에 따라 데이터 보안에 대한 수요가 증가하고 있으며, 주요 시장 기업들에게 포트폴리오를 확장할 수 있는 유리한 성장 기회를 제공합니다.

본 보고서에서 다룬 주요 질문

  • 매니지드 모빌리티 서비스 시장 규모는?
  • 매니지드 모빌리티 서비스 시장 전망은?
  • 매니지드 모빌리티 서비스 시장을 이끄는 주요 요인은?
  • 매니지드 모빌리티 서비스 시장에서 가장 큰 점유율을 차지하는 지역은?
  • 세계 매니지드 모빌리티 서비스 시장의 주요 기업은?

목차

제1장 서문

제2장 조사 범위와 조사 방법

  • 조사 목적
  • 이해관계자
  • 데이터 소스
    • 1차 정보
    • 2차 정보
  • 시장 추정
    • 보텀업 접근
    • 톱다운 접근
  • 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 서론

  • 개요
  • 주요 업계 동향

제5장 세계의 매니지드 모빌리티 서비스 시장

  • 시장 개요
  • 시장 실적
  • COVID-19의 영향
  • 시장 예측

제6장 시장 분석 : 기능별

  • 모바일 디바이스 관리
  • 모바일 애플리케이션 관리
  • 모바일 보안
  • 기타

제7장 시장 분석 : 전개 형태별

  • 클라우드 기반
  • On-Premise

제8장 시장 분석 : 조직 규모별

  • 중소기업
  • 대기업

제9장 시장 분석 : 최종 이용 산업별

  • IT 및 통신
  • 은행, 금융서비스 및 보험(BFSI)
  • 헬스케어
  • 제조
  • 소매
  • 교육
  • 기타

제10장 시장 분석 : 지역별

  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
  • 아시아태평양
    • 중국
    • 일본
    • 인도
    • 한국
    • 호주
    • 인도네시아
    • 기타
  • 유럽
    • 독일
    • 프랑스
    • 영국
    • 이탈리아
    • 스페인
    • 러시아
    • 기타
  • 라틴아메리카
    • 브라질
    • 멕시코
    • 기타
  • 중동 및 아프리카
    • 시장 내역 : 국가별

제11장 SWOT 분석

  • 개요
  • 강점
  • 약점
  • 기회
  • 위협

제12장 밸류체인 분석

제13장 Porter의 Five Forces 분석

  • 개요
  • 바이어의 교섭력
  • 공급 기업의 교섭력
  • 경쟁 정도
  • 신규 진출업체의 위협
  • 대체품의 위협

제14장 가격 분석

제15장 경쟁 구도

  • 시장 구조
  • 주요 기업
  • 주요 기업 개요
    • Accenture PLC
    • AT&T Inc.
    • Deutsche Telekom AG
    • Fujitsu Limited
    • HP Development Company L.P.
    • International Business Machines Corporation
    • Orange S.A.
    • Samsung Electronics Co. Ltd.
    • Telefonica S.A.
    • Unisys Corporation
    • Vodafone Idea Limited
    • Wipro Limited
LSH 25.06.04

The global managed mobility services market size was valued at USD 39.62 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group estimates the market to reach USD 343.65 Billion by 2033, exhibiting a CAGR of 25.77% from 2025-2033. North America currently dominates the market, holding a market share of over 32.0% in 2024. The market propelled by strong enterprise mobility adoption, advanced IT infrastructure, and strict regulatory compliance. Additionally, growing hybrid workforces and rising cybersecurity concerns further drive demand for secure mobility solutions.

Managed mobility services (MMS) refer to the outsourcing of management tasks and responsibilities from a third-party provider. It includes sourcing and logistics, security and content, device and system, application and collaboration, and program and financial management services. It aids in acquiring, provisioning, and supporting smartphones, tablets, laptops, and other devices with integrated cellular and wireless connectivity. It also assists in improving the productivity and efficiency of the workplace and implements robust security protocols to protect sensitive corporate data and prevent unauthorized access, which helps companies reduce the risk of data breaches and other incidents. Moreover, it ensures compliance with regulatory requirements related to mobile device management, which allows companies to avoid costly fines and legal issues related to non-compliance. At present, MMS finds extensive applications in the information technology (IT) and telecom, retail, manufacturing, healthcare, and banking, financial services and insurance (BFSI) industries across the globe.

Managed Mobility Services Market Trends:

At present, rapid digitization and a significant rise in the number of employees working remotely represent one of the key factors positively influencing the market across the globe. In addition, businesses are increasingly supporting bring-your-own-device (BYOD) policies that allow employees to use personal smartphones, laptops, and tablets for connecting with organizational networks and accessing work-related systems. This, in confluence with the rising adoption of mobile devices and increasing reliance on outsourcing IT services for enterprise operations, is catalyzing the demand for managed mobility services. In line with this, the increasing demand for managed mobility services that can provide employees with secure and reliable access to company resources in real-time is fueling the market growth around the world. Moreover, the burgeoning healthcare industry and the widespread adoption of MMS to enhance productivity and operational efficiency and improve the overall mobility management strategy are creating a favorable market outlook. Furthermore, leading market players are offering advanced security features, such as encryption, secure access, and remote wipe, which assist in protecting sensitive data and mitigating risks. Additionally, the rising threat of cyber-attacks and data breaches is increasing the demand for data security, which is offering lucrative growth opportunities to key market players for expanding their portfolios.

Key Market Segmentation:

Function Insights:

  • Mobile Device Management
  • Mobile Application Management
  • Mobile Security
  • Others

Deployment Insights:

  • Cloud based
  • On-premises

Organization Size Insights:

  • Small and Medium-sized Enterprises
  • Large Enterprises

End Use Industry Insights:

  • IT and Telecom
  • BFSI
  • Healthcare
  • Manufacturing
  • Retail
  • Education
  • Others

Regional Insights:

  • North America
  • United States
  • Canada
  • Asia-Pacific
  • China
  • Japan
  • India
  • South Korea
  • Australia
  • Indonesia
  • Others
  • Europe
  • Germany
  • France
  • United Kingdom
  • Italy
  • Spain
  • Russia
  • Others
  • Latin America
  • Brazil
  • Mexico
  • Others
  • Middle East and Africa
  • The report has also provided a comprehensive analysis of all the major regional markets, which include North America (the United States and Canada); Asia Pacific (China, Japan, India, South Korea, Australia, Indonesia, and others); Europe (Germany, France, the United Kingdom, Italy, Spain, Russia, and others); Latin America (Brazil, Mexico, and others); and the Middle East and Africa. According to the report, North America (the United States and Canada) was the largest market for managed mobility services. Some of the factors driving the North America managed mobility services market included digitization, technological advancements, bring-your-own-device (BYOD) policies, etc.

Competitive Landscape:

  • The report has also provided a comprehensive analysis of the competitive landscape in the global managed mobility services market. Competitive analysis such as market structure, market share by key players, player positioning, top winning strategies, competitive dashboard, and company evaluation quadrant has been covered in the report. Also, detailed profiles of all major companies have been provided. Some of the companies covered include Accenture PLC, AT&T Inc., Deutsche Telekom AG, Fujitsu Limited, HP Development Company L.P., International Business Machines Corporation, Orange S.A., Samsung Electronics Co. Ltd., Telefonica S.A., Unisys Corporation, Vodafone Idea Limited, Wipro Limited, etc. Kindly note that this only represents a partial list of companies, and the complete list has been provided in the report.

Key Questions Answered in This Report

  • 1.How big is the managed mobility services market?
  • 2.What is the future outlook of managed mobility services market?
  • 3.What are the key factors driving the managed mobility services market?
  • 4.Which region accounts for the largest managed mobility services market share?
  • 5.Which are the leading companies in the global managed mobility services market?

Table of Contents

1 Preface

2 Scope and Methodology

  • 2.1 Objectives of the Study
  • 2.2 Stakeholders
  • 2.3 Data Sources
    • 2.3.1 Primary Sources
    • 2.3.2 Secondary Sources
  • 2.4 Market Estimation
    • 2.4.1 Bottom-Up Approach
    • 2.4.2 Top-Down Approach
  • 2.5 Forecasting Methodology

3 Executive Summary

4 Introduction

  • 4.1 Overview
  • 4.2 Key Industry Trends

5 Global Managed Mobility Services Market

  • 5.1 Market Overview
  • 5.2 Market Performance
  • 5.3 Impact of COVID-19
  • 5.4 Market Forecast

6 Market Breakup by Function

  • 6.1 Mobile Device Management
    • 6.1.1 Market Trends
    • 6.1.2 Market Forecast
  • 6.2 Mobile Application Management
    • 6.2.1 Market Trends
    • 6.2.2 Market Forecast
  • 6.3 Mobile Security
    • 6.3.1 Market Trends
    • 6.3.2 Market Forecast
  • 6.4 Others
    • 6.4.1 Market Trends
    • 6.4.2 Market Forecast

7 Market Breakup by Deployment

  • 7.1 Cloud-based
    • 7.1.1 Market Trends
    • 7.1.2 Market Forecast
  • 7.2 On-premises
    • 7.2.1 Market Trends
    • 7.2.2 Market Forecast

8 Market Breakup by Organization Size

  • 8.1 Small and Medium-sized Enterprises
    • 8.1.1 Market Trends
    • 8.1.2 Market Forecast
  • 8.2 Large Enterprises
    • 8.2.1 Market Trends
    • 8.2.2 Market Forecast

9 Market Breakup by End Use Industry

  • 9.1 IT and Telecom
    • 9.1.1 Market Trends
    • 9.1.2 Market Forecast
  • 9.2 BFSI
    • 9.2.1 Market Trends
    • 9.2.2 Market Forecast
  • 9.3 Healthcare
    • 9.3.1 Market Trends
    • 9.3.2 Market Forecast
  • 9.4 Manufacturing
    • 9.4.1 Market Trends
    • 9.4.2 Market Forecast
  • 9.5 Retail
    • 9.5.1 Market Trends
    • 9.5.2 Market Forecast
  • 9.6 Education
    • 9.6.1 Market Trends
    • 9.6.2 Market Forecast
  • 9.7 Others
    • 9.7.1 Market Trends
    • 9.7.2 Market Forecast

10 Market Breakup by Region

  • 10.1 North America
    • 10.1.1 United States
      • 10.1.1.1 Market Trends
      • 10.1.1.2 Market Forecast
    • 10.1.2 Canada
      • 10.1.2.1 Market Trends
      • 10.1.2.2 Market Forecast
  • 10.2 Asia-Pacific
    • 10.2.1 China
      • 10.2.1.1 Market Trends
      • 10.2.1.2 Market Forecast
    • 10.2.2 Japan
      • 10.2.2.1 Market Trends
      • 10.2.2.2 Market Forecast
    • 10.2.3 India
      • 10.2.3.1 Market Trends
      • 10.2.3.2 Market Forecast
    • 10.2.4 South Korea
      • 10.2.4.1 Market Trends
      • 10.2.4.2 Market Forecast
    • 10.2.5 Australia
      • 10.2.5.1 Market Trends
      • 10.2.5.2 Market Forecast
    • 10.2.6 Indonesia
      • 10.2.6.1 Market Trends
      • 10.2.6.2 Market Forecast
    • 10.2.7 Others
      • 10.2.7.1 Market Trends
      • 10.2.7.2 Market Forecast
  • 10.3 Europe
    • 10.3.1 Germany
      • 10.3.1.1 Market Trends
      • 10.3.1.2 Market Forecast
    • 10.3.2 France
      • 10.3.2.1 Market Trends
      • 10.3.2.2 Market Forecast
    • 10.3.3 United Kingdom
      • 10.3.3.1 Market Trends
      • 10.3.3.2 Market Forecast
    • 10.3.4 Italy
      • 10.3.4.1 Market Trends
      • 10.3.4.2 Market Forecast
    • 10.3.5 Spain
      • 10.3.5.1 Market Trends
      • 10.3.5.2 Market Forecast
    • 10.3.6 Russia
      • 10.3.6.1 Market Trends
      • 10.3.6.2 Market Forecast
    • 10.3.7 Others
      • 10.3.7.1 Market Trends
      • 10.3.7.2 Market Forecast
  • 10.4 Latin America
    • 10.4.1 Brazil
      • 10.4.1.1 Market Trends
      • 10.4.1.2 Market Forecast
    • 10.4.2 Mexico
      • 10.4.2.1 Market Trends
      • 10.4.2.2 Market Forecast
    • 10.4.3 Others
      • 10.4.3.1 Market Trends
      • 10.4.3.2 Market Forecast
  • 10.5 Middle East and Africa
    • 10.5.1 Market Trends
    • 10.5.2 Market Breakup by Country
    • 10.5.3 Market Forecast

11 SWOT Analysis

  • 11.1 Overview
  • 11.2 Strengths
  • 11.3 Weaknesses
  • 11.4 Opportunities
  • 11.5 Threats

12 Value Chain Analysis

13 Porters Five Forces Analysis

  • 13.1 Overview
  • 13.2 Bargaining Power of Buyers
  • 13.3 Bargaining Power of Suppliers
  • 13.4 Degree of Competition
  • 13.5 Threat of New Entrants
  • 13.6 Threat of Substitutes

14 Price Analysis

15 Competitive Landscape

  • 15.1 Market Structure
  • 15.2 Key Players
  • 15.3 Profiles of Key Players
    • 15.3.1 Accenture PLC
      • 15.3.1.1 Company Overview
      • 15.3.1.2 Product Portfolio
      • 15.3.1.3 Financials
      • 15.3.1.4 SWOT Analysis
    • 15.3.2 AT&T Inc.
      • 15.3.2.1 Company Overview
      • 15.3.2.2 Product Portfolio
      • 15.3.2.3 Financials
      • 15.3.2.4 SWOT Analysis
    • 15.3.3 Deutsche Telekom AG
      • 15.3.3.1 Company Overview
      • 15.3.3.2 Product Portfolio
      • 15.3.3.3 Financials
      • 15.3.3.4 SWOT Analysis
    • 15.3.4 Fujitsu Limited
      • 15.3.4.1 Company Overview
      • 15.3.4.2 Product Portfolio
      • 15.3.4.3 Financials
      • 15.3.4.4 SWOT Analysis
    • 15.3.5 HP Development Company L.P.
      • 15.3.5.1 Company Overview
      • 15.3.5.2 Product Portfolio
      • 15.3.5.3 Financials
      • 15.3.5.4 SWOT Analysis
    • 15.3.6 International Business Machines Corporation
      • 15.3.6.1 Company Overview
      • 15.3.6.2 Product Portfolio
      • 15.3.6.3 Financials
      • 15.3.6.4 SWOT Analysis
    • 15.3.7 Orange S.A.
      • 15.3.7.1 Company Overview
      • 15.3.7.2 Product Portfolio
      • 15.3.7.3 Financials
      • 15.3.7.4 SWOT Analysis
    • 15.3.8 Samsung Electronics Co. Ltd.
      • 15.3.8.1 Company Overview
      • 15.3.8.2 Product Portfolio
      • 15.3.8.3 Financials
      • 15.3.8.4 SWOT Analysis
    • 15.3.9 Telefonica S.A.
      • 15.3.9.1 Company Overview
      • 15.3.9.2 Product Portfolio
      • 15.3.9.3 Financials
      • 15.3.9.4 SWOT Analysis
    • 15.3.10 Unisys Corporation
      • 15.3.10.1 Company Overview
      • 15.3.10.2 Product Portfolio
      • 15.3.10.3 Financials
      • 15.3.10.4 SWOT Analysis
    • 15.3.11 Vodafone Idea Limited
      • 15.3.11.1 Company Overview
      • 15.3.11.2 Product Portfolio
      • 15.3.11.3 Financials
    • 15.3.12 Wipro Limited
      • 15.3.12.1 Company Overview
      • 15.3.12.2 Product Portfolio
      • 15.3.12.3 Financials
      • 15.3.12.4 SWOT Analysis
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