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망고 버터 시장 보고서 : 유형, 포맷, 용도, 지역별(2025-2033년)

Mango Butter Market Report by Type (Refined, Unrefined), Format (Powder, Cream), Application (Cosmetics, Food, Pharmaceutical), and Region 2025-2033

발행일: | 리서치사: IMARC | 페이지 정보: 영문 135 Pages | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




※ 본 상품은 영문 자료로 한글과 영문 목차에 불일치하는 내용이 있을 경우 영문을 우선합니다. 정확한 검토를 위해 영문 목차를 참고해주시기 바랍니다.

세계 망고 버터 시장 규모는 2024년에 1억 1,000만 달러에 달했습니다. 향후 IMARC Group은 이 시장이 2033년까지 1억 7,960만 달러에 달하고, 2025-2033년 5.32%의 연평균 성장률(CAGR)을 보일 것으로 예측했습니다. 천연 및 유기농 스킨케어 제품에 대한 수요 증가, 피부 건강 및 천연 성분의 이점에 대한 지식 증가, 천연 및 유기농 화장품 분야의 급속한 확장으로 인해 시장이 빠르게 성장하고 있습니다.

망고 버터는 망고 열매의 핵이나 씨앗에서 추출한 천연 유지입니다. 크림 같은 질감, 반고체 형태, 우수한 보습 및 연화제 특성으로 피부에 영양을 공급하고 피부를 건강하게 유지시켜 줍니다. 트리글리세라이드, 항산화제, 토코페롤, 올레산, 비타민 C가 풍부하게 함유되어 있어 염증을 진정시키고 염증과 가려움증을 예방하는 효과가 있는 것으로 알려져 있습니다. 그 결과, 습진, 건선, 곰팡이 감염, 기타 건조성 피부 질환의 가벼운 증상 치료에 널리 이용되고 있습니다. 또한, 망고 버터는 부드럽고 상쾌한 향으로 인해 에센셜 오일과 함께 향수의 베이스로 사용되기도 합니다.

망고 버터 시장 동향 :

망고 버터 판매에 긍정적인 영향을 미치는 주요 요인 중 하나는 외모에 대한 인식이 높아짐에 따라 스킨케어 제품 채택이 증가하고 있다는 점입니다. 이 외에도 콜라겐은 활성산소와의 싸움을 돕고 피부에 자연적으로 존재하는 단백질인 콜라겐의 생성을 촉진합니다. 또한, 콜라겐 생성은 나이가 들어감에 따라 느려지기 때문에 고령화 인구 증가와 건강하고 젊은 피부를 유지하려는 개인의 욕구가 증가함에 따라 전 세계적으로 망고 버터에 대한 수요가 증가하고 있습니다. 또한, 오염 수준 증가와 알코올의 대량 소비로 인한 피부병 유병률 증가는 유리한 시장 전망을 제공합니다. 이 외에도 시장 참여자들은 아연, 철, 엽산, 칼륨, 마그네슘, 비타민 A, E, F, B6가 풍부한 유기농 제품의 다양한 변형을 도입하고 있습니다. 이에 따라 무기 화학물질이 피부에 미치는 유해한 영향에 대한 우려가 커지면서 유기농 퍼스널케어 제품에 대한 소비자의 선호도가 변화하고 있으며, 이는 시장 성장에 기여할 것으로 예측됩니다.

본 보고서에서 다룬 주요 질문

  • 2024년 세계 망고 버터 시장 규모는?
  • 2025-2033년 세계 망고버터 시장 성장률 전망은?
  • 코로나19가 세계 망고버터 시장에 미치는 영향은?
  • 세계 망고 버터 시장을 이끄는 주요 요인은?
  • 세계 망고 버터 시장의 유형별 분류는?
  • 세계 망고버터 시장의 포맷별 분류는?
  • 세계 망고 버터 시장의 용도별 분류는?
  • 세계 망고 버터 시장의 주요 지역은?
  • 세계 망고 버터 시장의 주요 기업은?

목차

제1장 서문

제2장 조사 범위와 조사 방법

  • 조사 목적
  • 이해관계자
  • 데이터 소스
    • 1차 정보
    • 2차 정보
  • 시장 추정
    • 보텀업 접근
    • 톱다운 접근
  • 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 서론

  • 개요
  • 주요 업계 동향

제5장 세계의 망고 버터 시장

  • 시장 개요
  • 시장 실적
  • COVID-19의 영향
  • 시장 예측

제6장 시장 분석 : 유형별

  • 세련
  • 미정제

제7장 시장 분석 : 포맷별

  • 파우더
  • 크림

제8장 시장 분석 : 용도별

  • 화장품
  • 식품
  • 의약품

제9장 시장 분석 : 지역별

  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
  • 아시아태평양
    • 중국
    • 일본
    • 인도
    • 한국
    • 호주
    • 인도네시아
    • 기타
  • 유럽
    • 독일
    • 프랑스
    • 영국
    • 이탈리아
    • 스페인
    • 러시아
    • 기타
  • 라틴아메리카
    • 브라질
    • 멕시코
    • 기타
  • 중동 및 아프리카
    • 시장 내역 : 국가별

제10장 SWOT 분석

  • 개요
  • 강점
  • 약점
  • 기회
  • 위협

제11장 밸류체인 분석

제12장 Porter의 Five Forces 분석

  • 개요
  • 바이어의 교섭력
  • 공급 기업의 교섭력
  • 경쟁 정도
  • 신규 진출업체의 위협
  • 대체품의 위협

제13장 가격 분석

제14장 경쟁 구도

  • 시장 구조
  • 주요 기업
  • 주요 기업 개요
    • All Organic Treasures GmbH
    • Alzo International Inc.
    • AOS Products Pvt. Ltd.
    • Croda International Plc
    • Ekologie Forte Pvt.Ltd.
    • Gustav Heess Oleochemical Products GmbH
    • Hallstar
    • Jarchem Industries Inc.
    • Manorama Industries Limited
    • Natural Sourcing LLC
    • Natures Natural India
    • WALA Heilmittel GmbH(Wala Stiftung)
LSH 25.05.30

The global mango butter market size reached USD 110.0 Million in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 179.6 Million by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 5.32% during 2025-2033. The market is expanding rapidly, owing to rising demand for natural and organic skincare products, increased knowledge of skin health and the benefits of natural ingredients, and the rapid expansion of the natural and organic cosmetic sector.

Mango butter is a natural fat extracted from the kernel or seeds of the Mango fruit. It has a creamy texture, semi-solid form, and excellent moisturizing and emollient properties that nourish and keep the skin healthy. As it is a good source of triglycerides, antioxidants, tocopherol, oleic acid, and vitamin C, it is considered effective in soothing irritated skin and preventing inflammation and itching. As a result, it is widely utilized in treating mild symptoms of eczema, psoriasis, fungal infections, and other dry skin conditions. In addition, due to its gentle and refreshing aroma, mango butter is used as a base with essential oils to manufacture perfumes.

Mango Butter Market Trends:

The escalating adoption of skincare products on account of the growing consciousness about physical appearance represents one of the key factors influencing the sales for mango butter positively. Apart from this, it helps fight against free radicals and promotes the production of collagen, which is a naturally occurring protein in the skin. Moreover, as collagen production slows down with age, the increasing aging population, along with the growing willingness among individuals to attain healthy and youthful skin, is catalyzing the demand for mango butter across the globe. Furthermore, the increasing prevalence of dermatological conditions due to rising pollution levels and high alcohol consumption is offering a lucrative market outlook. Besides this, market players are introducing organic product variants enriched with zinc, iron, folate, potassium, magnesium, and vitamins A, E, F, and B6. In line with this, shifting consumer preferences towards organic personal care products on account of the rising concerns about the harmful effects of inorganic chemicals on the skin are anticipated to contribute to the market growth.

Key Market Segmentation:

Breakup by Type:

  • Refined
  • Unrefined

Breakup by Format:

  • Powder
  • Cream

Breakup by Application:

  • Cosmetics
  • Food
  • Pharmaceutical

Breakup by Region:

  • North America
  • United States
  • Canada
  • Asia-Pacific
  • China
  • Japan
  • India
  • South Korea
  • Australia
  • Indonesia
  • Others
  • Europe
  • Germany
  • France
  • United Kingdom
  • Italy
  • Spain
  • Russia
  • Others
  • Latin America
  • Brazil
  • Mexico
  • Others
  • Middle East and Africa

Competitive Landscape:

The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being All Organic Treasures GmbH, Alzo International Inc., AOS Products Pvt. Ltd., Croda International Plc, Ekologie Forte Pvt.Ltd., Gustav Heess Oleochemical Products GmbH, Hallstar, Jarchem Industries Inc., Manorama Industries Limited, Natural Sourcing LLC, Natures Natural India and WALA Heilmittel GmbH (Wala Stiftung).

Key Questions Answered in This Report

  • 1.What was the size of the global mango butter market in 2024?
  • 2.What is the expected growth rate of the global mango butter market during 2025-2033?
  • 3.What has been the impact of COVID-19 on the global mango butter market?
  • 4.What are the key factors driving the global mango butter market?
  • 5.What is the breakup of the global mango butter market based on the type?
  • 6.What is the breakup of the global mango butter market based on the format?
  • 7.What is the breakup of the global mango butter market based on the application?
  • 8.What are the key regions in the global mango butter market?
  • 9.Who are the key players/companies in the global mango butter market?

Table of Contents

1 Preface

2 Scope and Methodology

  • 2.1 Objectives of the Study
  • 2.2 Stakeholders
  • 2.3 Data Sources
    • 2.3.1 Primary Sources
    • 2.3.2 Secondary Sources
  • 2.4 Market Estimation
    • 2.4.1 Bottom-Up Approach
    • 2.4.2 Top-Down Approach
  • 2.5 Forecasting Methodology

3 Executive Summary

4 Introduction

  • 4.1 Overview
  • 4.2 Key Industry Trends

5 Global Mango Butter Market

  • 5.1 Market Overview
  • 5.2 Market Performance
  • 5.3 Impact of COVID-19
  • 5.4 Market Forecast

6 Market Breakup by Type

  • 6.1 Refined
    • 6.1.1 Market Trends
    • 6.1.2 Market Forecast
  • 6.2 Unrefined
    • 6.2.1 Market Trends
    • 6.2.2 Market Forecast

7 Market Breakup by Format

  • 7.1 Powder
    • 7.1.1 Market Trends
    • 7.1.2 Market Forecast
  • 7.2 Cream
    • 7.2.1 Market Trends
    • 7.2.2 Market Forecast

8 Market Breakup by Application

  • 8.1 Cosmetics
    • 8.1.1 Market Trends
    • 8.1.2 Market Forecast
  • 8.2 Food
    • 8.2.1 Market Trends
    • 8.2.2 Market Forecast
  • 8.3 Pharmaceutical
    • 8.3.1 Market Trends
    • 8.3.2 Market Forecast

9 Market Breakup by Region

  • 9.1 North America
    • 9.1.1 United States
      • 9.1.1.1 Market Trends
      • 9.1.1.2 Market Forecast
    • 9.1.2 Canada
      • 9.1.2.1 Market Trends
      • 9.1.2.2 Market Forecast
  • 9.2 Asia-Pacific
    • 9.2.1 China
      • 9.2.1.1 Market Trends
      • 9.2.1.2 Market Forecast
    • 9.2.2 Japan
      • 9.2.2.1 Market Trends
      • 9.2.2.2 Market Forecast
    • 9.2.3 India
      • 9.2.3.1 Market Trends
      • 9.2.3.2 Market Forecast
    • 9.2.4 South Korea
      • 9.2.4.1 Market Trends
      • 9.2.4.2 Market Forecast
    • 9.2.5 Australia
      • 9.2.5.1 Market Trends
      • 9.2.5.2 Market Forecast
    • 9.2.6 Indonesia
      • 9.2.6.1 Market Trends
      • 9.2.6.2 Market Forecast
    • 9.2.7 Others
      • 9.2.7.1 Market Trends
      • 9.2.7.2 Market Forecast
  • 9.3 Europe
    • 9.3.1 Germany
      • 9.3.1.1 Market Trends
      • 9.3.1.2 Market Forecast
    • 9.3.2 France
      • 9.3.2.1 Market Trends
      • 9.3.2.2 Market Forecast
    • 9.3.3 United Kingdom
      • 9.3.3.1 Market Trends
      • 9.3.3.2 Market Forecast
    • 9.3.4 Italy
      • 9.3.4.1 Market Trends
      • 9.3.4.2 Market Forecast
    • 9.3.5 Spain
      • 9.3.5.1 Market Trends
      • 9.3.5.2 Market Forecast
    • 9.3.6 Russia
      • 9.3.6.1 Market Trends
      • 9.3.6.2 Market Forecast
    • 9.3.7 Others
      • 9.3.7.1 Market Trends
      • 9.3.7.2 Market Forecast
  • 9.4 Latin America
    • 9.4.1 Brazil
      • 9.4.1.1 Market Trends
      • 9.4.1.2 Market Forecast
    • 9.4.2 Mexico
      • 9.4.2.1 Market Trends
      • 9.4.2.2 Market Forecast
    • 9.4.3 Others
      • 9.4.3.1 Market Trends
      • 9.4.3.2 Market Forecast
  • 9.5 Middle East and Africa
    • 9.5.1 Market Trends
    • 9.5.2 Market Breakup by Country
    • 9.5.3 Market Forecast

10 SWOT Analysis

  • 10.1 Overview
  • 10.2 Strengths
  • 10.3 Weaknesses
  • 10.4 Opportunities
  • 10.5 Threats

11 Value Chain Analysis

12 Porters Five Forces Analysis

  • 12.1 Overview
  • 12.2 Bargaining Power of Buyers
  • 12.3 Bargaining Power of Suppliers
  • 12.4 Degree of Competition
  • 12.5 Threat of New Entrants
  • 12.6 Threat of Substitutes

13 Price Analysis

14 Competitive Landscape

  • 14.1 Market Structure
  • 14.2 Key Players
  • 14.3 Profiles of Key Players
    • 14.3.1 All Organic Treasures GmbH
      • 14.3.1.1 Company Overview
      • 14.3.1.2 Product Portfolio
    • 14.3.2 Alzo International Inc.
      • 14.3.2.1 Company Overview
      • 14.3.2.2 Product Portfolio
    • 14.3.3 AOS Products Pvt. Ltd.
      • 14.3.3.1 Company Overview
      • 14.3.3.2 Product Portfolio
    • 14.3.4 Croda International Plc
      • 14.3.4.1 Company Overview
      • 14.3.4.2 Product Portfolio
      • 14.3.4.3 Financials
      • 14.3.4.4 SWOT Analysis
    • 14.3.5 Ekologie Forte Pvt.Ltd.
      • 14.3.5.1 Company Overview
      • 14.3.5.2 Product Portfolio
    • 14.3.6 Gustav Heess Oleochemical Products GmbH
      • 14.3.6.1 Company Overview
      • 14.3.6.2 Product Portfolio
    • 14.3.7 Hallstar
      • 14.3.7.1 Company Overview
      • 14.3.7.2 Product Portfolio
    • 14.3.8 Jarchem Industries Inc.
      • 14.3.8.1 Company Overview
      • 14.3.8.2 Product Portfolio
    • 14.3.9 Manorama Industries Limited
      • 14.3.9.1 Company Overview
      • 14.3.9.2 Product Portfolio
      • 14.3.9.3 Financials
    • 14.3.10 Natural Sourcing LLC
      • 14.3.10.1 Company Overview
      • 14.3.10.2 Product Portfolio
    • 14.3.11 Natures Natural India
      • 14.3.11.1 Company Overview
      • 14.3.11.2 Product Portfolio
    • 14.3.12 WALA Heilmittel GmbH (Wala Stiftung)
      • 14.3.12.1 Company Overview
      • 14.3.12.2 Product Portfolio
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