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시장보고서
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테이블 버터 시장 : 세계 산업 동향, 시장 점유율, 규모, 성장, 기회, 예측(2025-2033년)Table Butter Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2025-2033 |
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세계의 테이블 버터 시장 규모는 2024년 536억 달러에 달했습니다. IMARC Group은 2025년부터 2033년까지의 성장률(CAGR)은 7.96%를 나타내 2033년에는 1,105억 달러에 달할 것으로 예측했습니다.
테이블 버터는 우유와 유제품에서 얻은 저온 살균 크림을 사용하여 준비됩니다. 또한 일반적인 소금, 색을 칠하기 위한 아나토나 카로틴, 향미료로서의 디아세틸도 포함됩니다. 주변 온도에 따라 모양이 변경됩니다. 예를 들면, 냉장하에서는 고형인 채, 실온에서는 스프레드상으로 부드러워져, 고온에서는 액상으로 녹습니다. 테이블 버터는 니아신, 칼슘, 인, 리보플라빈, 항산화제, 비타민 A, B, E를 포함하고 있으며, 충분한 섭취는 면역 기능 향상, 심장 건강 지원, 자유 라디칼로 인한 손상으로부터 세포를 보호하는 데 도움이 됩니다.
그 크림과 풍부한 맛으로부터, 테이블 버터는 베이커리 제품이나 튀김 등, 다양한 요리의 조리에 폭넓게 사용되고 있습니다. 또한 토스트 제품의 스프레드나 조리된 제품의 조미료로도 사용됩니다. 이것은 식품 산업의 수많은 기술 혁신과 진보와 함께 시장 성장을 강화하고 있습니다. 이와는 별도로, 시장 대기업 각사는 방대한 수의 소비자층의 기호와 취향에 맞는 참신한 테이블 버터의 맛과 품종을 내세우고 있습니다. 이 회사들은 또한 제품 패키지를 더욱 아름답고 매력적인 제품으로 개선하는 데 주력하고 있습니다. 이 외에도 디지털 마케팅과 유명인의 추천을 통한 제품 판매 촉진에도 상당한 투자를 하고 있습니다. 게다가 주요 제조업체는 건강 지향과 채식주의자를 타겟으로, 유제품 미사용, 유기농, 무염, 미염, 염소 우유의 테이블 버터를 발매하고 있습니다. 이러한 노력은 세계 테이블 버터의 전반적인 판매에 긍정적인 영향을 미칠 것으로 예측됩니다. 시장 개척을 촉진할 것으로 예상되는 기타 요인으로는 세계 인구 증가, 식생활 패턴의 변화, 신흥국 시장에서의 개인의 가처분 소득 증가 등이 있습니다.
The global table butter market size reached USD 53.6 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 110.5 Billion by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 7.96% during 2025-2033.
Table butter is prepared using pasteurized cream that is obtained from milk and milk products. It also includes common salt, annatto or carotene for adding color and diacetyl as a flavoring agent. It undergoes changes in form depending on the surrounding temperature. For instance, it remains solid under refrigeration, softens to a spreadable consistency at room temperature and melts into a liquid consistency at a higher temperature. Table butter has niacin, calcium, phosphorus, riboflavin, antioxidants and vitamins A, B and E. As a result, its adequate consumption assists in improving immune function, supporting heart health and protects cells against damage caused by free radicals.
Due to its creaminess and rich taste, table butter finds extensive application in the preparation of a variety of dishes, such as bakery products and fried foods. It is also used as a spread on toasted products and a condiment on cooked products. This, coupled with numerous innovations and advancements in the food industry, is strengthening the growth of the market. Apart from this, leading market players are coming up with novel table butter flavors and varieties to suit the taste and preference of a vast consumer base. These players are also focusing on upgrading product packaging to make it more aesthetically appealing. Besides this, they are considerably investing in promoting their products through digital marketing and celebrity endorsements. Furthermore, key manufacturers are launching dairy-free, organic, unsalted, slightly salted, and goat milk table butters to target the health-conscious and vegan population. These initiatives are anticipated to positively influence the overall sales of table butter across the globe. Some of the other factors projected to impel the market growth include rising global population, changing dietary patterns and inflating disposable incomes of individuals in developing regions.
The competitive landscape of the market has been analyzed in the report, along with the detailed profiles of the major players operating in the industry. Some of these players are Lactalis International, Nestle S.A., Dairy Farmers of America Inc., Arla Foods Amba, Land O'Lakes, Inc., and Gujarat Co-operative Milk Marketing Federation Ltd. (GCMMF).