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시장보고서
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세계의 통신 운영 관리 시장 규모, 점유율, 동향, 예측 : 소프트웨어 유형, 서비스, 전개 모드, 지역별(2025-2033년)Telecom Operations Management Market Size, Share, Trends and Forecast by Software Type, Service, Deployment Mode, and Region, 2025-2033 |
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통신 운영 관리 세계 시장 규모는 2024년 741억 달러에 달했습니다. 향후 IMARC Group은 이 시장이 2033년에는 1,215억 달러에 달하고, 2025-2033년 5.36%의 연평균 복합 성장률(CAGR)을 보일 것으로 예측했습니다. 현재 북미가 시장을 독점하고 있으며, 2024년 시장 점유율은 33% 이상에 달했습니다. 통신 운영 관리 시장 점유율은 네트워크 운영 간소화에 대한 수요 증가, 클라우드 기반 솔루션 채택 증가, 효율적인 고객 서비스 관리에 대한 수요 증가로 인해 증가하고 있습니다. 운영 비용 절감, 5G와 같은 통신 기술 발전, AI와 IoT의 통합은 시장 성장을 더욱 촉진하고 있습니다.
통신 운영은 통신 서비스의 최적의 가용성과 최소한의 중단을 보장하기 위해 통신 서비스를 관리하는 프로세스를 말합니다. 서비스를 효율적으로 관리하기 위해 요청 이행, 이벤트, 인시던트, 문제, 액세스 관리 등 여러 프로세스에 의존하고 있습니다. 네트워크 인벤토리, 프로비저닝 문제, 네트워크 가용성, 장애 관리 등의 기능을 관리하는 데 도움이 됩니다. 또한, 신규 및 리노베이션 프로젝트 관리, 부서 예산 코드 추적 및 관리, 음성 통신 장비 및 데이터 통신 장비 수리 등을 지원합니다. 현재 통신 운영 관리에 대한 수요는 높은 운영 비용과 전 세계 통신 인프라의 복잡성으로 인해 증가하고 있습니다.
경쟁이 치열한 환경에서 고객의 요구에 효과적이고 적시에 대응하기 위한 통신사의 요구가 증가하고 있는 것이 현재 시장을 주도하는 주요 요인 중 하나입니다. 또한, 차세대 운영 지원 시스템, 비즈니스 지원 시스템, 서비스 제공 플랫폼, OTT(Over The Top) 플랫폼과 같은 신기술의 강화가 시장 성장을 가속하고 있습니다. 또한, 모바일 인터넷 사용자 증가로 인해 통신 서비스 제공업체들은 첨단적이고 혁신적인 솔루션을 제공하게 되었습니다. 이는 저비용 데이터 및 음성 서비스에 대한 수요 증가와 함께 업계 투자자들에게 유리한 성장 기회를 제공합니다. 이와 더불어, 5G 네트워크의 인프라 구축이 진행됨에 따라 통신 운영 관리의 채택이 증가하고 있으며, 이는 전 세계 시장에 긍정적인 영향을 미치고 있습니다. 또한, 데이터 기반 경험을 통해 고객을 끌어들이고 핵심 통신 시스템 전반의 운영 효율성을 개선하기 위해 고성능 클라우드 플랫폼을 활용하는 통신 산업의 급속한 디지털화는 시장 성장을 강화하고 있습니다.
The global telecom operations management market size was valued at USD 74.1 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group estimates the market to reach USD 121.5 Billion by 2033, exhibiting a CAGR of 5.36% from 2025-2033. North America currently dominates the market, holding a market share of over 33% in 2024. The telecom operations management market share is rising by increasing demand for streamlined network operations, rising adoption of cloud-based solutions, and growing need for efficient customer service management. Enhanced focus on reducing operational costs, advancements in telecom technologies like 5G, and the integration of AI and IoT further boost market growth.
Telecom operation refers to the process of managing telecom services to guarantee optimum availability and minimal disruption in telecom services. It relies on several processes, such as request fulfilment and event, incident, problem and access management, to manage services efficiently. It helps manage functions like network inventory, provisioning issues, network availability and fault management. It also assists in the management of new and renovation projects, tracking and maintaining department budgetary codes, and repairing voice and data communications equipment. At present, there is a rise in the demand for telecom operations management due to high operational costs and the complexity of telecom infrastructure across the globe.
The growing need of telecom companies to effectively and timely address customer requirements in a highly competitive environment currently represents one of the key factors driving the market. Moreover, enhancement in new technologies, such as next-generation operations support systems, business support systems, service delivery platforms, and over-the-top (OTT) platforms, is propelling the growth of the market. In addition, the increasing number of mobile internet users is propelling communication service providers to offer advanced and innovative solutions. This, coupled with the escalating demand for low-cost data and voice services, is offering lucrative growth opportunities to industry investors. Besides this, the rising adoption of telecom operations management on account of the improving infrastructure development of 5G networks is positively influencing the market around the world. Additionally, the rapid digitization of the telecommunication industry with the help of high-performing cloud platforms to engage their customers through data-driven experiences and enhanced operational efficiencies across core telecom systems is strengthening the growth of the market.
The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Accenture plc, Amdocs, Cisco Systems Inc., Comarch SA, Hewlett Packard Enterprise Company, Huawei Technologies Co. Ltd., International Business Machines Corporation, NEC Corporation (AT&T Inc.), Nokia Corporation, Oracle Corporation, SAP SE, Tata Consultancy Services Limited and Telefonaktiebolaget LM Ericsson.