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유럽의 위성 제조 시장(2025-2030년) : 시장 점유율 분석, 산업 동향, 성장 예측

Europe Satellite Manufacturing - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)

발행일: | 리서치사: Mordor Intelligence | 페이지 정보: 영문 | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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유럽의 위성 제조 시장 규모는 2025년에 123억 8,000만 달러로 예측되고, 2030년에는 202억 7,000만 달러에 이를 전망이며 예측 기간(2025-2030년) 동안 CAGR 10.37%를 보일 것으로 예측됩니다.

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LEO 위성이 유럽 위성 제조 시장 수요를 견인

  • 발사 시 위성과 우주선은 대개 지구를 돌아 다니는 몇 가지 특별한 궤도 중 하나에 배치되거나 행성 간 항해 중에 발사됩니다. 지구 궤도에는 세 가지 유형이 있습니다. 기상 및 통신 위성은 지표에서 가장 먼 지구 고궤도를 주회하는 경향이 있습니다.
  • 이 지역에서 제조 및 발사할 수 있는 위성은 서로 다른 용도로 제조됩니다. 마찬가지로, GEO 궤도의 14기의 위성 중 대부분이 통신과 지구 관측의 목적으로 배치되었습니다.
  • 전자 정보, 지구과학/기상학, 레이저 이미지 처리, 전자 정보, 광학 화상처리 등의 부문에서의 위성 이용 증가는 예측 기간 중 유럽 위성 제조 시장을 견인할 것으로 예측됩니다.

유럽 주요국의 통신위성 수요가 증가하여 시장을 견인하는 전망

  • 유럽의 위성 제조 시장에서 위성통신은 압도적으로 중요한 우주 산업이며, 유럽의 위성 사업의 60% 이상을 차지하고 있습니다.
  • 유럽 시장은 우주 산업에서 약 40%의 점유율을 성공적으로 유지하고 있습니다.
  • 비교적 안정화된 방송 및 고정 위성 서비스 외에도 기타 위성통신 서비스도 급성장하고 있습니다.
  • 많은 정부계, 상업계, 기타 중동 및 아프리카 참가기업에 의해 위성 제조 산업 수요는 플러스 성장을 나타냈습니다. 제조 및 발사된 570기 이상의 위성 중 90% 가까이가 업무용으로 사용되고 있습니다.

유럽 위성 제조 시장 동향

신흥기업 및 초소형 위성 개발 프로젝트에 대한 지속적인 투자와 발사 비용 절감이 시장 성장 촉진요인

  • 소형 위성은 계산, 소형화 일렉트로닉스, 패키징 기술의 진보를 활용하여 선진적 임무 수행 능력을 제공합니다. 이 지역에서의 발사는 지난 3년간 감소하고 있지만 이 산업에는 큰 가능성이 있습니다.
  • 기업은 증가하는 수요에 대응하기 위해 이러한 위성을 대규모로 생산하는 비용 효율적인 접근법에 주력하고 있습니다. 전자 부품과 전자 시스템의 소형화와 상업화가 시장 진출기업을 뒷받침하고, 그 결과, 현재의 시장 시나리오를 활용하여 강화하는 것을 목표로 하는 새로운 시장 진출기업이 출현하고 있습니다. Open Cosmos는 유럽우주국(ESA)과 제휴하여 약 90%의 경쟁 비용 절감을 실현하면서 최종 사용자에게 업무용 초소형 위성 발사 서비스를 제공합니다. 이러한 초소형 위성은 세계 선박의 위치와 식별을 가능하게 하여 해상 사업자에게 추적 서비스를 제공하고 치안 부대를 지원합니다.

지구 관측, 위성 네비게이션, 연결성, 우주 연구 프로그램에 대한 지출 증가가 시장 수요를 견인하고 있습니다.

  • 유럽 국가들은 우주 부문에서 다양한 투자의 중요성을 인식하고 있으며 세계 우주 산업에서 경쟁을 유지하고 혁신적으로 유지하기 위해 지구 관측, 위성 항법, 연결성, 우주 연구 및 기술 혁신에 대한 지출을 늘리고 있습니다. 2022년 11월, ESA는 지구 관측에서 유럽의 리드를 유지하고 항법 서비스를 확대하여 미국과의 탐사 파트너십을 유지하기 위해 향후 3년간 우주자금을 25% 증액할 것을 발표했습니다. 2022년 9월, 프랑스는 지난 3년간 약 25% 증가한 90억 달러 이상을 우주 활동에 충당할 계획을 발표했습니다. 2022년 11월, 독일은 지구 관측에 6억 6,9000만 유로, 통신에 약 3억 6,500만 유로, 기술 프로그램에 5,000만 유로, 우주 상황 인식과 우주 보안에 1억 5,500만 유로, 우주 수송과 운용에 3억 6,800만 유로 등, 약 23억 7,000만 유로를 할당한다고 발표했습니다.
  • 또한 영국 우주청은 18개의 프로젝트를 지원하고 영국의 우주산업을 뒷받침하기 위해 650만 유로의 자금 제공을 발표했습니다. 이러한 18개의 프로젝트는 공공 서비스를 향상시키기 위한 지구 관측 데이터의 활용 등 지역의 문제를 해결하기 위한 다양한 혁신적 우주 기술을 개척합니다.

유럽 위성 제조 산업 개요

유럽의 위성 제조 시장은 상당히 통합되어 있으며 상위 5개 기업에서 95.34%를 차지하고 있습니다.

기타 혜택

  • 엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
  • 3개월간 애널리스트 서포트

목차

제1장 주요 요약과 주요 조사 결과

제2장 보고서 제안

제3장 소개

  • 조사의 전제조건과 시장 정의
  • 조사 범위
  • 조사 방법

제4장 주요 산업 동향

  • 위성의 소형화
  • 위성 질량
  • 우주 개발에의 지출
  • 규제 프레임워크
    • 프랑스
    • 독일
    • 러시아
    • 영국
  • 밸류체인과 유통채널 분석

제5장 시장 세분화

  • 용도
    • 통신
    • 지구 관측
    • 네비게이션
    • 우주 관측
    • 기타
  • 위성 질량
    • 10-100kg
    • 100-500kg
    • 500-1,000kg
    • 10kg 이하
    • 1,000kg 이상
  • 궤도 클래스
    • GEO
    • LEO
    • MEO
  • 최종 사용자
    • 상업
    • 군사 및 정부
    • 기타
  • 위성 서브시스템
    • 추진 하드웨어와 추진제
    • 위성 버스 및 서브시스템
    • 태양열 어레이 & 파워 하드웨어
    • 구조, 하네스, 메커니즘
  • 추진 기술
    • 전기
    • 가스
    • 액체 연료
  • 국가명
    • 프랑스
    • 독일
    • 러시아
    • 영국

제6장 경쟁 구도

  • 주요 전략 동향
  • 시장 점유율 분석
  • 기업 상황
  • 기업 프로파일
    • Airbus SE
    • Alba Orbital
    • Astrocast
    • Fossa Systems
    • GomSpaceApS
    • Information Satellite Systems Reshetnev
    • Lockheed Martin Corporation
    • OHB SE
    • ROSCOSMOS
    • RSC Energia
    • SatRev
    • Surrey Satellite Technology Ltd.
    • Thales

제7장 CEO에 대한 주요 전략적 질문

제8장 부록

  • 세계 개요
    • 개요
    • Porter's Five Forces 분석 프레임워크
    • 세계의 밸류체인 분석
    • 시장 역학(DROs)
  • 정보원과 참고문헌
  • 도표 일람
  • 주요 인사이트
  • 데이터 팩
  • 용어집
CSM 25.05.15

The Europe Satellite Manufacturing Market size is estimated at 12.38 billion USD in 2025, and is expected to reach 20.27 billion USD by 2030, growing at a CAGR of 10.37% during the forecast period (2025-2030).

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LEO satellites are driving demand in the Europe satellite manufacturing market

  • At launch, a satellite or spacecraft is usually placed in one of several special orbits around Earth, or it can be launched during an interplanetary voyage. There are three types of Earth orbits: Geostationary Orbit (GEO), Medium Earth Orbit, and Low Earth Orbit. Many weather and communications satellites tend to have high Earth orbits farthest from the surface. Medium Earth orbit satellites include navigational and specialized satellites designed to monitor a specific area. Most science satellites, including those, are in low Earth orbit.
  • Different satellites manufactured and launched in this region have different applications. For instance, during 2017-2022, out of the 16 satellites manufactured and launched in the MEO orbit, most were built for navigation/global positioning purposes. Similarly, out of the 14 satellites in the GEO orbit, most were deployed for communication and earth observation purposes. Around 500+ LEO satellites manufactured and launched were owned by European organizations.
  • The increasing use of satellites in areas such as electronic intelligence, earth science/meteorology, laser imaging, electronic intelligence, optical imaging, and meteorology is expected to drive the European satellite manufacturing market during the forecast period. The market is expected to surge by 91% during the forecast period (2023 and 2029).

High demand for communication satellites across the major countries in Europe is expected to propel the market

  • Satellite telecommunications is by far the most important space industry for the European satellite manufacturing market, accounting for more than 60% of the satellite business in Europe. The sustainability and continuity of the European space industry determine the healthy position of the global satellite telecommunications industry.
  • The European market has managed to maintain a share of around 40% in the space industry. However, technical and commercial pressure from US manufacturers and the new space powers is forcing European industry to maintain high competence and innovation. France, Germany, the United Kingdom, and Russia are among the leading countries in the development and launch of satellites in the European region.
  • In addition to the relatively mature market for broadcast and fixed satellite services, other satellite communications services are growing rapidly. Around 60% of the revenue of the European space industry (EUR 5 billion) comes from the construction and launch of communication satellites, amounting to more than USD 8.8 billion or about EUR 6.85 billion. Revenue generated by Mobile Satellite Systems exceeds EUR 1,500 million.
  • Due to many governmental, commercial, and other regional players, demand for the satellite manufacturing industry witnessed positive growth. During 2017-2022, more than 570 satellites were launched in the area. Of the more than 570 satellites produced and launched, nearly 90% were for commercial use. Between 2023 and 2029, the European market is expected to surge by 90% during the forecast period.

Europe Satellite Manufacturing Market Trends

The ongoing investments in the start-ups and the nano and microsatellite development projects, along with reduced launching costs, are the market growth drivers

  • Miniature satellites leverage advancements in computation, miniaturized electronics, and packaging to produce sophisticated mission capabilities. Microsatellites can be included on the journey with other space missions, considerably reducing launch costs. The demand in Europe is primarily driven by Germany, France, Russia, and the United Kingdom, which manufacture the largest number of small satellites annually. Though the launches from the region have decreased over the last three years, the industry has vast potential. The ongoing investments in the startups and the nano and microsatellite development projects are expected to boost the revenue growth of the region. From 2017-2022, various regional players placed approximately 52 nano and microsatellites in orbit.
  • Companies are focusing on cost-effective approaches to produce these satellites on a large scale to meet the growing demand. The approach involves using low-cost industrial-rated passives at the development and design validation stages. The miniaturization and commercialization of electronic components and systems have driven market participation, resulting in the emergence of new market players who aim to capitalize on and enhance the current market scenario. For instance, Open Cosmos, a UK-based startup, partnered with ESA to provide commercial nanosatellite launch services to end users while ensuring competitive cost-savings of around 90%. Similarly, in August 2021, France launched BRO satellite into the LEO orbit. These nanosatellites will be able to locate and identify ships worldwide, providing tracking services for maritime operators and helping security forces. The company plans to build 20 to 25 nanosatellites by 2025.

Increased spending on earth observation, satellite navigation, connectivity, and space research programs is driving the market's demand

  • European countries are recognizing the importance of various investments in the space domain. They are increasing their spending on earth observation, satellite navigation, connectivity, space research, and innovation to stay competitive and innovative in the global space industry. On this note, in November 2022, ESA announced that it had proposed a 25% boost in space funding over the next three years to maintain Europe's lead in Earth observation, expand navigation services, and remain a partner in exploration with the United States. The ESA is asking its 22 member countries to back a budget of some EUR 18.5 billion for 2023-2025. Likewise, in September 2022, the French government announced that it plans to allocate more than USD 9 billion to space activities, an increase of about 25% over the past three years. Additionally, in November 2022, Germany announced that about EUR 2.37 billion were allocated, including about EUR 669 million for Earth observation, about EUR 365 million for telecommunications, EUR 50 million for technology programs, EUR 155 million for space situational awareness and space security, and EUR 368 million for space transport and operations.
  • Furthermore, the UK Space Agency announced funding of EUR 6.5 million to support 18 projects and boost the UK space industry. The funding is expected to stimulate growth in the UK space industry by supporting high-impact, locally-led schemes and space cluster development managers. The 18 projects will pioneer various innovative space technologies to combat local issues, such as utilizing the Earth observation data to enhance public services. In April 2023, the government announced to allocate USD 3.1 billion for space-related activities.

Europe Satellite Manufacturing Industry Overview

The Europe Satellite Manufacturing Market is fairly consolidated, with the top five companies occupying 95.34%. The major players in this market are Airbus SE, Information Satellite Systems Reshetnev, ROSCOSMOS, RSC Energia and Thales (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 REPORT OFFERS

3 INTRODUCTION

  • 3.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 3.2 Scope of the Study
  • 3.3 Research Methodology

4 KEY INDUSTRY TRENDS

  • 4.1 Satellite Miniaturization
  • 4.2 Satellite Mass
  • 4.3 Spending On Space Programs
  • 4.4 Regulatory Framework
    • 4.4.1 France
    • 4.4.2 Germany
    • 4.4.3 Russia
    • 4.4.4 United Kingdom
  • 4.5 Value Chain & Distribution Channel Analysis

5 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD, Forecasts up to 2030 and analysis of growth prospects)

  • 5.1 Application
    • 5.1.1 Communication
    • 5.1.2 Earth Observation
    • 5.1.3 Navigation
    • 5.1.4 Space Observation
    • 5.1.5 Others
  • 5.2 Satellite Mass
    • 5.2.1 10-100kg
    • 5.2.2 100-500kg
    • 5.2.3 500-1000kg
    • 5.2.4 Below 10 Kg
    • 5.2.5 above 1000kg
  • 5.3 Orbit Class
    • 5.3.1 GEO
    • 5.3.2 LEO
    • 5.3.3 MEO
  • 5.4 End User
    • 5.4.1 Commercial
    • 5.4.2 Military & Government
    • 5.4.3 Other
  • 5.5 Satellite Subsystem
    • 5.5.1 Propulsion Hardware and Propellant
    • 5.5.2 Satellite Bus & Subsystems
    • 5.5.3 Solar Array & Power Hardware
    • 5.5.4 Structures, Harness & Mechanisms
  • 5.6 Propulsion Tech
    • 5.6.1 Electric
    • 5.6.2 Gas based
    • 5.6.3 Liquid Fuel
  • 5.7 Country
    • 5.7.1 France
    • 5.7.2 Germany
    • 5.7.3 Russia
    • 5.7.4 United Kingdom

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Key Strategic Moves
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Landscape
  • 6.4 Company Profiles (includes Global Level Overview, Market Level Overview, Core Business Segments, Financials, Headcount, Key Information, Market Rank, Market Share, Products and Services, and Analysis of Recent Developments).
    • 6.4.1 Airbus SE
    • 6.4.2 Alba Orbital
    • 6.4.3 Astrocast
    • 6.4.4 Fossa Systems
    • 6.4.5 GomSpaceApS
    • 6.4.6 Information Satellite Systems Reshetnev
    • 6.4.7 Lockheed Martin Corporation
    • 6.4.8 OHB SE
    • 6.4.9 ROSCOSMOS
    • 6.4.10 RSC Energia
    • 6.4.11 SatRev
    • 6.4.12 Surrey Satellite Technology Ltd.
    • 6.4.13 Thales

7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR SATELLITE CEOS

8 APPENDIX

  • 8.1 Global Overview
    • 8.1.1 Overview
    • 8.1.2 Porter's Five Forces Framework
    • 8.1.3 Global Value Chain Analysis
    • 8.1.4 Market Dynamics (DROs)
  • 8.2 Sources & References
  • 8.3 List of Tables & Figures
  • 8.4 Primary Insights
  • 8.5 Data Pack
  • 8.6 Glossary of Terms
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