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북미의 위성 제조 시장(2025-2030년) : 시장 점유율 분석, 산업 동향, 성장 예측

North America Satellite Manufacturing - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)

발행일: | 리서치사: Mordor Intelligence | 페이지 정보: 영문 | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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북미 위성 제조 시장 규모는 2025년에는 1,844억 달러로 추정되고, 2030년에는 2,695억 달러에 이를 것으로 예측되며, 예측 기간(2025-2030년) 동안 CAGR 7.88%로 성장할 전망입니다.

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LEO 위성이 북미 위성 제조 시장 수요 견인

  • 위성과 우주선은 발사 후 주로 지구를 도는 많은 특별한 궤도 중 하나에 투입됩니다. 기상위성과 통신위성은 주로 지구의 높은 궤도를 주회하고 있습니다.
  • 조사 지역에서 제조 및 발사할 수 있는 위성은 용도가 다릅니다. 이와 같이, GEO 궤도의 32기의 위성 가운데 대부분이 통신과 지구 관측의 목적으로 배치되었습니다.
  • 전자 정보, 지구 과학/기상학, 레이저 이미징, 광학 이미징 등의 부문에서의 위성 이용의 확대가 예측 기간 중 북미 위성 제조 시장을 견인할 것으로 예상되고 있습니다.

위성 소형화의 중요성이 증가함에 따라 이 지역의 성장을 가속

  • 북미의 위성 제조 시장 특징은 여러 진출 기업이 존재한다는 것입니다. SpaceX, Blue Origin, Boeing과 같은 비공개 회사는 우주 기술에 많은 투자를 하면서 산업의 혁신을 추진하고 있습니다.
  • 또한 위성 제조 산업은 군사 모니터링, 통신, 네비게이션에서 지구 관측에 이르기까지 다양한 용도의 위성 수요에 의해 견인되고 있습니다. 2017-2022년 사이에 이 지역에서는 4,351대의 위성이 발사되었습니다.
  • 국가가 운용하는 위성 수에서는 미국이 최다이며, 2017-2022년 사이에 2900기 이상의 위성이 발사되었고 이어서 캐나다, 멕시코 순입니다. 소형화 및 재사용 인공 발사 시스템 등의 도입과 같은 주요 기술적 변화가 예측 기간 중에 북미의 위성 제조 시장에 새로운 기회를 열 것으로 예측됩니다.

북미 위성 제조 시장 동향

북미의 위성 소형화 수요 증가

  • 소형 위성이 기존의 위성의 거의 모든 기능을 저렴한 비용으로 실현할 수 있기 때문에 소형 위성 별자리 구축, 발사, 운용의 실현 가능성이 높아지고 있습니다. 소형 위성은 동일 생산 라인으로 생산할 수 있어 궤도 발사 비용도 저렴합니다.
  • 북미 수요는 주로 미국이 견인하고 있으며, 미국은 매년 가장 많은 소형 위성을 제조하고 있습니다.
  • 현재 NASA는 이러한 위성의 개발을 목적으로 한 여러 프로젝트에 종사하고 있습니다. 캐나다 정부는 대학 수준에서 초소형 위성 개발에 필요한 스킬셋의 개발을 중시하고 있습니다.

북미 위성 제조 시장의 투자 기회

  • 북미에서는 우주 계획을 위한 정부 지출이 2022년에 약 248억 달러로 역대 최고치를 기록했습니다. 2022년, 미국 정부는 우주 프로그램에 620억 달러 가까이를 소비하면서 세계에서 가장 우주 개발비가 많은 나라가 되었습니다. 미국에서는 연방 정부 기관은 매년 323억 3,000만 달러의 자금을 의회로부터 제공받고 있습니다.
  • 캐나다 정부에 따르면 2023년 1월 캐나다 우주부문은 캐나다 GDP에 23억 달러를 기여하였고 1만명을 고용했습니다. 캐나다 우주 관련 기업의 90%는 중소기업입니다.
  • 우주기관은 이용 가능한 예산 자원을 의무적인 금전적 약속을 통해 사용합니다. NASA는 연구지원금으로 3,300만 달러를 분배했습니다. 캐나다 우주국(CSA)은 캐나다의 우주 과학 커뮤니티에 대해 대기와 지구 시스템 과학, 월면 게이트웨이/아르테미스 기술 용도, 행성 탐사, 우주 천문학, 태양 지구 과학에서 우주에 대한 지식을 강화할 기회를 제공한다고 발표했습니다.

북미 위성 제조 산업 개요

북미의 위성 제조 시장은 상당히 통합되어 있으며 상위 5개 기업에서 98.41%를 차지하고 있습니다.

기타 혜택

  • 엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
  • 3개월간 애널리스트 서포트

목차

제1장 주요 요약과 주요 조사 결과

제2장 보고서 제안

제3장 소개

  • 조사의 전제조건과 시장 정의
  • 조사 범위
  • 조사 방법

제4장 주요 산업 동향

  • 위성의 소형화
  • 위성 질량
  • 우주 개발에의 지출
  • 규제 프레임워크
    • 캐나다
    • 미국
  • 밸류체인과 유통채널 분석

제5장 시장 세분화

  • 용도
    • 통신
    • 지구 관측
    • 네비게이션
    • 우주 관측
    • 기타
  • 위성 질량
    • 10-100kg
    • 100-500kg
    • 500-1,000kg
    • 10kg 이하
    • 1,000kg 이상
  • 궤도 클래스
    • GEO
    • LEO
    • MEO
  • 최종 사용자
    • 상업
    • 군사 및 정부
    • 기타
  • 위성 서브시스템
    • 추진 하드웨어와 추진제
    • 위성 버스 및 서브시스템
    • 태양열 어레이 & 파워 하드웨어
    • 구조, 하네스, 메커니즘
  • 추진 기술
    • 전기
    • 가스
    • 액체 연료
  • 국가명
    • 캐나다
    • 미국

제6장 경쟁 구도

  • 주요 전략 동향
  • 시장 점유율 분석
  • 기업 상황
  • 기업 프로파일
    • Capella Space Corp.
    • Lockheed Martin Corporation
    • Maxar Technologies Inc.
    • Northrop Grumman Corporation
    • Planet Labs Inc.
    • Space Exploration Technologies Corp.
    • Spire Global, Inc.
    • Swarm Technologies, Inc.
    • Thales

제7장 CEO에 대한 주요 전략적 질문

제8장 부록

  • 세계 개요
    • 개요
    • Porter's Five Forces 분석 프레임워크
    • 세계의 밸류체인 분석
    • 시장 역학(DROs)
  • 정보원과 참고문헌
  • 도표 일람
  • 주요 인사이트
  • 데이터 팩
  • 용어집
CSM 25.05.15

The North America Satellite Manufacturing Market size is estimated at 184.4 billion USD in 2025, and is expected to reach 269.5 billion USD by 2030, growing at a CAGR of 7.88% during the forecast period (2025-2030).

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LEO satellites are driving demand in the North America satellite manufacturing market

  • During launch, a satellite or spacecraft is usually placed into one of many special orbits around the Earth, or it can be launched into an interplanetary journey. There are three types of Earth orbit: geostationary orbit (GEO), medium Earth orbit (MEO), and low Earth orbit (LEO). Many weather and communication satellites tend to have high Earth orbits farther from the surface. Satellites in medium Earth orbit include navigational and specialized satellites designed to monitor a specific area. Most science satellites, including NASA's Earth Observation System, are in low Earth orbit.
  • Different satellites manufactured and launched in this region have different applications. For instance, during 2017-2022, out of the seven satellites launched in the MEO orbit, most were built for navigation/global positioning purposes. Similarly, out of the 32 satellites in the GEO orbit, most were deployed for communication and Earth observation purposes. Around 3,000+ LEO satellites owned by North American organizations were launched during this period.
  • The growing use of satellites in areas such as electronic intelligence, Earth science/meteorology, laser imaging, and optical imaging is expected to drive the North American satellite manufacturing market during the forecast period. By orbit class, the market is expected to register a CAGR of 68% during the forecast period, and LEO satellites are expected to dominate the market.

The increased importance of satellite miniaturization has aided growth in the region

  • The North American satellite manufacturing market is characterized by the presence of several players. However, the market is dominated by only a few players because of their wide range of product offerings. Private companies like SpaceX, Blue Origin, and Boeing are investing heavily in space technology and driving innovation in the industry. Space organizations like NASA have partnered with private players like SpaceX in the production and launch of satellites in the region.
  • In addition, the satellite manufacturing industry is driven by demand for satellites for applications ranging from military surveillance, communications, and navigation to Earth observation. As a result, the demand for satellites from the civilian/government, commercial, and military sectors is increasing. During 2017-2022, 4,351 satellites were launched in the region. The number of satellites launched from 2021 to 2022 grew by 61%, while it grew by 40% from 2020 to 2021.
  • In terms of the number of satellites operated by a country, the United States is the leading country, with over 2900+ satellites launched during 2017-2022, followed by Canada and Mexico. Major technological changes, such as miniaturization and the introduction of reusable satellite launch systems, are expected to open new opportunities in the North American satellite manufacturing market during the forecast period. The market is expected to surge by 68% in the forecast period, and the United States is anticipated to dominate the market.

North America Satellite Manufacturing Market Trends

Rising Demand for Satellite Miniaturization in North America

  • The ability of small satellites to perform nearly all of the functions of traditional satellites at a fraction of their cost has increased the viability of building, launching, and operating small satellite constellations. Small satellites are being preferred for scientific research and military and defense sector applications. Small satellites typically have shorter development cycles, and smaller development teams can be produced on the same production line and are cheaper to launch into orbit. Revolutionary technological advancements facilitated the miniaturization of electronics, reducing the satellite bus size and mass over time for manufacturers. During the historical period, a total of 580 nanosatellites were placed into orbit by various players in the region.
  • The demand from North America is primarily driven by the United States, which manufactures the largest number of small satellites each year. The country's launches have increased over the last three years, which shows the country's huge potential. In addition, the ongoing investments in startups and the nano and microsatellite development projects are expected to boost growth in the region.
  • Currently, NASA is involved in several projects aimed at developing these satellites. NASA is making use of CubeSats for conducting advanced exploration, demonstrating newly emerging technologies for conducting scientific research and educational investigations. The Canadian government is emphasizing the development of necessary skill sets for nanosatellite development at the university level. For instance, Wyvern, a Canadian startup, aims at providing relatively low-cost access to hyperspectral imaging taken from a low Earth orbit with the help of CubeSats.

Investment Opportunities in the North American Satellite Manufacturing Market

  • In North America, government expenditure for space programs hit a record of approximately USD 24.8 billion in 2022. The region is the epicentre of space innovation and research, with the presence of the world's biggest space agency, NASA. In 2022, the US government spent nearly USD 62 billion on its space programs, making it the highest spender on space in the world. In the United States, federal agencies receive funding from Congress every year worth USD 32.33 billion for their subsidiaries.
  • In January 2023, according to the Canadian government, the Canadian space sector added USD 2.3 billion to the Canadian GDP and employed 10,000 people. The government reported that 90% of Canadian space firms are small- and medium-sized businesses. The Canadian Space Agency (CSA) budget is modest, and the estimated budgetary spending for 2022-23 was USD 329 million.
  • Space agencies spend available budgetary resources by making financial promises called obligations. For instance, until February 2023, the National Aeronautics and Space Administration (NASA) distributed USD 333 million as research grants. The Canadian Space Agency (CSA) announced an opportunity for the Canadian space science community to advance its knowledge of space in atmospheric and Earth-system science, lunar gateway/Artemis technology application, planetary exploration, space astronomy, and solar-terrestrial science. In April 2022, three grants totalling USD 132,831 thousand were awarded to Canadian universities to support projects that use data collected by AstroSat to understand better how stars are formed.

North America Satellite Manufacturing Industry Overview

The North America Satellite Manufacturing Market is fairly consolidated, with the top five companies occupying 98.41%. The major players in this market are Capella Space Corp., Lockheed Martin Corporation, Maxar Technologies Inc., Northrop Grumman Corporation and Space Exploration Technologies Corp. (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 REPORT OFFERS

3 INTRODUCTION

  • 3.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 3.2 Scope of the Study
  • 3.3 Research Methodology

4 KEY INDUSTRY TRENDS

  • 4.1 Satellite Miniaturization
  • 4.2 Satellite Mass
  • 4.3 Spending On Space Programs
  • 4.4 Regulatory Framework
    • 4.4.1 Canada
    • 4.4.2 United States
  • 4.5 Value Chain & Distribution Channel Analysis

5 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD, Forecasts up to 2030 and analysis of growth prospects)

  • 5.1 Application
    • 5.1.1 Communication
    • 5.1.2 Earth Observation
    • 5.1.3 Navigation
    • 5.1.4 Space Observation
    • 5.1.5 Others
  • 5.2 Satellite Mass
    • 5.2.1 10-100kg
    • 5.2.2 100-500kg
    • 5.2.3 500-1000kg
    • 5.2.4 Below 10 Kg
    • 5.2.5 above 1000kg
  • 5.3 Orbit Class
    • 5.3.1 GEO
    • 5.3.2 LEO
    • 5.3.3 MEO
  • 5.4 End User
    • 5.4.1 Commercial
    • 5.4.2 Military & Government
    • 5.4.3 Other
  • 5.5 Satellite Subsystem
    • 5.5.1 Propulsion Hardware and Propellant
    • 5.5.2 Satellite Bus & Subsystems
    • 5.5.3 Solar Array & Power Hardware
    • 5.5.4 Structures, Harness & Mechanisms
  • 5.6 Propulsion Tech
    • 5.6.1 Electric
    • 5.6.2 Gas based
    • 5.6.3 Liquid Fuel
  • 5.7 Country
    • 5.7.1 Canada
    • 5.7.2 United States

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Key Strategic Moves
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Landscape
  • 6.4 Company Profiles (includes Global Level Overview, Market Level Overview, Core Business Segments, Financials, Headcount, Key Information, Market Rank, Market Share, Products and Services, and Analysis of Recent Developments).
    • 6.4.1 Capella Space Corp.
    • 6.4.2 Lockheed Martin Corporation
    • 6.4.3 Maxar Technologies Inc.
    • 6.4.4 Northrop Grumman Corporation
    • 6.4.5 Planet Labs Inc.
    • 6.4.6 Space Exploration Technologies Corp.
    • 6.4.7 Spire Global, Inc.
    • 6.4.8 Swarm Technologies, Inc.
    • 6.4.9 Thales

7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR SATELLITE CEOS

8 APPENDIX

  • 8.1 Global Overview
    • 8.1.1 Overview
    • 8.1.2 Porter's Five Forces Framework
    • 8.1.3 Global Value Chain Analysis
    • 8.1.4 Market Dynamics (DROs)
  • 8.2 Sources & References
  • 8.3 List of Tables & Figures
  • 8.4 Primary Insights
  • 8.5 Data Pack
  • 8.6 Glossary of Terms
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