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시장보고서
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세계의 스틱 포장 시장 : 예측(2024-2029년)Stick Packaging Market - Forecasts from 2024 to 2029 |
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세계 스틱 포장 시장 규모는 2022년 3억 8,452만 1,000달러로 예측 기간 동안 CAGR 4.78%로 성장할 것으로 예상됩니다.
스틱 포장은 주로 식품 포장에 사용되는 연 포장의 일종으로 주로 식품 포장에 사용됩니다. 수직으로 늘어나는 포장의 일종으로 취급이 용이하고 이동 포장에 자주 사용됩니다. 환경에 미치는 영향이 적고 다른 포장보다 저렴합니다. 스틱 포장은 시장에서 가장 비용 효율적이고 환경 친화적인 포장 옵션 중 하나입니다. 식품 및 음료, 의약품 및 기타 포장과 같은 다양한 최종 사용 산업에서 연 포장에 대한 수요가 증가함에 따라 시장이 상승할 것으로 예상됩니다. 또한 가처분 소득의 증가와 함께 포장 식품에 대한 소비자의 선호도 변화가 시장 확대의 원동력이 될 것으로 예상됩니다.
스틱 포장이란 튜브형으로 밀봉된 연포장 용기를 말하며, 소량의 건조, 액체, 반액체를 저장하는 데 사용됩니다. 판지, 폴리에틸렌, 폴리에스테르, 폴리프로필렌, 알루미늄 포일, 플라스틱으로 만들어지며, 1회용, 휴대가 간편하고 취급이 쉬운 포장 옵션으로 자주 사용됩니다. 스틱 포장 옵션은 표준 포장재보다 비용 효율적이고, 지속가능하고, 편리하며, 이산화탄소 배출량이 적습니다. 또한 습기, 오염 및 폐기물로 인한 내용물의 열화가 적기 때문에 대형 보존 팩보다 효율적입니다. 그 결과, 스틱 포장은 의약품, 건강 보조 식품, 음료 및 소비재 등 다양한 분야에서 널리 사용되고 있습니다. 음료 및 식품 산업의 대폭적인 확장은 시장 전망을 좋게 만드는 주요 촉진요인 중 하나입니다. 또한 연포장에 대한 수요가 증가함에 따라 업계가 발전하고 있습니다. 이에 따라 비용 효율적이고, 미적으로 매력적이며, 적응력이 뛰어나고, 내구성이 뛰어나고, 쉽게 운반할 수 있기 때문에 경질에서 연질로 선호도가 이동하고 있으며, 시장 전망은 낙관적입니다. 또한 환경 친화적인 스틱 포장의 개발 등 다양한 제품 개선도 성장의 원동력이 되고 있습니다. 도시화의 진전, 소비자의 가처분 소득 증가, 의약품 및 건강 보조 식품을 보존하기 위한 1회용 포장에 대한 수요 증가 등 다른 요인들도 시장을 더욱 촉진할 것으로 보입니다.
재료 유형 부문에서 플라스틱 분야의 괄목할 만한 성장
플라스틱 분야는 전 세계 스틱 포장 시장을 독점하고 있으며, 이러한 추세는 앞으로도 계속될 것으로 예상됩니다. 그 배경에는 플라스틱 스틱 포장 솔루션의 다양한 장점으로 인한 인기 상승과 스틱 포장 생산에 재활용 플라스틱의 사용 증가가 있습니다. 플라스틱 스틱은 소비자에게 편리함과 사용 편의성을 제공합니다. 가벼운 무게와 작은 모양은 이동 중에도 섭취하기에 적합하며, 빠르게 변화하는 현대인의 라이프스타일에서 그 매력에 더욱 박차를 가하고 있습니다. 재활용 기술의 발전과 바이오 기반 폴리머 및 생분해성 폴리머의 탄생은 환경 폐기물에 대한 우려를 완화하는 데 도움이 되고 있습니다. 주요 스틱 포장 제조업체들은 바이오플라스틱과 재생 플라스틱을 제품에 사용하고 있습니다. 스틱 포장에 플라스틱 소재의 사용 증가는 유용성, 편의성 및 환경 보호의 균형을 맞추기 위한 끊임없는 투쟁을 반영합니다. 그 결과, 플라스틱 스틱 포장에 대한 수요 증가는 해당 시장의 성장을 촉진할 것으로 보입니다.
북미는 시장의 선두주자로 부상하고 있으며 예측 기간 동안 크게 성장할 것으로 예상됩니다. 미국에서는 몇 가지 변수가 스틱 포장의 매출을 증가시킬 것으로 예측됩니다. 여기에는 빠르게 성장하는 제약 및 식음료 분야에서 스틱 포장의 사용 증가, E-Commerce의 발전, 소형 및 경량 포장에 대한 수요 증가 등이 포함됩니다.
음료 및 식품 분야에서 스틱 포장의 사용 확대는 소비자에게 편리함과 이동성을 제공할 뿐만 아니라 생산자와 판매자에게도 도움이 됩니다. 스틱 포장의 기밀성과 밀폐성은 이러한 품목의 신선도와 효능을 유지하는 데 도움이 되어 소비자가 필요한 영양상의 이점을 누릴 수 있도록 도와줍니다.
The stick packaging market was valued at US$384.521 million in 2022 and is expected to grow at a CAGR of 4.78% during the forecast period.
Stick packaging is a form of flexible packaging that is mostly used for food packing. It is a sort of vertical elongation packaging that is simple to handle and is commonly used to pack on-the-go items. They have a low environmental impact and are less expensive than other types of packaging. Stick packaging is one of the most cost-effective and environmentally friendly packaging options on the market. The market is expected to rise due to increased demand for flexible packaging from different end-use industries such as food and drinks, pharmaceuticals, and other packaging. Furthermore, an increase in disposable income, along with a shift in consumer preference toward packaged food goods, is expected to drive market expansion.
Stick packaging refers to tube-shaped, sealed, and flexible packaging containers used to store tiny quantities of dry, liquid, and semi-liquid items. It is made of paperboard, polyethene, polyester, polypropylene, aluminium foil, or plastic and is often used as a single-serve, on-the-go, and easy-to-handle packaging option. Stick packaging options are more cost-effective, sustainable, and convenient, and have a reduced carbon impact than standard packaging materials. They are also more efficient than bigger storage packs since the contents are less likely to deteriorate owing to moisture, contamination, or waste. As a result, stick packaging is widely used in a variety of sectors, including pharmaceuticals, nutraceuticals, food and beverage, and consumer products. Significant expansion in the food and beverage industry is one of the primary drivers driving the market's favourable outlook. Moreover, the rising demand for flexible packaging is propelling the industry forward. In accordance with this, there is a movement in preference from rigid to flexible stick packaging since it is more cost-effective, aesthetically appealing, adaptable, durable, and readily transportable, resulting in an optimistic market outlook. Various product improvements, such as the creation of environmentally friendly stick packaging, are also working as growth drivers. Other factors, such as growing urbanization and growing consumer disposable incomes, as well as an increased need for single-serve packaging to store pharmaceutical and nutraceutical items, are likely to boost the market even further.
The prominent growth in the plastic sector under the material type segment
The plastic sector dominates the worldwide stick packaging market, and this trend is projected to continue in the future. This is due to the growing popularity of plastic stick packaging solutions due to their numerous benefits, as well as the increased use of recycled plastic in the production of stick packaging. Plastic stick packets provide consumers convenience and ease of usage. Because of their low weight and small shape, they are perfect for on-the-go consumption, which contributes to their appeal in today's fast-paced modern lifestyle. Recycling technology advancements and the creation of bio-based and biodegradable polymers have helped to alleviate some of the rising environmental waste worries. Leading stick packaging producers are increasingly turning to bioplastics or recycled plastic to make their products. The growing use of plastic materials in stick packaging reflects the continual struggle to strike a balance between usefulness, convenience, and environmental concerns. As a result, rising demand for plastic stick packaging will fuel growth in the target market.
The North American region emerged as the market leader and is poised to grow significantly over the forecast period. Several variables are predicted to increase stick packaging sales in the United States. These include increased use of stick packaging in the burgeoning pharmaceutical and food and beverage sectors, developing e-commerce, and a growing need for small and lightweight packaging.
The growing use of stick packaging in the food and beverage sector not only provides consumers with convenience and mobility but also helps producers and merchants. The airtight and sealed aspect of stick packs helps to keep the freshness and potency of these items, ensuring that consumers receive the necessary nutritional advantages and therefore are widely used eventually driving market expansion.
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