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바이오 PET 필름 시장 : 예측(2024-2029년)

Bio PET Film Market - Forecasts from 2024 to 2029

발행일: | 리서치사: Knowledge Sourcing Intelligence | 페이지 정보: 영문 143 Pages | 배송안내 : 1-2일 (영업일 기준)

    
    
    



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바이오 PET 필름 시장은 예측 기간 동안 CAGR 19.97%로 성장할 것으로 추정됩니다.

세계 개인의 지속가능성과 환경에 대한 관심이 높아짐에 따라 시장 수요가 증가하고 있습니다. 환경 문제, 특히 플라스틱 오염과 기후 변화에 대한 사람들의 의식이 증가함에 따라 표준 플라스틱을 대체하는 환경적으로 허용 가능한 대체품에 대한 수요가 증가하고 있습니다. 바이오 PET 필름은 포장, 라벨 스티커, 태양 전지판, 전기 절연, 테이프 라이닝, 그래픽 아트, 라미네이트, 사진 필름, 스크린 프로텍터, 유연한 전자 제품, 장식 필름 등 다양한 산업에서 사용됩니다. PET 필름은 라벨 및 스티커 용도에 널리 사용됩니다. 제품의 브랜딩과 식별, 정보 제공이나 컴플라이언스, 위조 방지 대책 등 라벨이나 씰의 용도가 확대되고 있는 것이 바이오 PET 필름 시장을 밀어 올릴 것으로 보입니다. 전자상거래의 상승에 따라 출하 및 포장용 라벨과 씰 요구가 증가하고 있으며, 이는 시장 수요를 촉진할 것으로 예측됩니다.

서문

폴리에틸렌 테레프탈레이트 또는 바이오 PET는 PET의 대체품으로 작용하는 폴리에스테르 필름입니다. 자동차 인테리어, 포장, 포장 시트, 전기 절연 등 다양한 장면에서 사용됩니다. 성분의 30%는 식물 유래이며 나머지는 지속가능한 자원으로 만들어집니다. 기존 PET 패키지에 비해 바이오 PET는 투명성이 높고 가격도 저렴한 패키지를 제공합니다. 높은 인장 강도, 치수 안정성, 향기 장벽, 전기 절연, 환경 보호 외에도 석유 유래 대체품보다 저렴합니다. 바이오 PET 필름의 동향은 바이오플라스틱화, 정부 규제, 포장, 화장품, 의약품 및 기타 산업에서 바이오 PET 필름의 사용 증가에 의해 견인될 것으로 예상됩니다.

촉진요인

  • 식품 산업에서의 바이오 재료의 사용은 바이오 PET 필름 시장 수요를 견인할 것으로 예상됩니다. : 지속가능성에 대한 야망의 일환으로 일부 기업은 포장의 환경효과를 낮추고 있습니다. 지속가능성이 기업 목표의 최전선에 있는 지금, 바이오 PET 필름은 이상적인 선택입니다. 생산 공정의 개선과 비용 효과 등 기술적인 약진이 포장 사업에서 바이오 PET 필름의 높은 수용률로 이어지고 있습니다.
  • 친환경적이고 지속가능한 제품 동향 증가는 시장 성장을 견인하는 주요 요인입니다. 예상되는 기간 동안 시장은 환경 친화적인 플라스틱에 대한 중점의 고조에 따라 견인될 가능성이 높습니다. 세계적으로 저탄소 제품에 대한 수요가 증가하고 있으며, 바이오 친화적인 제품의 사용도 증가하고 있습니다. 세계 각국의 정부는 산업 전체의 지속가능성을 촉진하기 위해 비생분해성 플라스틱의 사용을 줄이는 프로그램을 시작하고 있습니다.
  • 다양한 산업 수요와 이용이 증가함에 따라 시장 확대를 뒷받침할 것으로 보입니다. : 바이오 기반 폴리에틸렌 테레프탈레이트는 가볍고 재활용가능한 특성으로 식품, 화장품, 의약품, 청량음료, 알코올음료 및 식용유 포장에 널리 사용됩니다. 또한 자동차의 인테리어, 병, 건축자재, 포장품, 전자 기기의 제조에도 이용되고 있습니다. 다양한 최종 용도 분야에서 바이오 폴리에틸렌 테레프탈레이트의 사용이 증가함에 따라 바이오 폴리에틸렌 테레프탈레이트(PET) 시장의 성장률이 가속될 것으로 예측됩니다. 또한 환경 친화적인 패키징을 요구하는 소비자 증가도 시장 확대의 원동력이 될 것으로 예상됩니다.
  • 세계 각국의 정부 규제는 주요 시장 성장 촉진요인입니다. 다양한 규제를 통해 정부는 세계 바이오 제품과 친환경 포장 솔루션을 적극적으로 추진하고 있습니다. 플라스틱 폐기물을 줄이고 순환형 경제를 추진하기 위한 법률과 활동으로 바이오 PET 필름 시장이 확대되고 있습니다. 독일은 바이오 PET 필름의 특성과 성능을 향상시키기 위한 연구 개발로 세계를 선도하고 있습니다. 표준 플라스틱이 환경에 미치는 영향에 대한 소비자 의식 증가는 바이오 대체품에 대한 욕구에 박차를 가하고 있습니다.

주요 기업이 제공하는 제품

  • PLANTIC(TM), KURARAY CO. LTD. : PLANTIC은 호주 산학 공동 연구에 의해 개발된 바이오 유래 가스 배리어 재료입니다. 2003년 상업화 이후 바이오매스 함량이 높아졌으며 주요 무역 회사 및 식품 제조업체에서 생태 재료로 받아들여지고 있습니다. 성형성이 뛰어나 용기 포장, 트레이 포장, 물집 포장, 진공 깊은 조리개 포장에 최적입니다.
  • Bio-Flex(R), FKuR : Bio-Flex(R)는 재생가능한 기본 원료로 만들어진 생분해성 및 인증 퇴비화가능한 폴리머의 제품군입니다. 바이오플렉스(R) 바이오플라스틱은 주로 농업용, 가정용, 위생용 필름 등의 플렉서블 필름 용도로 이용되고 있지만, 사출 성형품이나 열 성형품에도 채용되고 있습니다.
  • 바이오 PET 시트, Saipet Samartha Private Limited : Sai Pet Samartha는 바이오 PET 시트의 생산이 우수하며 환경에 유익한 다양한 바이오 제품의 제조에 중요한 역할을 합니다. 이 PET 시트는 식물 유래의 재생가능한 재료로 만들어집니다.

필름 유형별 라미네이트 필름 분야의 현저한 성장

유형별로는 라미네이트 필름 부문이 가장 높은 판매 점유율로 시장 리더가 될 것으로 예상됩니다. 바이오 PET 필름은 탁월한 광학 품질로 투명성과 투명도가 높으며 라미네이트 응용 분야에 널리 사용됩니다. 이 때문에 라미네이트된 카드, 사진, 종이 등 기초 재료의 시인성과 외관이 중요한 라미네이트 가공 용도에 적합합니다. 또한, 바이오 PET 필름은 천천히 수축하기 때문에 열과 습기에 노출되어도 원래의 크기와 형태를 유지할 수 있습니다. 치수 안정성은 라미네이트 가공품의 휨이나 왜곡을 피하기 위해 필수적입니다. 또한, 이러한 필름은 튼튼하고 오래 지속되며 화학 물질 및 온도 변화에 강하고 환경 친화적이므로 널리 사용됩니다.

바이오 PET 필름 시장에서는 아시아태평양이 큰 점유율을 차지할 것으로 예상됩니다.

지역적으로는 아시아태평양이 큰 점유율을 차지하고 있어 예측기간 동안 크게 확대될 전망입니다. 바이오 PET 필름 산업은 기존의 PET를 대체하는 생태를 중시하는 동향에 밀려 있습니다. 중국과 인도 등 주요 국가에 의한 바이오 플라스틱 제조의 성장은 음료, 자동차, 섬유, 전자 산업의 활황으로 시장을 견인할 것으로 예상됩니다. 중국은 세계 최고의 바이오플라스틱 제조국입니다. 중국, 일본, 인도에서는 플라스틱 포장 수요가 증가하고 있으며 기존 플라스틱에 대한 규제가 엄격해지고 시장 확대에 박차가 걸릴 것 같습니다. 또한 아시아태평양에서는 라이프 스타일 변화, 가처분 소득 증가, 사회인 증가, 패스트 푸드 선호도 등을 배경으로 포장 식품 수요가 확대되고 있습니다. 소비자가 조리된 상품을 선택하는 것은 요리에 시간이 걸리지 않고 신선하며 아름답고 튼튼한 패키지에 들어 있기 때문인데 이것이 시장 수요를 지원합니다.

주요 발전 :

  • 2023년 6월 세계 유수의 지속가능한 화학제품 업체인 Indorama Ventures Public Company Limited(IVL)와 Carbios는 프랑스 최초의 PET 재활용 공장 설립을 목표로 합작 사업 설립을 위한 구속력 없는 각서에 조인 했다고 발표했습니다.
  • 2022년 12월, Toray Industries, Inc.는 수성 도료나 무용제 도료에의 우수한 도포성과 접착성을 갖고, 용제 유래의 이산화탄소 배출량을 삭감할 수 있는 폴리에틸렌 테레프탈레이트(PET) 필름의 개발을 발표했습니다.

목차

제1장 서론

  • 시장 개요
  • 시장의 정의
  • 조사 범위
  • 시장 세분화
  • 통화
  • 전제 조건
  • 기준년 및 예측년의 타임라인

제2장 조사 방법

  • 조사 데이터
  • 조사 과정

제3장 주요 요약

  • 주요 조사 결과

제4장 시장 역학

  • 시장 성장 촉진요인
  • 시장 성장 억제요인
  • Porter's Five Forces 분석
  • 업계 밸류체인 분석

제5장 바이오 PET 필름 시장 : 필름 유형별

  • 서문
  • 라미네이트 필름
  • 절연 필름
  • 기타

제6장 바이오 PET 필름 시장 : 용도별

  • 서문
  • 포장
  • 인쇄
  • 장식
  • 기타 용도

제7장 바이오 PET 필름 시장 : 최종 용도별

  • 서문
  • 식품 및 음료
  • 퍼스널케어 및 화장품
  • 의약품
  • 전기 및 전자
  • 기타 산업용

제8장 바이오 PET 필름 시장 : 지역별

  • 서문
  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
    • 멕시코
  • 남미
    • 브라질
    • 아르헨티나
    • 기타
  • 유럽
    • 영국
    • 독일
    • 프랑스
    • 이탈리아
    • 스페인
    • 기타
  • 중동 및 아프리카
    • 사우디아라비아
    • 아랍에미리트(UAE)
    • 기타
  • 아시아태평양
    • 일본
    • 중국
    • 인도
    • 한국
    • 대만
    • 태국
    • 인도네시아
    • 기타

제9장 경쟁 환경 및 분석

  • 주요 기업 및 전략 분석
  • 시장 점유율 분석
  • 합병, 인수, 합의 및 협업

제10장 기업 프로파일

  • Polyplex
  • TORAY INDUSTRIES, INC
  • KURARAY CO. LTD.
  • FKuR
  • Toyota Tsusho Corporation
  • Ester Industries
  • Biokunststofftool
  • Iwatani Corporation
AJY 24.02.27

The bio pet film market is estimated to grow at a CAGR of 19.97% during the forecast period.

The growing sustainability and environmental concerns among individuals all around the world are driving up market demand. The growing public awareness of environmental concerns, notably plastic pollution and climate change has increased demand for environmentally acceptable alternatives to standard plastics. Bio-PET films are used in a variety of industries, including packaging, labels and decals, solar panels, electrical insulation, tape backing, graphic arts, laminates, photographic films, screen protectors, flexible electronics, and decorative films. PET films are widely utilized in label and decal applications. The growing usage of labels and decals for product branding and identification, information and compliance, and anti-counterfeiting measures are likely to boost the bio-PET films market. The rise of e-commerce has raised the need for shipping and packing labels and decals, which is projected to drive market demand.

Introduction:

Polyethylene terephthalate, or bio-PET, is a polyester film that serves as PET's substitute. It may be used in a variety of settings, including car interiors, packaging, wrapping sheets, and electrical insulation. Thirty percent of the ingredients are plant-derived, while the remaining portion is made from sustainable resources. When compared to traditional PET packaging, bio-PET offers packaging that is both transparent and more affordable. In addition to providing high tensile strength, dimensional stability, scent barrier, electrical insulation, and environmental protection, it is less expensive than petroleum-derived alternatives. The market for bio-PET film is expected to be driven by the trend toward bioplastics, governmental regulations, and the growing use of bio-PET film in packaging, cosmetics, pharmaceuticals, and other industries.

Drivers:

  • The use of bio-based materials in the food industry is anticipated to drive demand for the bio-PET film market: Demand is projected to be driven by the expanding number of health benefits given by bio-PET films in the food packaging business. As part of their sustainability ambitions, several businesses are lowering the environmental effect of packaging. With sustainability at the forefront of company objectives, bio-PET film is the ideal alternative. Technological breakthroughs, such as improved production processes and cost-effectiveness, can be ascribed to a higher acceptance rate of bio-PET film in the packaging business.
  • The growing trend of environmentally sustained products is a major factor driving the market growth: Over the anticipated period, the market is likely to be driven by an increasing emphasis on eco-friendly plastics. Globally, there is a growing demand for low-carbon-emission products, as well as an increase in the use of bio-friendly products. Governments throughout the world have launched programs to reduce the use of non-biodegradable plastic to promote sustainability across industries.
  • The rising demand and utilization from various industries are likely to fuel market expansion: Bio-based polyethylene terephthalate is widely used in the packaging of food, cosmetics, pharmaceuticals, soft drinks, alcoholic beverages, and edible oils because of its lightweight and recyclable properties. It's also utilized to make automobile interiors, bottles, building materials, packaged items, and electronics. The growing use of bio-based polyethylene terephthalate in different end-use sectors is predicted to accelerate the growth rate of the bio-based polyethylene terephthalate (PET) market. Furthermore, an increase in consumer desire for the usage of green packaging is expected to drive market expansion.
  • Government regulation across the world is a major market driver: Through a variety of regulatory compliances, the government has aggressively promoted bio-based products and environmentally friendly packaging solutions around the world. The market for bio-PET film is expanding because of laws and activities to reduce plastic waste and promote the circular economy. Germany is leading the way in research and development to improve the characteristics and performance of bio-PET films. Growing consumer awareness of the environmental effect of standard plastics is fueling the desire for bio-based alternatives.

Products offered by key companies:

  • PLANTIC™, KURARAY CO. LTD.: PLANTIC is a bio-derived gas barrier material developed via joint research in Australia between industry and academics. PLANTIC has received attention for its high biomass content since its commercialization in 2003, and it has been accepted as an ecologically friendly material by major merchants and food producers. This has excellent formability and is ideal for container and tray packaging, blister packaging, and vacuum deep-drawing packaging.
  • Bio-Flex®, FKuR: Bio-Flex® is a product family of biodegradable and certified compostable polymers made from renewable basic ingredients. Bio-Flex® bioplastics are utilized primarily in flexible film applications such as agricultural, home, and hygiene films, but they are also employed in injection molded items and thermoformed articles.
  • Bio-PET Sheets, Saipet Samartha Private Limited: Sai Pet Samartha excels at producing Bio-PET sheets, which are important in the creation of a variety of environmentally beneficial bioproducts. These PET sheets are created from plant-based renewable materials.

The prominent growth in the laminating film sector under the film type segment

Based on kind, the laminating film sector is expected to emerge as the market leader with the highest revenue share, because of its exceptional optical qualities, which provide great transparency and clarity, Bio-PET films are widely utilized for laminating applications. This makes them suitable for laminating applications where the underlying material's visibility and look are critical, such as laminated cards, pictures, and papers. Furthermore, bio-PET films shrink slowly, allowing them to retain their original size and form even when subjected to heat or moisture. Dimensional stability is essential in laminating to avoid warping or distortion of laminated goods. Moreover, these films are sturdy and long-lasting, resistant to chemicals and temperature changes, and eco-friendly and hence are widely utilized.

The Asia Pacific region is expected to hold a significant share of the bio-PET film market:

Geographically, Asia Pacific is expected to have a major market share and is poised to expand significantly over the forecast period. The bio-PET film industry is being pushed by a trend toward ecologically acceptable alternatives to conventional PET. The growth in bio-based plastic manufacturing by key nations such as China and India is expected to drive the market, owing to the boom in the beverage, automobile, textile, and electronics industries. China is one of the world's leading manufacturers of bioplastics. Increasing demand for plastic packaging, as well as regulatory restrictions on traditional plastics in China, Japan, and India, are likely to fuel market expansion. Furthermore, the demand for packaged food is expanding in Asia-Pacific because of lifestyle changes, rising disposable income, an increasing number of working professionals, and a growing desire for fast food. Consumers choose ready-to-eat goods because they take less time to prepare, are fresh, and come in beautiful and strong packaging, which supports the market's demand.

Key developments:

  • In June 2023, Indorama Ventures Public Company Limited (IVL), a prominent global manufacturer of sustainable chemicals, and Carbios declared that they had inked a non-binding Memorandum of Understanding (MOU) to establish a joint venture aimed at establishing the first PET recycling plant in France.
  • In December 2022, Toray Industries, Inc. announced the development of polyethylene terephthalate (PET) film with outstanding application and adhesion for water-based and solvent-free coatings, as well as the capacity to reduce solvent-derived carbon dioxide emissions.

Segmentation:

By Film Type

  • Lamination Film
  • Insulation Film
  • Other Films

By Application

  • Packaging
  • Printing
  • Decoration
  • Other Applications

By End Use

  • Food and Beverage
  • Personal Care and Cosmetics
  • Pharmaceuticals
  • Electrical and Electronics
  • Other Industrial

By Geography

  • North America
  • United States
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • United Kingdom
  • Germany
  • France
  • Italy
  • Spain
  • Others
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • UAE
  • Others
  • Asia Pacific
  • Japan
  • China
  • India
  • South Korea
  • Taiwan
  • Thailand
  • Indonesia
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base, and Forecast Years Timeline

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Data
  • 2.2. Research Process

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Key Findings

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis

5. BIO PET Film MARKET, BY FILM TYPE

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Lamination Film
  • 5.3. Insulation Film
  • 5.4. Other Films

6. BIO PET FILM MARKET, BY APPLICATION

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Packaging
  • 6.3. Printing
  • 6.4. Decoration
  • 6.5. Other Applications

7. BIO PET FILM MARKET, BY END-USE

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. Food and Beverage
  • 7.3. Personal Care and Cosmetics
  • 7.4. Pharmaceuticals
  • 7.5. Electrical and Electronics
  • 7.6. Other Industrial

8. BIO PET FILM MARKET, BY GEOGRAPHY

  • 8.1. Introduction
  • 8.2. North America
    • 8.2.1. United States
    • 8.2.2. Canada
    • 8.2.3. Mexico
  • 8.3. South America
    • 8.3.1. Brazil
    • 8.3.2. Argentina
    • 8.3.3. Others
  • 8.4. Europe
    • 8.4.1. United Kingdom
    • 8.4.2. Germany
    • 8.4.3. France
    • 8.4.4. Italy
    • 8.4.5. Spain
    • 8.4.6. Others
  • 8.5. Middle East and Africa
    • 8.5.1. Saudi Arabia
    • 8.5.2. UAE
    • 8.5.3. Others
  • 8.6. Asia Pacific
    • 8.6.1. Japan
    • 8.6.2. China
    • 8.6.3. India
    • 8.6.4. South Korea
    • 8.6.5. Taiwan
    • 8.6.6. Thailand
    • 8.6.7. Indonesia
    • 8.6.8. Others

9. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 9.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 9.2. Market Share Analysis
  • 9.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations

10. COMPANY PROFILES

  • 10.1. Polyplex
  • 10.2. TORAY INDUSTRIES, INC
  • 10.3. KURARAY CO. LTD.
  • 10.4. FKuR
  • 10.5. Toyota Tsusho Corporation
  • 10.6. Ester Industries
  • 10.7. Biokunststofftool
  • 10.8. Iwatani Corporation

Not an exhaustive list

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