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세계의 바나나 파우더 시장 : 예측(2025-2030년)

Global Banana Powder Market - Forecasts from 2025 to 2030

발행일: | 리서치사: Knowledge Sourcing Intelligence | 페이지 정보: 영문 131 Pages | 배송안내 : 1-2일 (영업일 기준)

    
    
    



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세계 바나나 파우더 시장은 예측 기간 동안 연평균 7.07%의 복합 성장률로 성장하여 2025년 13억 7,787만 1,000달러의 시장 규모에서 2030년에는 19억 3,846만 2,000달러에 달할 것으로 예상됩니다.

바나나 파우더는 바나나 펄프로 만들어지며, 기계적 및 수력 공정을 거쳐 페이스트 형태로 만들어집니다. 메타중아황산나트륨은 바나나 페이스트의 노란색을 선명하게 만들기 위해 사용됩니다. 페이스트는 분무, 동결 및 드럼 건조 공정을 통해 건조되어 분말이 생산됩니다. 바나나 파우더 시장은 향후 몇 년 동안 크게 성장할 것으로 예상됩니다. 바나나 파우더 시장의 성장을 위해서는 천연 및 유기농 식품에 대한 수요가 급증하고 식품, 화장품 및 퍼스널케어 분야에서 바나나 파우더의 향을 강화하는 것이 필수적입니다.

바나나는 전 세계에서 가장 많이 소비되는 과일 중 하나입니다. 칼륨, 비타민, 탄수화물, 단백질이 풍부하고 가격이 저렴하여 보다 건강하고 저렴한 식생활을 할 수 있습니다. 바나나 파우더는 식음료, 화장품, 사료 산업에서 가장 많이 사용되고 있습니다. 바나나 파우더는 전 세계적으로 식품 산업에서 큰 비중을 차지하고 있습니다. 인도는 세계 바나나의 주요 수출국으로 시장의 대부분을 차지하고 있습니다. 중국도 바나나의 주요 수출국 중 하나입니다.

세계 바나나 파우더 시장 촉진요인

  • 소비자 선호도 증가

바나나 파우더는 시장에서 큰 수요가 있습니다. 바나나 파우더의 풍부하고 건강한 특성과 저렴한 가격으로 인해 소비자들 사이에서 바나나 파우더의 인기는 앞으로도 계속 높아질 것으로 예상됩니다. 소비자들은 가공되고 정제된 식품을 멀리하고 있습니다. 인공 방부제, 향료, 색소의 유해한 영향에 대한 소비자의 지식과 인식이 크게 증가하고 있습니다.

식품과 음료의 경우, 소비자의 구매 선택권이 다양해지고 있습니다. 기술은 소비자의 인식과 지식을 높이는 데 필수적인 역할을 하고 있습니다. 소비자들은 제품의 안전성을 보장하기 위해 식품의 출처를 식별할 수 있게 되었습니다. 소비자의 요구와 선호도는 시대에 따라 끊임없이 변화하고 있습니다. 각종 유해한 질병에 시달리고 인공적인 제품을 좋아하지 않는 사람들이 많습니다. 따라서 바나나 파우더에 대한 수요가 급증하고 있습니다. 그것은 인간의 성장에 유익한 많은 특성을 가지고 있습니다. 바나나는 탄수화물과 칼로리가 풍부합니다. 또한 항산화 효과가 있어 노화를 방지하고 탈수증을 예방할 수 있습니다. 또한 혈액의 변동을 억제하고 뼈의 성장에도 도움이 됩니다. 이유식에도 널리 사용되어 유아의 뼈성장과 체중 증가에 도움이 됩니다. 또한 탈수증을 예방하고 치료하는 데도 도움이 됩니다. 의료와 관련된 많은 특성을 가지고 있기 때문에 제약 산업에서 중요한 역할을 하고 있습니다. 소화를 돕고 위궤양을 예방하고 치료하는 데 도움이 됩니다. 또한 화장품 및 동물 사료 산업에서 바나나 파우더에 대한 수요가 많습니다.

세계 바나나 파우더 시장은 세계 5개 지역으로 구분됩니다:

지역별로 보면 세계 바나나 파우더 시장은 북미, 남미, 유럽, 중동 및 아프리카, 아시아태평양으로 나뉩니다. 시장 점유율은 아시아태평양이 압도적이며 북미, 유럽이 그 뒤를 잇고 있습니다. 바나나 파우더의 주요 수출국은 인도와 중국입니다. 인도는 바나나의 주요 생산국이기 때문에 바나나 파우더는 시장에서 상당한 점유율을 차지하고 있습니다. 또한, 이 지역은 식음료 산업의 성장으로 인해 시장이 활성화되고 있습니다. 이에 따라 2023년 7월 '소매 식품'이라는 USDA 보고서에 따르면 필리핀의 식음료 소매 매출은 2023년 6% 성장할 것으로 예상됩니다. 또한 보고서에 따르면 식품 판매 시장 점유율은 대형마트가 6%를 차지하는 반면 슈퍼마켓은 23%를 차지하며 업계 선두를 달리고 있습니다. 그 중 비정규 전통 소매업체가 45%로 가장 큰 시장 점유율을 차지하고 있습니다.

유럽에는 화장품, 식음료, 제약, 사료 등의 대기업이 존재하기 때문에 유럽과 북미는 크게 성장할 것으로 예상됩니다. 예를 들어, 스웨덴 통계청에 따르면 2022년 식음료 총매출액은 3,560억 크로나에 달할 것으로 예상됩니다. 이는 2021년 대비 약 220억 크로나, 6.6% 증가한 수치입니다. 고정 가격에서 과자 판매는 2021년 대비 1인당 107크로네로 증가했습니다. 동물 사료용 바나나 제품은 가격이 저렴하고 대부분의 국가가 축산 동물 제품에 의존하고 있기 때문에 동물 산업은 매출 증가에 더욱 기여하고 있습니다.

이 보고서를 구매해야 하는 이유

  • 통찰력 있는 분석 : 고객 부문, 정부 정책 및 사회경제적 요인, 소비자 선호도, 산업별, 기타 하위 부문에 중점을 두고 주요 지역 및 신흥 지역을 포괄하는 상세한 시장 인사이트를 얻을 수 있습니다.
  • 경쟁 상황 : 세계 주요 기업들이 채택하는 전략적 전략을 이해하고, 올바른 전략으로 시장 침투 가능성을 이해할 수 있습니다.
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어떤 용도로 사용되는가?

산업 및 시장 인사이트, 사업 기회 평가, 제품 수요 예측, 시장 진입 전략, 지리적 확장, 설비 투자 결정, 규제 프레임워크 및 영향, 신제품 개발, 경쟁의 영향

조사 범위

  • 2022년부터 2030년까지의 실적 데이터 및 전망
  • 성장 기회, 과제, 공급망 전망, 규제 프레임워크, 고객 행동 및 트렌드 분석
  • 경쟁사 포지셔닝, 전략 및 시장 점유율 분석
  • 부문 및 국가를 포함한 지역별 매출 성장 및 예측 분석
  • 기업 프로파일링(전략, 제품, 재무 상태, 주요 발전 등)

목차

제1장 소개

  • 시장 개요
  • 시장 정의
  • 조사 범위
  • 시장 세분화
  • 통화
  • 가정
  • 기준 연도와 예측 연도 타임라인
  • 이해관계자에 대한 주요 이점

제2장 조사 방법

  • 조사 설계
  • 조사 과정

제3장 주요 요약

  • 주요 조사 결과
  • 애널리스트의 견해

제4장 시장 역학

  • 시장 성장 촉진요인
  • 시장 성장 억제요인
  • Porter's Five Forces 분석
  • 업계 밸류체인 분석

제5장 바나나 파우더 세계 시장 : 성질별

  • 소개
  • 유기농
  • 기존

제6장 바나나 파우더 세계 시장 : 프로세스별

  • 소개
  • 동결건조
  • 분무건조
  • 드럼 드라이

제7장 바나나 파우더 세계 시장 : 용도별

  • 소개
  • 식품 및 음료
  • 화장품
  • 의약품
  • 동물 사료
  • 기타

제8장 바나나 파우더 세계 시장 : 유통 채널별

  • 소개
  • 온라인
  • 오프라인

제9장 바나나 파우더 세계 시장 : 지역별

  • 세계 개요
  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
    • 멕시코
  • 남미
    • 브라질
    • 아르헨티나
    • 기타 남미
  • 유럽
    • 영국
    • 독일
    • 프랑스
    • 이탈리아
    • 스페인
    • 기타 유럽
  • 중동 및 아프리카
    • 사우디아라비아
    • 아랍에미리트
    • 기타 중동 및 아프리카
  • 아시아태평양
    • 중국
    • 인도
    • 일본
    • 한국
    • 대만
    • 태국
    • 인도네시아
    • 기타 아시아태평양

제10장 경쟁 환경과 분석

  • 주요 기업과 전략 분석
  • 시장 점유율 분석
  • 합병, 인수, 합의, 협업
  • 경쟁 대시보드

제11장 기업 개요

  • Dr. Food Nutri
  • Aarkay Food Products Ltd.
  • National Food'N'Spices
  • Medikonda Nutrients
  • Mevive International
  • Saipro Biotech Private Ltd.
  • Vinayak Corporation
  • Taj Agro International
  • Go Green Agri Solutions
ksm 25.01.22

The global banana powder market is expected to grow at a compound annual growth rate of 7.07% over the forecast period to reach a market size of US$1,938.462 million by 2030 from US$1,377.871 million in 2025.

Banana Powder is formed from the banana pulp, then by the mechanical and hydraulic process, it is converted into a paste. Sodium metabisulfite is used for brightening the yellow colour of the banana paste. The paste is dried by spray, freeze, or drum drying process and then the powder is produced. The banana powder market is anticipated to grow at a significant rate in the coming years. The surge in demand for natural and organic food products and the enhancement of Banana Powder flavours in food products, cosmetics, and personal care is imperative for the Banana Powder market growth.

Bananas are commonly used and are the most consumable fruit worldwide. It has rich sources of potassium, vitamins, carbohydrates, and proteins and is cheaper, which makes for a healthier and more affordable diet. Banana powder is most commonly used in the food and beverage, cosmetics, and animal feed industry. Banana powder has a significant global share in the food industry. India is the major exporter of bananas worldwide and accounts for the majority of the market here. China is also one of the major exporters of bananas worldwide.

Global banana powder market drivers:

  • Increasing Consumer Preferences

Banana powder has a substantial demand in the market. Banana powder's popularity will continue to soar among consumers because of its rich and healthy properties, and also because it is affordable. Consumers are shifting away from processed and refined food products. There has been a substantial increase in the knowledge and awareness of consumers regarding the harmful effects of artificial preservatives, flavours, and colours.

Consumers are diversifying their purchasing options when it comes to food and beverage products. Technology has been playing an imperative role in enhancing awareness and knowledge among consumers. A consumer can now locate the source of the food to ensure the safety of the product. Consumer demands and preferences have been constantly changing with time. There are a lot of people who are suffering from various harmful diseases and are not comfortable with artificial products. This has led to a surge in demand for Banana Powder. It has a plethora of properties that are beneficial for human growth. It has a substantial content of carbohydrates and calories. It is also consumed for its anti-oxidant properties, preventing ageing effects and dehydration. It also helps in reducing blood fluctuations and is beneficial in the growth of bones. It is widely used in baby foods, which helps in the growth of the bones and weight gain in infants. It also helps in preventing and curing dehydration. It is becoming significant in the pharmaceutical industry as it has a substantial number of medical-related properties. It helps in digestion and prevents, or treats ulcers in the stomach. Moreover, there is a lot of demand for banana powder in the cosmetics and animal feed industries.

The global banana powder market is segmented into five regions worldwide:

Geography-wise, the market of global banana powders is divided into North America, South America, Europe, the Middle East and Africa, and Asia Pacific. Market share is dominated by the Asia Pacific, followed by North America and Europe. The major exporters of banana powder are India and China. Banana Powder has a substantial share in the market because India is a major banana producer. Moreover, the market is fueled by the growth in food and beverage industry regionally. In line with this, according to the USDA Report called "Retail Foods" in July 2023, the food and beverage retail sales in the Philippines were expected to witness a 6% growth in 2023. Furthermore, as per the report, hypermarkets hold 6% of the market share for food sales, whereas supermarkets lead the industry by having 23% market share. Amongst this, informal traditional retailers held the maximum market share of 45%.

Owing to the presence of major cosmetics, food and beverage, pharmaceutical, and animal feed companies in Europe, Europe, and North America are expected to grow significantly. For instance, as per Statistics Sweden, in 2022, total sales of food and beverages amounted to SEK 356 billion. This is a rise of approximately SEK 22 billion, or 6.6 per cent compared with 2021. In fixed prices, the sales of sweets increased to SEK 107 per capita compared with 2021. The animal industry further aids in increasing revenue, because animal feed banana products, are less expensive, and most countries rely on livestock animal products.

Reasons for buying this report:-

  • Insightful Analysis: Gain detailed market insights covering major as well as emerging geographical regions, focusing on customer segments, government policies and socio-economic factors, consumer preferences, industry verticals, other sub- segments.
  • Competitive Landscape: Understand the strategic maneuvers employed by key players globally to understand possible market penetration with the correct strategy.
  • Market Drivers & Future Trends: Explore the dynamic factors and pivotal market trends and how they will shape up future market developments.
  • Actionable Recommendations: Utilize the insights to exercise strategic decision to uncover new business streams and revenues in a dynamic environment.
  • Caters to a Wide Audience: Beneficial and cost-effective for startups, research institutions, consultants, SMEs, and large enterprises.

What do businesses use our reports for?

Industry and Market Insights, Opportunity Assessment, Product Demand Forecasting, Market Entry Strategy, Geographical Expansion, Capital Investment Decisions, Regulatory Framework & Implications, New Product Development, Competitive Intelligence

Report Coverage:

  • Historical data & forecasts from 2022 to 2030
  • Growth Opportunities, Challenges, Supply Chain Outlook, Regulatory Framework, Customer Behaviour, and Trend Analysis
  • Competitive Positioning, Strategies, and Market Share Analysis
  • Revenue Growth and Forecast Assessment of segments and regions including countries
  • Company Profiling (Strategies, Products, Financial Information, and Key Developments among others)

The global banana powder market is segmented and analyzed as follows:

By Nature

  • Organic
  • Conventional

By Process

  • Freeze Dried
  • Spray Dried
  • Drum Dried

By Applications

  • Food and Beverage
  • Cosmetics
  • Pharmaceuticals
  • Animal Feed
  • Others

By Distribution Channel

  • Online
  • Offline

By Geography

  • North America
  • USA
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Rest of South America
  • Europe
  • United Kingdom
  • Germany
  • France
  • Italy
  • Spain
  • Rest of Europe
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • UAE
  • Rest of the Middle East and Africa
  • Asia Pacific
  • China
  • India
  • Japan
  • South Korea
  • Taiwan
  • Thailand
  • Indonesia
  • Rest of Asia-Pacific

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base and Forecast Years Timeline
  • 1.8. Key benefits for the stakeholders

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Design
  • 2.2. Research Process

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Key Findings
  • 3.2. Analyst View

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. The Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis

5. GLOBAL BANANA POWDER MARKET BY NATURE

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Organic
  • 5.3. Conventional

6. GLOBAL BANANA POWDER MARKET BY PROCESS

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Freeze Dried
  • 6.3. Spray Dried
  • 6.4. Drum Dried

7. GLOBAL BANANA POWDER MARKET BY APPLICATIONS

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. Food and Beverage
  • 7.3. Cosmetics
  • 7.4. Pharmaceuticals
  • 7.5. Animal Feed
  • 7.6. Others

8. GLOBAL BANANA POWDER MARKET BY DISTRIBUTION CHANNEL

  • 8.1. Introduction
  • 8.2. Online
  • 8.3. Offline

9. GLOBAL BANANA POWDER MARKET BY GEOGRAPHY

  • 9.1. Global Overview
  • 9.2. North America
    • 9.2.1. United States
    • 9.2.2. Canada
    • 9.2.3. Mexico
  • 9.3. South America
    • 9.3.1. Brazil
    • 9.3.2. Argentina
    • 9.3.3. Rest of South America
  • 9.4. Europe
    • 9.4.1. United Kingdom
    • 9.4.2. Germany
    • 9.4.3. France
    • 9.4.4. Italy
    • 9.4.5. Spain
    • 9.4.6. Rest of Europe
  • 9.5. Middle East and Africa
    • 9.5.1. Saudi Arabia
    • 9.5.2. United Arab Emirates
    • 9.5.3. Rest of Middle East and Africa
  • 9.6. Asia-Pacific
    • 9.6.1. China
    • 9.6.2. India
    • 9.6.3. Japan
    • 9.6.4. South Korea
    • 9.6.5. Taiwan
    • 9.6.6. Thailand
    • 9.6.7. Indonesia
    • 9.6.8. Rest of Asia-Pacific

10. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 10.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 10.2. Market Share Analysis
  • 10.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 10.4. Competitive Dashboard

11. COMPANY PROFILES

  • 11.1. Dr. Food Nutri
  • 11.2. Aarkay Food Products Ltd.
  • 11.3. National Food 'N' Spices
  • 11.4. Medikonda Nutrients
  • 11.5. Mevive International
  • 11.6. Saipro Biotech Private Ltd.
  • 11.7. Vinayak Corporation
  • 11.8. Taj Agro International
  • 11.9. Go Green Agri Solutions
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