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세계의 헤드 마운트 디스플레이 시장 예측(2025-2030년)

Head Mounted Display Market - Forecasts from 2025 to 2030

발행일: | 리서치사: Knowledge Sourcing Intelligence | 페이지 정보: 영문 152 Pages | 배송안내 : 1-2일 (영업일 기준)

    
    
    



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헤드 마운트 디스플레이 시장은 2025년 66억 363만 달러에서 2030년에는 151억 2,491만 달러에 달하고, CAGR 18.03%를 나타낼 전망입니다.

몰입형 게임에 대한 수요 증가

게임 부문은 몰입형 경험에 대한 수요에 힘입어 HMD 시장 성장을 크게 촉진하고 있습니다. 2024년에는 세계의 게임 산업이 상당한 수익을 올렸으며, Meta의 Horizon Worlds와 같은 VR 게임 플랫폼이 소셜 및 멀티플레이어 경험으로 인기를 끌었습니다. Meta Quest 3 및 Sony의 PlayStation VR2와 같은 저렴하고 고성능 HMD는 4K OLED 디스플레이와 정밀한 컨트롤러를 제공하여 게임의 몰입감을 높입니다. 2025년까지 AR/VR 게이머가 2억 1,600만 명으로 증가할 것으로 예상됨에 따라 HMD 채택을 촉진하는 이 부문의 역할이 더욱 강조되고 있습니다.

확장되는 VR/AR 용도

HMD는 다양한 산업 분야에서 점점 더 많이 채택되고 있습니다. 의료 분야에서 Microsoft의 HoloLens 2와 같은 AR HMD를 사용하면 외과의가 수술 중에 3D 해부학 모델을 오버레이하여 정밀도를 높일 수 있습니다. 2024년에는 AR 헤드셋이 복잡한 수술에 대한 실시간 데이터 시각화를 지원하며, VR HMD는 가상 시뮬레이션을 통해 의료 교육을 지원합니다. 교육 분야는 VR을 통한 가상 현장 학습의 혜택을 받고 있으며, 보잉과 같은 산업에서는 AR을 원격 유지 보수 및 교육에 활용하여 효율성을 높이고 있습니다. HMD의 다재다능함은 기업 및 소비자 애플리케이션에서의 채택을 촉진하고 있습니다.

기술 진보

디스플레이 기술의 혁신, 예를 들어 마이크로 LED, OLED, 광학 가이드 기술은 HMD의 시각적 품질과 소형화를 개선했습니다. 2024년에는 Xreal Air와 같은 기기가 광학 가이드 디스플레이를 활용해 전통적인 선글라스와 유사한 경량 AR 안경을 개발했습니다. 눈 추적 및 공간 매핑 센서는 시선 기반 제어와 같은 직관적인 상호작용을 가능하게 해 사용자 참여도를 높입니다. 5G, AI 및 IoT의 통합으로 성능이 더욱 향상되고, 5G의 낮은 지연 시간으로 저렴한 독립형 장치에 클라우드 기반 렌더링이 가능해집니다.

지속가능성에 대한 주력

지속 가능성이 주목을 받으면서 제조업체들은 친환경 소재와 에너지 효율이 높은 부품을 모색하고 있습니다. 2024년에는 기업들이 세계의의 환경 목표에 부합하기 위해 HMD의 생태 발자국을 줄이기 위해 재활용 가능한 플라스틱과 저전력 디스플레이를 실험하기 시작했습니다.

시장 성장 억제요인

높은 비용

애플의 Vision Pro(2024)와 같은 고가형 HMD는 여전히 비싸서 대중화 확산을 제한합니다. 메타 퀘스트 3와 같은 저렴한 옵션이 존재하지만, 기능이 제한되어 시장 확대에 도전 과제를 제기합니다.

건강과 편안함 문제

장시간 HMD 사용은 눈 피로, 두통, 멀미 등을 유발할 수 있으며, 특히 고지연 VR 애플리케이션에서 더 두드러집니다. 조절 가능한 스트랩과 균형 잡힌 무게 분배 등 인체 공학적인 개선이 이루어졌지만, 게임이나 전문적인 환경에서 장시간 사용하는 것은 여전히 어려운 과제입니다.

개인 정보 보호 및 데이터 보안

실시간 환경 데이터를 수집하는 AR HMD는 개인 정보 보호에 대한 우려를 불러일으키고 있습니다. 2024년에는 EU와 같은 지역의 규제 심사가 강화되어 제조업체의 규정 준수 비용이 증가하여 소비자의 신뢰가 약화될 가능성이 있습니다.

시장 세분화 분석

기술별

몰입형 게임 및 교육 애플리케이션에 힘입어 VR 부문이 시장을 지배하고 있습니다. 소니의 PlayStation VR2와 메타 퀘스트 3와 같은 기기들은 4K OLED 디스플레이와 공간 음향을 갖추며 시장을 선도하고 있습니다. 5G와 클라우드 렌더링은 외부 하드웨어 의존도를 줄여 접근성을 높입니다.

제품 유형별

메타 퀘스트 3와 같은 독립형 HMD는 무선 및 올인원 디자인으로 게임, 여행, 기업용으로 휴대성을 제공하며 시장을 주도하고 있습니다. 이러한 기기는 프로세서와 센서가 통합되어 있어 외부 PC나 콘솔이 필요하지 않습니다.

디스플레이 유형별

Apple의 Vision Pro와 같은 통합 HMD는 독립형 디자인과 4K 마이크로 OLED 디스플레이 및 제스처 제어와 같은 고급 기능으로 빠르게 성장하고 있습니다. 이 기기는 가상 회의 및 3D 디자인과 같은 소비자 및 전문 응용 분야 모두에 적합합니다.

업계별

북미는 미국의 첨단 기술 인프라와 게임 및 의료 분야에서의 높은 채택률에 힘입어 시장을 선도하고 있습니다. 2024년에는 Microsoft와 Meta와 같은 기업의 지원에 힘입어 이 지역이 상당한 점유율을 차지할 것으로 예상됩니다. 아시아태평양 지역은 중국의 게임 시장(2023년 427억 달러)과 일본 및 한국의 정부 투자에 힘입어 가장 빠르게 성장하는 지역입니다. 경쟁 통찰력

지역적 통찰

북미가 시장을 선도하고 있으며, 미국의 고도의 기술 인프라와 게임과 의료에서의 높은 도입률이 그 요인이 되고 있습니다.

경쟁 통찰

Meta, Sony, Microsoft, Apple 등 주요 업체들은 첨단 광학 기술과 AI 통합을 통해 혁신을 주도하고 있습니다. 2024년에 Sony는 Siemens와 제휴하여 산업 훈련용 VR 기반 HMD를 개발했으며, Apple의 Vision Pro는 공간 컴퓨팅을 도입했습니다. 전략적 협력과 R&D 투자를 통해 시장 지배력을 유지하고 있습니다.

이 보고서의 주요 이점

  • 통찰력 있는 분석 : 고객 부문, 정부 정책 및 사회경제적 요인, 소비자 선호도, 산업 분야 및 기타 하위 부문에 초점을 맞춰 주요 지역과 신흥 지역을 포괄하는 자세한 시장 통찰력을 확보하십시오.
  • 경쟁 환경 : 세계의 주요 업체들이 사용하는 전략적 기법을 이해하여 올바른 전략으로 가능한 시장 침투를 파악하십시오.
  • 시장 촉진요인 및 미래 동향 : 역동적인 요인과 중요한 시장 동향을 탐구하고, 이러한 요인이 미래의 시장 발전에 어떤 영향을 미칠지 파악합니다.
  • 행동 가능한 권고 : 통찰력을 전략적 의사 결정에 활용하여 역동적 인 환경에서 새로운 비즈니스 스트림과 수익을 발견합니다.
  • 광범위한 고객층에 적합 : 신생 기업, 연구 기관, 컨설턴트, 중소기업 및 대기업에 유용하고 비용 효율적입니다.

어떤 용도로 사용됩니까?

업계와 시장 인사이트, 사업 기회 평가, 제품 수요 예측, 시장 진출 전략, 지역적 확대, 설비 투자 결정, 규제 프레임워크과 영향, 신제품 개척, 경쟁의 영향

조사 범위

  • 실적 테이터(2022-2024년) 및 예측 데이터(2025-2030년)
  • 성장 기회, 과제, 공급망 전망, 규제 틀, 동향 분석
  • 경쟁 시장 상황, 전략, 시장 점유율 분석
  • 각국을 포함한 부문와 지역의 수익 성장과 예측 평가
  • 기업 프로파일(전략, 제품, 재무 상황, 주요 발전 등)

목차

제1장 주요 요약

제2장 시장 현황

  • 시장 개요
  • 시장의 정의
  • 조사 범위
  • 시장 세분화

제3장 비즈니스 상황

  • 시장 성장 촉진요인
  • 시장 성장 억제요인
  • 시장 기회
  • Porter's Five Forces 분석
  • 업계 밸류체인 분석
  • 정책 및 규정
  • 전략적 제안

제4장 기술 전망

제5장 헤드 마운트 디스플레이 시장 : 디스플레이 유형별

  • 소개
  • 슬라이드 온 HMD
  • 개별 HMD
  • 통합 HMD

제6장 헤드 마운트 디스플레이 시장 : 기술별

  • 소개
  • 가상 현실
  • 증강 현실

제7장 헤드 마운트 디스플레이 시장 : 접속성별

  • 소개
  • 유선
  • 무선

제8장 헤드 마운트 디스플레이 시장 : 최종 사용자별

  • 소개
  • 항공우주 및 방위
  • 미디어 및 엔터테인먼트
  • 제조업
  • 의료
  • 교육
  • 기타

제9장 헤드 마운트 디스플레이 시장 : 지역별

  • 소개
  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
    • 멕시코
  • 남미
    • 브라질
    • 아르헨티나
    • 기타
  • 유럽
    • 독일
    • 프랑스
    • 영국
    • 스페인
    • 기타
  • 중동 및 아프리카
    • 사우디아라비아
    • 아랍에미리트(UAE)
    • 기타
  • 아시아태평양
    • 중국
    • 인도
    • 일본
    • 한국
    • 인도네시아
    • 기타

제10장 경쟁 환경과 분석

  • 주요 기업과 전략 분석
  • 시장 점유율 분석
  • 합병, 인수, 합의, 콜라보레이션
  • 경쟁 대시보드

제11장 기업 프로파일

  • Sony Corporation
  • Meta
  • HTC Corporation
  • Seiko Epson Corporation
  • 삼성
  • Microsoft Corporation
  • Fujitsu Limited
  • Apple Inc.
  • Elbit Systems Ltd.
  • JVCKENWOOD Corporation
  • Bertec Corporation

제12장 부록

  • 통화
  • 전제조건
  • 기준연도 및 예측연도의 타임라인
  • 이해 관계자에게 있어서의 주요 이점
  • 조사 방법
  • 약어
HBR 25.08.01

The head-mounted display market is predicted to grow at a CAGR of 18.03% from US$6,603.630 million in 2025 to US$15,124.910 million by 2030.

Growing Demand for Immersive Gaming

The gaming sector significantly fuels HMD market growth, driven by the demand for immersive experiences. In 2024, the global gaming industry generated substantial revenue, with VR gaming platforms like Meta's Horizon Worlds gaining traction for social and multiplayer experiences. Affordable, high-performance HMDs, such as Meta Quest 3 and Sony's PlayStation VR2, offer 4K OLED displays and precise controllers, enhancing gameplay immersion. The projected 216 million AR/VR gamers by 2025 further underscores the sector's role in driving HMD adoption.

Expanding VR/AR Applications

HMDs are increasingly adopted across diverse industries. In healthcare, AR HMDs like Microsoft's HoloLens 2 enable surgeons to overlay 3D anatomical models during procedures, improving precision. In 2024, AR headsets facilitated real-time data visualization for complex surgeries, while VR HMDs supported medical training through virtual simulations. Education benefits from VR-enabled virtual field trips, and industries like Boeing use AR for remote maintenance and training, enhancing efficiency. The versatility of HMDs drives their adoption in enterprise and consumer applications.

Technological Advancements

Innovations in display technologies, such as micro-LED, OLED, and waveguide optics, have improved HMD visual quality and compactness. In 2024, devices like Xreal Air utilized waveguide displays for lightweight AR glasses, resembling traditional sunglasses. Eye-tracking and spatial mapping sensors enable intuitive interactions, such as gaze-based controls, enhancing user engagement. The integration of 5G, AI, and IoT further enhances performance, with 5G's low latency enabling cloud-based rendering for affordable, standalone devices.

Sustainability Focus

Sustainability is gaining traction, with manufacturers exploring eco-friendly materials and energy-efficient components. In 2024, companies began experimenting with recyclable plastics and low-power displays to reduce HMDs' ecological footprint, aligning with global environmental goals.

Market Restraints

High Costs

High-end HMDs, such as Apple's Vision Pro (2024), remain expensive, limiting mainstream adoption. While affordable options like Meta Quest 3 exist, they often compromise on features, posing challenges for market expansion.

Health and Comfort Issues

Prolonged HMD use can cause eye strain, headaches, and motion sickness, particularly in VR applications with high latency. Despite ergonomic improvements, such as adjustable straps and balanced weight distribution, extended use in gaming or professional settings remains a challenge.

Privacy and Data Security

AR HMDs collecting real-time environmental data raise privacy concerns. In 2024, regulatory scrutiny in regions like the EU increased compliance costs for manufacturers, potentially undermining consumer trust.

Market Segmentation Analysis

By Technology

The VR segment dominates, driven by immersive gaming and training applications. Devices like Sony's PlayStation VR2 and Meta Quest 3, with 4K OLED displays and spatial audio, lead the market. 5G and cloud rendering enhance accessibility by reducing reliance on external hardware.

By Product Type

Standalone HMDs, such as Meta Quest 3, dominate due to their wireless, all-in-one design, offering portability for gaming, travel, and enterprise use. These devices integrate processors and sensors, eliminating the need for external PCs or consoles.

By Display Type

Integrated HMDs, like Apple's Vision Pro, are expanding rapidly due to their self-contained design and advanced features like 4K micro-OLED displays and gesture controls. They cater to both consumer and professional applications, such as virtual meetings and 3D design.

By Industry Vertical

The healthcare sector is a fast-growing segment, with AR HMDs enabling real-time surgical data visualization and VR supporting medical training. In 2024, HMDs facilitated remote consultations and telemedicine, improving access to expert guidance.

Geographical Insights

North America leads the market, driven by the U.S.'s advanced technological infrastructure and high adoption in gaming and healthcare. In 2024, the region accounted for a significant share, supported by companies like Microsoft and Meta. Asia-Pacific is the fastest-growing region, fueled by China's gaming market (USD 42.7 billion in 2023) and government investments in Japan and South Korea.

Competitive Insights

Key players, including Meta, Sony, Microsoft, and Apple, drive innovation through advanced optics and AI integration. In 2024, Sony partnered with Siemens to develop a VR-based HMD for industrial training, while Apple's Vision Pro introduced spatial computing. Strategic collaborations and R&D investments maintain their market dominance.

Key Benefits of this Report:

  • Insightful Analysis: Gain detailed market insights covering major as well as emerging geographical regions, focusing on customer segments, government policies and socio-economic factors, consumer preferences, industry verticals, and other sub-segments.
  • Competitive Landscape: Understand the strategic maneuvers employed by key players globally to understand possible market penetration with the correct strategy.
  • Market Drivers & Future Trends: Explore the dynamic factors and pivotal market trends and how they will shape future market developments.
  • Actionable Recommendations: Utilize the insights to exercise strategic decisions to uncover new business streams and revenues in a dynamic environment.
  • Caters to a Wide Audience: Beneficial and cost-effective for startups, research institutions, consultants, SMEs, and large enterprises.

What do businesses use our reports for?

Industry and Market Insights, Opportunity Assessment, Product Demand Forecasting, Market Entry Strategy, Geographical Expansion, Capital Investment Decisions, Regulatory Framework & Implications, New Product Development, Competitive Intelligence

Report Coverage:

  • Historical data from 2022 to 2024 & forecast data from 2025 to 2030
  • Growth Opportunities, Challenges, Supply Chain Outlook, Regulatory Framework, and Trend Analysis
  • Competitive Positioning, Strategies, and Market Share Analysis
  • Revenue Growth and Forecast Assessment of segments and regions including countries
  • Company Profiling (Strategies, Products, Financial Information, and Key Developments among others.

Head Mounted Display Market Segmentation:

By Display Type

  • Slide-On HMDs
  • Discrete HMDs
  • Integrated HMDs

By Technology

  • Virtual Reality
  • Augmented Reality

By Connectivity

  • Wired
  • Wireless

By End-user

  • Aerospace and Defense
  • Media and Entertainment
  • Manufacturing
  • Healthcare
  • Education
  • Others

By Geography

  • North America
  • United States
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • United Kingdom
  • Germany
  • France
  • Spain
  • Others
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • UAE
  • Israel
  • Others
  • Asia Pacific
  • Japan
  • China
  • India
  • South Korea
  • Taiwan
  • Thailand
  • Indonesia
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. EXECUTIVE SUMMARY

2. MARKET SNAPSHOT

  • 2.1. Market Overview
  • 2.2. Market Definition
  • 2.3. Scope of the Study
  • 2.4. Market Segmentation

3. BUSINESS LANDSCAPE

  • 3.1. Market Drivers
  • 3.2. Market Restraints
  • 3.3. Market Opportunities
  • 3.4. Porter's Five Forces Analysis
  • 3.5. Industry Value Chain Analysis
  • 3.6. Policies and Regulations
  • 3.7. Strategic Recommendations

4. TECHNOLOGICAL OUTLOOK

5. HEAD MOUNTED DISPLAY MARKET BY DISPLAY TYPE

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Slide-On HMDs
  • 5.3. Discrete HMDs
  • 5.4. Integrated HMDs

6. HEAD MOUNTED DISPLAY MARKET BY TECHNOLOGY

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Virtual Reality
  • 6.3. Augmented Reality

7. HEAD MOUNTED DISPLAY MARKET BY CONNECTIVITY

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. Wired
  • 7.3. Wireless

8. HEAD MOUNTED DISPLAY MARKET BY END-USER

  • 8.1. Introduction
  • 8.2. Aerospace & Defense
  • 8.3. Media & Entertainment
  • 8.4. Manufacturing
  • 8.5. Healthcare
  • 8.6. Education
  • 8.7. Others

9. HEAD MOUNTED DISPLAY MARKET BY GEOGRAPHY

  • 9.1. Introduction
  • 9.2. North America
    • 9.2.1. USA
    • 9.2.2. Canada
    • 9.2.3. Mexico
  • 9.3. South America
    • 9.3.1. Brazil
    • 9.3.2. Argentina
    • 9.3.3. Others
  • 9.4. Europe
    • 9.4.1. Germany
    • 9.4.2. France
    • 9.4.3. United Kingdom
    • 9.4.4. Spain
    • 9.4.5. Others
  • 9.5. Middle East and Africa
    • 9.5.1. Saudi Arabia
    • 9.5.2. UAE
    • 9.5.3. Others
  • 9.6. Asia Pacific
    • 9.6.1. China
    • 9.6.2. India
    • 9.6.3. Japan
    • 9.6.4. South Korea
    • 9.6.5. Indonesia
    • 9.6.6. Others

10. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 10.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 10.2. Market Share Analysis
  • 10.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 10.4. Competitive Dashboard

11. COMPANY PROFILES

  • 11.1. Sony Corporation
  • 11.2. Meta
  • 11.3. HTC Corporation
  • 11.4. Seiko Epson Corporation
  • 11.5. Samsung
  • 11.6. Microsoft Corporation
  • 11.7. Fujitsu Limited
  • 11.8. Apple Inc.
  • 11.9. Elbit Systems Ltd.
  • 11.10. JVCKENWOOD Corporation
  • 11.11. Bertec Corporation

12. APPENDIX

  • 12.1. Currency
  • 12.2. Assumptions
  • 12.3. Base and Forecast Years Timeline
  • 12.4. Key benefits for the stakeholders
  • 12.5. Research Methodology
  • 12.6. Abbreviations
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