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헤드 마운트 디스플레이(HMD) 시장 예측(-2030년) : 제품 유형별, 유형별, 기술별, 부품별, 연결성별, 용도별, 지역별 세계 분석

Head Mounted Display (HMD) Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Product Type (Head Mounted and Eyewear), Type, Technology, Component, Connectivity, Application and By Geography

발행일: | 리서치사: Stratistics Market Research Consulting | 페이지 정보: 영문 200+ Pages | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    



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Stratistics MRC에 따르면, HMD(헤드 마운트 디스플레이) 세계 시장은 2023년 57억 달러 규모이며, 예측 기간 동안 30.8%의 CAGR로 성장하여 2030년에는 375억 달러에 달할 것으로 예상됩니다.

HMD는 디스플레이 유닛과 광학 장치를 결합한 웨어러블 기기로, 사용자에게 가상 환경을 제공합니다. 일반적으로 가상현실(VR) 및 증강현실(AR) 애플리케이션에 사용되는 HMD는 디지털 컨텐츠를 사용자의 눈앞에 직접 제시하여 몰입감 있는 시각적 경험을 제공합니다. 이 장치는 컴퓨터에 연결하거나 무선으로 작동할 수 있으며, 머리의 움직임을 추적하는 센서를 탑재하여 보다 사실적인 상호작용을 가능하게 합니다.

높아지는 기술 발전

디스플레이 해상도, 센서 기술 및 광학의 지속적인 개선으로 HMD가 제공하는 몰입감 있는 경험은 더욱 향상되고 있습니다. 이러한 발전은 게임, 헬스케어, 기업 등 다양한 분야에서 HMD의 채택을 촉진하고 있으며, HMD가 증강현실, 제스처 제어, AI와 같은 첨단 기능을 통합함에 따라 HMD는 더욱 다기능화되어 소비자에게 더욱 매력적으로 다가갈 것입니다. 또한, 5G 커넥티비티의 발전은 원활한 데이터 전송에 기여하고 고급 애플리케이션을 위한 길을 열어 시장을 주도하고 있습니다.

높은 제조 비용

제조 비용의 상승은 고가의 최종 제품으로 이어져 소비자 보급을 제한하고 시장 성장을 저해하는 요인으로 작용합니다. 비용 장벽은 가격에 민감한 시장에서 특히 두드러져 더 많은 계층의 사용을 제한하고 있습니다. 또한, 높은 제조 비용은 기술 및 기능 향상을 방해하고 HMD 분야의 기술 혁신 속도를 늦출 수 있습니다.

게임 및 엔터테인먼트 애플리케이션의 증가

게임 업계는 더욱 몰입감 있는 경험을 요구하고 있으며, HMD는 가상현실 게임 플레이에 없어서는 안 될 필수품이 되었고, HMD에 대한 수요는 게임뿐만 아니라 영화와 엔터테인먼트의 가상 경험으로까지 확대되고 있습니다. 이러한 추세는 기술 혁신을 촉진하고 디스플레이 기술 및 기능 강화로 이어집니다. 제조사들은 해상도를 높이고, 시야를 넓히며, 고도의 트래킹 기능을 갖춘 HMD를 개발하여 대응하고 있습니다. 그 결과, HMD 시장은 크게 성장하고 있습니다.

기술적 과제

지연, 디스플레이 해상도 제한, 부정확한 트래킹 등의 문제는 HMD의 원활한 성능을 방해하고 사용자 경험에 영향을 미칠 수 있습니다. 이러한 문제들은 HMD의 기능을 최적화하지 못하게 하고, 산업 전반에 걸쳐 HMD의 보급을 제한할 수 있습니다. 기술적 장애물을 해결하기 위해서는 막대한 R&D 투자가 필요하며, 이는 기술 혁신의 속도를 늦출 수 있습니다. 또한, 이러한 문제가 지속되면 소비자 신뢰에 영향을 미쳐 잠재적인 구매 의욕을 떨어뜨리고 시장 확대를 제한할 수 있습니다.

COVID-19의 영향

공급망의 혼란, 공장 폐쇄, 소비 지출 감소로 인해 생산 지연과 부족이 발생했습니다. 원격 근무와 가상 커뮤니케이션이 급증하면서 가상 회의 및 몰입형 경험을 위한 HMD에 대한 수요가 증가했습니다. 팬데믹은 HMD 분야의 기술 혁신을 가속화했으며, 전 세계가 팬데믹 이후 상황을 헤쳐 나가면서 강화된 원격 협업과 가상 솔루션의 필요성이 강조되면서 HMD 시장이 성장할 수 있는 여건을 조성하고 있습니다.

예측 기간 동안 헤드마운트 부문이 가장 큰 비중을 차지할 것으로 예상

헤드 마운트 부문은 헤드셋처럼 착용하는 소형 장치로 몰입감 있는 가상현실 및 증강현실과의 만남을 제공하기 때문에 성장 가능성이 높을 것으로 예상됩니다. 사용자의 눈에 직접 투사되는 시각적 인터페이스를 통해 HMD는 엔터테인먼트, 게임, 전문가용 애플리케이션을 혁신적으로 변화시키고 있습니다. HMD는 사용자를 매혹적이고 인터랙티브한 환경으로 끌어들이는 효과가 큽니다. HMD는 게임 경험을 향상시키는 것부터 실감나는 훈련 시뮬레이션을 구현하는 것까지, HMD는 디지털 컨텐츠에 대한 인식과 상호 작용 방식을 재정의하고 다양한 분야에서 전례 없는 수준의 참여와 혁신의 길을 열어줍니다.

예측 기간 동안 통합형 HMD 분야가 가장 높은 CAGR을 보일 것으로 예상

통합형 HMD는 하드웨어와 소프트웨어 기능을 매끄럽게 결합하여 사용자와의 상호작용을 강화합니다. 이러한 시너지 효과는 성능을 최적화하고 사용자가 보다 직관적이고 사실적인 가상 환경을 만날 수 있도록 도와줍니다. 통합형 HMD의 통일된 디자인은 부피를 줄이고 편안함을 높이며 사용자 친화적인 느낌을 줍니다. 통합은 사용자 경험을 간소화할 뿐만 아니라 게임과 교육에서 의료에 이르기까지 다양한 애플리케이션의 길을 열어줍니다.

가장 큰 점유율을 차지하는 지역:

아시아태평양은 중국, 일본, 인도 등의 국가에서 AR 및 VR 기술이 광범위하게 채택되면서 예측 기간 동안 가장 큰 시장 점유율을 차지할 것으로 예상됩니다. 이 지역의 인구 증가와 확장, 게임과 엔터테인먼트에 대한 관심 증가, 비용 효율적이고 가벼운 HMD의 가용성 등이 이 지역의 성장 요인으로 작용하고 있습니다. 또한, 게임, 엔터테인먼트, 교육, 소매 등 다양한 분야에서 HMD의 소비자 애플리케이션이 개발되고 있는 것도 시장 확대에 박차를 가하고 있습니다.

CAGR이 가장 높은 지역:

북미 지역은 예측 기간 동안 가장 높은 CAGR을 기록할 것으로 예상됩니다. 이는 연결성과 휴대성 향상에 대한 소비자 니즈 증가가 주요 성장 동력이 될 것으로 예상되기 때문입니다. 또한, 북미에서는 군 및 방위 분야가 헤드 마운트 디스플레이의 주요 최종사용자 중 하나입니다. 북미 국가들은 팬데믹(세계적 대유행) 기간 동안 각국 정부의 제한 조치로 인해 일상 업무에 많은 어려움을 겪고 있습니다.

무료 커스터마이징 제공:

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  • 회사 프로필
    • 추가 시장 기업의 종합적인 프로파일링(최대 3개사까지)
    • 주요 기업 SWOT 분석(최대 3개사)
  • 지역 세분화
    • 고객의 관심에 따른 주요 국가별 시장 추정치, 예측, CAGR(주: 타당성 검토에 따른)
  • 경쟁사 벤치마킹
    • 제품 포트폴리오, 지리적 입지, 전략적 제휴를 기반으로 한 주요 기업 벤치마킹

목차

제1장 주요 요약

제2장 서문

  • 개요
  • 이해관계자
  • 조사 범위
  • 조사 방법
    • 데이터 마이닝
    • 데이터 분석
    • 데이터 검증
    • 조사 접근법
  • 조사 소스
    • 1차 조사 소스
    • 2차 조사 소스
    • 가정

제3장 시장 동향 분석

  • 성장 촉진요인
  • 성장 억제요인
  • 기회
  • 위협
  • 제품 분석
  • 기술 분석
  • 애플리케이션 분석
  • 신흥 시장
  • 신종 코로나바이러스 감염증(COVID-19)의 영향

제4장 Porter's Five Forces 분석

  • 공급 기업의 교섭력
  • 구매자의 교섭력
  • 대체품의 위협
  • 신규 참여업체의 위협
  • 경쟁 기업 간의 경쟁 관계

제5장 세계의 HMD 시장 : 제품 유형별

  • 헤드 마운트
  • 안경

제6장 세계의 HMD 시장 : 유형별

  • 일체형
  • 슬라이드 온
  • 디스크리트

제7장 세계의 HMD 시장 : 기술별

  • 가상현실(VR)
  • 증강현실(AR)
  • 혼합현실(MR)

제8장 세계의 HMD 시장 : 컴포넌트별

  • 디스플레이
  • 렌즈
  • 센서
  • 컨트롤러
  • 카메라
  • 프로세서와 메모리
  • 케이스와 커넥터
  • 기타

제9장 세계의 HMD 시장 : 커넥티비티별

  • 무선
  • 유선

제10장 세계의 HMD 시장 : 용도별

  • 상업
  • 소비자
  • 헬스케어
  • 엔지니어링·설계
  • 항공우주 및 방위
  • 교육
  • 기타

제11장 세계의 HMD 시장 : 지역별

  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
    • 멕시코
  • 유럽
    • 독일
    • 영국
    • 이탈리아
    • 프랑스
    • 스페인
    • 기타 유럽
  • 아시아태평양
    • 일본
    • 중국
    • 인도
    • 호주
    • 뉴질랜드
    • 한국
    • 기타 아시아태평양
  • 남미
    • 아르헨티나
    • 브라질
    • 칠레
    • 기타 남미
  • 중동 및 아프리카
    • 사우디아라비아
    • 아랍에미리트
    • 카타르
    • 남아프리카공화국
    • 기타 중동 및 아프리카

제12장 주요 발전

  • 계약, 파트너십, 협업, 합작투자
  • 인수와 합병
  • 신제품 발매
  • 사업 확대
  • 기타 주요 전략

제13장 기업 개요

  • Sony
  • ByteDance
  • DPVR
  • Dynabook Americas
  • Everysight
  • Google LLC
  • HTC
  • Lynx
  • Magic Leap, Inc.
  • Meta
  • Microsoft
  • Nimo Planet
  • Oculus VR
  • Optinvent
  • Panasonic
  • Samsung
  • Sieko Epson Corporation
  • Thales
  • Ultraleap
  • Vuzix
ksm 24.04.17

According to Stratistics MRC, the Global Head Mounted Display (HMD) Market is accounted for $5.7 billion in 2023 and is expected to reach $37.5 billion by 2030 growing at a CAGR of 30.8% during the forecast period. A Head Mounted Display (HMD) is a wearable device that combines a display unit with optics to create a virtual environment for the user. Typically used in virtual reality (VR) and augmented reality (AR) applications, HMDs provide immersive visual experiences by presenting digital content directly in front of the user's eyes. These devices can be tethered to a computer or operate wirelessly, featuring sensors to track head movements for a more realistic interaction.

Market Dynamics:

Driver:

Growing technological advancements

Continuous improvements in display resolutions, sensor technologies, and optics enhance the immersive experiences offered by HMDs. This progress fuels increased adoption across diverse sectors, including gaming, healthcare, and enterprise. As HMDs integrate cutting-edge features like augmented reality, gesture controls, and AI, they become more versatile and appealing to consumers. Additionally, advancements in 5G connectivity contribute to seamless data transmission; opening avenues for sophisticated applications drive the market.

Restraint:

High manufacturing costs

Elevated production expenses result in expensive end-products, limiting widespread consumer adoption and hindering market growth. The cost barrier is particularly pronounced in price-sensitive markets, restricting accessibility for a broader demographic. Additionally, high manufacturing costs can impede advancements in technology and feature enhancements, slowing down the pace of innovation within the HMD sector.

Opportunity:

Rise in gaming and entertainment applications

As the gaming industry demands increasingly immersive experiences, HMDs become pivotal for virtual reality game play. The surge in demand for HMDs extends beyond gaming, encompassing virtual experiences in movies and entertainment. This trend propels innovation, leading to enhanced display technologies and features. Manufacturers respond by developing HMDs with improved resolutions, wider fields of view, and advanced tracking capabilities. Consequently, the HMD market experiences substantial growth.

Threat:

Technical challenges

Issues such as latency, display resolution limitations, and tracking inaccuracies hinder the seamless performance of HMDs, impacting user experience. These challenges can result in suboptimal functionality, limiting the widespread adoption of HMDs across industries. Addressing technical hurdles requires significant research and development investments, potentially slowing down the pace of innovation. The persistence of these challenges may also affect consumer confidence and deter potential buyers, restricting the market's expansion

Covid-19 Impact

Supply chain disruptions, factory closures, and reduced consumer spending led to production delays and shortages. With remote work and virtual communication surging, there was an increased demand for HMDs for virtual meetings and immersive experiences. The pandemic accelerated innovation in the HMD sector emphasizing the need for enhanced remote collaboration and virtual solutions as the world navigates the post-pandemic landscape, the HMD market is poised for growth

The head mounted segment is expected to be the largest during the forecast period

The head mounted segment is estimated to have a lucrative growth, because these compact devices, worn like a headset, offer immersive virtual and augmented reality encounters. With a visual interface directly projected onto the user's eyes, HMDs transform entertainment, gaming, and professional applications. The effect is profound, engaging users in a captivating, interactive environment. From enhancing gaming escapades to enabling realistic training simulations, HMDs redefine how we perceive and interact with digital content, opening avenues for unprecedented levels of engagement and innovation in diverse fields.

The integrated HMD segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period

The integrated HMD segment is anticipated to witness the highest CAGR growth during the forecast period; integrated HMDs enhance user interaction by seamlessly combining hardware and software functionalities. This synergy optimizes performance, offering users a more intuitive and realistic encounter with virtual environments. The unified design of integrated HMDs reduces bulkiness and enhances comfort, making them more user-friendly. The integration not only streamlines the user experience but also opens avenues for diverse applications, from gaming and education to healthcare and beyond.

Region with largest share:

Asia Pacific is projected to hold the largest market share during the forecast period owing to the widespread adoption of AR and VR technologies in countries like China, Japan, and India. The region's large and expanding population, rising interest in gaming and entertainment, and the availability of cost-effective and lightweight HMDs are all contributing to this growth. Additionally, the ongoing development of consumer applications for HMDs in gaming, entertainment, education, and retail is fueling market expansion.

Region with highest CAGR:

North America is projected to have the highest CAGR over the forecast period, owing to increasing consumer demand for enhanced connectivity and portability is expected to be the primary growth driver. In addition, the Military and defense sectors are one of the major end users of the head mounted display devices in North America. North American countries have faced so many challenges in their day-to-day operations due to the restrictions imposed by respective governments during pandemic.

Key players in the market

Some of the key players in the Head Mounted Display (HMD) Market include Sony, ByteDance, DPVR, Dynabook Americas, Everysight, Google LLC, HTC, Lynx, Magic Leap, Inc., Meta , Microsoft, Nimo Planet, Oculus VR, Optinvent, Panasonic , Samsung, Sieko Epson Corporatio, Thales, Ultraleap and Vuzix

Key Developments:

In January 2024, Sony Corporation has reached an agreement with World Athletics for sponsorship of their World Athletics Series events from 2024 to 2026. Based on this sponsorship, Sony will support all World Athletics Series events from the World Athletics Indoor Championships Glasgow 24, which will start on March 1st of this year.

In January 2024, Sony Corporation announced development of an immersive spatial content creation system, which includes an XR head-mounted display equipped with high-quality 4K OLED Microdisplays*2.

In January 2024, TikTok owner ByteDance looks to expand in US, Canada and Australia amid rising competition and political headwinds. ByteDance is also transferring existing employees from other regions to some of the new locations.

Product Types Covered:

  • Head Mounted
  • Eyewear

Types Covered:

  • Integrated HMD
  • Slide-on HMD
  • Discrete HMD

Technologies Covered:

  • Virtual Reality (VR)
  • Augmented Reality (AR)
  • Mixed Reality (MR)

Components Covered:

  • Displays
  • Lenses
  • Sensors
  • Controllers
  • Cameras
  • Processors & Memory
  • Cases & Connectors
  • Other Components

Connectivities Covered:

  • Wireless
  • Wired

Applications Covered:

  • Commercial
  • Consumer
  • Healthcare
  • Enterprise
  • Engineering & Design
  • Aerospace & Defence
  • Education
  • Other Applications

Regions Covered:

  • North America
    • US
    • Canada
    • Mexico
  • Europe
    • Germany
    • UK
    • Italy
    • France
    • Spain
    • Rest of Europe
  • Asia Pacific
    • Japan
    • China
    • India
    • Australia
    • New Zealand
    • South Korea
    • Rest of Asia Pacific
  • South America
    • Argentina
    • Brazil
    • Chile
    • Rest of South America
  • Middle East & Africa
    • Saudi Arabia
    • UAE
    • Qatar
    • South Africa
    • Rest of Middle East & Africa

What our report offers:

  • Market share assessments for the regional and country-level segments
  • Strategic recommendations for the new entrants
  • Covers Market data for the years 2021, 2022, 2023, 2026, and 2030
  • Market Trends (Drivers, Constraints, Opportunities, Threats, Challenges, Investment Opportunities, and recommendations)
  • Strategic recommendations in key business segments based on the market estimations
  • Competitive landscaping mapping the key common trends
  • Company profiling with detailed strategies, financials, and recent developments
  • Supply chain trends mapping the latest technological advancements

Free Customization Offerings:

All the customers of this report will be entitled to receive one of the following free customization options:

  • Company Profiling
    • Comprehensive profiling of additional market players (up to 3)
    • SWOT Analysis of key players (up to 3)
  • Regional Segmentation
    • Market estimations, Forecasts and CAGR of any prominent country as per the client's interest (Note: Depends on feasibility check)
  • Competitive Benchmarking
    • Benchmarking of key players based on product portfolio, geographical presence, and strategic alliances

Table of Contents

1 Executive Summary

2 Preface

  • 2.1 Abstract
  • 2.2 Stake Holders
  • 2.3 Research Scope
  • 2.4 Research Methodology
    • 2.4.1 Data Mining
    • 2.4.2 Data Analysis
    • 2.4.3 Data Validation
    • 2.4.4 Research Approach
  • 2.5 Research Sources
    • 2.5.1 Primary Research Sources
    • 2.5.2 Secondary Research Sources
    • 2.5.3 Assumptions

3 Market Trend Analysis

  • 3.1 Introduction
  • 3.2 Drivers
  • 3.3 Restraints
  • 3.4 Opportunities
  • 3.5 Threats
  • 3.6 Product Analysis
  • 3.7 Technology Analysis
  • 3.8 Application Analysis
  • 3.9 Emerging Markets
  • 3.10 Impact of Covid-19

4 Porters Five Force Analysis

  • 4.1 Bargaining power of suppliers
  • 4.2 Bargaining power of buyers
  • 4.3 Threat of substitutes
  • 4.4 Threat of new entrants
  • 4.5 Competitive rivalry

5 Global Head Mounted Display (HMD) Market, By Product Type

  • 5.1 Introduction
  • 5.2 Head Mounted
  • 5.3 Eyewear

6 Global Head Mounted Display (HMD) Market, By Type

  • 6.1 Introduction
  • 6.2 Integrated HMD
  • 6.3 Slide-on HMD
  • 6.4 Discrete HMD

7 Global Head Mounted Display (HMD) Market, By Technology

  • 7.1 Introduction
  • 7.2 Virtual Reality (VR)
  • 7.3 Augmented Reality (AR)
  • 7.4 Mixed Reality (MR)

8 Global Head Mounted Display (HMD) Market, By Component

  • 8.1 Introduction
  • 8.2 Displays
  • 8.3 Lenses
  • 8.4 Sensors
  • 8.5 Controllers
  • 8.6 Cameras
  • 8.7 Processors & Memory
  • 8.8 Cases & Connectors
  • 8.9 Other Components

9 Global Head Mounted Display (HMD) Market, By Connectivity

  • 9.1 Introduction
  • 9.2 Wireless
  • 9.3 Wired

10 Global Head Mounted Display (HMD) Market, By Application

  • 10.1 Introduction
  • 10.2 Commercial
  • 10.3 Consumer
  • 10.4 Healthcare
  • 10.5 Engineering & Design
  • 10.6 Aerospace & Defence
  • 10.7 Education
  • 10.8 Other Applications

11 Global Head Mounted Display (HMD) Market, By Geography

  • 11.1 Introduction
  • 11.2 North America
    • 11.2.1 US
    • 11.2.2 Canada
    • 11.2.3 Mexico
  • 11.3 Europe
    • 11.3.1 Germany
    • 11.3.2 UK
    • 11.3.3 Italy
    • 11.3.4 France
    • 11.3.5 Spain
    • 11.3.6 Rest of Europe
  • 11.4 Asia Pacific
    • 11.4.1 Japan
    • 11.4.2 China
    • 11.4.3 India
    • 11.4.4 Australia
    • 11.4.5 New Zealand
    • 11.4.6 South Korea
    • 11.4.7 Rest of Asia Pacific
  • 11.5 South America
    • 11.5.1 Argentina
    • 11.5.2 Brazil
    • 11.5.3 Chile
    • 11.5.4 Rest of South America
  • 11.6 Middle East & Africa
    • 11.6.1 Saudi Arabia
    • 11.6.2 UAE
    • 11.6.3 Qatar
    • 11.6.4 South Africa
    • 11.6.5 Rest of Middle East & Africa

12 Key Developments

  • 12.1 Agreements, Partnerships, Collaborations and Joint Ventures
  • 12.2 Acquisitions & Mergers
  • 12.3 New Product Launch
  • 12.4 Expansions
  • 12.5 Other Key Strategies

13 Company Profiling

  • 13.1 Sony
  • 13.2 ByteDance
  • 13.3 DPVR
  • 13.4 Dynabook Americas
  • 13.5 Everysight
  • 13.6 Google LLC
  • 13.7 HTC
  • 13.8 Lynx
  • 13.9 Magic Leap, Inc.
  • 13.10 Meta
  • 13.11 Microsoft
  • 13.12 Nimo Planet
  • 13.13 Oculus VR
  • 13.14 Optinvent
  • 13.15 Panasonic
  • 13.16 Samsung
  • 13.17 Sieko Epson Corporation
  • 13.18 Thales
  • 13.19 Ultraleap
  • 13.20 Vuzix
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