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세계의 커텍티드 리빙 에코시스템으로서의 자동차 시장 : 예측(-2035년)

Car as a Connected Living Ecosystem - Global Forecast to 2035

발행일: | 리서치사: MarketsandMarkets | 페이지 정보: 영문 52 Pages | 배송안내 : 즉시배송

    
    
    




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세계 커텍티드 리빙 에코시스템으로서의 자동차 시장 규모는 2023년 80억 달러에서 2035년까지 최대 1조 5,000억 달러에 이를 것으로 예측되며 복합 연간 성장률(CAGR) 54.5%의 성장이 예상됩니다.

조사 범위
조사 대상년도 2023년-2035년
기준년 2023년
예측 기간 2024년-2035년
단위 금액(10억 달러 - 1조 달러)
부문 차내 연결, 연결 에너지, 연결 애프터마켓, 연결 상태 및 기타
대상 지역 세계

커넥티드카는 텔레매틱스 시스템에서 타사 앱에 액세스할 수 있는 차내 커넥티비티로 지난 10년간 크게 진화했습니다. 그러나 고객은 차내의 편의를 위해 커넥티드카를 채용한다는 생각은 안전, 가정, 직장, 건강 등의 폭넓은 서포트 서비스의 제공으로 점차 확대되고 있습니다. 개념은 매력적이지만 시장 출생을 감안할 때 서비스 제공, 패키지, 가격, 고객 인식, 산업 동향 등 몇 가지 미해결 문제가 있습니다. 전동화나 자율주행차 등 시장 동향의 편리성이 높아지면서 이 상황에 복잡성을 더하고 있습니다.

"차내 커넥티비티는 디지털 커넥티드 리빙 솔루션에서 가장 큰 점유율을 차지합니다."

차량 내 연결 기능이 전체 시장의 최대 90%를 차지할 것으로 예상되며, 2035년까지 시장 규모는 최대 5,000억 달러에 달할 가능성이 있습니다. 이는 BYD, Xpeng, Nio, Leap Motors와 같은 국제 확장, 특히 유럽 진출에 적극적인 중국 주요 OEM의 커넥티드 자동차 전략에서도 분명합니다. Leap Motors는 향후 자동차에 500개 이상의 연결 기능을 탑재할 것이라고 밝혔습니다.

커넥티드 애프터마켓은 커넥티드 리빙 솔루션의 중요한 부분이 되어, 자동차의 최적의 건강 상태를 확보하고, 서비스 수명을 통해 자동차의 관련성을 높입니다.

전통적으로 OEM과 고객의 주요 관계는 판매 시점에서 끝났습니다. 이 역학은 이제 진화를 시작하고 있습니다. OEM은 디지털 연결 수리 및 유지 보수 서비스, 메타 버스 기반 실시간 고장 식별 및 수리 서비스, 디지털 서비스 레인, 온라인 자동차 부품, 중고차 마켓플레이스, 연결 자동차 보험 기능 등 애프터마켓 서비스 분야에서 현재 상태를 보여줍니다. 왔습니다. 결과적으로 OEM은 자동차 여행의 모든 시점에서 고객과 연결되어 고객이 자동차 유지 보수를 최적으로 탐색 할 수 있도록 지원합니다.

"연결된 에너지는 OEM에 강력한 비즈니스 사례를 제공합니다."

커넥티드 EV를 통해 OEM은 고객이 에너지 요구를 관리하는 것을 매우 용이하게 합니다. 디지털 충전 관리는 매우 일반적이며 Mercesdes, BMW, Ford, Tesla, Stellantis, Nio 등 대부분의 OEM에서 제공하며 충전 상태 모니터링, 충전 일정 관리, 충전 및 배터리 교체 스테이션 검색, 결제 통합과 같은 서비스를 제공합니다. Connected EV는 이러한 디지털 충전 서비스를 제공하는 것뿐만 아니라 충전 인프라의 광범위한 생태계는 OEM에 새로운 수익원을 제공합니다. Tesla, GM, 현대와 같은 OEM은 자동차 및 가정용 재생 가능 에너지 발전, 에너지 저장, V2G 서비스 등의 서비스를 제공합니다.

본 보고서에서는 세계 커텍티드 리빙 에코시스템으로서의 자동차 시장에 대해 조사 분석하여 시장 동향, OEM의 발전, 시장 가능성, 장래 전망 등의 정보를 제공합니다. 또한 Connected Living 생태계에서 주요 기업의 경쟁 구도에 대해 다룹니다.

목차

  • 디지털 소매
  • 차량 소유
  • 차내 체험
  • 커넥티드 홈
  • 커넥티드 워크
  • 커넥티드 헬스
  • 커넥티드 라이프 스타일
  • 커넥티드 시티
  • 커넥티드 에너지
  • 커넥티드 애프터마켓
  • 커넥티드 모빌리티
  • 커넥티드 엔드 오브 라이프 매니지먼트
  • 디지털 커넥티드 리빙 서비스 - 시장 가능성
  • 디지털 커넥티드 리빙 에코시스템 서비스 - 시장가능성
  • 가격 설정 모델
  • 고성장 부문
  • 데이터 수익화 기회
BJH 24.05.21

The global car as a connected living market is expected to grow from $8 in 2023 billion to ~$1.5 trillion by 2035 at a CAGR of 54.5%.

Scope of the Report
Years Considered for the Study2023-2035
Base Year2023
Forecast Period2024-2035
Units ConsideredValue (USD Billion - Trillion)
SegmentsConnected Living (through the car) Market by Segments - In-car connectivity, Connected Energy, Connected Aftermarket, Connected Health, and other
Regions coveredGlobal

Connected cars have evolved considerably over the last decade from telematics systems to in-car connectivity with access to third party apps. However, the idea that customers are adopting connected vehicles only for in-car convenience is gradually expanding to offer a wide range of support services ranging from safety, home, and workplace, to health. While the concepts are enticing, given the nascency of the market, there are several unanswered questions in terms of service offerings, packages and pricing, customer perception, and industry developments. The growing convenience of market trends such as electrification and autonomous mobility add layers of complexity to this landscape.

"In-car connectivity will have the largest share of the digital connected living solutions"

In-car connectivity features are expected to constitute ~90% of the total market; with a total market potential of ~$500 billion by 2035. This is evident from the connected car strategies of leading Chinese OEMs such as BYD, Xpeng, Nio, and Leap Motors that are aggressively focused on international expansion, especially Europe. Leap Motors has revealed its future vehicles will have over 500 connectivity features.

"Connected aftermarket will be a critical part of connected living solutions to ensure optimal vehicle health and increased vehicle relevance over vehicle lifetime "

Traditionally, the primary relationship between OEMs and its customers ended at the point of sales. This dynamic has started to evolve now. OEMs are increasingly making their presence felt in the aftermarket service space such as digital and connected repair and maintenance services, metaverse based real time fault identification and repair services, digital service lanes, online auto parts and used car marketplaces and connected car insurance features. Consequently, OEMs are connected with their customers at every point in the vehicle journey; helping customers optimally navigate vehicle maintenance.

"Connected energy offers strong business case for OEMs."

Through connected EVs, OEMs are making it very easy for customers to manage their energy needs. Digital charging management has become very common and offered by almost OEMs such as Mercedes, BMW, Ford, Tesla, Stellantis, and Nio amongst others, offering service such as charging status monitoring, charging scheduling, charging and battery swapping station locator, and payment integration. Connected EVs are not just limited to offering these digital charging services - the wider ecosystem of charging infrastructure offers new revenue streams for OEMs. OEMs such as Tesla, GM, and Hyundai offer services such as renewable energy generation for vehicles and homes, energy storage , and vehicle to grid (V2G) services.

List of Companies:

Mercedez Benz (Germany)

BMW (Germany)

VW (Germany)

Stellantis (Netherlands)

Hyundai (South Korea)

Toyota (Japan)

GM (USA)

Ford (USA)

Nio (China)

Xpeng (China)

Research Coverage:

The report covers the global car as a connected living ecosystem market for connected living solutions in terms of market trends, OEM developments, market potential, and future outlook. It also covers the competitive landscape of the major players in the connected living ecosystem.

Key Benefits of the Report

  • The report will help the market leaders/new entrants in this market with information on the closest approximations of the revenue numbers for the connected living solutions.
  • This report will help stakeholders understand the competitive landscape and gain more insights to position their businesses better and plan suitable go-to-market strategies.
  • The report also helps stakeholders understand the pulse of the market and provides them with information on key market drivers, restraints, challenges, and opportunities.

The report provides insights on the following pointers:

  • Analysis of key drivers (advanced technologies, customer propensity to adopt), restraints (cost of technology development), challenges (undertaking strategic partnerships), and opportunities (first mover advantage).
  • Product Development/Innovation: Detailed insights on upcoming technologies, research & development activities, and new product & service launches in the connected living space.
  • Market Development: Comprehensive information about lucrative markets - the report analyses the future of connected living solutions through the car.
  • Market Diversification: Exhaustive information about new products & services, recent developments, and investments in the connected living space.
  • Competitive Assessment: Competitor benchmarking to understand ket industry connected living service offerings.

TABLE OF CONTENTS

Introduction to Connected Living

Enablers for Connected Living to 2035

Defining Connected Living

Concept of Car as a Connected Living Ecosystem

Car As A Connected Living Ecosystem

Key Elements of a Connected Car – Mapping Connected Living Elements from Pre-Buying to End-of-Life Management

  • Digital Retailing
  • Vehicle Ownership
  • In-car Experiences
  • Connected Home
  • Connected Work
  • Connected Health
  • Connected Lifestyle
  • Connected City
  • Connected Energy
  • Connected Aftermarket
  • Connected Mobility
  • Connected End-of-Life-Management

Evolution Potential of the Car's Connected Living Ecosystem

Connected Living through the Connected Car – Target Timelines

Leading Industry Examples

Car as a Connected Living Ecosystem – Market Potential

Total Addressable Market

  • Digital Connected Living Services - Market Potential
  • Digital Connected Living Ecosystem Services – Market Potential

Business & Financial Case

  • Pricing Models
  • High Growth Segments
  • Data Monetization Opportunities

Car as a Connected Living Ecosystem – Competitive Landscape

OEM Comparative Analysis

Customer Analysis

Service Adoption Potential

Technology Requirements

Conclusion & Recommendations

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