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시장보고서
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세계의 통관 중개 시장 : 서비스 유형, 최종사용자 산업별(-2035년)Global Customs Brokerage Market Research Report Information by Service Type, by End-User Industry Forecast till 2035 |
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세계의 통관 중개 시장 규모는 2024년 276억 2,577만 달러에서 2025-2035년에는 CAGR 6.42%로 확대할 것으로 예측됩니다. 통관 중개 서비스는 기업이 국제적으로 물품을 운송할 때 필요한 서류 절차, 관세, 세금 관리를 대행해 주는 서비스입니다. 허가받은 통관업체는 수입업체, 수출업체, 세관 당국의 중개자 역할을 수행하여 화물의 원활한 통관을 보장합니다.
세계 통관 중개 시장은 크로스보더 EC의 폭발적인 성장에 힘입어 크게 성장하고 있습니다. 국경 간 EC는 2023년 8,000억 달러를 넘어설 것으로 예상되며, 2030년대 말에는 2조 달러를 돌파할 것으로 전망됩니다. 전 세계에서 매일 수백만 개의 소포가 국경을 넘나들며 통관 절차의 복잡성, 규제 준수, 세금 의무 증가로 인해 전문 통관업체를 이용하는 것이 필수적입니다. 오늘날의 고도로 세계화된 디지털 경제에서 기업은 배송 속도를 높이기 위해 통관업체에 대한 의존도가 점점 더 높아지고 있습니다. 이를 통해 배송 지연을 최소화하고, 벌금 위험을 피하고, 무역 흐름을 효율화하여 시장 성장을 더욱 가속화할 수 있습니다.
리포트 속성 상세
북미 통관 중개 산업은 USMCA의 규제 및 무역의 복잡성으로 인해 크게 변화하고 있습니다. 미국은 여전히 시장의 핵심이지만, 급변하는 철강 및 알루미늄에 대한 관세, 반덤핑 관세 등의 정책에서 정부와 긴밀하게 협력하는 통관업체들이 업계의 최전선에 서고 있습니다. 2024년 미국은 70억 3,403만 달러로 북미 시장을 주도하고, 캐나다는 11억 9,206만 달러로 이 지역에서 활발한 무역 활동을 보이고 있습니다.
유럽의 통관 중개 시장은 주로 EU의 Union Customs Code(연합관세법)의 영향을 받고 있습니다. 이 제도는 공통의 통관기준을 구축하는 것을 목적으로 하고 있지만, 회원국 간 이동상황은 차이가 있습니다. 또한 러시아와 우크라이나의 전쟁으로 인해 상황이 더욱 복잡해지면서 통관업체는 제재 모니터링과 무역 리스크 관리를 업무에 통합해야 하는 상황이 발생했습니다. 또한 각국의 정세가 시시각각 변화하는 가운데 실시간 대응 능력이 요구되고 있습니다. 2024년 독일이 14억 8,046만 달러로 유럽 시장을 선도하고, 영국이 11억 542만 달러, 프랑스가 7억 7,747만 달러로 그 뒤를 이었습니다.
아시아태평양의 통관 중개 시장은 규제의 큰 차이로 인해 매우 분산된 구조를 가지고 있습니다. 특히 자동차 산업이나 제약 산업 등은 국가별로 규제가 다르기 때문에 전문지식을 갖춘 통관업체의 존재가 필수적이며, 지역 내외 기업 모두 통관 서비스에 대한 수요가 증가하고 있습니다. 2024년에는 중국이 31억 3,536만 달러, 일본이 9억 6,808만 달러를 각각 아시아태평양 통관 중개 시장에 기여했습니다.
세계의 통관 중개 시장을 조사했으며, 시장의 정의와 개요, 시장 성장에 대한 각종 영향요인의 분석, 시장 규모 추이·예측, 각종 구분·지역/주요 국가별 내역, 경쟁 환경, 주요 기업의 개요 등을 정리하여 전해드립니다.
Global Customs Brokerage Market Research Report Information by Service Type (Import Customs Brokerage, Consulting Services, Trade Management & Compliance, Customs Clearance Services, Others), by End-User Industry (Manufacturing, Retail & E-commerce, Automotive, Chemicals & Materials, Food & Beverage, Pharmaceuticals & Healthcare, Aerospace, Consumer Electronics, Others) Forecast till 2035
Industry Overview
With a size of USD 27,625.77 million in 2024, the global customs brokerage market is forecasted to expand at a 6.42% CAGR between 2025 and 2035. A customs brokerage service helps businesses move goods across international borders by managing the required paperwork, duties, and taxes. Licensed customs brokers act as intermediaries between importers, exporters, and customs authorities to ensure shipments clear smoothly and legally.
The global customs brokerage market is fueled by the explosive growth of cross-border e-commerce that went beyond USD 800 billion in 2023 and is expected to exceed USD 2 trillion by the end of the decade. Every day, millions of parcels are sent from one country to another, and the rising complexity of customs procedures, regulatory compliance, and tax obligations makes the use of professional brokerage mandatory. Businesses are relying on brokers more and more to help them speed up their shipments in today's highly globalized digital economy, which is by minimizing shipment delays, if not avoiding penalties and simplifying trade flows being simplified.
Major Company Development
In July 2021, FedEx Logistics initiated FedEx Trade Solutions, a service within FedEx Trade Networks Transport & Brokerage, Inc. that is aimed at simplifying global trade compliance by simultaneously providing tailored solutions that cut time, costs, as well as complexity. Earlier, in February 2020, FedEx collaborated with Freightos, thereby allowing the easy interfacing of customs brokerage and freight forwarding on its platform. Consequently, more than 150,000 users gained better access to on-demand services and simplified international shipping.
Major players in the global customs brokerage market are United Parcel Service, Inc., FedEx Trade Networks, Inc., DHL, A.P. Moller - Maersk, Nippon Express, DB Schenker, Geodis S.A., CEVA Logistics, XPO Logistics, and Agility Public Warehousing Company.
Report Attribute Details
Industry Segmentations
The sector of customs brokerage in North America has been thoroughly changed due to the regulations in USMCA and the increasing trade complexity. The United States still plays the role of the hub, but brokers who work closely with the government on policies amid the rapidly changing tariffs and anti-dumping duties on steel and aluminum are making a move to the forefront. The US led the North American market with USD 7,034.03 million, while Canada contributed USD 1,192.06 million, highlighting the region's robust trade activity in 2024.
Europe's customs brokerage market is largely influenced by the EU's Union Customs Code, which aims at creating a standard but is not uniformly implemented among the member states. The situation with Russia and the Russia-Ukraine war has complicated the matter even more, and now brokers have to incorporate the monitoring of sanctions as well as management of trade risks into their operations while they are keeping up with the changes in real time. Germany led Europe with USD 1,480.46 million, followed by the UK at USD 1,105.42 million and France at USD 777.47 million in 2024.
The Asia-Pacific region represents a highly fragmented brokerage market, which is largely caused by the great differences in regulations. The differences in regulations in industries like automotive and pharmaceuticals have also led to the requirement of brokers with specialized knowledge, and thus the need for brokerage services for players both local and global. China contributed USD 3,135.36 million and Japan USD 968.08 million to the Asia-Pacific customs brokerage market in 2024.
Latin America's customs brokerage market remains challenging due to inconsistent regulatory practices across the region. Brazil's complex tax regime and multi-step clearance process often cause costly delays, while Chile's more streamlined framework allows faster processing. Despite MERCOSUR's attempt at regional integration, uneven implementation forces reliance on brokers with deep in-country expertise.
The Middle East and Africa offer contrasting market dynamics, with the Gulf countries leading in customs modernization while many African nations still struggle with bureaucratic bottlenecks. Saudi Arabia and the UAE are driving digital transformation through initiatives like Vision 2030 and blockchain-enabled systems. In Africa, ports in Nigeria and Kenya often suffer from delays, pushing demand for brokers skilled in navigating informal processes alongside formal requirements.