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세계의 통관 중개 시장 : 서비스 유형, 최종사용자 산업별(-2035년)

Global Customs Brokerage Market Research Report Information by Service Type, by End-User Industry Forecast till 2035

발행일: | 리서치사: Market Research Future | 페이지 정보: 영문 165 Pages | 배송안내 : 즉시배송

    
    
    



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세계의 통관 중개 시장 규모는 2024년 276억 2,577만 달러에서 2025-2035년에는 CAGR 6.42%로 확대할 것으로 예측됩니다. 통관 중개 서비스는 기업이 국제적으로 물품을 운송할 때 필요한 서류 절차, 관세, 세금 관리를 대행해 주는 서비스입니다. 허가받은 통관업체는 수입업체, 수출업체, 세관 당국의 중개자 역할을 수행하여 화물의 원활한 통관을 보장합니다.

세계 통관 중개 시장은 크로스보더 EC의 폭발적인 성장에 힘입어 크게 성장하고 있습니다. 국경 간 EC는 2023년 8,000억 달러를 넘어설 것으로 예상되며, 2030년대 말에는 2조 달러를 돌파할 것으로 전망됩니다. 전 세계에서 매일 수백만 개의 소포가 국경을 넘나들며 통관 절차의 복잡성, 규제 준수, 세금 의무 증가로 인해 전문 통관업체를 이용하는 것이 필수적입니다. 오늘날의 고도로 세계화된 디지털 경제에서 기업은 배송 속도를 높이기 위해 통관업체에 대한 의존도가 점점 더 높아지고 있습니다. 이를 통해 배송 지연을 최소화하고, 벌금 위험을 피하고, 무역 흐름을 효율화하여 시장 성장을 더욱 가속화할 수 있습니다.

리포트 속성 상세

  • 2024년 시장 규모 : 276억 2,577만 달러
  • CAGR(2025-2035연) : 6.42%
  • 기준연도 : 2025년
  • 시장 예측 기간 : 2025-2035년

지역별 분석

북미 통관 중개 산업은 USMCA의 규제 및 무역의 복잡성으로 인해 크게 변화하고 있습니다. 미국은 여전히 시장의 핵심이지만, 급변하는 철강 및 알루미늄에 대한 관세, 반덤핑 관세 등의 정책에서 정부와 긴밀하게 협력하는 통관업체들이 업계의 최전선에 서고 있습니다. 2024년 미국은 70억 3,403만 달러로 북미 시장을 주도하고, 캐나다는 11억 9,206만 달러로 이 지역에서 활발한 무역 활동을 보이고 있습니다.

유럽의 통관 중개 시장은 주로 EU의 Union Customs Code(연합관세법)의 영향을 받고 있습니다. 이 제도는 공통의 통관기준을 구축하는 것을 목적으로 하고 있지만, 회원국 간 이동상황은 차이가 있습니다. 또한 러시아와 우크라이나의 전쟁으로 인해 상황이 더욱 복잡해지면서 통관업체는 제재 모니터링과 무역 리스크 관리를 업무에 통합해야 하는 상황이 발생했습니다. 또한 각국의 정세가 시시각각 변화하는 가운데 실시간 대응 능력이 요구되고 있습니다. 2024년 독일이 14억 8,046만 달러로 유럽 시장을 선도하고, 영국이 11억 542만 달러, 프랑스가 7억 7,747만 달러로 그 뒤를 이었습니다.

아시아태평양의 통관 중개 시장은 규제의 큰 차이로 인해 매우 분산된 구조를 가지고 있습니다. 특히 자동차 산업이나 제약 산업 등은 국가별로 규제가 다르기 때문에 전문지식을 갖춘 통관업체의 존재가 필수적이며, 지역 내외 기업 모두 통관 서비스에 대한 수요가 증가하고 있습니다. 2024년에는 중국이 31억 3,536만 달러, 일본이 9억 6,808만 달러를 각각 아시아태평양 통관 중개 시장에 기여했습니다.

세계의 통관 중개 시장을 조사했으며, 시장의 정의와 개요, 시장 성장에 대한 각종 영향요인의 분석, 시장 규모 추이·예측, 각종 구분·지역/주요 국가별 내역, 경쟁 환경, 주요 기업의 개요 등을 정리하여 전해드립니다.

목차

제1장 개요

제2장 시장 개요

제3장 조사 방법

제4장 시장 역학

  • 촉진요인
    • 국경간 E-Commerce의 증가가 통관 서비스의 수요를 촉진
    • 세계 무역협정에 의해 장벽이 경감되어 중개 요구가 증가
  • 억제요인
    • 국제 무역 관할구역에서의 복잡하고 다양한 규제
    • 사이버 보안의 위협이 세계에 디지털 통관 시스템에 영향
  • 기회
    • 디지털화 동향에 의해 세관 서류 절차의 효율이 향상
    • 중소기업 물류 아웃소싱에 의해 중개 서비스의 이용이 증가
  • COVID-19의 영향 분석

제5장 시장 요인 분석

  • 공급망 분석
  • Porter's Five Forces 분석

제6장 세계의 통관 중개 시장 : 서비스 유형별

  • 수입 통관 중개
  • 수출 통관 중개
  • 컨설팅 서비스
  • 무역 관리 및 컴플라이언스
  • 통관 수속 서비스
  • 기타

제7장 세계의 통관 중개 시장 : 최종사용자 산업별

  • 제조
  • 소매·E-Commerce
  • 자동차
  • 화학제품·재료
  • 식품 및 음료
  • 의약품·헬스케어
  • 항공우주
  • CE 제품
  • 기타

제8장 세계의 통관 중개 시장 : 지역별

  • 개요
  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
  • 유럽
    • 독일
    • 영국
    • 프랑스
    • 러시아
    • 이탈리아
    • 스페인
    • 폴란드
    • 네덜란드
    • 벨기에
    • 룩셈부르크
    • 기타
  • 아시아태평양
    • 중국
    • 인도
    • 일본
    • 한국
    • 말레이시아
    • 태국
    • 인도네시아
    • 베트남
    • 대만
    • 싱가포르
    • 기타
  • 남미
    • 브라질
    • 멕시코
    • 아르헨티나
    • 기타
  • 중동 및 아프리카
    • GCC 국가
    • 남아프리카공화국
    • 기타

제9장 경쟁 구도

  • 경쟁 개요
  • 세계의 통관 중개 시장의 주요 기업
  • 주요 디스럽터와 이노베이터
  • 경쟁 벤치마킹
  • 시장 리더의 전략
  • 개발 건수에서의 선도 기업
  • 주요 개발·성장 전략

제10장 기업 개요

  • FEDEX TRADE NETWORKS, INC.
  • NIPPON EXPRESS
  • DHL
  • A.P. MOLLER-MAERSK
  • CEVA LOGISTICS
  • UNITED PARCEL SERVICE, INC.
  • DB SCHENKER
  • XPO LOGISTICS
  • AGILITY PUBLIC WAREHOUSING COMPANY
  • GEODIS S.A.
  • EXPEDITORS INTERNATIONAL
KSA 25.10.29

Global Customs Brokerage Market Research Report Information by Service Type (Import Customs Brokerage, Consulting Services, Trade Management & Compliance, Customs Clearance Services, Others), by End-User Industry (Manufacturing, Retail & E-commerce, Automotive, Chemicals & Materials, Food & Beverage, Pharmaceuticals & Healthcare, Aerospace, Consumer Electronics, Others) Forecast till 2035

Industry Overview

With a size of USD 27,625.77 million in 2024, the global customs brokerage market is forecasted to expand at a 6.42% CAGR between 2025 and 2035. A customs brokerage service helps businesses move goods across international borders by managing the required paperwork, duties, and taxes. Licensed customs brokers act as intermediaries between importers, exporters, and customs authorities to ensure shipments clear smoothly and legally.

The global customs brokerage market is fueled by the explosive growth of cross-border e-commerce that went beyond USD 800 billion in 2023 and is expected to exceed USD 2 trillion by the end of the decade. Every day, millions of parcels are sent from one country to another, and the rising complexity of customs procedures, regulatory compliance, and tax obligations makes the use of professional brokerage mandatory. Businesses are relying on brokers more and more to help them speed up their shipments in today's highly globalized digital economy, which is by minimizing shipment delays, if not avoiding penalties and simplifying trade flows being simplified.

Major Company Development

In July 2021, FedEx Logistics initiated FedEx Trade Solutions, a service within FedEx Trade Networks Transport & Brokerage, Inc. that is aimed at simplifying global trade compliance by simultaneously providing tailored solutions that cut time, costs, as well as complexity. Earlier, in February 2020, FedEx collaborated with Freightos, thereby allowing the easy interfacing of customs brokerage and freight forwarding on its platform. Consequently, more than 150,000 users gained better access to on-demand services and simplified international shipping.

Key Players

Major players in the global customs brokerage market are United Parcel Service, Inc., FedEx Trade Networks, Inc., DHL, A.P. Moller - Maersk, Nippon Express, DB Schenker, Geodis S.A., CEVA Logistics, XPO Logistics, and Agility Public Warehousing Company.

Report Attribute Details

  • Market Size 2024: USD 27,625.77 Million
  • CAGR (2025-2035): 6.42%
  • Base Year: 2025
  • Market Forecast Period: 2025-2035

Industry Segmentations

  • By Service Type: Import Customs Brokerage - 6.18%, Consulting Services - 7.52%.
  • By End-User Industry: Manufacturing - 6.12%, Retail & E-commerce - 7.12%.

Regional Analysis

The sector of customs brokerage in North America has been thoroughly changed due to the regulations in USMCA and the increasing trade complexity. The United States still plays the role of the hub, but brokers who work closely with the government on policies amid the rapidly changing tariffs and anti-dumping duties on steel and aluminum are making a move to the forefront. The US led the North American market with USD 7,034.03 million, while Canada contributed USD 1,192.06 million, highlighting the region's robust trade activity in 2024.

Europe's customs brokerage market is largely influenced by the EU's Union Customs Code, which aims at creating a standard but is not uniformly implemented among the member states. The situation with Russia and the Russia-Ukraine war has complicated the matter even more, and now brokers have to incorporate the monitoring of sanctions as well as management of trade risks into their operations while they are keeping up with the changes in real time. Germany led Europe with USD 1,480.46 million, followed by the UK at USD 1,105.42 million and France at USD 777.47 million in 2024.

The Asia-Pacific region represents a highly fragmented brokerage market, which is largely caused by the great differences in regulations. The differences in regulations in industries like automotive and pharmaceuticals have also led to the requirement of brokers with specialized knowledge, and thus the need for brokerage services for players both local and global. China contributed USD 3,135.36 million and Japan USD 968.08 million to the Asia-Pacific customs brokerage market in 2024.

Latin America's customs brokerage market remains challenging due to inconsistent regulatory practices across the region. Brazil's complex tax regime and multi-step clearance process often cause costly delays, while Chile's more streamlined framework allows faster processing. Despite MERCOSUR's attempt at regional integration, uneven implementation forces reliance on brokers with deep in-country expertise.

The Middle East and Africa offer contrasting market dynamics, with the Gulf countries leading in customs modernization while many African nations still struggle with bureaucratic bottlenecks. Saudi Arabia and the UAE are driving digital transformation through initiatives like Vision 2030 and blockchain-enabled systems. In Africa, ports in Nigeria and Kenya often suffer from delays, pushing demand for brokers skilled in navigating informal processes alongside formal requirements.

TABLE OF CONTENTS

1 EXECUTIVE SUMMARY

2 MARKET INTRODUCTION

  • 2.1 DEFINITION
  • 2.2 SCOPE OF THE STUDY
  • 2.3 RESEARCH OBJECTIVE
  • 2.4 MARKET STRUCTURE
  • 2.5 KEY BUYING CRITERIA

3 RESEARCH METHODOLOGY

  • 3.1 OVERVIEW
  • 3.2 DATA FLOW
    • 3.2.1 DATA MINING PROCESS
  • 3.3 PURCHASED DATABASE:
  • 3.4 SECONDARY SOURCES:
    • 3.4.1 SECONDARY RESEARCH DATA FLOW:
  • 3.5 PRIMARY RESEARCH:
    • 3.5.1 PRIMARY RESEARCH DATA FLOW:
    • 3.5.2 PRIMARY RESEARCH: NUMBER OF INTERVIEWS CONDUCTED
    • 3.5.3 PRIMARY RESEARCH: REGIONAL COVERAGE
  • 3.6 APPROACHES FOR MARKET SIZE ESTIMATION:
    • 3.6.1 CONSUMPTION & NET TRADE APPROACH
    • 3.6.2 REVENUE ANALYSIS APPROACH
  • 3.7 DATA FORECASTING
    • 3.7.1 DATA FORECASTING TECHNIQUE
  • 3.8 DATA MODELING
    • 3.8.1 MICROECONOMIC FACTOR ANALYSIS:
    • 3.8.2 DATA MODELING:
  • 3.9 TEAMS AND ANALYST CONTRIBUTION

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 INTRODUCTION
  • 4.2 DRIVERS
    • 4.2.1 RISING CROSS-BORDER E-COMMERCE DRIVING CUSTOMS CLEARANCE SERVICE DEMAND
    • 4.2.2 GLOBAL TRADE AGREEMENTS REDUCING BARRIERS AND BOOSTING BROKERAGE NEEDS
  • 4.3 RESTRAINTS
    • 4.3.1 COMPLEX AND VARYING REGULATIONS ACROSS INTERNATIONAL TRADE JURISDICTIONS
    • 4.3.2 RISING CYBERSECURITY THREATS AFFECTING DIGITAL CUSTOMS CLEARANCE SYSTEMS GLOBALLY
  • 4.4 OPPORTUNITY
    • 4.4.1 DIGITALIZATION TRENDS ENHANCE EFFICIENCY IN CUSTOMS DOCUMENTATION PROCESSES
    • 4.4.2 SMES OUTSOURCING LOGISTICS INCREASES BROKERAGE SERVICE UTILIZATION
  • 4.5 IMPACT ANALYSIS OF COVID - 19
    • 4.5.1 IMPACT ON OVERALL LOGISTICS
    • 4.5.2 IMPACT ON GLOBAL CUSTOMS BROKERAGE MARKET
    • 4.5.3 IMPACT ON SUPPLY CHAIN OF CUSTOMS BROKERAGE MARKET
    • 4.5.4 IMPACT ON MARKET DEMAND OF CUSTOMS BROKERAGE MARKET
    • 4.5.5 IMPACT ON PRICING OF CUSTOMS BROKERAGE MARKET

5 MARKET FACTOR ANALYSIS

  • 5.1 SUPPLY CHAIN ANALYSIS
    • 5.1.1 PROCUREMENT AND VENDOR MANAGEMENT
    • 5.1.2 LOGISTICS AND TRANSPORTATION MANAGEMENT
    • 5.1.3 END-USE AND INDUSTRY APPLICATIONS
    • 5.1.4 REGULATORY COMPLIANCE AND RISK MANAGEMENT
  • 5.2 PORTER'S FIVE FORCES MODEL
    • 5.2.1 THREAT OF NEW ENTRANTS
    • 5.2.2 BARGAINING POWER OF SUPPLIERS
    • 5.2.3 THREAT OF SUBSTITUTES
    • 5.2.4 BARGAINING POWER OF BUYERS
    • 5.2.5 INTENSITY OF RIVALRY

6 GLOBAL CUSTOMS BROKERAGE MARKET, BY SERVICE TYPE

  • 6.1 INTRODUCTION
  • 6.2 IMPORT CUSTOMS BROKERAGE
  • 6.3 EXPORT CUSTOMS BROKERAGE
  • 6.4 CONSULTING SERVICES
  • 6.5 TRADE MANAGEMENT & COMPLIANCE
  • 6.6 CUSTOMS CLEARANCE SERVICES
  • 6.7 OTHERS

7 GLOBAL CUSTOMS BROKERAGE MARKET, BY END-USER INDUSTRY

  • 7.1 INTRODUCTION
  • 7.2 MANUFACTURING
  • 7.3 RETAIL & E-COMMERCE
  • 7.4 AUTOMOTIVE
  • 7.5 CHEMICALS & MATERIALS
  • 7.6 FOOD & BEVERAGE
  • 7.7 PHARMACEUTICALS & HEALTHCARE
  • 7.8 AEROSPACE
  • 7.9 CONSUMER ELECTRONICS
  • 7.10 OTHERS

8 GLOBAL CUSTOMS BROKERAGE MARKET, BY REGION

  • 8.1 OVERVIEW
  • 8.2 NORTH AMERICA
    • 8.2.1 US
    • 8.2.2 CANADA
  • 8.3 EUROPE
    • 8.3.1 GERMANY
    • 8.3.2 UK
    • 8.3.3 FRANCE
    • 8.3.4 RUSSIA
    • 8.3.5 ITALY
    • 8.3.6 SPAIN
    • 8.3.7 POLAND
    • 8.3.8 NETHERLANDS
    • 8.3.9 BELGIUM
    • 8.3.10 LUXEMBOURG
    • 8.3.11 REST OF EUROPE
  • 8.4 ASIA PACIFIC
    • 8.4.1 CHINA
    • 8.4.2 INDIA
    • 8.4.3 JAPAN
    • 8.4.4 SOUTH KOREA
    • 8.4.5 MALAYSIA
    • 8.4.6 THAILAND
    • 8.4.7 INDONESIA
    • 8.4.8 VIETNAM
    • 8.4.9 TAIWAN
    • 8.4.10 SINGAPORE
    • 8.4.11 REST OF ASIA PACIFIC
  • 8.5 SOUTH AMERICA
    • 8.5.1 BRAZIL
    • 8.5.2 MEXICO
    • 8.5.3 ARGENTINA
    • 8.5.4 REST OF SOUTH AMERICA
  • 8.6 MIDDLE EAST & AFRICA
    • 8.6.1 GCC COUNTRIES
    • 8.6.2 SOUTH AFRICA
    • 8.6.3 REST OF MIDDLE EAST & AFRICA

9 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 9.1 COMPETITIVE OVERVIEW
  • 9.2 MAJOR PLAYERS IN THE GLOBAL CUSTOMS BROKERAGE MARKET
  • 9.3 MAJOR PLAYERS IN TERMS OF MARKET DISRUPTORS & INNOVATORS
  • 9.4 COMPETITIVE BENCHMARKING
  • 9.5 STRATEGIES OF MARKET LEADERS IN THE GLOBAL CUSTOMS BROKERAGE MARKET
    • 9.5.1 UNITED PARCEL SERVICE, INC. (UPS)
    • 9.5.2 FEDEX TRADE NETWORKS, INC
    • 9.5.3 DHL
    • 9.5.4 A.P. MOLLER - MAERSK
    • 9.5.5 EXPEDITORS INTERNATIONAL
  • 9.6 LEADING PLAYERS IN TERMS OF THE NUMBER OF DEVELOPMENTS IN GLOBAL PPF MARKETM
  • 9.7 KEY DEVELOPMENTS & GROWTH STRATEGIES
    • 9.7.1 PRODUCT LAUNCH/PRODUCT DEVELOPMENT
    • 9.7.2 PARTNERSHIPS/ACQUISITION

10 COMPANY PROFILES

  • 10.1 FEDEX TRADE NETWORKS, INC.
    • 10.1.1 COMPANY OVERVIEW
    • 10.1.2 FINANCIAL OVERVIEW
    • 10.1.3 PRODUCTS/SERVICES OFFERED
    • 10.1.4 KEY DEVELOPMENTS
    • 10.1.5 SWOT ANALYSIS
    • 10.1.6 KEY STRATEGIES
  • 10.2 NIPPON EXPRESS
    • 10.2.1 COMPANY OVERVIEW
    • 10.2.2 FINANCIAL OVERVIEW
    • 10.2.3 PRODUCTS OFFERED
    • 10.2.4 KEY DEVELOPMENTS
    • 10.2.5 SWOT ANALYSIS
    • 10.2.6 KEY STRATEGIES
  • 10.3 DHL
    • 10.3.1 COMPANY OVERVIEW
    • 10.3.2 FINANCIAL OVERVIEW
    • 10.3.3 PRODUCTS OFFERED
    • 10.3.4 KEY DEVELOPMENTS
    • 10.3.5 SWOT ANALYSIS
    • 10.3.6 KEY STRATEGIES
  • 10.4 A.P. MOLLER - MAERSK
    • 10.4.1 COMPANY OVERVIEW
    • 10.4.2 FINANCIAL OVERVIEW
    • 10.4.3 PRODUCTS OFFERED
    • 10.4.4 KEY DEVELOPMENTS
    • 10.4.5 SWOT ANALYSIS
    • 10.4.6 KEY STRATEGIES
  • 10.5 CEVA LOGISTICS
    • 10.5.1 COMPANY OVERVIEW
    • 10.5.2 FINANCIAL OVERVIEW
    • 10.5.3 PRODUCTS/SERVICES OFFERED
    • 10.5.4 KEY DEVELOPMENTS
    • 10.5.5 SWOT ANALYSIS
    • 10.5.6 KEY STRATEGIES
  • 10.6 UNITED PARCEL SERVICE, INC.
    • 10.6.1 COMPANY OVERVIEW
    • 10.6.2 FINANCIAL OVERVIEW
    • 10.6.3 PRODUCTS OFFERED
    • 10.6.4 KEY DEVELOPMENTS
    • 10.6.5 SWOT ANALYSIS
    • 10.6.6 KEY STRATEGIES
  • 10.7 DB SCHENKER
    • 10.7.1 COMPANY OVERVIEW
    • 10.7.2 FINANCIAL OVERVIEW
    • 10.7.3 PRODUCTS OFFERED
    • 10.7.4 KEY DEVELOPMENTS
    • 10.7.5 SWOT ANALYSIS
    • 10.7.6 KEY STRATEGIES
  • 10.8 XPO LOGISTICS
    • 10.8.1 COMPANY OVERVIEW
    • 10.8.2 FINANCIAL OVERVIEW
    • 10.8.3 PRODUCTS OFFERED
    • 10.8.4 KEY DEVELOPMENTS
    • 10.8.5 SWOT ANALYSIS
    • 10.8.6 KEY STRATEGIES
  • 10.9 AGILITY PUBLIC WAREHOUSING COMPANY
    • 10.9.1 COMPANY OVERVIEW
    • 10.9.2 FINANCIAL OVERVIEW
    • 10.9.3 PRODUCTS OFFERED
    • 10.9.4 KEY DEVELOPMENTS
    • 10.9.5 SWOT ANALYSIS
    • 10.9.6 KEY STRATEGIES
  • 10.10 GEODIS S.A.
    • 10.10.1 COMPANY OVERVIEW
    • 10.10.2 FINANCIAL OVERVIEW
    • 10.10.3 PRODUCTS OFFERED
    • 10.10.4 KEY DEVELOPMENTS
    • 10.10.5 SWOT ANALYSIS
    • 10.10.6 KEY STRATEGIES
  • 10.11 EXPEDITORS INTERNATIONAL
    • 10.11.1 COMPANY OVERVIEW
    • 10.11.2 FINANCIAL OVERVIEW
    • 10.11.3 PRODUCTS OFFERED
    • 10.11.4 KEY DEVELOPMENTS
    • 10.11.5 SWOT ANALYSIS
    • 10.11.6 KEY STRATEGIES
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