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시장보고서
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아시아태평양의 통관 중개 : 시장 점유율 분석, 산업 동향, 통계, 성장 예측(2025-2030년)Asia-Pacific Customs Brokerage - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030) |
아시아태평양의 통관 중개 시장 규모는 2025년에 1억 3,058만 달러로 추정되며, 예측 기간(2025-2030년)의 CAGR은 6.24%로, 2030년에는 1억 7,673만 달러에 달할 것으로 예측됩니다.
2024년 1-10월 중국의 수출입 총액은 36조2000억 위안(약 5조5000억 달러)으로 전년 동기 대비 5.2% 증가했습니다. 이는 중국 대외무역 총액의 64.1%를 차지합니다. 그 중 수출은 6.7% 증가한 20조 8,000억 위안(2조 8,900억 달러), 수입은 3.2% 증가한 15조 2,200억 위안(2조 900억 달러)을 기록했습니다. 같은 기간 중국의 가공무역은 6조 5,300억 위안(9,300억 달러)으로 4% 성장하며 전체 무역의 18.1%를 차지했습니다. 가공무역 수출은 1.6% 증가한 4조 1,300억 위안(5,800억 달러), 수입은 8.3% 증가한 2조 4,000억 위안(3,400억 달러)을 기록했습니다.
2023년 보세 물류 무역은 5조 900억 위안(7,200억 달러)에 달하고, 전년 대비 14% 증가하며 눈에 띄는 성장세를 보였습니다. 이 부문의 수출은 1조 9,600억엔(2,800억 달러)로 11.5% 증가, 수입은 3조 1,300억엔(4,400억 달러)로 15.7% 증가였습니다. 지역별로는 ASEAN이 2024년 중국의 주요 무역 상대국으로서 1위를 차지하며, 무역 총액은 5조 6,700억 위한(8,100억 달러)로, 8.8% 증가했으며, 중국의 대외 무역 전체의 15.7%를 차지했습니다. ASEAN에 대한 수출은 12.5% 증가한 3조 3,600억 위안(4,800억 달러), ASEAN으로부터의 수입은 3.8% 증가한 2조 3,100억 위안(3,300억 달러)이었습니다. 중국의 대ASEAN 무역흑자는 1조 500억 위안(1,500억 달러)으로 확대하며, 전년대비 38.2%의 대폭적인 성장을 나타냈습니다.
결론적으로 이러한 수출입 증가 추세는 특히 중국이 주변국과의 경제 관계를 심화시키고 세계 시장에서의 입지를 강화함에 따라 아시아태평양의 국제 무역 동향에서 통관 서비스의 중요성이 증가하고 있음을 강조하고 있습니다.
해상화물 운송은 국제 화물 운송의 주요 수단입니다. 해상운송은 통관 절차를 주도할 뿐만 아니라 통관 시장의 매출을 주도하고 있습니다. 유엔무역개발회의(UNCTAD)의 보고서에 따르면 2024년에는 아시아와 유럽 기업이 전 세계 운송 능력의 90%를 소유하게 될 것입니다. 특히 아시아 기업이 전 세계 톤수의 절반 이상을 소유하고 있으며, 중국(3억 1,000만 톤)과 일본(2억 4,200만 톤)이 상당한 지분을 보유하고 있다는 점은 주목할 만합니다.
신흥 국가은 세계 상품 무역의 약 2/3를 차지하며, 2024년 1분기 무역 성장은 중국(9% 증가), 인도(7% 증가), 미국(3% 증가)의 수출에 힘입어 2024년 컨테이너 무역의 약 40%가 아시아와 유럽과 미국을 연결하는 주요 동서 항로를 통과할 것입니다. 한편, 남아시아 및 지중해와 같은 비 본토 항로는 이 무역의 약 12.9%를 차지합니다.
아시아의 조선 활동은 2024년 중국 15.5%, 한국 8.3% 증가한 반면, 일본은 16.4% 감소했습니다. 이러한 차이는 아시아 조선 부문의 경쟁 역학과 해상 물류에 미치는 영향을 강조하고 있습니다. 또한 아시아 국가들, 특히 중국, 베트남, 한국, 일본 등 아시아 국가들은 세계 무역의 흐름을 계속 주도하고 있으며, 컨테이너 운송량의 거의 절반을 차지하고 있습니다.
결론적으로 해상 무역 부문은 통관 시장에 큰 영향을 미치며, 아시아는 세계 해운 및 무역 역학에서 매우 중요한 역할을 하고 있습니다. 선박 건조와 무역로 개발이 진행됨에 따라 국제 무역을 촉진하는 해상 물류의 중요성이 더욱 부각되고 있습니다.
아시아태평양 통관 시장은 수많은 통관 브로커의 존재로 인해 세분화되어 치열한 경쟁이 벌어지고 있습니다. 차별화 및 경쟁 우위를 확보하기 위해 많은 브로커들이 블록체인 및 통합 공급망 솔루션을 포함한 첨단 기술에 눈을 돌리고 있습니다. 시장의 주요 기업으로는 Geodis Logistics, Kintetsu World Express, DHL Logistics, Yusen Logistics, HTH Logistics 등이 있습니다.
The Asia-Pacific Customs Brokerage Market size is estimated at USD 130.58 million in 2025, and is expected to reach USD 176.73 million by 2030, at a CAGR of 6.24% during the forecast period (2025-2030).
In the first ten months of 2024, China's imports and exports totaled 36.02 trillion yuan (around USD 5.05 trillion), marking a 5.2% year-on-year rise. This volume constituted 64.1% of China's total foreign trade value. Breaking it down, exports were valued at 20.8 trillion yuan (USD 2.89 trillion), up by 6.7%, while imports reached 15.22 trillion yuan (USD 2.09 trillion), seeing a 3.2% increase as reported by China Breifing. In the same timeframe, China's processing trade hit 6.53 trillion yuan (USD 0.93 trillion), growing at 4% and making up 18.1% of the total trade. Processing trade exports were 4.13 trillion yuan (USD 0.58 trillion), up 1.6%, and imports climbed to 2.4 trillion yuan (USD 0.34 trillion), marking a robust 8.3% rise as reported by General Administration of Customs - China.
Trade via bonded logistics reached 5.09 trillion yuan (USD 0.72 trillion), showcasing a notable 14% growth from the prior year 2023. This segment saw exports at 1.96 trillion yuan (USD 0.28 trillion), up 11.5%, and imports at 3.13 trillion yuan (USD 0.44 trillion), boasting a 15.7% increase as reported by China Customs. Regionally, ASEAN topped the list as China's primary trading partner in 2024, with trade totaling 5.67 trillion yuan (USD 0.81 trillion)-an 8.8% rise, making up 15.7% of China's overall foreign trade. Exports to ASEAN were 3.36 trillion yuan (USD 0.48 trillion), up 12.5%, while imports from the region stood at 2.31 trillion yuan (USD 0.33 trillion), a 3.8% increase. China's trade surplus with ASEAN grew to 1.05 trillion yuan (USD 0.15 trillion), marking a significant 38.2% jump from the previous year 2023 as reported by Trading Economics.
In conclusion, this rising trend in both imports and exports highlights the increasing importance of customs brokerage services in the Asia-Pacific's international trade landscape, especially as China deepens its economic relationships with its neighbors and bolsters its global market standing.
Maritime freight transport stands as the dominant mode for international goods transit. Sea transport not only leads in customs entries but also drives the revenue of the customs brokerage market. The United Nations Conference on Trade and Development (UNCTAD) reports that 90% of the world's shipping capacity is owned by entities in Asia and Europe in 2024. Notably, Asian companies own over half of the global tonnage, with China (310 million dwt) and Japan (242 million dwt) holding substantial stakes.
Developing countries account for approximately two-thirds of global goods trade. In Q1 2024, trade growth was buoyed by exports from China (up 9%), India (up 7%), and the US (up 3%). In 2024, about 40% of containerized trade traversed the primary East-West routes linking Asia with Europe and the US. Meanwhile, non-mainland routes, like South Asia to the Mediterranean, captured roughly 12.9% of this trade.
Shipbuilding activities in Asia showcased a mixed bag in 2024: China boosted its shipbuilding capacity by 15.5%, South Korea followed with an 8.3% uptick, but Japan faced a notable decline of 16.4%. This variance underscores the competitive dynamics of Asia's shipbuilding sector and its implications for maritime logistics. Furthermore, Asian nations, particularly China, Vietnam, South Korea, and Japan, continue to lead in global trade flows, collectively representing nearly half of all container traffic.
In conclusion, the maritime trade sector significantly influences the customs brokerage market, with Asia playing a pivotal role in global shipping and trade dynamics. The ongoing developments in shipbuilding and trade routes underscore the importance of maritime logistics in facilitating international commerce.
The Asia-Pacific customs brokerage market is characterized by fragmentation and intense competition, driven by the presence of numerous customs brokers. To differentiate themselves and secure a competitive advantage, many of these brokers are turning to advanced technologies, including blockchain and integrated supply chain solutions. The major players in the market include Geodis Logistics, Kintetsu World Express, DHL Logistics, Yusen Logistics, HTH Logistics, etc.