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MVNO 사업 계획(2024년)

MVNO Business Plan 2024

발행일: | 리서치사: Mind Commerce | 페이지 정보: 영문 139 Pages | 배송안내 : 1-2일 (영업일 기준)

    
    
    



※ 본 상품은 영문 자료로 한글과 영문 목차에 불일치하는 내용이 있을 경우 영문을 우선합니다. 정확한 검토를 위해 영문 목차를 참고해주시기 바랍니다.

가상 이동통신 사업자(MVNO)는 다양한 이유로 설립되지만, 대부분 MVNO 사업 자체보다는 다른 사업과 관련이 있는 경우가 많으며, MVNO가 시장 기회를 개척하기 위해 채택하는 전략을 검토하고 MVNO의 사업 계획에 반영하는 것이 중요합니다.

검토되는 질문:

  • MVNO는 기존 사업의 서브 브랜드가 될 것인가?
  • MVNO는 다른 사업의 소매 전략과 연계할 것인가?
  • MVNO는 기존 이동통신사업자(MNO)에 비해 저렴한 서비스를 제공하는가?
  • MVNO는 소비자 대상 서비스가 아닌 B2B 기반의 M2M 통신 관련 서비스를 제공할 것인가?
  • MVNO는 MNO로부터 데이터만 가져와 메시징과 VoIP에 의존하여 OTT 모델로 제공할 것인가?

전체적인 MVNO 전략이 무엇이든 간에, 비전을 실행하기 위해서는 신중한 계획이 필요합니다. 성공적인 MVNO의 공통점은 치밀한 사업 계획에서 출발한다는 것입니다. 여기에는 5G 기술의 가용성이 비즈니스 운영에 미치는 최근의 영향에 대한 인사이트이 포함되어야 합니다. 이 보고서에서는 5G 기반 솔루션과 서비스, 네트워크, 앱, 서비스에 미치는 영향을 평가한 조사 결과를 확인할 수 있습니다.

MVNO의 사업 계획

이 보고서는 Contendus라는 MVNO를 설립하기 위해 작성된 완전한 사업 계획서입니다. 이 계획은 시장 평가, 자금 조달 요건, 재무 분석, 시장 세분화, 제품 차별화 등 창업 계획의 모든 측면을 다루고 있습니다. 또한 시장 진입 계획, 유통 및 보충 계획, MVNO 비교 등도 포함됩니다. 이 보고서의 가장 큰 장점은 MVNO의 출시 개발을 돕고 기존 계획을 검증하는 데 도움이 된다는 것입니다.

이 보고서는 공공안전의 핵심 기술과 솔루션, 5G, AI, IoT를 포함한 중요 통신의 새로운 주요 분야를 평가합니다. 또한, 기업, 산업 및 정부 부문을 위한 초저지연, 고신뢰성 통신과 같은 새로운 미션 크리티컬 통신 분야도 평가합니다.

목차

제1장 주요 요약

제2장 개요

  • 사업 초점
  • 사업 전략
  • 시장
  • 경영진
  • 재무 상황
  • 회사 사명
  • MVNO 기준
  • 예외

제3장 사업

  • 요건 분석
  • 서비스 내용
  • 표적 시장
  • 초기 서비스 : 주요 수익원
  • 향후 잠재적 서비스 : 추가 수입원
  • 배송, 구입, 보충
  • 스타터 패키지
  • 단말기와 하드웨어
  • LTE 시스템과 SIM 카드
  • 웹사이트와 사용자 인터페이스 전략
  • LTE 강화, 5G, 향후 기술
  • 백오피스와 고객 케어
  • 모바일 네트워크 오퍼레이터 요건
  • 규제상 문제
  • 해약에 관한 고려사항

제4장 기회

  • 기회
  • 전략
  • 프로비저닝과 관리
  • 인프라
  • 멀티 IMSI 접근법
  • 멀티 네트워크 VPN
  • 보안과 제어
  • 예측

제5장 시장

  • 미국의 무선 시장
  • 선불 서비스 시장
  • 도매 통신 서비스
  • 교섭에 필수적인 요소
  • 셋업 비용 분석
  • 단말기 사용과 제어
  • 네트워크 사용과 제어
  • 5G와 MVNO

제6장 마케팅 계획

  • 개요
  • 마케팅 전략
  • 초기 시장 부문과 전략적 고려사항
  • 제휴와 공동 브랜드
  • 로열티 프로그램
  • 이동 전략

제7장 재무 개요

  • 수익원과 비용 고려
  • 매출 성장
  • 재무 예측
  • 자금 조달
  • 출구 전략
  • 재무 모델링

제8장 확장 기능과 업그레이드

  • 전형 기준
  • 기술 요건
  • 기타 요인

제9장 잠재적 시장 부문

제10장 관리 팀과 파트너

  • 관리
  • 자문위원회
  • 오퍼레이션 파트너

제11장 경쟁

  • 선불 기업
  • 선불 시장 평가

제12장 MVNO 시장 전망

  • 개요
  • 세계의 전망·예측
  • 유럽의 MVNO 추진요인
  • 미국의 MVNO 추진요인
  • 중동의 MVNO 추진요인
  • 아시아태평양의 MVNO 추진요인

제13장 MVNO 사례 연구

제14장 결론

제15장 부록

ksm 25.01.13

Overview:

Mobile Virtual Network Operator (MVNO) companies are launched for many different reasons, many of which have more to do with other businesses than the MVNO operation itself. It is important to consider the strategies the MVNO will employ to exploit market opportunities and include in an MVNO Business Plan.

Some questions to consider include:

  • Will the MVNO be a sub-brand to an existing business?
  • Will the MVNO align with the retail strategies of some other business?
  • Will the MVNO offer discounted services compared to existing Mobile Network Operators (MNO)?
  • Will the MVNO offer Machine-to-Machine (M2M) communications-related services on a B2B basis rather than consumer services?
  • Will the MVNO acquire data only from the underlying MNO, relying upon messaging and voice-over IP and delivered in an OTT model?

Regardless of the overall MVNO strategy, executing upon a vision requires careful planning. One thing that all successful MVNOs have in common is they started with a well-developed business plan. This must include insights regarding the recent impact of 5G technology availability on business operations. Accordingly, customers acquiring the MVNO Business Plan will also receive research evaluating 5G-based solutions and services and its impact upon networks, apps, and services.

The MVNO Business Plan

This is a full business plan based on the launch of an illustrative MVNO known as Contendus. The plan covers all aspects of the company launch plan including market assessment, funding requirements, financial analysis, market segmentation, and product differentiation. Also included is a go-to-market plan, distribution and replenishment plans, comparison of MVNOs, and more. The major benefit of this report is to assist in the development of an MVNO launch and to help validate existing plans.

Launching an MVNO involves a lot of careful planning and an understanding of the competitive threats and opportunities. Understanding the competitive issues and what type of MVNO to launch is key to success. A critical aspect to the success of any MVNO is its wholesale negotiations with the host mobile network operator (MNO).

With 5G poised to impact virtually every part of the communication services value chain, the publisher believes it is extremely important for the MVNO ecosystem to be informed and understand the impacts on virtual network operations. Accordingly, a thorough analysis of the impact of 5G on MVNOs is included.

Target Audience:

  • MVNO start-ups
  • Mobile network operators
  • MVNE/MVNO service providers
  • Investors and analysts in the mobile space
  • Suppliers of MVNO equipment and software
  • Consultants and systems integration companies

The market for mission-critical communications is rapidly evolving as developing technologies supply solutions necessary to meet emerging demand for improved voice, data, and machine-oriented communications. Industry verticals that manage critical infrastructure (such as utilities, ports, and transportation) also require enhanced communications to safeguard assets and optimize operations.

We see a few technologies playing a key role including 5G, Artificial Intelligence, and Internet of Things (IoT) solutions. In addition, there is a strong opportunity for network and system integration as otherwise disparate solutions converge in a manner in which operations management does not become onerous.

This report evaluates core public safety technology and solutions as well as emerging key areas for critical communications including 5G, AI, and IoT. This report also assesses emerging areas for mission critical communications including ultra-reliable low-latency communications for enterprise, industrial, and government sectors.

Table of Contents

1. Executive Summary

2. Overview

  • 2.1. Business Focus
  • 2.2. Business Strategy
  • 2.3. The Market
  • 2.4. The Management
  • 2.5. The Financials
  • 2.6. The Company Mission
  • 2.7. MVNO Criteria
  • 2.8. Exceptions

3. The Business

  • 3.1. Requirements Analysis
  • 3.2. Description of Services
  • 3.3. Target Market
  • 3.4. Initial Services: Primary Revenue Drivers
  • 3.5. Potential Future Services: Additional Revenue Sources
  • 3.6. Distribution, Purchasing and Refills
  • 3.7. Starter Package
  • 3.8. Handsets and Hardware
  • 3.9. LTE System and the SIM-card
  • 3.10. Website and User Interface Strategies
  • 3.11. LTE Enhancements, 5G, and Future Technologies
  • 3.12. Back-Office and Customer Care
  • 3.13. Mobile Network Operator Requirements
  • 3.14. Regulatory Issues
  • 3.15. Churn Considerations

4. The Opportunity

  • 4.1. Opportunity
  • 4.2. Strategy
  • 4.3. Provisioning and Management
  • 4.4. Infrastructure
  • 4.5. Multi-IMSI Approach.
  • 4.6. Multi-network VPN
  • 4.7. Security and Control
  • 4.8. Forecast

5. The Market

  • 5.1. US Wireless Market
  • 5.2. Prepaid Services Market
  • 5.3. Wholesale Communications Services
  • 5.4. Essential Negotiation Factors
  • 5.5. Set-up Cost Analysis
  • 5.6. Terminal Usage and Control
  • 5.7. Network Usage and Control
  • 5.8. 5G and MVNOs

6. Marketing Plan

  • 6.1. Overview
  • 6.2. Marketing Strategy
  • 6.3. Initial Market Segments and Strategic Considerations
  • 6.4. Partnering and Co-branding
  • 6.5. Loyalty Program
  • 6.6. Migration Strategy

7. Financial Overview

  • 7.1. Revenue Streams and Cost Considerations
  • 7.2. Revenue Growth
  • 7.3. Financial Projections
  • 7.4. Funding
  • 7.5. Exit Strategy
  • 7.6. Financial Modeling

8. Extensions and Upgrades

  • 8.1. Selection Criteria
  • 8.2. Technical Requirements
  • 8.3. Other Factors

9. Potential Market Segments

10. The Management Team and Partners

  • 10.1. Management
  • 10.2. Board of Advisors
  • 10.3. Operational Partners

11. Competition

  • 11.1. Prepaid Players
  • 11.2. Prepaid Market Assessment

12. MVNO Market Outlook

  • 12.1. Overview
  • 12.2. Global Outlook and Forecast
  • 12.3. MVNO Drivers in Europe
  • 12.4. MVNO Drivers in the United States
  • 12.5. MVNO Drivers in the Middle East
  • 12.6. MVNO Drivers in Asia Pacific

13. MVNO Case Studies

14. Conclusions

15. Appendix

  • 15.1. Cellular Operator Organization Structure
  • 15.2. Initiating Contact with MNOs
  • 15.3. Strategy Development

Figures:

  • Figure 1: MVNOs and Virtual Network Enablers
  • Figure 2: MVNO Business Model
  • Figure 3: Advanced LTE-based Applications
  • Figure 4: Value-add Service Applications
  • Figure 5: MVNO Network Planning with MNO
  • Figure 6: MVNO Categorization by Business Model Segmentation
  • Figure 7: 5G Network Slicing and Virtual Networks
  • Figure 8: MVNO OSS/BSS Planning

Tables:

  • Table 1: MVNO Type and Infrastructure Mapping
  • Table 2: MNO vs. MVNO Characteristics
  • Table 3: Customer Churn Analysis
  • Table 4: MVNO Marketing Strategy
  • Table 5: End-User Forecasts
  • Table 6: Pro Forma Income Statement
  • Table 7: SWOT Analysis
  • Table 8: USA vs. Europe Comparative Analysis
  • Table 9: Prepaid Penetration Assessment
  • Table 10: Prepaid Services Distribution and Replenishment
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