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시장보고서
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공유 오피스 공간 : 시장 점유율 분석, 산업 동향 및 통계, 성장 예측(2024-2029년)Shared Office Spaces - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029) |
공유 오피스 시장 규모는 2024년 413억 9,000만 달러에 이를 것으로 추정됩니다. 2029년까지 627억 5,000만 달러에 달할 것으로 예상되며, 예측 기간(2024-2029년) 동안 8.67%의 연평균 복합 성장률(CAGR)을 나타낼 전망입니다.
사람들이 집을 떠날 때, 그들은 매력적이고 질 높은 업무 경험을 원합니다. 공유 오피스 공간은 사람들이 이런 방식으로 일하는 것을 선호한다는 것을 보여주기 때문에 매우 잘 팔리고 있습니다. 공유 오피스 공간은 사람들이 자신의 편의에 따라 일할 수 있는 유연한 근무 환경을 제공합니다. 기존 사무실과 달리 코워킹 스페이스는 24시간 연중무휴로 이용할 수 있어 회원들이 원하는 시간에 원하는 방식으로 일할 수 있습니다. 2023년에는 약 507만 명이 코워킹 스페이스 회원으로 가입할 것으로 예상됩니다. 코워킹을 이용하는 사람들 증가는 코워킹이 제공하는 수많은 이점을 증명하고 있으며, 이는 코워킹이 일의 미래를 크게 변화시킬 수 있다는 것을 증명합니다.
코워킹 스페이스의 이용은 뚜렷한 사용자 그룹에 의해 주도되고 있으며, 프리랜서가 전체 사용자의 37%, 기업이 24%, 중소기업 21% 순으로 나타났습니다. 이들 그룹 중 프리랜서가 가장 주요한 사용자로 부상하고 있으며, 이는 코워킹 스페이스에 대한 그들의 강한 친화력을 강조하고 있습니다. 수년 동안 코워킹에 종사하는 여성의 수가 꾸준히 증가하고 있으며, 남녀 간의 격차가 점차 줄어들고 있습니다. 현재 비율은 여전히 목표치의 50%에 미치지 못하지만, 이 추세는 계속해서 긍정적인 모멘텀을 보이고 있으며, 코워킹 운동에 참여하는 여성의 수가 해마다 증가하고 있다는 고무적인 소식이 있습니다.
미국에는 전 세계 코워킹 스페이스의 18.3%가 존재합니다. 미국의 코워킹 스페이스 수는 지난 10년간 꾸준히 증가하고 있습니다. 2007년 미국에는 14개의 코워킹 스페이스가 있었지만 2017년에는 4,000개, 2022년에는 6,200개 이상의 코워킹 스페이스가 있을 것으로 예상되며, 2015년에는 미국에서 약 331,000명의 사람들이 코워킹 스페이스를 이용했지만 이 숫자는 2022년에는 약 108만 명으로 증가할 것으로 예상됩니다. 코워킹 스페이스는 뉴욕, 로스앤젤레스와 같은 대도시나 샌프란시스코, 시애틀과 같은 유명한 기술 및 창의적 산업이 있는 도시에서 가장 흔하게 볼 수 있습니다. 뉴욕 맨해튼이 단일 시장으로는 가장 큰 시장이지만, 컬럼비아 특별구가 가장 빠르게 성장한 지역으로 나타났습니다. 로스앤젤레스는 미국에서 코워킹스페이스 가격이 가장 높은 도시로 나타났습니다.
Coworking Resources에 따르면 미국의 평균 공간 크기는 약 14,000 평방 피트이며, International Workplace Group(IWG)과 WeWork는 미국 코워킹 스페이스의 두 가지 주요 공급업체입니다. 2022년 8월, WeWork는 가동률이 72%에 달하고, 2019년 말의 팬데믹 이전 수치에 도달했다고 보고했으며, Cisco, Uber, Microsoft 등을 고객으로 둔 세계 플렉서블 워크스페이스 네트워크인 IWG는 가동률이 200만 명 증가했다고 발표했습니다. 증가했다고 발표했습니다. 많은 원격 근무자들이 대도시에서 멀리 떨어져 있기 때문에 IWG는 테네시 주 코닥, 뉴햄프셔 주 베드포드와 같은 미국의 작은 마을을 포함하여 거점 목록을 확장했습니다. IWG는 이미 2022년에 미국 내 50개 이상의 거점을 계획하고 있으며, 2023년에는 1,000개 이상의 거점을 추가할 예정입니다.
조사에 따르면, 미국 코워킹스페이스의 70%가 즐거운 업무 환경을 판매 포인트로 삼고 있는 것으로 나타났습니다. 직장 분위기는 적어도 어느 정도 미국에서만 볼 수 있는 특징이며, 이를 판매 포인트로 보고한 국가의 70%의 코워킹스페이스가 세계 평균보다 높은 수준인 것으로 나타났습니다. 좋은 위치, 매력적인 디자인 및 시설, 활기찬 커뮤니티, 우수한 서비스, 저렴한 가격, 다양한 이벤트, 무료 주차장, 여러 장소로의 접근성, 인터넷 속도, 웰빙에 대한 관심 등이 미국 코워킹스페이스의 또 다른 판매 포인트입니다.
주식형 오피스 공간 시장은 본질적으로 세분화되어 있으며, 시장에는 여러 기업이 존재합니다. WeWork, IWG Group, JustCo, Servcorp Limited, Industrious는 시장의 주요 기업 중 일부입니다. 1급 도시와 2급 도시의 임대료가 상승함에 따라 많은 중소기업과 기업이들이 더 나은 시설을 더 저렴하게 이용하기 위해 공유오피스를 선택하고 있습니다. 전 세계적으로 공유 오피스 공간에 대한 수요가 급증하고 있습니다.
WeWork와 같은 업계 선두주자들이 번창하는 가운데, 코워킹 스페이스에 대한 수요의 붐은 다른 산업에도 영향을 미치고 있으며, 디자인에 중점을 둔 공간이라면 어떤 공간이라도 코워킹 스페이스가 될 수 있습니다. 예를 들어, Serendipity Labs는 호텔과 협력하여 코워킹 프랜차이즈를 운영하고 있습니다. 도서관, 커피숍, 전통적인 상업용 건물에도 어메니티와 공간을 갖춘 코워킹 스페이스가 늘어나고 있습니다. 그리고 기존 코워킹 기업이나 오피스 스위트 기업들도 계속 확장하고 있어 경쟁은 더욱 치열해질 것입니다.
이러한 경쟁은 다양한 형태로 코워킹 산업에 영향을 미칠 것이지만, 가장 큰 영향은 공간에 대한 적절한 운영에 대한 압박이 커진다는 것입니다. 성장 산업에서 경쟁이 치열해지는 것은 당연합니다. 부정적인 측면은 업계 참여자 중 일부는 다치거나 폐업하는 경우도 있다는 것입니다. 앞으로 몇 년동안 더 많은 코워킹스페이스가 실패하는 것을 볼 수 있을 것입니다.
The Shared Office Spaces Market size is estimated at USD 41.39 billion in 2024, and is expected to reach USD 62.75 billion by 2029, growing at a CAGR of 8.67% during the forecast period (2024-2029).
If people are leaving their house, they're looking for somewhere engaging, higher quality workplace experience. Shared office space is doing really well because people have revealed a preference for working this way. Coworking spaces offer a flexible work environment, allowing people to work on their own terms. Unlike traditional offices, coworking spaces offer 24/7 access, allowing members to work when they want, how they want. In the year 2023, it is projected that approximately 5.07 million individuals will join the ranks of coworking space members. The rising number of people embracing coworking is a testament to the numerous advantages it offers, underscoring its potential to shape the future of work significantly.
The utilization of coworking spaces is driven by distinct user groups, with freelancers accounting for 37% of the users, followed by entrepreneurs comprising 24%, and SMEs representing 21%. Among these groups, freelancers emerge as the most predominant users, highlighting their strong affinity towards coworking spaces. Over the years, there has been a steady rise in the number of women engaging in coworking, gradually bridging the gender gap. While the current percentage remains below the desired 50%, the encouraging news is that the trend continues to show positive momentum, welcoming an increasing number of women to the coworking movement with each passing year.
The US has 18.3% of the world's coworking spaces. The number of coworking spaces in the United States has been steadily increasing over the last decade. There were only 14 coworking spaces in the U.S. in 2007, 4000 in 2017, and over 6,200 estimated coworking spaces by 2022. In 2015, there were about 331,000 people using coworking spaces in the U.S. This number grew to approximately 1.08 million in 2022. Coworking spaces are most common in the very large cities, such as New York and Los Angeles, or cities with prominent technology and creative industries, such as San Francisco and Seattle. Manhattan is by far the largest single market for coworking spaces, while District of Columbia was the fastest growing state. Los Angeles is the most expensive U.S. city for coworking space.
According to Coworking Resources, the average space size in the US is about 14,000 sq ft. International Workplace Group (IWG) and WeWork are the two main providers of coworking space in the United States. In August 2022, WeWork reported its occupancy levels reached 72%, finally matching pre-pandemic numbers from the end of 2019. IWG, a global flexible-workspace network whose customers include Cisco, Uber, Microsoft, and more, says it added 2 million new members in 2021. Since many remote workers have ventured away from big cities, IWG is expanding its list of locations to include smaller U.S. towns like Kodak, Tennessee, and Bedford, New Hampshire. The company has already signed deals for more than 50 upcoming locations in the U.S. in 2022 and plans to add another 1,000 locations in 2023.
An enjoyable work atmosphere is a selling point for 70% of coworking spaces in the U.S., according to a survey. Work atmosphere as a selling point for a coworking space is at least somewhat unique to the U.S., as 70% of the country's coworking spaces that reported this as a selling point is at or above the global average. Well-situated location, attractive design and fit-out, thriving community, good service, low prices, many events, free parking, multi-location access, internet speed, wellness emphasis are some additional selling points for U.S. coworking spaces.
The shares office space market is fragmented in nature with a presence of several players in the market. WeWork, IWG Group, JustCo, Servcorp Limited, Industrious are some of the major players in the market. With the rising cost of rents in tier 1 and tier 2 cities, many SMEs and entrepreneurs are choosing coworking spaces to gain access to better facilities at a cheaper cost. There is a booming demand for shared office spaces globally.
While industry leaders like WeWork are thriving, the boom in demand for co-working spaces is spilling over into other industries, where any design-focused space can become a co-working venue. Serendipity Labs, for example, is working with hotels on coworking franchises. Libraries, coffee shops and traditional commercial buildings are also adding more coworking like amenities and spaces. And, of course, the traditional coworking and office suite companies continue to expand. The result of all this is increased competition.
This competition will impact the coworking industry in a variety of ways, with a big one being increased pressure on spaces to execute well. Increasing competition is normal in growing industries. The downside is some industry participants get hurt or even go out of business. We will likely see more coworking space failures over the next couple years.