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소셜 미디어 분석 - 시장 점유율 분석, 산업 동향 및 통계, 성장 예측(2025-2030년)

Social Media Analytics - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)

발행일: | 리서치사: Mordor Intelligence | 페이지 정보: 영문 | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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소셜 미디어 분석 시장 규모는 2025년에 74억 4,000만 달러로 추정되며, 예측 기간(2025-2030년)의 CAGR은 24%로, 2030년에는 218억 1,000만 달러에 달할 것으로 예측됩니다.

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소셜 미디어 분석은 현재 비즈니스 시나리오에서 중요한 비즈니스 마케팅 도구로 널리 간주됩니다. 소비자 인식에 대한 실용적인 인사이트를 얻고 서비스 및 제품 포트폴리오를 개선하기 위해 세계 기업들이 소셜 미디어 분석을 활용하고 있습니다.

주요 하이라이트

  • 인터넷에 액세스할 수 있는 휴대전화와 태블릿의 확산은 소셜 미디어 플랫폼 사용자 수가 증가함에 따라 예측 기간 동안 소셜 미디어 분석 시장의 성장을 뒷받침하고 있습니다.
  • 기술적 진보 증가는 소셜 분석 도구를 세계의 중소규모 조직에 보급하면서 여러 성장 기회를 개척할 수 있습니다.
  • 소셜 분석 도구 수요는 소비자 피드백이 중요해지고 시장에서 소비자의 협상력이 높아짐에 따라 강화되고 있습니다. 현재 소비자는 소셜 미디어 플랫폼을 통해 액세스할 수 있기 때문에 세계 기업들에게는 소셜 미디어 분석 도구의 필요성이 더욱 커지고 있습니다.
  • Facebook에 따르면, 2022년 2분기 시점의 월간 액티브 유저수는 29억 3,000만명입니다. 실제로 트위터는 매일 8억 건이 넘는 트윗이 전송되고 있다고 말하며, 이는 세계 수준에서 소셜 미디어 네트워크의 확산이 진행되고 있음을 뒷받침하고 있습니다.
  • 시장에서는 몇 가지 전략적 개척이 이루어지고 있습니다. 예를 들어 2021년 4월 Meltwater는 Linkfluence를 인수하여 AI 주도의 소셜 미디어 분석을 강화했습니다. Linkfluence는 프랑스를 기반으로 하는 SaaS 기업으로 인공지능을 채택하여 소비자 인사이트를 위한 소셜 미디어 인텔리전스 플랫폼을 개선하고 있습니다. 이 인수를 통해 Meltwater는 소셜 리스닝과 분석을 통해 AI를 활용한 소비자 인사이트를 세계 기업에 제공할 수 있습니다.
  • 소셜 미디어 분석 조직은 설치에 상당한 노력이 필요하고 중요한 기술 기술이 요구되기 때문에 분석 프로세스의 불일치로 고통받고 있습니다. 게다가 데이터 분석과 커스터마이즈는 시간이 많이 걸리고 많은 과제를 가지고 있으며 이는 소셜 미디어 분석 산업 전체의 성장에 큰 장애물이 되고 있습니다.
  • COVID-19의 유행은 온라인 쇼핑과 전자상거래 증가로 산업에 큰 영향을 미쳤습니다. COVID 시기, 예를 들어 IBM과 Influential은 기업이 신뢰할 수 있는 소셜 인플루언서를 식별할 수 있도록 지원하는 소셜 타겟팅 솔루션(AI 지원)을 발표했습니다. 이는 팬데믹 후에도 자연언어처리, 인공지능, 머신러닝, 증강현실 등의 기술의 활용이 크게 늘어나 시장 성장을 뒷받침하고 있음을 보여줍니다.

소셜 미디어 분석 시장 동향

대상 마케팅 및 경쟁 정보에 중점을 둠

  • 기존 광고 캠페인의 효과가 지속적으로 하락하고 소셜 미디어 사용이 증가함에 따라 기업은 마케팅 전략을 통해 데이터 지향 접근 방식을 채택했습니다. 소셜 미디어 및 분석의 출현은 오늘날 마케팅 및 캠페인의 계획 및 구현 방법을 변화시켰습니다.
  • COVID가 유행하는 동안 많은 정부, 병원 및 공공 기관이 소셜 미디어 채널을 사용하여 유행에 대한 인식을 높이고 일반 시민과 연결되었습니다. 이러한 분석 기법은 유행 상황을 분석하고 평가하는 데 사용됩니다.
  • Facebook 등의 소셜 네트워크는 유료 솔루션을 통해 기업에 제공하는 타겟팅 광고의 중요성을 알고 있으며, 소비자의 위치 정보, 데모그래픽, 엔드 디바이스 정보를 이용할 수 있게 하여 기업이 대상 소비자층에 접근할 수 있도록 하고 있습니다.
  • 접객, 소매, 여행 및 기타 산업의 경우 클라우드 기반 AI를 갖춘 소셜 미디어 분석 솔루션의 사용이 증가하여 시장이 확대하고 있습니다. AI 기반의 분석 서비스는 세계적으로 보급되어 인기가 높아지고 있습니다.
  • 2022년에는 더 많은 브랜드가 온라인 고객 서비스를 강화하고 심지어 WhatsApp 및 Messenger와 같은 온라인 중심 고객 서비스를 통해 효과적인 기술을 제공할 수 있는 새로운 플랫폼으로 전환할 수 있습니다.

북미가 주요 점유율을 차지

  • 예측기간 동안 북미는 소셜미디어 가입자 수가 증가함에 따라 세계 시장에서 큰 점유율을 차지할 것으로 예상됩니다. 이 지역의 기업은 소비자 경험을 향상시키기 위해 소셜 미디어를 사용합니다. 대부분의 기업은 사용자의 참여와 온라인 활동을 모니터링하여 소셜 미디어 데이터의 이점을 최적화합니다.
  • 2022년 미국과 캐나다에서 Facebook의 월간 활성 사용자 수는 2억 6,400만 명이었습니다. Facebook은 미국의 약 69%의 사람들이 이용하고 있으며, 그 중 23.6%는 24세에서 34세입니다. 미국 사람들이 Facebook에 소비하는 시간은 월평균 16.1시간입니다.
  • 그러나 Facebook의 유비쿼터스성에도 불구하고 다른 소셜 네트워킹 사이트도 특히 청소년과 청소년 사이에서 점유율을 늘리고 있습니다. 인스타그램과 스냅챗은 미국의 젊은 인터넷 사용자들 사이에서 지속적으로 인기가 높아지고 있습니다.
  • 소셜 미디어 사용자가 많기 때문에 Amazon, IBM, Oracle 등의 기업은 소셜 미디어 분석을 도입하여 인사이트를 창출하고 소비자 행동을 보다 깊이 이해함으로써 비즈니스 및 전략적 의사결정의 지침으로 삼고 있습니다.
  • 2022년 3월 Brandwatch는 인플루언서 마케팅 플랫폼인 Paladin을 인수했습니다. 이 인수를 통해 Brandwatch는 포트폴리오를 확대하고 인플루언서 마케팅 기능을 더욱 강화했으며 브랜드가 고객과 연결할 수 있도록 지원하고 있습니다. Paladin 플랫폼은 인플루언서 발견하고 광고를 관리하며 전 세계 주요 소셜 미디어 플랫폼에 보고합니다.

소셜 미디어 분석 산업 개요

소셜 미디어 분석 시장은 경쟁이 치열하고 여러 진출 기업으로 구성되어 시장이 비교적 세분화되어 있습니다. 시장의 특정 업종에 특화된 여러 진출기업과 모니터링 툴만을 제공하는 다른 진출기업이 조사 시장에서 활동하고 있습니다. 주요 기업의 대부분은 광범위한 기능을 갖춘 종합적인 솔루션을 제공합니다. 그러나 틈새 진출기업도 새로운 기술을 개발하고 있습니다. 예를 들어 Dataroma는 최적화 기회를 보여주는 실시간 분석 플랫폼을 개발했습니다. 이러한 신흥국 시장의 개척에 의해 시장에는 M&A에 의한 통합의 여지가 크게 확산되고 있습니다. 각 회사는 또한 시장 점유율을 확대하고 수익성을 높이기 위해 전략적 협력 이니셔티브를 활용합니다.

Qualtrics는 2022년 2월 Clarabridge 기술을 활용하여 기업의 고객 이해를 높이는 XM Discover를 발표했습니다. 인공지능과 머신러닝을 활용한 XM Discover를 통해 기업은 채팅, 소셜 미디어 게시, 리뷰 사이트 등의 구조화 및 비정형 데이터 소스 입력을 단일 플랫폼에 통합할 수 있습니다.

기타 혜택

  • 엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
  • 3개월간의 애널리스트 지원

목차

제1장 서론

  • 조사 전제조건과 시장 정의
  • 조사 범위

제2장 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 시장 역학

  • 시장 개요
  • 산업 가치사슬 분석
  • 산업의 매력 - Porter's Five Forces 분석
    • 공급기업의 협상력
    • 소비자의 협상력
    • 신규 진입업자의 위협
    • 경쟁 기업간 경쟁 관계
    • 대체품의 위협
  • 시장에 대한 COVID-19의 영향
  • 촉진요인
    • 소셜 미디어 사용자 수의 지수 함수 성장
    • 대상 마케팅과 경쟁 정보 중시의 고조
  • 억제요인
    • 데이터 및 보안 관련 문제

제5장 시장 세분화

  • 유형별
    • 소프트웨어(SaaS와 온프레미스)
    • 서비스(프로페셔널, 매니지드)
  • 모듈별
    • 소셜 미디어 모니터링 및 추적
    • 소셜 미디어 측정/청취 및 분석
  • 최종 사용자 산업별
    • 미디어 및 엔터테인먼트
    • IT 및 통신
    • BFSI
    • 소매(E-Commerce 포함)
    • 여행 및 호스피탈리티
    • 기타 최종 사용자 산업(의료, 공공 서비스 등)
  • 지역별
    • 북미
    • 유럽
    • 아시아태평양
    • 라틴아메리카
    • 중동 및 아프리카

제6장 경쟁 구도

  • 기업 프로파일
    • Sprinklr
    • Synthesio
    • BrandWatch(Crimson Hexagon)
    • Oracle Corporation
    • NetBase Solutions Inc.
    • Meltwater(Sysomos Inc.)
    • Talkwalker
    • Sprout Social
    • Digimind Social
    • Brand24

제7장 투자 분석

제8장 시장의 미래

CSM 25.02.13

The Social Media Analytics Market size is estimated at USD 7.44 billion in 2025, and is expected to reach USD 21.81 billion by 2030, at a CAGR of 24% during the forecast period (2025-2030).

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Social media analytics is widely considered a significant business and marketing tool in the present-day business scenario. To gain actionable insights into consumer perceptions and improve their services and product portfolio, businesses worldwide use social media analytics.

Key Highlights

  • The rise of mobile phones and tablets with access to the internet, coupled with the ever-growing user volume on social media platforms, is boosting the growth of the social media analytics market over the forecast period.
  • Incremental technological advancements may pave the way for several growth opportunities by making social analytics tools more accessible to small/medium-scale organizations worldwide.
  • The demand for social analytics tools has been bolstered by the increased emphasis on consumer feedback, as they exhibit greater bargaining power in the market. Currently, the consumer is accessible through social media platforms, further reinforcing the need for social media analytics tools for enterprises globally.
  • According to Facebook, it had 2.93 billion active monthly users as of the second quarter of 2022. In fact, Twitter stated that more than 800 million tweets are sent each day, reinstating the growing penetration of social media networks at a global level.
  • Several strategic developments are taking place in the market. For instance, in April 2021, Meltwater acquired Linkfluence to increase AI-driven social media analytics. Linkfluence is a SaaS company based in France that employs artificial intelligence to improve social media intelligence platforms for consumer insights. Through this acquisition, Meltwater can deliver AI-enabled consumer insights to global companies through social listening and analytics.
  • Due to the high installation effort and the demand for critical technical skills, social media analytics organizations suffer discrepancies in analytical processes. Furthermore, data analysis and customization are both time-consuming and challenging. This is a significant obstacle to the overall growth of the social media analytics industry.
  • The COVID-19 pandemic significantly impacted the industry due to increased online shopping and e-commerce. During COVID times, for example, IBM and Influential announced a social targeting solution (AI-enabled) to assist companies in identifying credible social influencers. That shows even after the pandemic, there is a significant growth in the usage of technologies like natural language processing, artificial intelligence, machine learning, and augmented reality, boosting the market growth.

Social Media Analytics Market Trends

Increased Emphasis on Targeted Marketing and Competitive Intelligence

  • A steady decline in the effectiveness of traditional advertising campaigns and rising social media usage has prompted businesses to adopt a more data-oriented approach to their marketing strategies. The emergence of social media analytics has transformed how marketing campaigns are planned and carried out in the present day.
  • During the COVID outbreak, numerous governments, hospitals, and public authorities used social media channels to raise awareness about the pandemic and connect with the public. These analytical methods are used to analyze and evaluate the pandemic condition.
  • Social networks, such as Facebook, have realized the importance of targeted advertising that they offer through paid solutions to businesses, wherein location, demographics, and end-device information of consumers are made available for businesses to reach out to the targeted section of consumers.
  • Rising usage of cloud-based and AI-powered social media analytics solutions in hospitality, retail, travel, and other industries will boost market expansion. AI-based analytics services are becoming more popular and prevalent across the globe.
  • In 2022, more brands may strengthen their online customer service practices and even move to new platforms that may potentially offer more effective technology for customer service to thrive online, such as WhatsApp and Messenger.

North America to Hold Major Share

  • During the forecast period, North America is anticipated to have a substantial market share in the global market due to the growing number of social media subscribers in the region. Companies in this region use social media to improve the consumer experience. Most organizations optimize the benefits of social media data by monitoring user engagement and online activity.
  • In 2022, there were 264 million monthly active Facebook users in the United States and Canada. Facebook is used by around 69% of US people, with 23.6% of those aged between 24 and 34 years. People in the United States spend an average of 16.1 hours a month on Facebook.
  • However, in spite of Facebook's ubiquity, other social networking sites have also gained market share, especially among teenagers and young adults. Instagram and Snapchat are growing in popularity continually among young American internet users.
  • Owing to the high participation of the population in social media, companies, such as Amazon, IBM, and Oracle, have been deploying social media analytics to generate insights and gain a better understanding of consumer behavior, which further guides their business and strategic decision making.
  • In March 2022, Brandwatch acquired Paladin, an influencer marketing platform. With this acquisition, Brandwatch expanded its portfolio to include more influencer marketing features. It also assists brands in establishing significant connections with their customers. The Paladin platform discovers influencers, manages campaigns, and reports across the globe's major social media platforms.

Social Media Analytics Industry Overview

The social media analytics market is highly competitive and consists of several players that make the market relatively fragmented. Multiple players specializing in a particular vertical of the market, as well as other players with just monitoring tools, are active in the market studied. Most of the major players offer all-encompassing solutions with a broad range of capabilities. However, new capabilities are being developed by niche players; for instance, Dataroma developed a real-time analytics platform indicating opportunities for optimization. Owing to such developments, there is immense scope in the market for consolidation through mergers and acquisitions. The companies are also leveraging strategic collaborative initiatives to increase their market share and increase their profitability.

In February 2022, Qualtrics introduced XM Discover, which makes use of Clarabridge technology to help businesses better understand their customers. Using artificial intelligence and machine learning, XM Discover enables businesses to consolidate input from structured and unstructured data sources such as chat, posts on social media, and review websites onto a single platform.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Value Chain Analysis
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Intensity of Competitive Rivalry
    • 4.3.5 Threat of Substitute Products
  • 4.4 Impact of COVID-19 on the Market
  • 4.5 Market Drivers
    • 4.5.1 Exponential Growth of Number of Social Media Users
    • 4.5.2 Increased Emphasis on Target Marketing and Competitive Intelligence
  • 4.6 Market Restraint
    • 4.6.1 Data and Security-related Issues

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Type
    • 5.1.1 Software (SaaS and On-premise)
    • 5.1.2 Services (Professional and Managed)
  • 5.2 By Module
    • 5.2.1 Social Media Monitoring and Tracking
    • 5.2.2 Social Media Measurement/Listening and Analytics
  • 5.3 By End-user Industry
    • 5.3.1 Media and Entertainment
    • 5.3.2 IT and Telecom
    • 5.3.3 BFSI
    • 5.3.4 Retail (including E- commerce)
    • 5.3.5 Travel and Hospitality
    • 5.3.6 Other End-user Industries (Healthcare, Public Services, etc.)
  • 5.4 By Geography
    • 5.4.1 North America
    • 5.4.2 Europe
    • 5.4.3 Asia-Pacific
    • 5.4.4 Latin America
    • 5.4.5 Middle East & Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 Sprinklr
    • 6.1.2 Synthesio
    • 6.1.3 BrandWatch (Crimson Hexagon)
    • 6.1.4 Oracle Corporation
    • 6.1.5 NetBase Solutions Inc.
    • 6.1.6 Meltwater (Sysomos Inc.)
    • 6.1.7 Talkwalker
    • 6.1.8 Sprout Social
    • 6.1.9 Digimind Social
    • 6.1.10 Brand24

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 FUTURE OF THE MARKET

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