시장보고서
상품코드
1549578

PET 포장 : 시장 점유율 분석, 산업 동향과 통계, 성장 예측(2024-2029년)

PET Packaging - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

발행일: | 리서치사: Mordor Intelligence | 페이지 정보: 영문 | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




■ 보고서에 따라 최신 정보로 업데이트하여 보내드립니다. 배송일정은 문의해 주시기 바랍니다.

PET 포장 시장 규모는 2024년에 712억 3,000만 달러로 추정·예측되며, 예측 기간(2024-2029년)에 CAGR 5.71%로 성장하며, 2029년에는 940억 2,000만 달러에 달할 것으로 예측됩니다.

PET Packaging-Market

친환경 포장 솔루션에 대한 수요 증가와 PET의 우수한 특성으로 인해 예측 기간 중 세계 PET 포장 시장의 성장이 촉진될 것으로 예상됩니다.

주요 하이라이트

  • 포장 분야는 보다 지속가능한 사회에 대한 고객의 요구를 충족시키기 위해 환경 친화적 인 기술로 큰 진전을 거듭하고 있습니다. 고객들은 고성능 포장이 제품의 유통기한을 연장할 수 있다는 사실을 점점 더 많이 알게 되었습니다. 이러한 인식으로 인해 환경 친화적 인 사용 후 포장 옵션, 특히 PET(폴리에틸렌 테레프탈레이트) 포장 솔루션에 대한 요구가 증가하고 있습니다.
  • PET는 유리에 비해 최대 90%까지 무게를 줄일 수 있으며, 운송 비용을 낮출 수 있습니다. 생수와 같은 음료에 재사용 가능한 포장을 제공하므로 PET 병은 최근 수년간 부피가 크고 깨지기 쉬운 유리병을 대체하고 있습니다.
  • 기업 및 제품에서 PET를 사용하는 방법에 대한 몇 가지 발전과 추세는 PET에 대한 관심과 시장 성장을 보여 주며, PET는 투명하고 CO2 장벽이 내장되어있어 병에 쉽게 불어 넣거나 시트로 성형 할 수 있으며, PET의 특성은 착색제, 자외선 차단제, 산소 차단제/제거제 및 기타 첨가제로 강화되어 브랜드의 요구 사항을 충족하는 병을 만들 수 있습니다, 자외선 차단제, 산소 차단제, 산소 차단제 및 기타 첨가제로 강화할 수 있으며, 브랜드 요구 사항을 충족하는 병을 만들 수 있습니다.
  • PET 용기는 테니스공, 주스, 샐러드 드레싱, 식용유, 땅콩버터, 액체 손 비누, 소다 등의 제품 포장에 자주 사용되며, PET는 주로 미국을 포함한 전국에 유통되는 탄산음료와 물의 1인용 병과 2리터 병을 만드는 데 주로 사용됩니다. 오븐이나 전자 레인지로 데울 수 있는 테이크아웃 반찬 용기는 특수 등급의 PET로 만들어집니다.
  • 대부분의 물과 청량음료 용기는 재활용성이 높은 폴리에틸렌 테레프탈레이트(PET)로 만들어집니다. 그러나 전 세계에서 PET 병의 사용량이 증가함에 따라 해양 오염을 방지하기 위한 회수 및 재활용 시도가 늦어지고 있습니다. 탄산음료의 일회용 병과 재사용 가능한 병의 영향을 조사한 연구에 따르면 예를 들어 PET 병의 재활용률이 40-60%인 경우, 버진 소재로 만든 병에 비해 배출량이 32%-48% 감소하는 것으로 나타났습니다.
  • COVID-19 전염병은 일회용 포장 업체들에게 큰 안도감을 안겨주었습니다. 많은 국가에서 점차적으로 이러한 포장을 금지하고 재사용 가능한 포장을 장려했지만 전염병은 소비자와 정부의 행동을 변화 시켰고, COVID-19로 인해 영양 음료와 건강 식품에 대한 수요가 급격히 증가했습니다. 이러한 제품의 대부분은 PET와 같은 일회용 플라스틱으로 포장되어 있습니다.

PET 포장 시장 동향

병 분야가 괄목할 만한 성장세를 기록

  • 폴리에틸렌 테레프탈레이트(PET)는 수증기, 가스, 희석된 산, 석유 및 알코올에 대한 높은 장벽 특성으로 인해 식품 포장의 일반적인 재료가되었습니다. 또한 PET는 재활용이 용이하고, 적당한 유연성을 가지고 있으며, 비산하기 쉽지 않습니다. 지구의 날 주최측에 따르면 미국에서는 매분 100만 개의 플라스틱 병이 구매되고 있습니다. 평균 미국인은 연간 167개의 페트병으로 물을 마십니다. 이 지역의 식수 수요가 증가함에 따라 페트병 뚜껑과 케이스 시장이 확대되고 있습니다.
  • PE에서 파생된 PET는 다른 유형의 플라스틱에 비해 강성이 우수합니다. PET는 냉동식품 및 조리된 식품을 포장하는 데 사용되는 일회용 플라스틱 용기를 만드는 데 사용되며, PET가 선호되는 이유는 건강한 오일 장벽을 가지고 있으며, 재료에 해를 끼칠 수 있는 화학 물질을 방지할 수 있기 때문입니다. 방지할 수 있기 때문입니다.
  • E-Commerce 분야의 확대도 세계 시장 확대에 크게 기여하고 있습니다. 물류 측면에서 PET 병과 병을 쉽게 운반 할 수 있으므로 많은 브랜드가 PET를 자주 채택하고 있으며, PET 병은 가볍고 조심스럽게 취급 할 필요가 없기 때문에 운송 비용을 크게 절감 할 수 있습니다. 따라서 PET 포장에 대한 수요는 예측 기간 중 사람들의 온라인 쇼핑 동향가 증가함에 따라 PET 포장에 대한 수요가 지원 될 것으로 예상됩니다.
  • 병과 병을 만들기 위한 PET에 대한 수요는 세계 음료 및 식품 수요 증가로 인해 크게 증가할 것으로 예상됩니다. 또한 손 소독제 PET 병 포장은 헬스케어 분야에서 수요가 증가했습니다. 손 소독제 포장용 PET 병의 확장을 촉진하고 앞으로도 높은 수준을 유지할 것으로 예상됩니다.
  • 기업 및 제품에서 PET를 사용하는 방법에 대한 몇 가지 발전과 추세는 PET에 대한 관심과 시장 점유율 증가를 보여 주며, PET는 많은 용도를 가지고 있으며, 병에 불어 넣거나 시트로 쉽게 성형 할 수 있으며, PET의 특성은 착색제, 자외선 차단제, 산소 차단제/청소기 및 기타 첨가제로 강화 될 수 있습니다. 첨가제로 강화할 수 있으며, 브랜드 요구 사항을 충족하는 병을 만들 수 있습니다.

아시아태평양, 시장 성장세가 두드러질 것으로 전망

  • 중국은 세계 최대 폴리에틸렌 테레프탈레이트(PET) 시장 중 하나입니다. 지난 수년간 PET와 같은 엔지니어링 플라스틱의 생산이 증가한 배경에는 풍부한 원료와 낮은 생산 비용이 있습니다. 중국내 PET 병에 대한 수요는 지속적으로 증가하고 있습니다. 중국에서 PET 병의 성장에 있으며, 청량음료가 얼마나 중요한지는 분명합니다. 생수 산업과 그 주요 기업인 Master Kong과 Nongfu Spring과 같은 기업, 그리고 중국내 생수 소비량이 매년 크게 증가하고 있는 것도 PET 병의 성장에 큰 영향을 미치고 있습니다.
  • PET는 현재 사용되고 있는 기존 포장용 폴리머보다 우수하므로 포장 분야(특히 PET 용기 및 병)에서의 PET 제품 사용이 증가하고 있습니다. 수출과 국내 소비 증가로 인해 중국에서는 식품 및 음료 산업, 소비재 및 기타 부문에서 포장재에 대한 수요가 증가하고 있습니다.
  • 인도에서는 폴리프로필렌(PP), 폴리에틸렌 테레프탈레이트(PET), 폴리 염화 비닐(PVC) 등 다양한 플라스틱이 생산됩니다. 인도는 PET를 생산할 수 있는 거대한 능력을 가지고 있으며, 국내 시장의 대부분 수요를 충족시킵니다. 그러나 국내 시장의 PET 소비량은 지역별로 차이가 있습니다. 인도 북부와 서부는 많은 최종사용자 사업과 방대한 유통망으로 인해 PET 사용의 대부분을 차지합니다.
  • 인도에서는 이동 중에도 식품을 소비하는 경향이 있으므로 PET 캔이나 금속캔과 같은 재료로 포장된 1인분 및 소형 제품에 대한 수요가 급증하고 있습니다. 소비자들은 예산을 의식하고 가격 대비 가치를 제공하는 제품을 원하므로 PET와 같은 연포장재는 여전히 전국적으로 널리 사용되고 있습니다.
  • 그러나 소비자들은 환경 친화적 인 이유로 다른 포장재에 끌리기 시작했습니다. 유리와 알루미늄은 환경 친화적이고 재활용 능력이 높기 때문에 이 지역에서 큰 수용률을 보이고 있습니다. 그 결과 고객의 플라스틱 이탈이 가속화되고 있습니다.

PET 포장 산업 개요

PET 포장 시장은 단편화되어 있으며, Amcor Ltd, Gerresheimer AG, Berry Global Group Inc., Silgan Holdings Inc., Resilux NV 등 복수의 대기업으로 구성되어 있습니다. 시장 점유율이 높은 이들 기업은 국제적인 소비자 기반을 확대하는 데 주력하고 있습니다. 이들 기업은 시장 점유율과 수익성을 높이기 위해 전술적 합작투자를 활용하고 있습니다. 예를 들어

  • 2024년5월플라스틱 포장 회사 인 LPLA는 폴리에틸렌 테레프탈레이트(PET)로 만든 재활용 가능한 와인 병을 발표했습니다. 이 혁신적인 솔루션은 탄소 배출량을 50% 줄이고 최대 30%의 비용 절감을 가능하게하는이 혁신적인 솔루션은 750ml 및 1 리터 용량으로 제공되며 병입 및 배송 작업을 간소화하기 위해 세 심하게 설계되었습니다. 특히 750ml PET 병의 무게는 50g에 불과해 기존 유리병에 비해 12.5%에 불과합니다.
  • 2024년 4월, 코카콜라는 미국과 캐나다의 탄산음료 시리즈에 새로운 디자인과 경량화된 폴리에틸렌 테레프탈레이트(PET) 병을 출시했습니다. 이 노력은 포장 분야에서 순환 경제를 촉진한다는 회사의 종합적인 목표의 중요한 부분입니다. 주목할 만한 점은 제조에 필요한 원료를 크게 줄인 혁신적인 모양의 병입니다. 코카콜라와 스프라이트 병은 독특한 디자인을 채택하고, 다른 탄산음료 브랜드와 미닛메이드 병은 통일된 디자인을 적용했습니다.

기타 혜택 :

  • 엑셀 형식의 시장 예측(ME) 시트
  • 3개월간의 애널리스트 지원

목차

제1장 서론

  • 조사의 전제조건과 시장 정의
  • 조사 범위

제2장 조사 방법

제3장 개요

제4장 시장 역학

  • 시장 개요
  • 시장 성장 촉진요인과 시장 성장 억제요인의 서론
  • 시장 성장 촉진요인
    • PET의 우수한 특성
    • 친환경 포장에 대한 수요 증가
  • 시장 성장 억제요인
    • 일부 지역에서 플라스틱의 사용 금지 규제
  • 밸류체인 분석
  • 업계의 매력 - Porter's Five Forces 분석
    • 신규 진출업체의 위협
    • 바이어의 교섭력
    • 공급 기업의 교섭력
    • 대체품의 위협
    • 경쟁 기업 간 경쟁 강도

제5장 시장 세분화

  • 제품 유형별
    • 보틀과 자
    • 봉투·파우치
    • 트레이
    • 뚜껑·캡·마개
    • 기타 제품 유형
  • 포장별
    • 경질 포장
    • 연포장
  • 최종사용자 산업별
    • 식품 및 음료
    • 의약품
    • 퍼스널케어·화장품
    • 산업 제품
    • 가정용품
    • 기타 최종사용자 산업
  • 지역별
    • 북미
      • 미국
      • 캐나다
    • 유럽
      • 독일
      • 영국
      • 프랑스
      • 이탈리아
      • 스페인
      • 기타 유럽
    • 아시아태평양
      • 중국
      • 일본
      • 인도
      • 한국
      • 기타 아시아태평양
    • 라틴아메리카
      • 브라질
      • 아르헨티나
      • 기타 라틴아메리카
    • 중동 및 아프리카
      • 아랍에미리트
      • 사우디아라비아
      • 남아프리카공화국
      • 기타 중동 및 아프리카

제6장 경쟁 구도

  • 기업 개요
    • Amcor Ltd
    • Resilux NV
    • Gerresheimer AG
    • Berry Global Group Inc.
    • Silgan Holdings Inc.
    • Graham Packaging Company
    • GTX Hanex Plastic Sp. z.o.o.
    • Dunmore Corporation
    • Comar LLC
    • Sonoco Products Company
    • Huhtamaki OYJ
    • Nampak Limited

제7장 투자 분석

제8장 시장 기회와 향후 동향

KSA 24.09.12

The PET Packaging Market size is estimated at USD 71.23 billion in 2024, and is expected to reach USD 94.02 billion by 2029, growing at a CAGR of 5.71% during the forecast period (2024-2029).

PET Packaging - Market

The increasing demand for environmentally friendly packaging solutions and the outstanding properties of PET are expected to drive the growth of the global PET packaging market over the forecast period.

Key Highlights

  • The packaging sector keeps making significant strides in environment-friendly technologies to satisfy customer demand for a more sustainable society. Customers increasingly know that high-performance packaging may lengthen a product's shelf life. This awareness has increased the need for environment-friendly end-of-life packaging options, particularly PET (polyethylene terephthalate) packaging solutions.
  • PET can result in weight reductions of up to 90% compared to glass, making shipping more affordable. As they provide reusable packaging for beverages like mineral water, PET plastic bottles have increasingly replaced bulky, brittle glass bottles in recent years.
  • Several advancements and trends in how companies and products use PET indicate the attention on PET and the market's growth. PET has many uses and is easily blown into bottles or shaped into sheets due to its clarity and built-in CO2 barriers. PET characteristics can be enhanced with colorants, UV blockers, oxygen barriers/scavengers, and other additives to create bottles that meet a brand's requirements.
  • PET containers are often used for packaging goods, including tennis balls, juice, salad dressing, cooking oil, peanut butter, liquid hand soap, and soda. PET is primarily used to make single-serving and two-liter bottles of carbonated soft drinks and water distributed throughout the nation, including the United States. Containers for take-home prepared meals that may be warmed in the oven or microwave are made of exceptional grades of PET.
  • Most water and soft drink containers are constructed of highly recyclable polyethylene terephthalate (PET). However, attempts to collect and recycle the bottles to prevent them from damaging the oceans are falling behind as their use increases globally. For instance, if a PET bottle had 40%-60% recycled content, its emissions would be decreased by 32%-48% compared to one made from virgin material, according to a study examining the effects of single-use and reusable bottles for carbonated soft drinks.
  • The COVID-19 pandemic provided significant relief to single-use packaging vendors. Although many countries were slowly banning these packaging and promoting reusable packaging, the pandemic changed consumer and government behavior. Due to COVID-19, the demand for nutritional drinks and healthy food increased exponentially. Most of these products are packaged with single-use plastic, such as PET.

PET Packaging Market Trends

Bottles Segment to Witness Significant Growth

  • The high barrier qualities of polyethylene terephthalate (PET) against water vapor, gases, diluted acids, oils, and alcohols make it a common material for food packing. Moreover, PET is easy to recycle, reasonably flexible, and shatterproof. According to Earth Day organizers, one million plastic bottles are purchased in the United States every minute. The average American drinks in 167 plastic water bottles annually. Due to the region's growing need for packaged drinking water, there is an increasing market for PET plastic tops and enclosures.
  • PET, derived from PE, offers excellent stiffness compared to other types of plastic. In addition, it keeps a robust protective structure and possesses extraordinary moisture resistance abilities. PET is used to make disposable plastic containers that are also used for packaging frozen or ready-to-eat foods. PET is well-liked because it provides a sound oil barrier, which helps the material fend off chemicals that could harm it.
  • The expanding e-commerce sector also contributes substantially to the market's expansion worldwide. Numerous brands are employing PET more frequently because it is simple to carry PET bottles and jars from a logistics perspective. Because PET bottles are lightweight and do not need to be handled carefully, the cost of transportation is greatly diminished. Therefore, it is projected that the demand for PET packaging will be supported over the forecast period by people's growing propensity toward online shopping.
  • The demand for PET for creating bottles and jars is anticipated to increase significantly due to the rising demand for food and beverage items worldwide. In addition, the packaging of hand sanitizers in PET bottles saw a rise in demand in the healthcare sector. It is anticipated to stay high, fuelling the expansion of PET bottles for hand sanitizer packaging.
  • Several advancements and trends in how companies and products use PET demonstrate the focus on PET and the expansion of its market share. PET has many uses and is easily blown into bottles or shaped into sheets. PET characteristics can be enhanced with colorants, UV blockers, oxygen barriers/scavengers, and other additives to create bottles that meet a brand's requirements.

Asia-Pacific to Register Significant Growth in the Market

  • China is among the largest polyethylene terephthalate (PET) markets worldwide. For the past few years, the country's growing production of engineering plastics, such as PET, has been aided by the plentiful availability of raw materials and low cost of manufacture. The demand for PET bottles in China is constantly rising. It is obvious how critical soft drinks are to PET packaging's growth in China. It is significantly influenced by the bottled water industry and its key players, like Master Kong and Nongfu Spring, as well as the significant rise in bottled water consumption in China yearly.
  • Due to PET's benefits over the currently utilized traditional packaging polymers, the usage of PET goods in the packaging sector (PET containers and bottles, among others) is increasing. Due to rising exports and domestic consumption, packing materials are in higher demand in China from sectors including the food and beverage industry, consumer goods, and others.
  • A variety of plastics, including polypropylene (PP), polyethylene terephthalate (PET), polyvinyl chloride (PVC), and others, are produced in India. India has a massive capability for producing PET, and most of the domestic market's needs are met. However, regional differences also exist in the domestic market's consumption of PET. Due to numerous end-user businesses and a vast distribution network, the North and West of India account for most PET use.
  • The demand for single-serve and small-sized goods packaged in materials like PET and metal cans has surged in India as the country adopts an on-the-go food consumption trend. Because consumers are budget-aware and look for products that provide value for money, flexible packaging materials like PET are still widely used nationwide.
  • However, consumers have started gravitating toward alternate packaging materials because they have eco-friendly qualities. Due to their eco-friendliness and high capacity for recycling, glass and aluminum have seen significant acceptance rates in the region. As a result, customers are turning away from plastic in more significant numbers.

PET Packaging Industry Overview

The PET packaging market is fragmented and consists of several major players, such as Amcor Ltd, Gerresheimer AG, Berry Global Group Inc., Silgan Holdings Inc., and Resilux NV. These market players with a significant market share are concentrating on growing their international consumer base. These businesses use tactical joint ventures to raise their market share and profitability. For instance,

  • In May 2024, LPLA, a plastic packaging company, unveiled a recyclable wine bottle crafted from polyethylene terephthalate (PET). This innovative solution slashes carbon footprints by a remarkable 50%, offering potential cost savings of up to 30%. Available in both 750 ml and one-liter capacities, these bottles are meticulously designed to streamline bottling and shipping operations. Notably, the 750 ml PET bottle weighs a mere 50 g, just 12.5% of the weight of its traditional glass counterparts.
  • In April 2024, The Coca-Cola Co. rolled out redesigned, lighter polyethylene terephthalate (PET) bottles across its sparkling beverage range in the United States and Canada. This initiative is a key part of the company's overarching goal to foster a circular economy within its packaging realm. Notably, these bottles boast innovative shapes that significantly reduce the raw materials needed for their production. The company has crafted distinct designs for its Coca-Cola and Sprite bottles while unifying the look of its other sparkling brands and Minute Maid offerings.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Introduction to Market Drivers and Restraints
  • 4.3 Market Drivers
    • 4.3.1 Outstanding Properties of PET
    • 4.3.2 Rising Demand for Environment-friendly Packaging
  • 4.4 Market Restraints
    • 4.4.1 Regulations Against the Use of Plastics in Some Regions
  • 4.5 Value Chain Analysis
  • 4.6 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.6.1 Threat of New Entrants
    • 4.6.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.6.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.6.4 Threat of Substitute Products
    • 4.6.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Product Types
    • 5.1.1 Bottles and Jars
    • 5.1.2 Bags and Pouches
    • 5.1.3 Trays
    • 5.1.4 Lids/Caps and Closures
    • 5.1.5 Other Product Types
  • 5.2 By Packaging
    • 5.2.1 Rigid
    • 5.2.2 Flexible
  • 5.3 By End-user Industry
    • 5.3.1 Food and Beverage
    • 5.3.2 Pharmaceuticals
    • 5.3.3 Personal Care and Cosmetic Industry
    • 5.3.4 Industrial Goods
    • 5.3.5 Household Products
    • 5.3.6 Other End-user Industries
  • 5.4 By Geography
    • 5.4.1 North America
      • 5.4.1.1 United States
      • 5.4.1.2 Canada
    • 5.4.2 Europe
      • 5.4.2.1 Germany
      • 5.4.2.2 United Kingdom
      • 5.4.2.3 France
      • 5.4.2.4 Italy
      • 5.4.2.5 Spain
      • 5.4.2.6 Rest of Europe
    • 5.4.3 Asia-Pacific
      • 5.4.3.1 China
      • 5.4.3.2 Japan
      • 5.4.3.3 India
      • 5.4.3.4 South Korea
      • 5.4.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.4.4 Latin America
      • 5.4.4.1 Brazil
      • 5.4.4.2 Argentina
      • 5.4.4.3 Rest of Latin America
    • 5.4.5 Middle East and Africa
      • 5.4.5.1 United Arab Emirates
      • 5.4.5.2 Saudi Arabia
      • 5.4.5.3 South Africa
      • 5.4.5.4 Rest of Middle East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 Amcor Ltd
    • 6.1.2 Resilux NV
    • 6.1.3 Gerresheimer AG
    • 6.1.4 Berry Global Group Inc.
    • 6.1.5 Silgan Holdings Inc.
    • 6.1.6 Graham Packaging Company
    • 6.1.7 GTX Hanex Plastic Sp. z.o.o.
    • 6.1.8 Dunmore Corporation
    • 6.1.9 Comar LLC
    • 6.1.10 Sonoco Products Company
    • 6.1.11 Huhtamaki OYJ
    • 6.1.12 Nampak Limited

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

샘플 요청 목록
0 건의 상품을 선택 중
목록 보기
전체삭제