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아시아태평양의 위치 분석 시장 : 시장 점유율 분석, 산업 동향 및 통계, 성장 예측(2025-2030년)

APAC Location Analytics - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)

발행일: | 리서치사: Mordor Intelligence | 페이지 정보: 영문 | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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아시아태평양의 위치 분석 시장은 예측 기간 동안 CAGR 18.21%를 나타낼 것으로 예상됩니다.

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주요 하이라이트

  • 경쟁사보다 더 많은 수익을 올리기 위한 소매업체들 간의 치열한 경쟁. 스마트폰이 전 세계를 휩쓸고 있습니다. 아시아태평양 시장은 모든 스마트폰 기업에게 거대한 시장으로 급성장하고 있습니다. 저가형과 고가형 스마트폰 부문 모두에 큰 수요가 있습니다. 이 두 부문의 성장이 결합되어 이 지역의 위치 분석 시장을 뒷받침하고 있습니다.
  • 시장 세분화는 시장 조사 분야의 주요 분야 중 하나로 부상하고 있습니다. 매일 많은 소매점이 문을 열기 때문에 소비자와 고객이 매장에 들어가서 구매 후 매장을 떠날 때까지 머무를 때마다 많은 사용자 데이터가 생성됩니다.
  • 이러한 데이터는 현재 다양한 분석 솔루션으로 분석되고 있습니다. 위치 기반 분석은 위치 정보를 중심으로 데이터를 맥락화하여 의미 있는 고찰을 도출하고 전략적 비즈니스 의사결정에 도움을 줍니다. 위치정보 분석 업체들은 와이파이 네트워크가 있는 스마트폰을 활용하여 최소한의 비용으로 위치정보 분석 솔루션을 실행할 수 있도록 하고 있습니다.
  • 고객과 접촉하는 모든 산업에서 와이파이 위치 정보 분석(LBS) 시스템 도입이 도입되었습니다. 이 시스템은 고객이 현장의 와이파이를 통해 연결될 수 있으며, 소매 센터 등이 소비자를 더 잘 이해하고 그에 따라 소비자의 요구에 맞는 상품을 제공할 수 있도록 직접적인 커뮤니케이션 채널을 열 수 있습니다.
  • 현재 시장에는 웹 분석과 같은 다양한 분석 솔루션이 보급되어 있습니다. 위치 기반 분석은 고객 경험을 설계하고 측정하기 위한 시대적 요구가 될 것으로 보입니다. 머지않아 위치 기반 분석 솔루션은 시장에서 보편화될 것으로 보입니다.

팬데믹은 전 세계 다양한 비즈니스에 큰 영향을 미쳤으며, 인도와 중국 등의 국가는 바이러스 발생으로 인해 부정적인 영향을 받았습니다. 그 결과 전 세계적으로 스마트폰 사용이 크게 증가했고, 위치 정보 분석 솔루션도 증가했습니다. 인도 정부는 당국이 COVID 양성 환자를 만난 사람들의 효과적인 접촉자 추적을 수행하기 위해 당국을 지원했으며, 이를 통해 큰 혜택을 얻었습니다.

아시아태평양의 위치 분석 시장 동향

차량용 커넥티비티, 자동차 분야 성장을 견인합니다.

  • 내비게이션이 내장된 신형 차량이 표준화되면서 차량용 내비게이션 공급업체들의 성장이 예상됩니다. 또한, 커넥티드 내비게이션 서비스와 실시간 위치 정보 컨텐츠의 성장은 자동차의 외부 연결과 내부 연결 모두에 의해 촉진되고 있습니다.
  • 자동차 제조업체들에게 턴 바이 턴(TBT) 내비게이션, 교통 정보, 관심 지점(POI) 검색(주차장 및 주유소 포함)과 같은 임베디드 및 커넥티드 위치 서비스는 향후 5년간 차량용 인포테인먼트 시스템(IVI)의 필수 요소로 자리매김할 것으로 보입니다. 인포테인먼트 시스템(IVI)의 필수적인 요소로 자리 잡을 것으로 보입니다. 특히 내비게이션 시스템은 엔트리급 차량에서 보편화되고 있습니다. 내비게이션 장착률은 2020년 신차 판매량의 38%에서 2026년에는 70%에 육박할 것으로 예상되며, 이는 공급업체에게 큰 성장 기회를 제공할 것으로 전망됩니다.
  • 향후 5년간 코로나19의 악영향에도 불구하고, 내비게이션 지원 차량의 연간 판매량은 2020년 말 3,450만 대 이상에서 거의 두 배로 증가하여 2025년에는 6,800만 대를 넘어설 것으로 추정됩니다. 이 수치에는 자율주행차를 안전하게 안내하는 데 필요한 HD맵은 포함되지 않았습니다. 하지만 커넥티드카는 포함됩니다. 커넥티드카는 커넥티드 차량용 인포테인먼트(IVI) 경험의 일부로 사용자에게 지도 기반 라이브 서비스를 제공할 수 있습니다.
  • 자동차 업계가 도로를 더 안전하게 만들고 교통사고를 줄이거나 없애기 위해 노력하는 가운데, 더 많은 신차에 첨단운전자보조시스템(ADAS)가 탑재될 것으로 보입니다.

분석가들은 2025년에는 전 세계 소형차의 차간거리 경고 기능 보급률이 76%를 나타낼 것으로 예상하고 있으며, 그 중 ADAS 맵에 의존하는 비율이 1/4에서 1/3로 증가할 것으로 예상하고 있습니다. 다른 ADAS 기능으로는 예측 파워트레인을 통한 차간거리 경고, 지능형 속도 보조, 차선 이탈 경고 등이 있습니다.

위치 인사이트를 통한 경쟁사 고려가 기업 수요를 지속적으로 견인할 것

디지털화의 혜택은 영업 마케팅, 운영, 전략, IT 관리, R&D 등 기업 전반의 다양한 수준에서 실현되고 있습니다. 데이터는 의사결정, 책임, 효율성, 성과 개선을 위한 통찰력을 얻기 위해 수집 및 분석됩니다.

로케이션 인텔리전스는 매핑과 지리적 공간 서비스를 기업 및 조직의 데이터와 결합한 것입니다. 위치 인텔리전스는 비즈니스 인텔리전스의 하위 집합으로, 비즈니스에서 생성된 데이터(성능 데이터, 가격 책정, 비용 데이터 등)를 지도에 시각화(또는 위치 서비스 적용)하여 전술적, 전략적 의사결정을 개선하는 데 도움을 줍니다.

위치 인텔리전스의 이용 사례에는 지오마케팅, 위치 타겟팅 광고, 사이트 위치 계획(소매점, 레스토랑, 주유소, 모바일 무선 액세스 네트워크와 같은 인프라 등), 원격 장비 성능 모니터링 등이 있습니다. 자산 추적, 차량 관리, 온디맨드 모빌리티 서비스 및 기타 비즈니스 기능도 위치 서비스를 통해 강화할 수 있습니다.

지난 2월 BCG가 520개 기업을 대상으로 실시한 세계 기업 위치정보에 대한 설문조사에 따르면, 95%의 응답자가 부동산, 물류 및 배송, 소매, 전자상거래 등 다양한 분야에서 위치 데이터가 비즈니스 성과에 미치는 영향력이 매우 중요하다고 답했습니다. 부동산, 물류, 배송, 소매, E-Commerce 등 다양한 분야에서 매핑과 지리적 공간 데이터가 원하는 비즈니스 성과를 달성하는 데 필수적이라고 응답했으며, 91%는 향후 3-5년 내에 더욱 중요해질 것이라고 답했습니다.

아태지역 위치 분석 산업 개요

아태지역 위치 분석 산업 개요

아시아태평양의 위치 분석 시장에서 활동하는 기업들은 파트너십과 혁신에 초점을 맞추고 있으며, 적당한 집중도를 보이고 있습니다. 이 시장의 주요 벤더로는 Cisco Systems, Microsoft Corporation, HERE, SAS Institute Inc. Institute), Tibco Software Inc., Pitney Bowes, and Gaige.

2022년 7월, 시티시티는 HERE와 협력하여 자사의 솔루션과 제품에 위치 서비스 및 용도 프로그래밍 인터페이스(API)를 사용할 예정입니다. 이를 통해 도시 모빌리티 운영을 간소화하고, 교통 탈탄소화를 촉진하는 실용적인 분석을 제공하여 교통 혼잡, 차량 관리, 스마트 시티 주차, 물류를 줄이고 인도의 스마트하고 지속 가능한 삶을 촉진할 수 있습니다.

지난 7월, 구글맵은 제네시스 인터내셔널 및 테크 마힌드라와 파트너십을 맺고 인도에서 스트리트뷰를 시작한다고 발표했습니다. 이 파트너십의 목적은 탐색과 탐색을 더 쉽고 정확하게 만드는 유용한 지도를 만들고, 중요하고 유용한 위치 기반 정보를 지역 사회와 공유하여 지역 사회를 지원하는 것입니다.

기타 혜택

  • 엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
  • 3개월간의 애널리스트 지원

목차

제1장 서론

  • 조사의 전제조건과 시장 정의
  • 조사 범위

제2장 조사 방법과 방법론

제3장 주요 요약

제4장 시장 역학

  • 시장 개요
  • 시장 성장 촉진요인
  • 시장 성장 억제요인
  • 업계 밸류체인 분석
  • 업계의 매력 - Porter의 Five Forces 분석
    • 공급 기업의 교섭력
    • 소비자의 교섭력
    • 신규 진출업체의 위협
    • 대체품의 위협
    • 업계내 경쟁 기업간 경쟁 관계

제5장 기술 개요

  • 기술 현황
  • 현재 진행 중인 개발

제6장 시장 세분화

  • 장소별
    • 실내
    • 야외
  • 전개 모델별
    • 온프레미스
    • 온디맨드
  • 업계별
    • 소매
    • 은행
    • 제조업
    • 운송
    • 헬스케어
    • 정부기관
    • 에너지 및 전력
    • 기타 업계별
  • 국가별
    • 중국
    • 인도
    • 일본
    • 호주
    • 기타 국가

제7장 경쟁 구도

  • 기업 개요
    • Cisco Systems
    • Microsoft Corporation
    • HERE
    • SAS Institute, Inc.
    • Oracle Corporation
    • SAP SE
    • ESRI(Environmental Systems Research Institute)
    • Tibco Software Inc.
    • Pitney Bowes
    • Galigeo

제8장 투자 분석

제9장 아시아태평양 위치 분석 시장의 장래성

LSH 25.01.15

The APAC Location Analytics Market is expected to register a CAGR of 18.21% during the forecast period.

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Key Highlights

  • There is cutthroat competition between the retailers to earn more than their rivals. Smartphones have taken the world by storm. The boom in Asia-Pacific markets has been enormous and is a huge market for every smartphone company. There is a huge demand in both the low-cost and high-end smartphone segments. The combination of growth in both has helped the location analytics market in this region.
  • Location analytics is emerging as one of the major segments in the field of market research. As more retail stores open every day, a lot of user data is created every time a consumer or customer walks into a store and stays there until he or she leaves after making a purchase.
  • These data points are now being analyzed with different analytical solutions. Location-based analytics aids in contextualizing location-centric data in order to derive meaningful insights and inform strategic business decisions.This data could enhance the customer experience and give us a competitive edge over other market players. By leveraging smartphones with wi-fi networks, location analytics vendors have enabled location analytics solutions to run at a minimal cost.
  • The rise in all customer-facing industries has resulted in the introduction of the wi-fi location analytics (LBS) system, which allows customers to connect through on-site wi-fi, opening a direct channel of communication that enables retail centers and similar others to better understand their consumers and accordingly deliver products that meet their needs.This method helps maximize retail output and services by understanding the consumer's needs.
  • Different analytics solutions, like web analytics, are popular in the market currently. Location-based analytics will become the need of the hour for designing and measuring the experiences of customers. Shortly, location analytics solutions will become commonplace in the marketplace.

The pandemic significantly impacted various businesses worldwide, with countries such as India and China being adversely affected by the outbreak of the virus. As a result, smartphone usage increased significantly globally, and location analysis solutions increased. The Government of India has greatly benefited from using it, as it has assisted authorities in conducting effective contact tracing for people who met COVID-positive patients.

APAC Location Analytics Market Trends

In-vehicle connectivity is driving growth in the Automotive sector

  • New vehicles with built-in navigation are becoming standard, which will allow in-vehicle navigation suppliers to grow. Also, the growth of connected navigation services and live location content is being driven by both external and internal connectivity in vehicles.
  • For carmakers, embedded and connected location services, such as turn-by-turn (TBT) navigation, traffic information, and point-of-interest (POI) search (including parking and gas stations), will remain an essential component of in-vehicle infotainment systems (IVI) over the next five years. Specifically, navigation systems are becoming common in entry-tier vehicles. According to predictions, the attach rate for navigation will increase from 38% of new cars sold in 2020 to almost 70% by 2026, providing suppliers with a sizable opportunity for growth.
  • Despite the negative impact of the pandemic over the next five years, it is estimated that annual sales of navigation-enabled cars will almost double from over 34.5 million at the end of 2020 to exceed 68 million by 2025. This total excludes HD maps required to guide autonomous cars safely. Still, it includes connected cars, which can deliver live map-based services to users as part of the connected in-vehicle infotainment (IVI) experience.
  • As the auto industry works to make roads safer and cut down on or get rid of car accidents, more new cars will have advanced driver assistance systems (ADAS).

Analysts expect the global penetration of the distance warning feature to reach 76% of light-duty vehicles in 2025, with a growing share (likely between a quarter and a third) of these relying on an ADAS map. Other ADAS features include distance warning with predictive powertrain, intelligent speed assistance, and lane departure alerts.

Achieving competitive advantage through location insights continues to drive demand for Enterprises

The benefits of digitalization are felt at various levels across enterprises, e.g., sales and marketing, operations, strategy, IT management, and R&D. Data is collected and analyzed to gain insights that improve decision-making, accountability, efficiency, and business performance.

Location intelligence combines mapping and geospatial services with a company's or organization's data. Location intelligence is a subset of business intelligence whereby a business visualizes the data it generates, e.g., performance data, pricing, cost data, etc., on a map (or applies location services) for improved tactical and strategic decision-making.

Use cases for location intelligence include geo-marketing, location-targeted advertising, site location planning (e.g., retail stores, restaurants, fueling stations, and other infrastructure like mobile radio access networks), and remote equipment performance monitoring. Asset tracking, fleet management, on-demand mobility services, and other business functions can also be enhanced with location services.

A BCG global survey on location intelligence for enterprises conducted across 520 companies in February last year shows the high importance of location data to business performance across different sectors, where 95% said that mapping and geospatial data are essential in achieving desired business results today and 91% said that they would be even more essential in three to five years, including in real estate, logistics and delivery, retail, and e-commerce.

APAC Location Analytics Industry Overview

Companies operating in the Asia-Pacific Location Analytics Market focus on partnerships and innovations and are moderately concentrated. Some of the key vendors in the market include Cisco Systems, Microsoft Corporation, HERE, SAS Institute Inc., Oracle Corporation, SAP SE, ESRI (Environmental Systems Research Institute), Tibco Software Inc., Pitney Bowes, and Gaige.

In July 2022, Citility will work with HERE to use location services and application programming interfaces (APIs) in its solutions and products. This will provide actionable analytics that streamline city mobility operations and encourage the decarbonization of transportation and reduce traffic congestion, fleet management, smart city parking, and logistics to promote smart, sustainable living in India.

In July 2022, Google Maps announced partnerships with Genesys International and Tech Mahindra to launch Street View in India. The goal of these partnerships is to make helpful maps that make navigation and exploration easier and more accurate and to share important and useful location-based information with communities to help them.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH APPROACH AND METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
    • 4.2.1 Growth in Retail Market
    • 4.2.2 Increasing adoption of analytical business intelligence and geographic information systems technology
    • 4.2.3 Increasing Usage of Internet of Things
  • 4.3 Market Restraints
    • 4.3.1 Concerns about security and privacy
    • 4.3.2 Systems are error prone In cases like incomplete business information, out-of-date information and limitation of place databases
  • 4.4 Industry Value Chain Analysis
  • 4.5 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.5.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.5.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.5.3 Threat from new entrants
    • 4.5.4 Threat from substitute Product Types
    • 4.5.5 Competitive rivalry within the industry

5 TECHNOLOGY OVERVIEW

  • 5.1 Technology Snapshot
  • 5.2 Ongoing developments

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Location
    • 6.1.1 Indoor
    • 6.1.2 Outdoor
  • 6.2 By Deployment Model
    • 6.2.1 On-premise
    • 6.2.2 On-demand
  • 6.3 By Verticals
    • 6.3.1 Retail
    • 6.3.2 Banking
    • 6.3.3 Manufacturing
    • 6.3.4 Transportation
    • 6.3.5 Healthcare
    • 6.3.6 Government
    • 6.3.7 Energy and Power
    • 6.3.8 Other Verticals
  • 6.4 By Countries
    • 6.4.1 China
    • 6.4.2 India
    • 6.4.3 Japan
    • 6.4.4 Australia
    • 6.4.5 Other Countries

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Cisco Systems
    • 7.1.2 Microsoft Corporation
    • 7.1.3 HERE
    • 7.1.4 SAS Institute, Inc.
    • 7.1.5 Oracle Corporation
    • 7.1.6 SAP SE
    • 7.1.7 ESRI (Environmental Systems Research Institute)
    • 7.1.8 Tibco Software Inc.
    • 7.1.9 Pitney Bowes
    • 7.1.10 Galigeo

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF ASIA-PACIFIC LOCATION ANALYTICS MARKET

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