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시장보고서
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아시아태평양의 위치 분석 시장 : 시장 점유율 분석, 산업 동향 및 통계, 성장 예측(2025-2030년)APAC Location Analytics - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030) |
아시아태평양의 위치 분석 시장은 예측 기간 동안 CAGR 18.21%를 나타낼 것으로 예상됩니다.
팬데믹은 전 세계 다양한 비즈니스에 큰 영향을 미쳤으며, 인도와 중국 등의 국가는 바이러스 발생으로 인해 부정적인 영향을 받았습니다. 그 결과 전 세계적으로 스마트폰 사용이 크게 증가했고, 위치 정보 분석 솔루션도 증가했습니다. 인도 정부는 당국이 COVID 양성 환자를 만난 사람들의 효과적인 접촉자 추적을 수행하기 위해 당국을 지원했으며, 이를 통해 큰 혜택을 얻었습니다.
분석가들은 2025년에는 전 세계 소형차의 차간거리 경고 기능 보급률이 76%를 나타낼 것으로 예상하고 있으며, 그 중 ADAS 맵에 의존하는 비율이 1/4에서 1/3로 증가할 것으로 예상하고 있습니다. 다른 ADAS 기능으로는 예측 파워트레인을 통한 차간거리 경고, 지능형 속도 보조, 차선 이탈 경고 등이 있습니다.
디지털화의 혜택은 영업 마케팅, 운영, 전략, IT 관리, R&D 등 기업 전반의 다양한 수준에서 실현되고 있습니다. 데이터는 의사결정, 책임, 효율성, 성과 개선을 위한 통찰력을 얻기 위해 수집 및 분석됩니다.
로케이션 인텔리전스는 매핑과 지리적 공간 서비스를 기업 및 조직의 데이터와 결합한 것입니다. 위치 인텔리전스는 비즈니스 인텔리전스의 하위 집합으로, 비즈니스에서 생성된 데이터(성능 데이터, 가격 책정, 비용 데이터 등)를 지도에 시각화(또는 위치 서비스 적용)하여 전술적, 전략적 의사결정을 개선하는 데 도움을 줍니다.
위치 인텔리전스의 이용 사례에는 지오마케팅, 위치 타겟팅 광고, 사이트 위치 계획(소매점, 레스토랑, 주유소, 모바일 무선 액세스 네트워크와 같은 인프라 등), 원격 장비 성능 모니터링 등이 있습니다. 자산 추적, 차량 관리, 온디맨드 모빌리티 서비스 및 기타 비즈니스 기능도 위치 서비스를 통해 강화할 수 있습니다.
지난 2월 BCG가 520개 기업을 대상으로 실시한 세계 기업 위치정보에 대한 설문조사에 따르면, 95%의 응답자가 부동산, 물류 및 배송, 소매, 전자상거래 등 다양한 분야에서 위치 데이터가 비즈니스 성과에 미치는 영향력이 매우 중요하다고 답했습니다. 부동산, 물류, 배송, 소매, E-Commerce 등 다양한 분야에서 매핑과 지리적 공간 데이터가 원하는 비즈니스 성과를 달성하는 데 필수적이라고 응답했으며, 91%는 향후 3-5년 내에 더욱 중요해질 것이라고 답했습니다.
아시아태평양의 위치 분석 시장에서 활동하는 기업들은 파트너십과 혁신에 초점을 맞추고 있으며, 적당한 집중도를 보이고 있습니다. 이 시장의 주요 벤더로는 Cisco Systems, Microsoft Corporation, HERE, SAS Institute Inc. Institute), Tibco Software Inc., Pitney Bowes, and Gaige.
2022년 7월, 시티시티는 HERE와 협력하여 자사의 솔루션과 제품에 위치 서비스 및 용도 프로그래밍 인터페이스(API)를 사용할 예정입니다. 이를 통해 도시 모빌리티 운영을 간소화하고, 교통 탈탄소화를 촉진하는 실용적인 분석을 제공하여 교통 혼잡, 차량 관리, 스마트 시티 주차, 물류를 줄이고 인도의 스마트하고 지속 가능한 삶을 촉진할 수 있습니다.
지난 7월, 구글맵은 제네시스 인터내셔널 및 테크 마힌드라와 파트너십을 맺고 인도에서 스트리트뷰를 시작한다고 발표했습니다. 이 파트너십의 목적은 탐색과 탐색을 더 쉽고 정확하게 만드는 유용한 지도를 만들고, 중요하고 유용한 위치 기반 정보를 지역 사회와 공유하여 지역 사회를 지원하는 것입니다.
The APAC Location Analytics Market is expected to register a CAGR of 18.21% during the forecast period.
The pandemic significantly impacted various businesses worldwide, with countries such as India and China being adversely affected by the outbreak of the virus. As a result, smartphone usage increased significantly globally, and location analysis solutions increased. The Government of India has greatly benefited from using it, as it has assisted authorities in conducting effective contact tracing for people who met COVID-positive patients.
Analysts expect the global penetration of the distance warning feature to reach 76% of light-duty vehicles in 2025, with a growing share (likely between a quarter and a third) of these relying on an ADAS map. Other ADAS features include distance warning with predictive powertrain, intelligent speed assistance, and lane departure alerts.
The benefits of digitalization are felt at various levels across enterprises, e.g., sales and marketing, operations, strategy, IT management, and R&D. Data is collected and analyzed to gain insights that improve decision-making, accountability, efficiency, and business performance.
Location intelligence combines mapping and geospatial services with a company's or organization's data. Location intelligence is a subset of business intelligence whereby a business visualizes the data it generates, e.g., performance data, pricing, cost data, etc., on a map (or applies location services) for improved tactical and strategic decision-making.
Use cases for location intelligence include geo-marketing, location-targeted advertising, site location planning (e.g., retail stores, restaurants, fueling stations, and other infrastructure like mobile radio access networks), and remote equipment performance monitoring. Asset tracking, fleet management, on-demand mobility services, and other business functions can also be enhanced with location services.
A BCG global survey on location intelligence for enterprises conducted across 520 companies in February last year shows the high importance of location data to business performance across different sectors, where 95% said that mapping and geospatial data are essential in achieving desired business results today and 91% said that they would be even more essential in three to five years, including in real estate, logistics and delivery, retail, and e-commerce.
Companies operating in the Asia-Pacific Location Analytics Market focus on partnerships and innovations and are moderately concentrated. Some of the key vendors in the market include Cisco Systems, Microsoft Corporation, HERE, SAS Institute Inc., Oracle Corporation, SAP SE, ESRI (Environmental Systems Research Institute), Tibco Software Inc., Pitney Bowes, and Gaige.
In July 2022, Citility will work with HERE to use location services and application programming interfaces (APIs) in its solutions and products. This will provide actionable analytics that streamline city mobility operations and encourage the decarbonization of transportation and reduce traffic congestion, fleet management, smart city parking, and logistics to promote smart, sustainable living in India.
In July 2022, Google Maps announced partnerships with Genesys International and Tech Mahindra to launch Street View in India. The goal of these partnerships is to make helpful maps that make navigation and exploration easier and more accurate and to share important and useful location-based information with communities to help them.