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아시아태평양의 디지털 사이니지 : 시장 점유율 분석, 산업 동향 및 통계, 성장 예측(2025-2030년)

APAC Digital Signage - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)

발행일: | 리서치사: Mordor Intelligence | 페이지 정보: 영문 | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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아시아태평양의 디지털 사이니지 시장은 예측 기간 동안 7.58%의 CAGR을 기록할 것으로 예상됩니다.

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이 시장은 인도, 싱가포르 등 신흥국과 중국, 일본 등 선진국에서 브랜드 마케팅을 위한 비디오월과 디지털 빌보드의 활용이 증가함에 따라 안정적인 성장이 예상됩니다.

주요 하이라이트

  • 디지털 사이니지는 구매 결정에 영향을 미치는 중요한 요소가 되었으며, 정부, 의료, 대중 교통, 소매점 등 기관은 현재 디지털 사이니지에 크게 의존하여 타겟 고객에게 메시지를 전달하고 있습니다.
  • 디지털 사이니지는 컨텐츠와 메시지를 전자 스크린이나 디지털 사이니지에 표시할 수 있고, 물리적 사인을 변경하지 않고도 변경할 수 있기 때문에 향후 몇 년 동안 다양한 신흥 경제권에서 활발한 성장이 예상됩니다. 디지털 사이니지의 채택은 기술 발전과 가격 하락으로 인해 더욱 보편화되고 주류가 되고 있습니다.
  • 디지털 사이니지 솔루션을 제공하는 업체들은 제품 혁신에 지속적으로 투자하고 있습니다. 예를 들어, 삼성은 모듈형 마이크로 LED 스크린의 최신 버전인 The Wall Luxury의 세계 출시를 발표했습니다. 이러한 기술 혁신과 세계 광고비 증가가 수요를 견인할 것으로 예상됩니다.
  • COVID-19의 발생은 초기 단계에서는 제조 시설이 폐쇄되고 재택 근무의 추세가 수요 감소에 반영되어 조사 대상 시장에 영향을 미쳤습니다. 그러나 이 시나리오는 많은 산업에서 디지털 사이니지를 통한 마케팅의 범위를 넓혔으며, 특히 병원과 공공장소에서 중요한 정보를 표시하기 위해 이 기술을 활용했습니다.

아시아태평양의 디지털 사이니지 시장 동향

눈부신 성장세를 보이고 있는 OLED

  • OLED 기술은 화질을 크게 향상시키고 혁신적인 새로운 소비자 디스플레이의 잠재력을 가지고 있으며, OLED는 종종 디지털 디스플레이와 스크린의 미래라고 불립니다.
  • OLED는 기존 디스플레이의 한계를 극복하는 유일한 기술이며, 역동적인 형태와 함께 현실감을 향상시키고, OLED는 자체 발광 광원을 기반으로 하기 때문에 빛과 색 표현이 우수합니다. 그 유연성과 투명성은 혁신적인 OLED 재료 개발의 결과입니다.
  • 베트남과 같은 국가에서는 OLED 디지털 사이니지 보드의 응용을 홍보하고 있습니다. 예를 들어, 2021년 8월 베트남은 호치민 사이공 전시컨벤션센터에서 국제 LED/OLED 디지털 사이니지 전시회를 개최하였습니다.
  • 또한, LG Electronics India는 최근 델리 최대 쇼핑몰에 OLED 디지털 사이니지를 설치했으며, 63장의 커스텀 곡면 55인치 OLED 패널을 사용했습니다. 8미터 높이의 OLED 디스플레이는 어느 각도에서나 관찰할 수 있도록 링 형태로 설치됐습니다. 또한, 델리 구르가온에 위치한 또 다른 앰비언스 몰에도 OLED 사이니지를 납품했습니다.

인도가 가장 높은 점유율을 차지

  • 지난해 COVID-19 사태로 인한 세계 경제 침체에도 불구하고 이 지역에서는 디지털 사이니지 도입이 크게 증가했습니다.
  • Scala에 따르면 인도는 세계 보석 및 보석 부문의 가장 큰 시장 중 하나이며, 세계 보석 소비의 29%를 차지합니다. 이 부문은 인도 경제에 7%의 기여를 하고 있으며, 40,000명 이상의 사람들에게 일자리를 제공하고 있습니다.
  • 보석 구매는 인도의 전통과 문화의 일부입니다. 그러나 대부분의 고객이 매장에서 구매하는 것을 선호하기 때문에 고객 만족도를 높이고 브랜드 충성도를 구축하려면 개인화가 필수적입니다. 전염병 기간 동안 전국의 보석상들은 안전하고 원활한 쇼핑 경험을 보장하면서 더 많은 고객에게 도달하고 수익을 높게 유지하기 위해 "파이 디지털"접근 방식을 선택했습니다.
  • 예를 들어, 인도에서 가장 신뢰받는 주얼리 브랜드 Tanishq는 화상 통화, 끝없는 통로, 가상 주얼리 시착, 실시간 라이브 지원 채팅 등의 기능을 통합하여 오프라인 매장과 클릭의 격차를 해소하는 기술 스택 인 새로운 파이디지털(Fidigital) 기능의 출시를 발표했습니다. 이 밖에도, 소매업계의 최종사용자들이 디지털 사이니지를 도입하고 있어 국내 매장 내 사이니지 솔루션에 대한 수요가 더욱 증가하고 있습니다.

아시아태평양의 디지털 사이니지 산업 개요

아시아태평양의 디지털 사이니지 시장은 부분적으로 단편화되어 있으며, 여러 대기업으로 구성되어 있습니다. 시장 점유율 측면에서 보면 현재 시장을 독점하고 있는 대형 업체는 소수에 불과합니다. 그러나 혁신적이고 지속가능한 포장을 통해 많은 기업들이 새로운 계약을 체결하고 새로운 시장을 개척하여 시장에서의 입지를 강화하고 있습니다.

  • 2020년 9월 - 회사는 CPS/IoT 전시회 'CEATEC 2020 ONLINE'(이하 'CEATEC')의 온라인 전시를 진행했습니다. 이 회사는 '종합 전시 공간'에서 동영상, 프리젠테이션 자료, 실시간 채팅 기능 등을 활용하여 새로운 상식 사회의 업무 방식과 보안에 관한 디지털 솔루션과 컨셉 동영상을 다수 선보였습니다.

기타 혜택:

  • 엑셀 형식의 시장 예측(ME) 시트
  • 분석가 지원 3개월

목차

제1장 소개

  • 조사 가정과 시장 정의
  • 조사 범위

제2장 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 시장 역학

  • 시장 개요
  • COVID-19의 업계에 대한 영향 평가
  • 시장 성장 촉진요인
    • 소매나 헬스케어 등의 최종사용자 분야 성장
    • 운영 비용 절감과 간판 변경 용이성에 의한 채용 증가
  • 시장 성장 억제요인
    • 높은 초기설정 비용
  • 밸류체인 분석
  • 업계의 매력 - Porter's Five Forces 분석
    • 공급 기업의 교섭력
    • 구매자의 교섭력
    • 신규 참여업체의 위협
    • 대체품의 위협
    • 경쟁 기업 간의 경쟁 강도

제5장 시장 세분화

  • 유형별
    • 비디오월
    • 비디오 스크린
    • 키오스크
    • 투명 LCD 스크린
    • 디지털 포스터
    • 기타 유형
  • 구성요소별
    • 하드웨어
      • LCD/LED 디스플레이
      • OLED 디스플레이
      • 미디어 플레이어
      • 프로젝터/프로젝션·스크린
      • 기타 하드웨어
    • 소프트웨어
    • 서비스
  • 사이즈별
    • 32 인치 이하
    • 32 인치-52 인치
    • 52 인치 이상
  • 로케이션별
    • 점포내
    • 야외
  • 용도별
    • 소매
    • 교통기관
    • 호스피탈리티
    • 기업
    • 교육
    • 정부기관
    • 기타 용도
  • 국가별
    • 중국
    • 일본
    • 인도
    • 한국
    • 기타 아시아태평양

제6장 경쟁 구도

  • 기업 개요
    • NEC Display Solutions Co. Ltd
    • LG Display Co. Ltd
    • Samsung Electronics Co. Ltd
    • Panasonic Corporation
    • Sony Corporation
    • Stratacache
    • Planar Systems Inc.
    • Hitachi Ltd
    • Barco NV
    • Cisco Systems Inc.

제7장 투자 분석

제8장 시장 전망

ksm 25.01.17

The APAC Digital Signage Market is expected to register a CAGR of 7.58% during the forecast period.

APAC Digital Signage - Market - IMG1

The market is expected to have a steady growth owing to the increased application of video walls and digital billboards for brand marketing in developing nations such as India, Singapore and developed countries such as China and Japan.

Key Highlights

  • Digital signage has played an important factor in influencing the purchase decision, and institutions, like the government, healthcare, public transit, and retail stores, are now heavily relying on digital signages to better engage their targeted audiences to communicate their message.
  • As digital signage enables content and messages to be displayed on an electronic screen or digital sign and can be changed without modification to the physical sign, aggressive growth over the next few years across various emerging economies is anticipated. The adoption of digital signage is becoming more popular and mainstream with the technological advancements and decrease in price.
  • The vendors offering digital signage solutions are continuously investing in product innovations. For instance, Samsung announced the global launch of The Wall Luxury, which is the latest version of its modular MicroLED screen, which can be tailored to any size and aspect ratio. Such innovations and the global increase in ad spending are expected to drive the demand.
  • The COVID-19 outbreak has affected the studied market, as the manufacturing facilities were closed in the initial phase and work from home trends also reflected the demand decrease. However, the scenario expanded the scope of marketing through digital signage across many industries, especially in hospitals and public places, which utilized the technology for displaying important information.

APAC Digital Signage Market Trends

OLED to Show Significant Growth

  • OLED technology holds the promise of significantly enhanced picture quality, with the potential for innovative new consumer display presentations. It is often hailed as the future of digital displays and screens.
  • It is the only technology that overcomes the limitations of conventional displays, as it offers enhanced reality combined with a dynamic form. OLED provides superior light and color expression, as it is based on self-emitting light sources. Its flexibility and transparent nature are the results of the development of innovative OLED materials.
  • A country such as Vietnam is marketing the application of OLED digital signage boards in the country. For instance, in August 2021, the country hosted the International LED/OLED and Digital Signage Show at Saigon Exhibition and Convention Center Ho Chi Minh.
  • Moreover, LG Electronics India recently installed OLED digital signage at the largest shopping mall in Delhi, utilizing 63 custom-made curved 55-inch OLED panels. Standing eight meters tall, the OLED displays are installed in a ring so that they can be observed at any angle. Additionally, the tech giant supplied OLED signage at another Ambience Mall in Gurgaon, Delhi.

India to Hold the Highest Market Share

  • Last year, amidst the COVID-19 pandemic, the adoption of digital signage increased significantly in the region despite a decline in the global economy as businesses sought innovative ways to reach their target audience better.
  • According to Scala, India represents one of the largest gems and jewelry sector markets and contributed 29% of global jewelry consumption. This sector contributes 7% to the Indian economy and provides jobs to more than 40 lakh people.
  • Purchasing jewelry has been an inherent part of Indian tradition and culture. However, Personalisation is vital in increasing customer satisfaction and building brand loyalty as most customers prefer to purchase jewelry in-store. During the pandemic, jewelers across the country have opted for a 'phygital' approach to reach more customers and keep their revenues high while ensuring a safe and seamless shopping experience.
  • For example, India's most trusted jewelry brand, Tanishq, announced the launch of new phygital features, a tech stack that would bridge the gap between bricks and clicks - incorporating features such as video calling, endless aisle, virtual jewelry try on, and real-time, live assisted chat in more than 200 stores across the country. Several other Retail end-users are implementing digital signage, which is further increasing the demand for in-store signage solutions in the country.

APAC Digital Signage Industry Overview

The Asia Pacific Digital Signage market is partially fragmented and consists of several major players. In terms of market share, few of the major players currently dominate the market. However, with innovative and sustainable packaging, many of the companies are increasing their market presence by securing new contracts and by tapping new markets.

  • September 2020 - The company made an online exhibition of its CPS/IoT Exhibition 'CEATEC 2020 ONLINE' ('CEATEC'). The company introduced many digital solutions and concept videos related to work styles and security for the new normal society utilizing videos, presentation materials, and real-time chat function in the 'General Exhibit Area.'

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Assessment of Impact of COVID-19 on the Industry
  • 4.3 Market Drivers
    • 4.3.1 Growth Of End-user Verticals, such as Retail and Healthcare
    • 4.3.2 Increasing Adoption due to less operating cost and ease of change in signage
  • 4.4 Market Restraints
    • 4.4.1 High initial setup costs
  • 4.5 Industry Value Chain Analysis
  • 4.6 Industry Attractiveness - Porter's Five Force Analysis
    • 4.6.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.6.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.6.3 Threat of New Entrants
    • 4.6.4 Threat of Substitute Products
    • 4.6.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Type
    • 5.1.1 Video Wall
    • 5.1.2 Video Screen
    • 5.1.3 Kiosk
    • 5.1.4 Transparent LCD Screen
    • 5.1.5 Digital Poster
    • 5.1.6 Other Types
  • 5.2 By Component
    • 5.2.1 Hardware
      • 5.2.1.1 LCD/LED Display
      • 5.2.1.2 OLED Display
      • 5.2.1.3 Media Players
      • 5.2.1.4 Projector/Projection Screens
      • 5.2.1.5 Other Hardware
    • 5.2.2 Software
    • 5.2.3 Services
  • 5.3 By Size
    • 5.3.1 Below 32"
    • 5.3.2 32"-52"
    • 5.3.3 Above 52"
  • 5.4 By Location
    • 5.4.1 In-Store
    • 5.4.2 Outdoor
  • 5.5 By Application
    • 5.5.1 Retail
    • 5.5.2 Transportation
    • 5.5.3 Hospitality
    • 5.5.4 Corporate
    • 5.5.5 Education
    • 5.5.6 Government
    • 5.5.7 Other Applications
  • 5.6 By Country
    • 5.6.1 China
    • 5.6.2 Japan
    • 5.6.3 India
    • 5.6.4 South Korea
    • 5.6.5 Rest of Asia Pacific

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 NEC Display Solutions Co. Ltd
    • 6.1.2 LG Display Co. Ltd
    • 6.1.3 Samsung Electronics Co. Ltd
    • 6.1.4 Panasonic Corporation
    • 6.1.5 Sony Corporation
    • 6.1.6 Stratacache
    • 6.1.7 Planar Systems Inc.
    • 6.1.8 Hitachi Ltd
    • 6.1.9 Barco NV
    • 6.1.10 Cisco Systems Inc.

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 FUTURE OF THE MARKET

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