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라틴아메리카의 퍼스널케어 포장 : 시장 점유율 분석, 산업 동향 및 통계, 성장 예측(2025-2030년)

Latin America Personal Care Packaging - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)

발행일: | 리서치사: Mordor Intelligence | 페이지 정보: 영문 | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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라틴아메리카의 퍼스널케어 포장 시장은 예측 기간 동안 CAGR 5.35%를 기록할 것으로 예상됩니다.

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주요 하이라이트

  • 포장이 필요 없는 독립 매장은 전체 산업 소매 시장의 촉진요인 중 하나가 될 것으로 예상됩니다. 브랜드는 매장에 간단한 브랜드 이름과 매력적인 리필 기회를 제공할 것으로 예상됩니다. 이를 통해 브랜드 이미지가 향상되고 지속가능한 제품 포장 솔루션을 제공하는 브랜드에 대한 소비자의 관심이 증가하고 있습니다.
  • 시장 확대를 촉진할 것으로 예상되는 중요한 산업 동향은 퍼스널케어 제품 포장에 종이 기반 튜브의 사용이 확대되고 있다는 점입니다. 예를 들어, 지난해 10월 로레알과 화장품 포장 사업부인 알베아(Albea)는 최초의 종이 기반 화장품 튜브 채택을 발표했습니다. 예상 기간 동안 시장 성장은 이러한 최첨단 포장 솔루션의 출시가 임박함에 따라 시장 성장에 도움이 될 것으로 보입니다.
  • 시장 개척 업체들은 기후 변화에 대응하는 전략을 개발하고 포장이 환경에 미치는 영향을 줄임으로써 변화를 가져 오려고 노력하고 있습니다. 지난 10년간 플라스틱 사용의 유해성에 대한 대중의 인식이 급격히 높아졌습니다. 라틴아메리카 각국 정부의 많은 공공 캠페인과 노력으로 국민들의 인식이 높아졌습니다.
  • COVID-19의 발생은 공급업체가 브랜드 ID 확인을 근본적으로 변경하는 데 더 많은 영향을 미쳤으며, 지속가능한 포장 솔루션 제공에 대한 지원은 R & D 및 제조에 대한 투자를 더욱 증가 시켰습니다. 또한 러시아와 우크라이나의 전쟁은 전체 포장 생태계에 영향을 미치고 있습니다.

라틴아메리카의 퍼스널케어 포장 시장 동향

스킨케어 시장, 큰 성장 전망

  • 시장의 다양한 스킨케어 제품 공급업체들은 로션의 경우 스타일리시한 병, 크림의 경우 고급스러운 디테일의 항아리, 어플리케이터가 달린 튜브를 포장용으로 제공하고 있습니다. 보다 진보된 에어리스 디스펜싱 시스템, 스포이드 어플리케이터, 디스펜싱 캡은 특정 제품에 맞는 솔루션을 제공합니다. 예를 들어, 최대 규모의 화장품 포장 도매업체 중 하나인 알베어 패키징(Albear Packaging)은 튜브용 부드러운 형태의 스크류 캡을 생산하고 있습니다. 이 화장품용 캡은 모든 스킨케어 제품에 이상적인 솔루션으로, 캡의 둥근 모서리가 포뮬러의 부드러움을 전달합니다.
  • 또한 에어리스 스킨케어 포장 및 3D 프린팅 기술과 같은 기술 침식이 스킨케어 포장 판매를 주도하고 있습니다. 핫 스탬핑 포일 인쇄 및 플렉소 오프셋 인쇄와 같은 첨단 인쇄 기술을 통해 제조업체는 화장품 브랜드에 혁신적이고 눈길을 끄는 스킨케어 포장을 제공 할 수 있으며, 이는 퍼스널케어 포장 시장을 더욱 확대시키고 있습니다.
  • L'Oreal은 2021 회계연도에 시장 점유율을 크게 확대하여 칠레, 멕시코, 브라질에서 괄목할만한 성과를 거두었으며, E-Commerce와 오프라인 판매 모두 성장에 기여했습니다. 그룹의 각 브랜드는 'Buen Fin'과 'Black Friday'와 같은 중요한 온라인 이벤트를 활용하여 디지털 참여와 온라인 활성화를 유지하면서 타겟팅된 활성화로 고객을 매장으로 끌어들이는 데 성공했습니다.

브라질은 시장 규모가 크게 성장할 것으로 예상

  • 브라질은 아르헨티나, 콜롬비아, 칠레에 향수, 화장품, 목욕용품을 수출하고 프랑스, 아르헨티나, 미국에서 화장품을 수입하고 있습니다. 브라질은 여전히 완제품을 수입에 의존하고 있습니다. 이에 브라질 정부는 수입세를 도입해 생산의 현지화를 추진하고 있으며, 알베아와 같은 주요 기업들은 화장품 포장의 현지화에 주력하고 있습니다.
  • 또한 SEBRAE for Micro and Small Enterprises는 브라질의 남성 화장품 시장이 지난 5년 동안 3배 성장했다고 밝혔습니다. 이는 남성 전용 포장 모듈의 추가 성장을 촉진할 것으로 예상됩니다.
  • 환경 정책에 대한 투자도 활발합니다. 천연 자원 관리, 자연 보호, 친환경 제품 및 공정의 연구개발(포장에 친환경 플라스틱 사용, 천연 성분 및 천연 자산의 공급업체, 파트너, 커뮤니티 개발 등)에 수백만 헤알이 투자되고 있습니다.
  • 또한 시장은 제조업에 대한 투자 활동도 확인했습니다. 예를 들어, 작년 초 프랑스의 향수 및 아로마 그룹 인 Robertet은 상파울루에 916만 달러를 투자하여 시설을 건설했습니다. 이 사업을 통해 회사는 상파울루의 생산 및 저장 용량을 3배로 확대하고자 합니다. 이를 통해 회사는 생산성을 향상시키고 포장 수요를 더욱 촉진할 수 있게 되었습니다.

라틴아메리카의 퍼스널케어 포장 산업 개요

라틴아메리카의 퍼스널케어 시장은 많은 지역 진출 기업이 존재하고 경쟁이 치열합니다. 혁신적인 제품이 시장을 주도하고 있으며, 각 업체는 기술 혁신에 투자하고 있습니다. 주요 진출 기업으로는 Amcor Ltd, Mondi Group, Aptar Group, Sonoco 등이 있습니다.

2022년 9월 - 스머핏 카파가 브라질의 페이퍼박스(PaperBox)를 인수하며 라틴아메리카로 진출한다고 발표했습니다. 이번 인수를 통해 브라질에서의 입지를 강화하고, 제조 능력을 향상시키고, 새로운 가능성을 포착하고, 고객과의 새로운 관계를 구축할 수 있게 되었습니다.

기타 혜택

  • 엑셀 형식의 시장 예측(ME) 시트
  • 3개월간의 애널리스트 지원

목차

제1장 소개

  • 조사 가정과 시장 정의
  • 조사 범위

제2장 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 시장 역학

  • 시장 개요
  • 산업의 매력 - Porter's Five Forces 분석
    • 공급 기업의 교섭력
    • 소비자의 협상력
    • 신규 참여업체의 위협
    • 대체품의 위협
    • 경쟁 기업 간의 경쟁 강도
  • 산업 밸류체인 분석
  • 퍼스널케어 포장 시장에 대한 COVID-19의 영향
  • 시장 성장 촉진요인
    • 가처분 소득 증가에 따른 퍼스널케어 제품 소비 증가
    • 혁신적이고 매력적인 포장에 대한 주목 상승
  • 시장 성장 억제요인
    • 새로운 포장 솔루션의 높은 연구개발·제조 비용

제5장 시장 세분화

  • 재료 유형별
    • 플라스틱
    • 유리
    • 금속
    • 종이
  • 포장 유형별
    • 플라스틱병·용기
    • 유리병·용기
    • 금속 용기
    • 접는 상자
    • 골판지 상자
    • 튜브 및 스틱
    • 뚜껑 및 마개
    • 펌프와 디스펜서
    • 연질 플라스틱 포장
    • 기타
  • 제품 유형별
    • 경구 케어
    • 헤어케어
    • 색조 화장품
    • 스킨케어
    • 남성 그루밍
    • 데오드란트
    • 기타
  • 국가별
    • 브라질
    • 멕시코
    • 아르헨티나
    • 기타 라틴아메리카

제6장 경쟁 구도

  • 기업 개요
    • Amcor Ltd.
    • Mondi Group
    • AptarGroup
    • Silgan Holdings
    • Sonoco
    • RPC Group Plc(Berry Global Group INC.)
    • Cosmopal Ltd
    • Gerresheimer AG

제7장 투자 분석

제8장 시장 전망

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The Latin America Personal Care Packaging Market is expected to register a CAGR of 5.35% during the forecast period.

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Key Highlights

  • Independent packaging-free stores are expected to be one of the driving factors in the retail market across the industry. Brands are expected to create simple branded and engaging refill opportunities in the store. This enhances the brand image and attracts consumers increasingly leaning toward brands that offer sustainable product packaging solutions.
  • A significant industry trend anticipated to support market expansion is the expanding usage of paper-based tubes for the packaging of personal care goods. For instance, in October last year, L'Oreal and the cosmetic packaging business Albea announced the introduction of the first paper-based cosmetic tube. Over the anticipated period, market growth will be aided by the impending launch of such a cutting-edge packaging solution.
  • Market Vendors are attempting to make a difference by developing a strategy to combat climate change and reduce packaging's environmental impact. Since the last decade, awareness among the population regarding the harmful effects of plastic usage has been growing drastically. Many public campaigns and initiatives by the Latin American governments have increased awareness among the public.
  • The outbreak of COVID-19 has further influenced the vendors to make drastic changes to their brand identity, and the push towards offering sustainable packaging solutions further increases their investments in R&D and manufacturing. Further, the Russia-Ukraine war has an impact on the overall packaging ecosystem.

Latin America Personal Care Packaging Market Trends

Skin Care Expected to Witness Significant Growth in the Market

  • Suppliers of different skincare products in the market offer stylish bottles for lotions, jars with luxe details for creams, and tubes equipped with applicators for packaging. More advanced airless dispensing systems, dropper applicators, and dispensing caps provide solutions for specific products. For instance, Albea packaging, one of the largest cosmetic packaging wholesalers, makes soft-shaped screw caps for tubes. This cosmetic cap is the ideal solution for all skincare products and communicates the softness of the formula due to the rounded edges of the cap.
  • Furthermore, technological encroachments, such as airless skincare packaging and 3-D printing technology, are driving skincare packaging sales. Advanced and trending printing technologies, such as hot-stamp foil printing and flexo-offset printing, enable manufacturers to offer innovative and eye-catching skincare packaging for cosmetic brands, further growing the personal care packaging market.
  • L'Oreal increased its market share significantly in FY 2021, performing remarkably well in Chile, Mexico, and Brazil. E-commerce and offline sales both contributed to growth. The Group's brands welcomed customers back to their stores with targeted activation while maintaining their digital engagement and online activation, utilizing important online events like Buen Fin and Black Friday.

Brazil Expected to Witness Significant Growth in the Market

  • Brazil exports perfumery, cosmetics, and bath products to Argentina, Colombia, and Chile and imports cosmetics from France, Argentina, and the United States. The country remains dependent on imports for finished products. This has led the Brazilian government to introduce import taxes to localize production, and Companies like Albea are focusing on localizing their cosmetic packaging activities.
  • Further, SEBRAE for Micro and Small Enterprises stated that Brazil's men's cosmetics market has tripled in the past five years. This is expected to facilitate further growth of packaging modules designed exclusively for men.
  • There are multiple investments in environmental policies. Millions of Reals are invested in natural resource management, nature conservation, and the R&D of environmentally friendly products and processes, such as using green plastic in the packaging and developing supplier partner communities of natural ingredients and assets.
  • Moreover, the market is also witnessing manufacturing investment activities. For instance, early last year, the French group of fragrances and aromas, Robertet, invested USD 9.16 million in constructing a unit in Sao Paulo. With its operation, the company is looking to triple its production and storage capacity in the country. The team allowed the company to increase its productivity and further drive demand for packaging.

Latin America Personal Care Packaging Industry Overview

The Latin America Personal Care Market is moderately competitive, with many regional players. Innovation drives the market in product offerings, and each vendor invests in innovation. Key players include Amcor Ltd, Mondi Group, Aptar Group, and Sonoco.

September 2022 - Smurfit Kappa announced Latin American expansion with the PaperBox acquisition in Brazil. This acquisition will strengthen their footprint in the nation, increase manufacturing capacity, and enable them to seize new possibilities and build new relationships with clients.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Threat of Substitute Products
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Industry Value Chain Analysis
  • 4.4 Impact of COVID -19 on the Personal Care Packaging Market
  • 4.5 Market Drivers
    • 4.5.1 Increasing Consumption of Personal Care Products With Growing Disposable Income
    • 4.5.2 Growing Focus on Innovative and Attractive Packaging
  • 4.6 Market Restraints
    • 4.6.1 High Costs of R&D and Manufacturing of New Packaging Solution

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Material Type
    • 5.1.1 Plastic
    • 5.1.2 Glass
    • 5.1.3 Metal
    • 5.1.4 Paper
  • 5.2 By Packaging Type
    • 5.2.1 Plastic Bottles and Containers
    • 5.2.2 Glass Bottles and Containers
    • 5.2.3 Metal Containers
    • 5.2.4 Folding Cartons
    • 5.2.5 Corrugated Boxes
    • 5.2.6 Tube and Stick
    • 5.2.7 Caps and Closures
    • 5.2.8 Pump and Dispenser
    • 5.2.9 Flexible Plastic Packaging
    • 5.2.10 Other Packaging Types
  • 5.3 By Product Type
    • 5.3.1 Oral Care
    • 5.3.2 Hair Care
    • 5.3.3 Color Cosmetics
    • 5.3.4 Skin Care
    • 5.3.5 Men's Grooming
    • 5.3.6 Deodorants
    • 5.3.7 Other Products Types
  • 5.4 By Country
    • 5.4.1 Brazil
    • 5.4.2 Mexico
    • 5.4.3 Argentina
    • 5.4.4 Rest of Latin America

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 Amcor Ltd.
    • 6.1.2 Mondi Group
    • 6.1.3 AptarGroup
    • 6.1.4 Silgan Holdings
    • 6.1.5 Sonoco
    • 6.1.6 RPC Group Plc (Berry Global Group INC.)
    • 6.1.7 Cosmopal Ltd
    • 6.1.8 Gerresheimer AG

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 FUTURE OF THE MARKET

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