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1630205

보증 관리 시스템 시장 : 시장 점유율 분석, 산업 동향 및 통계, 성장 예측(2025-2030년)

Warranty Management System - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)

발행일: | 리서치사: Mordor Intelligence | 페이지 정보: 영문 | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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보증 관리 시스템 시장은 예측 기간 동안 CAGR 13.9%를 기록할 전망입니다.

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주요 하이라이트

  • 보증 관리 시스템은 보증 클레임 처리 및 설치 기반 자산 추적 자동화를 통해 서비스 운영자가 보증, 클레임 및 자산을 수명 주기로 설계, 관리, 추적 및 처리할 수 있도록 지원합니다. 혁신적인 보증 관리 시스템(WMS)은 AI 및 머신러닝 기능과 협력하여 고객 만족도를 보장합니다.
  • 보증 클레임 처리 및 설치 기반 자산 추적 자동화를 통해 보증 관리 솔루션은 주로 서비스 조직이 보증, 클레임 및 자산을 수명 주기 전반에 걸쳐 생성, 관리, 추적 및 처리할 수 있도록 합니다.
  • 그 결과, 제3자는 유효한 클레임을 제출하고 크레딧을 받을 수 있습니다. 또한 고객 서비스는 보증 내용을 확인하고 복구를 시작할 수 있으며 현장 기술자는 자산의 이력을 추적하고 보증 기간 내에 부품을 교체할 수 있습니다. 이러한 솔루션은 보증 비용을 최소화하고 보증 청구를 자동화하며 보증 관리 시스템을 간소화하며 서비스 수익을 극대화합니다. 이 소프트웨어는 제조업체, 서비스 제공업체, 공급업체, 딜러 및 최종 사용자를 포함한 모든 이해관계자에게 이익을 제공합니다. 그 결과 세계의 다양한 최종 사용자 산업에서 큰 수요가 발생하고 있습니다.
  • 최신 보증 관리 시스템(WMS)에는 고객 만족도를 높이기 위한 첨단 기술, 머신러닝(ML), 인공지능(AI) 기능이 내장되어 있습니다. 그 결과, AI와 ML의 개발로 보증 수명주기 관리 시스템은 평가 기간 동안 강력한 성장을 보여줍니다. AI 기반 시스템은 사기성 청구를 신속하고 경제적으로 식별하기 위해 이미지 인식을 채택합니다. 머신 러닝 알고리즘은 수만 장의 사진을 사용하여 훈련되며 포토샵에서 가공된 이미지와 오래된 클레임에서 실제 문제를 파악할 수 있습니다.
  • 자동차 산업과 공급망 산업이 보증 소프트웨어 채택에서 가장 큰 점유율을 차지하고 있기 때문에 자동차 부문의 생산 확대가 시장 성장을 가속하는 중요한 요소가 되었습니다. 또한 커넥티드 차량을 채용하는 소비자의 추세도 세계 자동차 수요에 영향을 미치고 시장을 견인할 것으로 예상됩니다.
  • COVID-19의 대유행은 바이러스를 봉쇄하기 위해 많은 국가에서 제조 업무가 일시적으로 중단되었기 때문에 보증 관리 시스템 시장의 성장에 큰 영향을 미쳤습니다. 이로 인해 소비자용 전자기기의 생산이 감소하고 보증 관리 시스템 시장 요구가 높아졌습니다. 그러나 COVID-19를 계기로 자동화 기술로의 전환이 지역 전체에서 현저해졌습니다. 위와 같은 채용에 의한 상당한 이점은 AI와 ML에 의한 자동 보증 관리 시스템의 폭넓은 채용에 고객을 유치해 시장 성장에 기여하고 있습니다.

보증 관리 시스템 시장 동향

클라우드 부문이 큰 점유율을 차지할 전망

  • 클라우드에 보증 관리 시스템을 구현함으로써 높은 확장성, 유연성 및 정의된 권한으로 공유 기능이 제공됩니다. 각 회사는 이 기회를 활용하여 시장으로의 침투를 도모하고 있으며, 예측 기간 동안 시장이 확대될 것으로 분석됩니다.
  • 사물 인터넷(IoT)을 구성하는 커넥티드 스마트 디바이스와 센서의 급증, 그리고 다양한 머신 투 머신(M2M) 통신 네트워크에 의해 생성되는 메타데이터의 양은 보증 청구 프로세스를 지능적으로 업데이트하여 원활한 고객 경험을 제공하는 데 필요한 새로운 수준의 인사이트를 제조업체에 제공할 수 있습니다.
  • Industry 4.0과 사물인터넷(IIoT)과 같은 컨셉에 의한 세계 제조업의 진보와 함께, 서비스 제공업체는 예측 기간 동안 비즈니스를 확대할 수 있는 큰 기회를 갖고 있습니다. 예측 분석, 빅데이터, 클라우드 컴퓨팅, 디지털 트윈, 스마트 공장 등 제조업의 다양한 기술의 융합도 클라우드 기반 보증 관리 시스템의 채택을 촉진할 수 있습니다.
  • 클라우드 기반 IoT 플랫폼을 사용하면 예측 모델링, 시뮬레이션, 테스트 가설, 보고 등 수집된 데이터에서 작업을 수행할 수 있습니다. 업계의 선도 기업들은 클라우드 기반 솔루션을 제공하고 있으며 예측 기간 동안 시장 성장을 가속할 수 있습니다.
  • 또한 기업은 다양한 업계에서 클라우드 컴퓨팅에 적극적으로 투자하고 있으며 예측 기간 동안 시장 성장에 긍정적인 영향을 미칠 것으로 예상됩니다. 예를 들어 Platform9의 보고서에 따르면 2022년에는 단일 퍼블릭 클라우드(32.1%), 하이브리드 클라우드(29.8%), 온프레미스 클라우드(14.1%)가 기업이 워크로드를 실행하기 위한 주요 환경이 되어 있습니다.

북미가 시장에서 큰 점유율을 차지

  • 북미는 대규모 최종 사용자의 보증 관리 시스템 채택이라는 점에서 주요 시장 중 하나입니다. 이 지역은 또한 중소규모 기업들 사이에서 데이터 보안에 대한 인식이 높아지고 있기 때문에 건전한 성장을 이루고 있습니다. 게다가 이 지역에는 주요 시장 벤더가 존재하고 지속적인 기술 혁신이 이루어지고 있기 때문에 보증 관리 시스템에 대한 수요가 증가하고 있습니다.
  • 이 지역의 보증 관리 시스템 시장 성장의 주요 동향으로는 스마트 디바이스 증가와 오디오 비디오 기기, 웨어러블 기기, 스마트 홈 기기를 포함한 지능형 주택 기기의 채용 증가가 있어 이것이 최고의 고객 경험을 제공하는 보증 관리 솔루션의 채용을 창출하고 있습니다.
  • 따라서 디지털 서비스의 보급과 기술의 진보는 클라우드 컴퓨팅, AI, IoT, ML과 같은 최신 기술의 다양한 분야에서 조기 채용과 함께이 지역 시장 성장을 보완하고 있습니다. 또한 이 지역의 보증 관리 기업은 결함패턴의 식별, 클레임 심사의 개선, 공급자의 차지백의 엔드 투 엔드의 관리에 의해 제품 품질을 향상시키기 위해 보증 절차 전체에서 데이터 분석과 AI를 활용하고 있습니다.
  • 게다가 이 지역에서는 보증 관리 시스템에 대한 투자와 기술적 진보가 많이 있습니다. 소매 분야에서의 보증 관리 시스템의 도입도 진행되고 있습니다. 분석 애플리케이션을 통해 고객의 행동 경험을 개선하기 위해 조직화된 소매업으로의 큰 변화가 있습니다.

보증 관리 시스템 산업 개요

보증 관리 시스템 시장은 적당히 통합되어 있으며 소수 시장 기업이 큰 시장 점유율을 차지합니다. 이 시장에서 큰 점유율을 가진 대기업은 해외에서 고객 기반의 확대에 주력하고 있습니다. 각 회사는 시장 점유율과 수익성을 높이기 위해 전략적 협력 이니셔티브를 활용합니다.

2022년 11월-디지털 제품 솔루션 기업에서 서비스 라이프사이클 관리의 세계 리더 중 하나인 타반트는 세계 최대의 상용차 제조업체인 다임러 트럭 AG(DTAG)와 제휴하여 이 회사의 유럽 브랜드를 위한 보증 및 클레임 관리 솔루션을 제공한다고 발표했습니다.

2022년 5월-Opteven은 WMS Group(UK) Ltd(WMS)의 야심찬 사업 전환과 혁신 전략을 추진하고 WMS 딜러 및 수리업체를 위해 매우 접근하기 쉽고 시장을 선도하는 온라인 클레임 플랫폼 도입했습니다. 이 플랫폼은 보증 청구 프로세스를 크게 단순화하고 가속화하도록 설계되었습니다. 새로운 플랫폼은 종합적이고 탁월한 고객 서비스 경험을 제공하면서 관리 시간을 단축합니다.

기타 혜택

  • 엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
  • 3개월간의 애널리스트 서포트

목차

제1장 서론

  • 조사의 전제조건 및 시장 정의
  • 조사 범위

제2장 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 시장 인사이트

  • 시장 개요
  • 업계의 매력도-Porter's Five Forces 분석
    • 공급기업의 협상력
    • 구매자 및 소비자의 협상력
    • 신규 참가업체의 위협
    • 경쟁 기업간 경쟁 관계
    • 대체품의 위협
  • 시장에 대한 COVID-19의 영향 평가

제5장 시장 역학

  • 시장 성장 촉진요인
    • 제조업과 자동차 산업에서 보증 관리 시스템 채용 증가
    • 고객 만족을 확보하기 위한 차세대 보증 관리 시스템에서 AI와 ML 기능의 채용 증가
  • 시장 성장 억제요인
    • 가격에 민감한 시장에서 독립 서비스 제공업체 간의 치열한 경쟁

제6장 시장 세분화

  • 전개 유형별
    • 온프레미스
    • 클라우드
  • 소프트웨어 유형별
    • 보증 인텔리전스
    • 클레임 관리
    • 서비스 계약
    • 계약 관리
  • 컴포넌트별
    • 솔루션
    • 서비스(프로페셔널 서비스, 매니지드 서비스)
  • 최종 사용자 산업별
    • 산업기기(중기 및 기계)
    • 자동차 및 운송
    • 내구 소비재(주요 주택 설비 기기, 공조 시스템)
    • 건설 및 건재
    • 기타 최종 사용자 산업(의료기기, 항공우주 및 방위 등)
  • 지역별
    • 북미
    • 유럽
    • 아시아태평양
    • 세계 기타 지역

제7장 경쟁 구도

  • 기업 프로파일
    • Pegasystems Inc.
    • Oracle Corporation
    • Wipro Limited
    • IBM Corporation
    • Tavant
    • Tech Mahindra Limited
    • Evia Information Systems Pvt Ltd
    • PTC Inc.
    • IFS Americas Inc.
    • Syncron AB

제8장 투자 분석

제9장 시장의 미래

AJY 25.02.05

The Warranty Management System Market is expected to register a CAGR of 13.9% during the forecast period.

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Key Highlights

  • The warranty management system helps service businesses to design, administer, track, and process warranties, claims, and assets through their lifecycles through the automation of warranty claim handling and installed base asset tracking. Innovative warranty management systems (WMS) are linked with AI and machine learning capabilities to guarantee customer satisfaction.
  • Through the automation of warranty claim handling and installed base asset tracking, warranty management solutions primarily enable service organizations to create, administer, track, and process warranties, claims, and assets through their full lifecycles.
  • As a result, third parties can submit their valid claims and receive credits. Customer service can also verify the coverage and initiate recovery, and field technicians can track asset history and replace the in-warranty parts. These solutions reduce the warranty cost to a minimum, automate warranty claims, streamline the warranty management system, and increase service revenue to the maximum. This software benefits all stakeholders, including manufacturers, service providers, suppliers, dealers, and end-users. This has resulted in significant demand in various end-user industries across the world.
  • Modern warranty management systems (WMS) incorporate advanced technologies, machine learning (ML), and artificial intelligence (AI) capabilities to enhance customer satisfaction. As a result, warranty lifecycle management systems have shown strong growth during the assessment period because of AI and ML developments. AI-based systems employ image recognition to quickly and economically identify fraudulent claims. Machine learning algorithms are trained using tens of thousands of photographs, and they can identify actual problems with photoshopped images or old claims.
  • The growing production in the automotive sector is a significant factor driving the market growth, as the automotive and supply chain industries account for the largest share in the adoption of warranty software. Moreover, the consumer propensity toward adopting connected vehicles is also expected to influence the global demand for automobiles, thereby driving the market.
  • The COVID-19 pandemic significantly impacted the growth of the warranty management system market as manufacturing operations were temporarily suspended across many countries to contain the virus. This increased the need for more warranty management systems in the market, caused by less production of consumer electronic devices. However, with COVID-19, the shift toward automated technologies was significant across the region. The considerable advantages of the adoption mentioned above are luring the customers into the broad adoption of automated warranty management systems with AI and ML and contributing to the market growth.

Warranty Management System Market Trends

Cloud Segment is Expected to Hold Significant Share

  • Implementing a warranty management system on the cloud provides a high intensity of scalability, flexibility, and sharing capabilities with defined authority. The players are leveraging this opportunity to penetrate the market further, which is analyzed to proliferate the market over the forecast period.
  • The proliferation of connected/smart devices and sensors that comprise the Internet of Things (IoT), as well as the amounts of metadata generated by different machine-to-machine (M2M) communications networks, may offer manufacturers a new level of insight needed to intelligently update the warranty claims process and deliver a seamless customer experience.
  • With advancements in the global manufacturing sector with Industry 4.0 and concepts, such as the Industrial Internet of Things (IIoT), the service providers have a massive opportunity to expand their business over the forecast period. The convergence of various technologies in the manufacturing sector, such as predictive analytics, Big Data, cloud computing, digital twin, and smart factories, may also drive the adoption of cloud-based warranty management systems.
  • The cloud-based IoT platform enables actions to be taken from the collected data, such as predictive modeling, simulation, test hypothesis, and reporting. The leading industry players are offering cloud-based solutions that could boost market growth over the forecast period.
  • In addition, organizations actively invest in cloud computing across various industries, which is expected to positively impact market growth over the forecast period. For instance, according to the Platform9 report, in 2022, single public (32.1%), hybrid (29.8%), and on-premises clouds (14.1%) were organizations' dominant environments to run their workloads.

North America to Hold Significant Share in the Market

  • North America is one of the leading markets in terms of adopting warranty management systems across significant end users. The region is also witnessing healthy growth due to the rising acceptance of data security among small- and medium-scale firms. In addition, the presence of major market vendors in the region and continuous innovation in their market offerings resulted in the growing demand for warranty management systems in the region.
  • The major trends that are responsible for the growth of the warranty management system market in the region include the growing number of smart devices and the increase in the adoption of intelligent residential devices, which contain audio and video devices, as well as wearables and smart home devices, which creates the adoption of a warranty management solution to provide the best customer experience.
  • Therefore, the proliferation of digital services and technological advancements, coupled with the early adoption of the latest technologies such as cloud computing, AI, IoT, and ML in various sectors, supplement the market growth in the region. Warranty management companies in the region are also using data analytics and AI throughout their warranty procedures to improve product quality by identifying defect patterns, improving claims screening, and end-to-end control of supplier chargebacks.
  • In addition, the region is also experiencing many investments and technological advancements in warranty management systems. The adoption of a warranty management system in retail space is also emerging. There is a vast shift to organized retail to improve customer behavior experience through analytics applications.

Warranty Management System Industry Overview

The warranty management systems market is moderately consolidated, with few market players holding significant market share. The major players with prominent shares in the market are focusing on expanding their customer base across foreign countries. The companies are leveraging strategic collaborative initiatives to increase their market shares and profitability.

In November 2022, Tavant, a digital products and solutions company and one of the global leaders in service lifecycle management, announced that it partnered with Daimler Truck AG (DTAG), one of the world's largest commercial vehicle manufacturers, to provide warranty and claim management solutions for its European brands.

In May 2022, driving forward with its ambitious business transformation and change strategy for WMS Group (UK) Ltd (WMS), Opteven introduced its highly accessible and market-leading online claims platform for WMS dealers and repairers. It is designed to significantly simplify and speed up the process of making warranty claims. The new platform will reduce administration time while offering a comprehensive and exceptional customer service experience.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Intensity of Competitive Rivalry
    • 4.2.5 Threat of Substitute Products
  • 4.3 Assessment of the COVID-19 Impact on the Market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Rising Adoption of Warranty Management System in the Manufacturing and Automotive Industries
    • 5.1.2 Increasing Adoption of AI and ML Capabilities in Next-generation Warranty Management Systems to Ensure Customer Satisfaction
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 Intense Competition Between Independent Service Providers in Price- sensitive Markets

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Deployment Type
    • 6.1.1 On-premise
    • 6.1.2 Cloud
  • 6.2 By Software Type
    • 6.2.1 Warranty Intelligence
    • 6.2.2 Claim Management
    • 6.2.3 Service Contract
    • 6.2.4 Administration Management
  • 6.3 By Component
    • 6.3.1 Solutions
    • 6.3.2 Services (Professional and Managed Services)
  • 6.4 By End-user Industry
    • 6.4.1 Industrial Equipment (Heavy Equipment and Machinery)
    • 6.4.2 Automotive and Transportation
    • 6.4.3 Consumer Durable (Major Residential Appliances and HVAC Systems)
    • 6.4.4 Construction/Building Materials
    • 6.4.5 Other End-user Industries (Medical Devices, Aerospace and Defense, etc.)
  • 6.5 Geography
    • 6.5.1 North America
    • 6.5.2 Europe
    • 6.5.3 Asia-Pacific
    • 6.5.4 Rest of the World

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Pegasystems Inc.
    • 7.1.2 Oracle Corporation
    • 7.1.3 Wipro Limited
    • 7.1.4 IBM Corporation
    • 7.1.5 Tavant
    • 7.1.6 Tech Mahindra Limited
    • 7.1.7 Evia Information Systems Pvt Ltd
    • 7.1.8 PTC Inc.
    • 7.1.9 IFS Americas Inc.
    • 7.1.10 Syncron AB

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET

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