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북미의 챗봇 : 시장 점유율 분석, 산업 동향 및 통계, 성장 예측(2025-2030년)

North America Chatbot - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)

발행일: | 리서치사: Mordor Intelligence | 페이지 정보: 영문 | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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북미의 챗봇 시장은 예측 기간 동안 26.6%의 CAGR을 기록할 것으로 예상됩니다.

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주요 하이라이트

  • 이 시장은 운영 비용 절감을 위한 기업의 고객 관리 서비스 도입 확대, 메시징 서비스의 대폭적인 증가, 자연어 처리(NLP) 및 AI 기술 개발 등 몇 가지 주요 트렌드가 나타나면서 예측 기간 동안 괄목할 만한 성장을 보일 것으로 예상됩니다.
  • 고도로 대화형화된 챗봇 앱을 통해 기업은 다양한 디지털 채널과 기기에서 상호 작용하는 마찰 없는 고객 여정을 만들 수 있습니다. 일부 개발 중인 챗봇 플랫폼은 기업이 고객의 목소리를 이해하기 위해 전체 대화를 캡처하고 분석할 수 있게 해줍니다.
  • 최고의 AI 챗봇 시스템은 기업이 비즈니스 프로세스를 간소화하고 생산성을 향상시킬 수 있도록 지원합니다. 예를 들어, 로봇 프로세스 자동화(RPA) 및 기타 AI 자산을 챗봇에 통합하여 대량의 프로세스에 '제로 개입' 솔루션을 제공하는 사례가 증가하고 있습니다.
  • COVID-19 사태는 북미 챗봇 시장에 긍정적인 영향을 미치고 있습니다. 북미 지역 정부의 봉쇄 조치로 인해 헬스케어, BFSI, 소매 및 E-Commerce 등 다양한 업종에서 챗봇을 도입하여 문의가 폭증하는 문제를 해결하고자 하는 수요가 증가했습니다. 또한, 챗봇은 여러 조직이 안정적인 원격 근무 조건을 설정하는 데 도움이 되었습니다. 이로 인해 챗봇에 대한 수요가 증가하고 전체 시장이 성장했습니다.
  • 또한, 대화형 AI 챗봇을 사용하면 오소통과 오류의 가능성이 줄어들어 정확도가 향상되고 더 나은 결과를 얻을 수 있습니다. 봇은 음성과 텍스트로 소통할 수 있으며, 애플리케이션, 웹사이트, Whatsapp, Facebook Messenger, Twitter 등의 메시징 채널에 배치할 수 있습니다.

북미의 챗봇 시장 동향

BSFI는 큰 폭의 성장이 예상됩니다.

  • 챗봇은 조작을 간소화하고 고객이 대화 형식으로 다양한 금융 업무를 안전하게 수행할 수 있도록 안내합니다. 소비자는 계좌 확인, 도난 카드 신고, 결제, 보험 갱신, 환불 관리 등 간단한 조작을 혼자서 할 수 있습니다.
  • 라이브 채팅이 고객 인게이지먼트의 성공적인 수단으로 받아들여지고 챗봇 기술이 대중화된 결과, 시장 제공자에게 많은 새로운 기회가 창출되고 있습니다.
  • 뱅킹 챗봇은 전용 모바일 뱅킹 앱에 포함될 수도 있고, 은행 웹사이트에 독립적인 기능으로 통합될 수도 있습니다. 챗봇은 기원에 따라 개인화된 챗봇과 기성품 챗봇으로 나뉩니다. 맞춤형 AI 어시스턴트는 봇이 통합될 금융기관의 긴밀한 관리 하에 정확한 사양에 따라 구축되기 때문에 더 효과적이고 안전합니다. 기성품 봇은 어느 정도의 커스터마이징이 가능하지만, 가능한 한 범용성을 갖도록 설계된 범용 봇입니다.
  • 일부 기업들은 대화형 AI 기술을 채택하기 위한 전략적 조치를 취하고 있습니다. 예를 들어, 뱅크오브아메리카(Bank of America)는 사용자에게 알림을 보내고, 잔액을 알려주고, 저축을 권유하고, 신용 보고서의 최신 정보를 제공하는 챗봇을 출시했습니다.
  • 올해 8월, 웨스트팩과 FIS는 AI 챗봇 기업 카시스토(Kasisto)에 1,550만 달러의 시리즈 C 자금 조달 라운드 확장 투자를 통해 디지털 뱅킹 기능 전반에 걸쳐 금융 서비스용 디지털 경험 플랫폼인 KAI 기술을 활용하고, 디지털 소비자 디지털 소비자 상호작용을 인간화한다고 발표했습니다.
  • 또한, 지난해 9월에는 은행 및 신용조합을 위한 AI 기반 챗봇 플랫폼인 Finn AI가 자사의 대화형 AI 챗봇을 Genesys AppFoundry의 프리미엄 클라이언트 애플리케이션으로 사용할 수 있게 되었다고 발표했습니다.

미국이 가장 높은 시장 점유율을 차지

미국에서는 헬스케어 챗봇과 금융 챗봇에 대한 대규모 투자와 혁신이 이루어지고 있으며, 시장은 AI 챗봇과 음성 인식 챗봇 기술을 향해 나아가고 있습니다. 다양한 업체들이 챗봇을 통해 미국 내 고객 서비스 강화를 목표로 하고 있습니다.

  • 소셜 미디어 관리는 E-Commerce와 고객 관리의 새로운 인터페이스이며, 시장 공급업체들은 전 세계 마케팅, 영업, 지원팀에 AI 기능을 제공하여 대규모의 중요한 경험을 제공할 수 있도록 하고 있습니다. 예를 들어, 작년 8월 소셜 미디어 관리 기업 Hootsuite는 인공지능 챗봇 기업 Heyday를 6,000만 달러에 인수했습니다.
  • 마찬가지로 지난해 9월, AI 기반 역량 참여 및 커뮤니케이션 플랫폼 솔루션의 선도적인 제공업체인 센스(Sense)는 채용을 위한 AI 챗봇을 출시했다고 발표했습니다. 센스의 AI 챗봇은 화이트 글로브에서 개인화된 후보자에 초점을 맞춘 경험을 제공하면서 보다 유능한 후보자를 신속하게 채널링하고 모니터링할 수 있는 매끄러운 통합을 제공합니다.
  • 챗봇은 COVID-19, 프로토콜, 사용자 지역에서 진행 중인 작업, 옵션 서비스에 대한 정보 등 자주 묻는 질문에 대한 답변을 제공할 수 있습니다. 또한 시장의 공급업체들은 고객 서비스 경험을 강화하기 위해 서비스 진화에 주력하고 있습니다. 올해 7월, 미국의 완전 규제 전력회사인 NIPSCO는 고객 경험 향상을 위해 챗봇과 라이브 채팅 기술을 도입한다고 발표했습니다.
  • 많은 스타트업 기업들이 조직의 더 나은 커뮤니케이션을 돕기 위해 챗봇 시장에 진출하고 있습니다. 예를 들어, 올해 3월 inFeedo는 1,200만 달러의 시리즈 A 투자를 유치했다고 발표했는데, inFeedo는 직원과 상사 사이의 가교 역할을 하는 '앰버(Amber)'라는 챗봇이 '최고 청취 책임자(Chief Listening Officer)'라는 이름으로 설문조사를 수행합니다.

북미의 챗봇 산업 개요

  • 북미 챗봇 시장은 매우 세분화되어 있으며, 상당수의 세계 및 지역 플레이어로 구성되어 있습니다. 이들 업체들은 시장에서 상당한 점유율을 차지하고 있으며, 전 세계 고객 기반을 확대하는 데 주력하고 있습니다. 예측 기간 동안 경쟁력을 유지하기 위해 이들 기업은 R&D, 전략적 제휴, 기타 유기적 및 무기적 성장 전략에 투자할 것입니다.
  • 2022년 10월, 세계 클라우드 커뮤니케이션 플랫폼이자 옴니채널 인게이지먼트의 선두주자인 인포빕(Infobip)은 우버(Uber)를 위한 AI 기반 챗봇을 발표했습니다. 이 챗봇은 WhatsApp을 통해 승차 예약을 할 수 있는 세계 최초의 챗봇입니다. 이를 통해 승차 예약이 더욱 간편해집니다.
  • 2022년 6월, 뉴욕에 본사를 둔 핀테크 기업 Greer는 은행과 신용조합을 위한 인공지능 기반 챗봇 플랫폼인 FinAI를 인수한다고 발표했습니다. 이번 인수를 통해 그리어는 가상 비서를 금융 서비스 기업의 '주류'로 끌어올릴 수 있게 됐습니다.

기타 혜택

  • 엑셀 형식의 시장 예측(ME) 시트
  • 3개월간의 애널리스트 지원

목차

제1장 소개

  • 조사 성과
  • 조사 가정
  • 조사 범위

제2장 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 시장 역학

  • 시장 개요
  • COVID-19가 시장에 미치는 영향
  • 시장 성장 촉진요인
    • 메신저 애플리케이션의 대두
    • 소비자 분석에 대한 수요 상승
  • 시장 과제
    • 인식 부족과 통합의 복잡성
  • 밸류체인/공급망 분석
  • 업계의 매력 - Porter's Five Forces 분석
    • 신규 참여업체의 위협
    • 구매자/소비자의 협상력
    • 공급 기업의 교섭력
    • 대체품의 위협
    • 경쟁 기업 간의 경쟁 관계
  • 주요 기술 동향

제5장 시장 세분화

  • 기업 규모별
    • 중소기업
    • 대기업
  • 업계별
    • 소매
    • BFSI
    • 헬스케어
    • IT·통신
    • 여행·호스피탈리티
    • 기타 최종 이용 업계별
  • 국가별
    • 미국
    • 캐나다

제6장 경쟁 구도

  • 기업 개요
    • Amplify.ai
    • Beep Boop
    • Bottr
    • Chatfuel
    • Conversable
    • Google
    • Gubshup
    • IBM
    • ManyChat
    • Microsoft
    • Nuance Communications Inc.
    • Octane.ai
    • Pandorabots
    • Pypestream
    • Recime
    • Reply.ai
    • Semantic Machines
    • Yekaliva.ai
    • Meya.ai

제7장 투자 분석

제8장 시장 전망

ksm 25.02.06

The North America Chatbot Market is expected to register a CAGR of 26.6% during the forecast period.

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Key Highlights

  • The market is set to display impressive growth during the forecast period with some key trends emerging, such as the growing adoption of customer care services in enterprises to reduce operational costs, a significant rise in messaging services, and development in Natural language processing (NLP) and AI technologies.
  • Highly conversational chatbot apps allow enterprises to create frictionless customer journeys as they interact over various digital channels and devices. Some development chatbot platforms enable enterprises to capture and analyze entire conversations to understand the voice of the customer.
  • The best AI chatbot systems enable enterprises to streamline business processes and increase productivity allowing organizations to do more without increasing headcount. For example, robotic process automation (RPA) and other AI assets are increasingly integrated into chatbots to deliver 'zero intervention' solutions for high-volume processes.
  • The covid-19 pandemic has positively affected the North American Chatbot market. Due to the lockdown announced by the government in North America, the adoption of chatbots to solve the huge burden of queries in various verticals such as healthcare, BFSI, retail & e-commerce, among others, has increased. In addition, the chatbot helped multiple organizations set up stable remote work conditions. This led to the increased demand for chatbots and growth in the overall market.
  • Moreover, by using Conversational AI chatbots, the chances of miscommunication and errors reduce, thus, leading to improved accuracy and better results. Bots can communicate through voice and text and can be deployed across applications, websites, and messaging channels, such as Whatsapp, Facebook Messenger, or Twitter.

North America Chatbot Market Trends

BSFI is expected to witness a significant growth

  • Chatbots simplify operations and guide customers to perform various financial operations conversationally and with complete safety. The consumer can do simple operations independently, such as checking an account, reporting stolen cards, making payments, renewing a policy, and managing a refund.
  • A number of new opportunities are emerging for market providers as a result of the growing acceptance of live chats as a successful means of client engagement and chatbot technologies.
  • Banking chatbots can be included in dedicated mobile banking apps or as a standalone feature on a bank's website. Chatbots can be personalized or ready-made, depending on their origin. Custom AI assistants are more effective and secure since they are built to exact specifications and under the close control of the financial institution into which the bot will be integrated. Ready-made bots are generic bots designed to be as versatile as possible while allowing for some customization.
  • Several companies are taking strategic measures to adopt conversational AI technology. For instance, Bank of America launched a chatbot that sends users notifications, informs them about their balances, makes recommendations for saving money, provides updates to credit reports, and so on.
  • In August this year, Westpac and FIS announced their investment of USD 15.5m Series C funding round extension in AI chatbot company Kasisto to leverage their KAI technology, a digital experience platform for financial services across their digital banking capabilities, to humanize digital consumer interactions.
  • Moreover, in September last year, Finn AI, the AI-powered chatbot platform for banks and credit unions, announced that its conversational AI chatbot is now available as a premium Client Application on Genesys AppFoundry.

United States to Hold the Highest Market Share

The United States is witnessing significant investments and innovations for health care chatbots and financial chatbots, and the market is driving towards AI chatbots and voice recognition chatbot technology. Various vendors are aiming to enhance customer service in the country with chatbots.

  • Social media management is the new interface of e-commerce and customer care, and market vendors are providing AI capabilities to marketing, sales, and support teams worldwide, allowing them to deliver significant experiences at scale. For instance, in August last year, Hootsuite, a social media management company, acquired Heyday, an artificial intelligence chatbot company, for USD 60 million.
  • Similarly, in September last year, sense, the prominent provider of AI-driven competency engagement and communication platform solutions, announced the launch of an AI chatbot for recruiting. The Sense AI Chatbot provides a smooth integration that channels and monitors more qualified candidates quickly while still providing white-glove, personalized candidate-focused experiences.
  • The chatbots can provide answers to frequently asked questions, such as information about COVID-19, protocols, work taking place in the user's area, and optional services. Further, market vendors are focusing on service advancements for an enhanced customer service experience. In July this year, NIPSCO, a fully-regulated utility company in the United States, announced the launch of chatbots and live chat technologies to provide an improved customer experience.
  • Many start-ups are stepping into the chatbot market in order to help organizations better communicate. For instance, in March this year, inFeedo announced that it had raised USD 12 million in Series A funding. inFeedo will act as a bridge between employees and their managers, with surveys executed by a chatbot called Amber, which the company refers to as a "chief listening officer."

North America Chatbot Industry Overview

  • The North America Chatbot market is highly fragmented and consists of a significant number of global and regional players. These players account for a considerable share of the market and focus on expanding their client base across the globe. To remain competitive during the forecast period, these companies will invest in R&D, strategic alliances, and other organic and inorganic growth strategies.
  • In October 2022, Infobip, a global cloud communication platform and leader in omnichannel engagement, announced the launch of an AI-powered chatbot for Uber. The chatbot is a world first because it lets people book rides through WhatsApp. This makes booking rides easy.
  • In June 2022, Glia, a New York-based fintech, announced the acquisition of Finn AI, the artificial intelligence-powered chatbot platform for banks and credit unions. The acquisition will enable Gila to make virtual assistants "mainstream" for financial services companies.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Deliverables
  • 1.2 Study Assumptions
  • 1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Impact of COVID-19 on the Market
  • 4.3 Market Drivers
    • 4.3.1 Rising domination of Messenger Applications
    • 4.3.2 Increasing Demand for Consumer Analytics
  • 4.4 Market Challenges
    • 4.4.1 Lack of Awareness and Integration Complexities
  • 4.5 Value Chain / Supply Chain Analysis
  • 4.6 Industry Attractiveness - Porters Five Forces Analysis
    • 4.6.1 Threat of New Entrants
    • 4.6.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.6.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.6.4 Threat of Substitute Products
    • 4.6.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.7 Key Technology Trends

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Enterprise Size
    • 5.1.1 Small and Medium Enterprise
    • 5.1.2 Large Enterprises
  • 5.2 By End-User Vertical
    • 5.2.1 Retail
    • 5.2.2 BFSI
    • 5.2.3 Healthcare
    • 5.2.4 IT and Telecom
    • 5.2.5 Travel and Hospitality
    • 5.2.6 Other End-User Verticals
  • 5.3 By Country
    • 5.3.1 United States
    • 5.3.2 Cananda

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 Amplify.ai
    • 6.1.2 Beep Boop
    • 6.1.3 Bottr
    • 6.1.4 Chatfuel
    • 6.1.5 Conversable
    • 6.1.6 Google
    • 6.1.7 Gubshup
    • 6.1.8 IBM
    • 6.1.9 ManyChat
    • 6.1.10 Microsoft
    • 6.1.11 Nuance Communications Inc.
    • 6.1.12 Octane.ai
    • 6.1.13 Pandorabots
    • 6.1.14 Pypestream
    • 6.1.15 Recime
    • 6.1.16 Reply.ai
    • 6.1.17 Semantic Machines
    • 6.1.18 Yekaliva.ai
    • 6.1.19 Meya.ai

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 FUTURE OF THE MARKET

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