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세계의 온라인 데이트 서비스 시장 : 시장 점유율 분석, 산업 동향과 통계, 성장 예측(2025-2030년)

Global Online Dating Services - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)

발행일: | 리서치사: Mordor Intelligence | 페이지 정보: 영문 | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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온라인 데이트 서비스 세계 시장은 예측 기간 중 CAGR 6.9%를 기록할 전망

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주요 하이라이트

  • 시장 수요는 사진이나 이력에 따라 스와이프하는 기존의 모델에서 앱을 통해 인간적인 관계를 구축할 수 있는 보다 매력적인 기능의 필요성으로 진화하고 있습니다. 온라인 데이팅 서비스는 더 높은 신뢰도와 연결성을 위해 앱에 음성이나 동영상을 포함시키는 방향으로 나아가고 있습니다.
  • 전 세계 사람들은 파트너에게 특정한 특징을 요구합니다. 비슷한 취미, 비슷한 사고방식 등이 바로 그러한 특징입니다. 온라인 데이트는 이러한 특성을 공유하는 파트너를 찾는 데 도움이 되며, 이것이 온라인 데이트가 인기를 끌고 있는 이유입니다. 이 시장은 연령, 성적 취향, 민족성 및 기타 지표를 기반으로 사람들을 분류하는 그룹화 알고리즘의 다양화와 함께 모든 사용자를 표현할 수 있는 새로운 앱의 채택을 보여줌으로써 더욱 종합적으로 발전할 것으로 예상됩니다.
  • 온라인 데이트는 사용하기 쉽고, 편리하고, 빠르고, 노력이 덜 듭니다. 또한 다양한 기능을 활용하여 연락할 수 있는 사람의 수를 제한할 수 있는 등 다양한 기능을 활용할 수 있습니다. 그 결과, 널리 사용되어 시장 성장을 가속하고 있습니다.
  • 온라인 데이트 서비스 시장은 미국과 같은 선진국에서 주로 인기를 끌었지만, 지역을 넘어 점점 더 관련성이 높아지고 있습니다. 시장은 스마트폰과 인터넷에 쉽게 접근할 수 있는 신흥 국가에서 급속한 확산을 목격하고 있습니다.
  • COVID-19로 인해 전 세계에서 온라인 데이트 플랫폼을 이용하는 사람들의 수가 증가하고 있습니다. 여러 국가에서 정부가 여행 제한을 시행하고 상점, 쇼핑몰, 카페가 문을 닫으면서 온라인 데이트 플랫폼의 전 세계 확산에 박차를 가하고 있습니다.

온라인 데이팅 서비스 시장 동향

스마트폰 보급으로 온라인 데이트 앱 다운로드 증가

  • 온라인 데이트 앱이 증가하는 주요 이유 중 하나는 스마트폰 및 기타 컴퓨터 기기의 보급률 증가입니다. 스마트폰의 사용률은 선진국과 신흥 국가 모두에서 증가하고 있으며, 대부분의 용도이 실시간 기반에서 작동하므로 온라인 데이트 서비스에 대한 수요가 증가하고 있습니다.
  • 스마트폰 보급률은 아시아태평양, 특히 인도와 중국 등의 국가에서 가장 빠르게 성장하고 있습니다.
  • 따라서 스마트폰은 사용자가 지역적 범위를 넓힐 수 있는 기회를 늘려 다양한 지역의 사람들과 교류할 수 있는 기회를 제공합니다. 세계은행 그룹에 따르면 유럽이 가장 높은 휴대폰 보급률을 보이고 북미, 아시아태평양이 그 뒤를 잇고 있습니다.
  • 또한 세계 주요 지역의 인터넷 보급률 증가로 인해 스마트폰의 온라인 데이트 앱 사용이 증가하고 있습니다. 이러한 요인은 스마트폰에서 편리하게 사용할 수 있는 앱을 개발하는 데이트 서비스 업체들에게 엄청난 기회를 제공합니다.

북미가 가장 큰 점유율을 차지

  • 예측 기간 중 북미가 가장 큰 시장 점유율을 차지할 것으로 예상되며, 미국이 시장 매출 증가에 크게 기여하고 있으며, Tinder, Bumble, Badoo 등 잘 알려진 온라인 데이트 플랫폼의 존재가 시장 성장 촉진요인 중 하나입니다.
  • 온라인 데이트 서비스 시장 진입 업체들은 이 지역에서 큰 성장을 보이고 있으며, 이는 이 지역의 데이트 앱에 대한 시장 수요가 크다는 것을 보여줍니다. 예를 들어 북미의 온라인 데이트 서비스 프로바이더들의 평균 가입자 수는 2018년 410만 명에서 2021년에는 490만 명으로 증가했습니다.
  • 또한 이 지역의 온라인 데이트 웹사이트는 특정 관심사를 가진 커플을 매칭하기 위해 개발되고 있습니다. 예를 들어 eHarmony는 약 1,500만 명의 매칭을 가진 온라인 데이트 웹사이트 중 하나입니다. 또한 웹 사이트 광고 툴와 소비자 관심사 추적 툴의 상당한 발전은 시장 성장에 더욱 기여할 것으로 예상됩니다.
  • 이 지역 시장은 특히 COVID-19 팬데믹 상황에서 가상 데이트 앱을 통한 블라인드 데이트 시작을 포함한 고급 기능의 통합에 대한 수요가 증가하고 있음을 확인했습니다. 그러나 이 지역의 여러 여성 사용자들이 괴롭힘에 대한 우려를 표명하고 있는 것처럼, 이 시장은 여러 사용자의 안전을 보장하는 데 어려움을 겪고 있는 것으로 확인되었습니다. 조사 대상 시장에서는 플랫폼 악용 및 사용자 괴롭힘에 대한 모든 사례에 대해 엄격한 조치를 취하는 알고리즘을 통합하는 것을 확인할 수 있을 것으로 예상됩니다.

온라인 데이팅 서비스 산업 개요

세계 온라인 데이트 서비스 시장은 다양한 규모의 다양한 기업이 경쟁하고 있습니다. 이 시장은 조직이 현재의 둔화를 상쇄하기 위해 전략적 투자를 계속하고 있으므로 여러 파트너십, 합병 및 인수 합병이 발생할 것으로 예상됩니다. Match Group, Inc.(Tinder), Bumble Inc., The Meet Group(Cupid Media Pty Ltd.), The Meet Group(eHarmony Inc.), Match Group, Inc.(OkCupid) 등 주요 솔루션 서비스 프로바이더로 구성되어 있습니다.

  • 2022년 2월 - Bumble은 캐나다와 서유럽으로 진출하기 위해 프랑스 데이트 앱 Fruitz를 인수했습니다. 이번 인수는 국경을 초월한 전략적 확장이 목적입니다.
  • 2022년 3월-Match Group은 기존 Tinder, Match, OkCupid, Hinge 등의 포트폴리오에 데이트 앱인 Stir를 추가한다고 발표함. 이 앱은 미혼남녀를 위한 앱입니다. 회사 측에 따르면 이번 출시로 기존 데이트 앱으로 충분한 서비스를 제공받지 못하는 미국내 2,000만 명의 싱글 부모에게 서비스를 제공하는 것을 목표로 하고 있다고 합니다.

기타 혜택

  • 엑셀 형식의 시장 예측(ME) 시트
  • 3개월간의 애널리스트 지원

목차

제1장 서론

  • 조사의 전제조건과 시장의 정의
  • 조사 범위

제2장 조사 방법

제3장 개요

제4장 시장 인사이트

  • 시장 개요
  • 산업의 매력 - Porter's Five Forces 분석
    • 공급 기업의 교섭력
    • 구매자/소비자의 교섭력
    • 신규 진출업체의 위협
    • 대체품의 위협
    • 경쟁 기업 간 경쟁 강도
  • COVID-19가 세계의 온라인 데이트 서비스 시장에 미치는 영향

제5장 시장 역학

  • 시장 성장 촉진요인
    • 스마트폰 보급률의 증가
    • 결혼 관련 웹사이트에서의 성혼이 증가하며, 매칭 서비스의 수요가 증가
  • 시장이 해결해야 할 과제
    • 가짜 어카운트의 증가에 의해 온라인 데이트 서비스 시장에 허들이 발생한다.
  • 시장 기회
    • 온라인 데이트 서비스의 높은 보급률과 사람들 사이에서 외관에 관한 의식의 향상

제6장 시장 세분화

  • 유형별(사용자 수, 보급률의 동향 분석)
    • 비유료 온라인 데이트
    • 유료 온라인 데이트
  • 지역
    • 북미
      • 미국
      • 캐나다
    • 유럽
      • 독일
      • 영국
      • 프랑스
      • 스페인
      • 기타 유럽
    • 아시아태평양
      • 인도
      • 중국
      • 일본
      • 기타 아시아태평양
    • 라틴아메리카
      • 브라질
      • 아르헨티나
    • 중동 및 아프리카
      • 사우디아라비아
      • 남아프리카공화국

제7장 경쟁 구도

  • 기업 개요
    • Match Group, Inc.(Tinder)
    • Bumble Inc
    • The Meet Group(Cupid Media Pty Ltd.)
    • HAPPN
    • TrulyMadly
    • Badoo Trading Limited
    • Kunlun Tech Co Ltd(Grindr LLC)
    • Spark Networks SE
    • Momo(Tantan)
    • Zhenai
    • Coffee Meets Bagel Inc
    • Love Group Global Ltd

제8장 투자 분석

제9장 시장의 미래

KSA 25.01.31

The Global Online Dating Services Market is expected to register a CAGR of 6.9% during the forecast period.

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Key Highlights

  • The market demand has been evolving from its historical model of casually swiping based on photographs and biography to the need for more engaging features which allow establishing human connections through apps. Online dating services are moving towards including audio and video in the app to enable greater credibility and connectivity.
  • People worldwide are looking for specific characteristics in their partners. Such characteristics include similar interests, like-mindedness, and others. Online dating helps them find people who share these characteristics, which is why online dating is becoming more popular. The market is expected to witness the introduction of new apps with the diversification of the grouping algorithm to target people based on their age, sexual orientation, ethnicity, and other metrics and become more inclusive by allowing representation of all its users.
  • Online dating is simple to use, convenient, quick, and requires less effort. Furthermore, it allows one to limit the number of people who can contact them by utilizing the various available features. As a result, it is widely used and propelling the market growth.
  • The online dating services market was predominantly popular amongst developed nations, like the United States but is increasingly becoming relevant across geographies. The market has witnessed fast adoption in developing countries with easy access to smartphones and the internet.
  • The COVID-19 pandemic has increased the number of people using online dating platforms worldwide. Governments have imposed travel restrictions in several countries, as well as the closure of shops, malls, and cafes, has fueled the global adoption of online dating platforms.

Online Dating Services Market Trends

Increased Smartphone Penetration has Boosted the Download of Online Dating Apps

  • One of the major reasons for the increase in online dating apps is the rising penetration of smartphones and other computer devices. The usage of smartphones has increased in both developed and developing countries giving rise to boosting the demand for online dating services as most of the applications work in real-time based locations.
  • The penetration of smartphones is growing the fastest in the Asia Pacific region, especially in countries like India and China, because more people across the region are getting cheap and easy internet connectivity with every passing day.
  • Hence the usage of smartphones enables the users to have more chances to expand their geographic reach and will be able to interact with people across different locations. As per World Bank Group, the penetration of mobile phones is highest in Europe, followed by North America and Asia Pacific region.
  • Furthermore, the rise in internet penetration in the major parts of the globe has led to an increased usage of the online dating apps in their smartphones. This factor provides immense opportunity for dating service players to develop apps that are convenient to use on smartphones.

North America to hold largest Market share

  • North America is expected to have the largest market share over the forecasted period, with the United States being a primary contributor to the increase in market revenue. The presence of well-established online dating platforms such as Tinder, Bumble, Badoo, and others is one of the market's driving factors.
  • The players in the online dating services market have witnessed significant growth in the region, which is indicative of the large market demand for dating apps in the area. For instance, in North America, the average number of subscribers of Match Group online dating service providers was 4.1 million in 2018, which increased to 4.9 million in 2021.
  • Furthermore, online dating websites in the region are developed to match couples with specific interests. For instance, eHarmony is one of the online dating websites that has around 15 million matches. Additionally, the significant advancements in website advertising tools and consumer interest tracing tools are further projected to contribute to market growth.
  • The region's market has witnessed a rise in demand for the integration of advanced features, especially during the COVID-19 pandemic, which includes the launch of Blind Date through virtual dating apps. However, the market has witnessed challenges in ensuring safety for several users as several female users from the region have raised concerns in the context of harassment. The studied market is expected to witness the integration of algorithms that put stringent measures to remedy any instance of abuse of the platform and harassment of its users.

Online Dating Services Industry Overview

Global Online Dating Services Market is competitive with diverse firms of different sizes. This market is anticipated to encounter several partnerships, mergers, and acquisitions as organizations continue to invest strategically in offsetting the present slowdowns they are experiencing. The market comprises key solutions and service providers, such as Match Group, Inc.(Tinder), Bumble Inc, The Meet Group(Cupid Media Pty Ltd.), The Meet Group(eHarmony Inc.), and Match Group, Inc.(OkCupid).

  • February 2022 - Bumble acquired Fruitz, a French dating app, to expand its footprint into Canada and Western Europe. The acquisition is aimed at the company's strategic expansion across borders.
  • March 2022 - Match Group announced the launch of a dating app, Stir, in addition to its existing portfolio of Tinder, Match, OkCupid, Hinge, and others. The app is designed exclusively for single parents. With the new release, the company aims to address the 20 million single parents in the U.S. who are under-served by existing dating apps, the company says.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definitions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness-Porter's Five Force Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Threat of Substitute Products
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Impact of COVID-19 on the global online dating services market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Increased Smartphone Penetration
    • 5.1.2 As marriage agreements on matrimonial websites increase, the demand for matchmaking services.
  • 5.2 Market Challenges
    • 5.2.1 Rising fake accounts is set to create hurdles for the Online Dating Services Market.
  • 5.3 Market Opportunities
    • 5.3.1 Growing to high adoption of online dating services and increasing consciousness regarding appearance among population.

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Type (Trend Analysis with coverage on number of users and penetration rate)
    • 6.1.1 Non- Paying Online Dating
    • 6.1.2 Paying Online Dating
  • 6.2 Geography
    • 6.2.1 North America
      • 6.2.1.1 United States
      • 6.2.1.2 Canada
    • 6.2.2 Europe
      • 6.2.2.1 Germany
      • 6.2.2.2 United Kingdom
      • 6.2.2.3 France
      • 6.2.2.4 Spain
      • 6.2.2.5 Rest of Europe
    • 6.2.3 Asia Pacific
      • 6.2.3.1 India
      • 6.2.3.2 China
      • 6.2.3.3 Japan
      • 6.2.3.4 Rest of Asia Pacific
    • 6.2.4 Latin America
      • 6.2.4.1 Brazil
      • 6.2.4.2 Argentina
    • 6.2.5 Middle East and Africa
      • 6.2.5.1 Saudi Arabia
      • 6.2.5.2 South Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Match Group, Inc.(Tinder)
    • 7.1.2 Bumble Inc
    • 7.1.3 The Meet Group (Cupid Media Pty Ltd.)
    • 7.1.4 HAPPN
    • 7.1.5 TrulyMadly
    • 7.1.6 Badoo Trading Limited
    • 7.1.7 Kunlun Tech Co Ltd(Grindr LLC)
    • 7.1.8 Spark Networks SE
    • 7.1.9 Momo(Tantan)
    • 7.1.10 Zhenai
    • 7.1.11 Coffee Meets Bagel Inc
    • 7.1.12 Love Group Global Ltd

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET

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