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아시아태평양의 전기자동차 배터리 제조 장치 시장 : 점유율 분석, 산업 동향, 성장 예측(2025-2030년)

Asia-Pacific Electric Vehicle Battery Manufacturing Equipment - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)

발행일: | 리서치사: Mordor Intelligence | 페이지 정보: 영문 | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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아시아태평양의 전기자동차 배터리 제조 장치 시장 규모는 2025년 79억 5,000만 달러, 2030년 219억 1,000만 달러로 추정되며, 예측기간(2025-2030년) CAGR은 22.48%에 달할 것으로 예측됩니다.

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주요 하이라이트

  • 중기적으로는 전기자동차(EV)의 보급이 진행되고 전기자동차 배터리 제조를 위한 정부의 지원책과 투자가 예측기간 중 아시아태평양의 전기자동차 배터리 제조 장치 시장 수요를 견인할 것으로 예상됩니다.
  • 한편, 고액의 초기 투자와 셋업 비용이 요구되는 것은 예측 기간 동안 시장 성장을 방해할 것으로 예상됩니다.
  • 그럼에도 불구하고 전기자동차 배터리 현지 생산 확대는 향후 아시아태평양의 전기자동차 배터리 제조 장치 시장에 큰 비즈니스 기회를 가져올 것으로 기대됩니다.
  • 이 지역의 모든 국가 중 인도는 예측 기간 동안 전기자동차 배터리 제조 산업에서 큰 성장을 이룰 것으로 예상됩니다.

아시아태평양의 전기자동차 배터리 제조 장치 시장 동향

리튬 이온 배터리가 급성장

  • 리튬이온(Li-ion) 배터리는 전기자동차(EV) 산업에 변화를 가져왔으며, 아시아태평양의 배터리 제조에서 현저한 진보에 박차를 가하고 있습니다. 높은 에너지 밀도, 긴 사이클 수명, 급속 충전 능력은 EV 시장에서의 우위성을 확고하게 하고 있습니다.
  • 리튬 이온 배터리를 두드러지게 하는 것은 우수한 용량 대 중량비입니다. 리튬이온 배터리가 비싸지만 아시아태평양의 주요 기업들은 R&D 투자 및 생산 확대를 추진하고 있습니다. 이러한 활발한 움직임은 경쟁을 격화시키고 가격을 낮추고 리튬 이온 배터리의 가용성을 넓히고 있습니다.
  • 2023년에는 EV용 배터리 팩의 평균 가격이 139달러/kWh까지 내려 13%의 대폭적인 하락을 기록했습니다. 예측에 따르면 이 하락세는 지속되고 2025년에는 113달러/kWh에 이르며 2030년에는 80달러/kWh까지 하락할 것으로 예상됩니다. 기술과 제조의 진보가 박차를 가하는 이러한 가격 인하는 이 지역의 리튬 이온 배터리용 특수 제조 장치 수요를 증폭시킬 가능성이 높습니다.
  • 아시아태평양 국가의 정부는 전기자동차 운동을 적극적으로 지지하고 유리한 정책과 인센티브를 통해 리튬 이온 배터리의 생산을 강화하고 있습니다. 이러한 이니셔티브의 중심은 연구 개발이며, 특히 코발트와 같은 고가의 부품의 대안이 되는 비용 효율적인 재료를 특정하는 것입니다. 이 전략은 제조 비용을 줄일 뿐만 아니라 지속 가능한 공급망을 강화하고 최첨단 제조 도구에 대한 수요를 높입니다.
  • 예를 들어 중국은 2024년 5월 고체 전지를 포함한 EV용 차세대 전지 기술 개척을 목적으로 약 60억 위안(8억 4,500만 달러)의 거액 투자를 발표했습니다. 기존의 리튬 이온 전지보다 에너지 밀도와 안전성이 향상되고 있기 때문에 이러한 기술 혁신이 이 지역의 첨단 제조 장치 수요를 밀어 올릴 것으로 보입니다.
  • 게다가 한국 재무부는 2023년 12월 향후 5년간 38조원(-285억 달러)의 정책 자금을 리튬 전지 부문에 투입하기로 결정하고 2024년에 정식 전개하기로 결정했습니다. 이 전략에는 리튬 배터리 산업을 위한 1조원(약 7억 5,000만 달러)의 진흥 기금, 736억원(약 5,520만 달러)의 연구개발 투자, 현지 배터리 생산을 위한 중요한 광물 자원 강화 등이 포함됩니다. 이러한 움직임은 배터리 재사용과 재활용 에코시스템을 육성하기 위한 노력과 함께 리튬이온 배터리 부문, 나아가서는 EV용 배터리 제조장치 시장을 활기차게 됩니다.
  • 게다가 리튬 이온 전지에 대한 수요 증가는 아시아태평양 전역에 기가팩토리를 출현시키는 계기가 되었습니다. 이러한 거대한 생산 거점은 급증하는 EV 수요에 대응하는 배터리 셀의 안정적인 공급을 확보하는데 중요한 역할을 하고 있습니다. 이 지역의 주요 기업은 여러 프로젝트에 착수하고 EV용 배터리 시장의 번영을 향해 스스로를 자리잡고 있습니다.
  • 그 예로 BMW는 2024년 2월 태국 라용에 EV 배터리 공장을 건설할 계획을 발표했습니다. 이 공장은 리튬 이온 배터리의 생산에 적극적인 목표를 내걸고 있기 때문에이 사업은 최첨단 제조 도구 수요를 자극하는 것입니다.
  • 이러한 발전에 따라 리튬 이온 배터리의 생산 능력이 증가하는 경향이 있으며, 정교한 EV용 배터리 제조 도구의 요구가 높아지고 있습니다. 생산 설비의 지속적인 확장과 최첨단 기술의 채택은 아시아태평양의 전기자동차 배터리 제조 장치의 미래를 형성하는 데 매우 중요합니다.

현저한 성장을 이루는 인도

  • 인도의 전기자동차(EV)용 배터리 제조 업계는 친환경 모빌리티 솔루션의 도입으로 급속히 확대되고 있습니다. 이 성장의 원동력이 되고 있는 것은 정부의 대처, 전기자동차에 대한 수요의 급증, 국내외 기업으로부터의 다액의 투자입니다.
  • 인도가 청정 에너지로 중심을 옮기는 동안 전기자동차에 대한 중점 투자는 많은 기업들에게 가장 중요한 과제가 되고 있습니다. 이 지역에서의 EV 판매는 극적으로 급증하고 있습니다. 예를 들어 국제에너지기구(IEA)의 보고에 따르면 인도의 배터리 전기자동차(BEV) 판매량은 2023년에 약 8만 2,000대에 이르며 2022년 대비 70% 증가하는 엄청난 성장을 보입니다. EV의 보급이 이렇게 견조하게 진행되면 EV용 배터리 제조 수요도 급증할 전망입니다. 게다가 인도 정부는 2030년을 향해 새로 등록된 자가용 차량의 30%, 버스의 40%, 상용차의 70%, 이륜차와 삼륜차의 80%를 전기차로 만드는 야심찬 목표를 내걸고 있습니다. 이러한 목표는 전지, 특히 리튬 이온 전지 수요가 급증하고 있는 것을 뒷받침하는 것으로, EV용 전지의 제조와 관련 제조 장치 시장이 활황을 보이고 있음을 나타내고 있습니다.
  • 인도는 전기자동차 배터리 제조에 투자 자석으로 부상하고 국내외 선수를 유치하고 있습니다. 이 자본유입은 국가의 전기자동차 인프라를 강화하고, 화석연료에 대한 의존을 억제하고, 지속가능한 운송을 지지하는 전략적 목적입니다. 정부의 지원 정책과 인센티브에 힘입어 이러한 투자는 세계의 EV 분야에서 인도의 지위를 확고하게 하고 있습니다.
  • 예를 들어, Ola Electric은 2024년 7월 인도 타밀 나두에 있는 기가팩토리의 초기 단계에 1억 달러를 투자할 것이라고 발표했습니다. 이 시설에서는 국산 리튬 이온 배터리를 생산할 예정입니다. Ola Electric은 내년 초까지 전기자동차 배터리 셀을 현재 한국과 중국의 수입에서 자체 제조로 전환할 예정입니다. 이러한 움직임은 향후 수년간 배터리 생산 설비 수요 급증의 기폭제가 될 것으로 보입니다.
  • 또한 인도 정부는 전기자동차(EV)의 보급을 촉진하고 현지에서 배터리 제조를 활성화하기 위한 일련의 이니셔티브를 전개하고 있습니다. 이러한 조치에는 EV 구매자에 대한 보조금, 제조업체에 대한 감세, 충전 인프라에 대한 투자 강화 등이 포함됩니다.
  • 그 예로 인도 정부는 2023년 야심찬 목표를 새롭게 발표했습니다. 또한 정부는 1kWh당 10,000 인도루피(120달러)부터 15,000 인도루피(180달러)의 보조금 우대조치를 도입했습니다. 이러한 협조적인 노력은 EV의 생산과 판매를 촉진할 뿐만 아니라 배터리의 제조와 관련 기기 수요도 증대하게 됩니다.
  • 2022년 초, 업계 선두 기업인 Exeid Industries는 카르나타카 주에 리튬 이온 배터리 제조 공장을 설립하기 위해 7억 1,800만 달러를 투자할 계획을 발표했습니다. 이 공장은 6GWh의 생산 능력으로 시작하여 2024년까지 조업을 시작할 예정입니다.
  • 2023년 4월, 배터리 기술의 신흥 기업인 Log9 Materials는 벵갈루르의 Jakkur에 인도 최초의 리튬 이온 배터리 제조 시설을 개설했습니다. 50MWh의 생산 능력에서 시작한 Log9는 2025년 1분기까지 셀 제조용으로 1GWh, 배터리 팩용으로 2GWh까지 확대하는 야심적인 목표를 내걸고 있습니다. 이러한 개발로 인도에서는 EV용 배터리 제조장치에 대한 왕성한 수요가 높아지고 있습니다.
  • 이러한 역학을 근거로 인도는 향후 수년간 전기자동차 배터리 제조 장치의 중요한 시장으로 대두해 오는 것으로 예상됩니다.

아시아태평양의 전기자동차 배터리 제조 장치 산업 개요

아시아태평양의 전기자동차 배터리 제조 장치 시장은 반 파편화되었습니다. 이 시장의 주요 기업(순부동)에는 Hitachi Ltd., Duerr AG, Schuler AG, Komatsu NTC, Wuxi Lead Intelligent Equipment Co Ltd가 포함됩니다.

기타 혜택

  • 엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
  • 3개월간의 애널리스트 서포트

목차

제1장 서론

  • 조사 범위
  • 시장의 정의
  • 조사의 전제

제2장 주요 요약

제3장 조사 방법

제4장 시장 개요

  • 소개
  • 2029년까지 시장 규모 및 수요 예측(단위: 달러)
  • 최근 동향과 개발
  • 정부의 규제와 정책
  • 시장 역학
    • 성장 촉진요인
      • 전기자동차의 보급 확대
      • 전기자동차 배터리 제조를 위한 정부의 지원 정책과 투자
    • 억제요인
      • 고액의 초기 투자와 시작 비용이 필요
  • 공급망 분석
  • Porter's Five Forces 분석
    • 공급기업의 협상력
    • 소비자의 협상력
    • 신규 참가업체의 위협
    • 대체품의 위협
    • 경쟁 기업간 경쟁 관계
  • 투자분석

제5장 시장 세분화

  • 프로세스별
    • 혼합
    • 코팅
    • 캘린더
    • 슬릿·전극 가공
    • 기타 프로세스
  • 배터리별
    • 리튬 이온 배터리
    • 납축전지
    • 니켈 수소 전지
    • 기타 배터리별
  • 지역별
    • 중국
    • 인도
    • 일본
    • 한국
    • 말레이시아
    • 태국
    • 인도네시아
    • 베트남
    • 기타 아시아태평양

제6장 경쟁 구도

  • M&A, 합작사업, 제휴, 협정
  • 주요 기업의 전략
  • 기업 프로파일
    • Duerr AG
    • Hitachi Ltd.
    • Schuler AG
    • Wuxi Lead Intelligent Equipment Co Ltd
    • Xiamen Tmax Battery Equipments Limited
    • Xiamen TOB New Energy Technology Co., Ltd.
    • TC Machinery Co., Ltd.
    • Komatsu NTC Ltd.
    • Shenzhen Yinghe Technology Co.,Ltd.
    • Xiamen Lith Machine Limited
  • 기타 유명 기업 일람
  • 시장 랭킹 분석

제7장 시장 기회와 앞으로의 동향

  • EV용 전지의 현지 생산 확대
JHS 25.02.10

The Asia-Pacific Electric Vehicle Battery Manufacturing Equipment Market size is estimated at USD 7.95 billion in 2025, and is expected to reach USD 21.91 billion by 2030, at a CAGR of 22.48% during the forecast period (2025-2030).

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Key Highlights

  • Over the medium term, the growing adoption of electric vehicles (EV) and supportive government initiatives and investments towards EV battery manufacturing are expected to drive the demand for the Asia-Pacific electric vehicle battery manufacturing equipment market during the forecast period.
  • On the other hand, the requirement of high initial investments and setup costs are expected to hinder the market's growth during the forecast period.
  • Nevertheless, the expansion of local EV battery production is expected to create vast opportunities for the Asia-Pacific electric vehicle battery manufacturing equipment market in the future.
  • Among all the countries in the region, India is expected to have significant growth in the electric vehicle battery manufacturing industry during the forecast period.

Asia-Pacific Electric Vehicle Battery Manufacturing Equipment Market Trends

Lithium-ion Battery to be the Fastest Growing

  • Lithium-ion (Li-ion) batteries have transformed the electric vehicle (EV) industry, spurring notable advancements in battery manufacturing across the Asia-Pacific region. Their high energy density, long cycle life, and rapid charging capabilities have solidified their dominance in the EV market.
  • What distinguishes lithium-ion batteries is their superior capacity-to-weight ratio. Even though they come at a premium, top players in the Asia-Pacific are channeling investments into R&D and ramping up production. This surge in activity is intensifying competition and driving prices down, broadening the accessibility of lithium-ion batteries.
  • In 2023, the average price of EV battery packs fell to USD 139/kWh, marking a significant 13% drop. Projections indicate this downward momentum will persist, with prices anticipated to reach USD 113/kWh by 2025 and plummet further to USD 80/kWh by 2030. These price reductions, spurred by advancements in technology and manufacturing, are likely to amplify the demand for specialized manufacturing equipment for lithium-ion batteries in the region.
  • Asia-Pacific governments are actively championing the electric vehicle movement and bolstering lithium-ion battery production through favorable policies and incentives. Central to these initiatives is R&D, particularly in identifying cost-effective material substitutes for expensive components like cobalt. This strategy not only reduces manufacturing expenses but also strengthens a sustainable supply chain, heightening the demand for cutting-edge manufacturing tools.
  • For instance, in May 2024, China announced a substantial investment of approximately CNY 6 billion (USD 845 million) aimed at pioneering next-generation battery technologies for EVs, including solid-state batteries. Given their enhanced energy density and safety over traditional lithium-ion batteries, these innovations are poised to drive up the demand for advanced manufacturing equipment in the region.
  • Furthermore, in December 2023, South Korea's Ministry of Finance committed KRW 38 trillion (~USD 28.5 billion) in policy financing to the lithium battery sector over the next five years, with official rollout set for 2024. Their strategy encompasses a KRW 1 trillion (~USD 750 million) promotion fund for the lithium battery industry, a KRW 73.6 billion (~USD 55.2 million) R&D investment, and strengthening critical mineral reserves for local battery production. These moves, alongside efforts to cultivate a battery reuse and recycling ecosystem, are set to energize the lithium-ion battery sector and, consequently, the market for EV battery manufacturing equipment.
  • Additionally, the rising appetite for lithium-ion batteries has catalyzed the emergence of Gigafactories throughout the Asia-Pacific. These colossal production hubs play a crucial role in ensuring a steady supply of battery cells to cater to the surging EV demand. Key players in the region are embarking on multiple projects, positioning themselves for a flourishing EV battery market.
  • As an illustration, in February 2024, BMW announced its plans for an EV battery factory in Rayong, Thailand, with ambitions to establish the country as a key export center for Asia-Pacific's EV batteries. Given the facility's aggressive targets for lithium-ion battery production, this venture is bound to stimulate demand for state-of-the-art manufacturing tools.
  • With these advancements, lithium-ion battery production capacity is on the rise, driving the need for sophisticated EV battery manufacturing tools. The continuous expansion of production facilities and the adoption of cutting-edge technologies are crucial in shaping the future of the Asia-Pacific EV battery manufacturing equipment landscape.

India To Witness Significant Growth

  • India's electric vehicle (EV) battery manufacturing industry is rapidly expanding as the nation embraces greener mobility solutions. This growth is fueled by government initiatives, surging demand for electric vehicles, and substantial investments from both domestic and international entities.
  • As India pivots towards clean energy, the emphasis on electric vehicles has become paramount for numerous companies. EV sales in the region have surged dramatically. For example, the International Energy Agency (IEA) reported that battery electric vehicle (BEV) sales in India hit approximately 82,000 units in 2023, marking a staggering 70% increase from 2022. With such a robust uptick in EV adoption, the demand for EV battery manufacturing is poised to skyrocket. Furthermore, the Indian Government has set ambitious targets for 2030: aiming for 30% of newly registered private cars, 40% of buses, 70% of commercial vehicles, and a striking 80% of two-wheelers and three-wheelers to be electric. Such targets underscore a burgeoning demand for batteries, especially lithium-ion, and signal a thriving market for EV battery manufacturing and related production equipment.
  • India has emerged as a magnet for investments in EV battery manufacturing, attracting both domestic and international players. This capital influx is strategically aimed at strengthening the nation's electric vehicle infrastructure, curbing reliance on fossil fuels, and championing sustainable transportation. Bolstered by supportive government policies and incentives, these investments are cementing India's stature in the global EV arena.
  • For instance, in July 2024, Ola Electric unveiled a USD 100 million investment for the initial phase of its gigafactory in Tamil Nadu, India. This facility is set to produce indigenous lithium-ion batteries. Ola Electric plans to transition to its battery cells for its electric vehicles by early next year, moving away from current imports from Korea and China. Such moves are set to catalyze a surge in battery production equipment demand in the coming years.
  • Moreover, the Indian government has rolled out a suite of initiatives to amplify electric vehicle (EV) adoption and stimulate local battery manufacturing. These measures encompass subsidies for EV purchasers, tax breaks for manufacturers, and bolstered investments in charging infrastructure.
  • As an illustration, in 2023, the Indian government reiterated its ambitious targets: 30% of private cars, 70% of commercial vehicles, and 80% of two and three-wheelers are to be electric by 2030. Additionally, the government has introduced subsidy incentives ranging from INR 10,000 per kWh (USD 120) to INR 15,000 per kWh (USD 180). These concerted efforts are set to not only boost EV production and sales but also amplify the demand for battery manufacturing and related equipment.
  • In early 2022, industry giant Exide Industries unveiled plans for a USD 718 million investment to establish a lithium-ion cell manufacturing plant in Karnataka. The facility, starting with a 6 GWh capacity, is slated to commence operations by 2024, with ambitions to double its capacity to 12 GWh in subsequent years.
  • In April 2023, Log9 Materials, a battery technology startup, inaugurated India's maiden lithium-ion cell manufacturing facility in Jakkur, Bengaluru. Starting with a 50 MWh capacity, Log9 is eyeing an ambitious expansion to 1 GWh for cell manufacturing and 2 GWh for battery packs by Q1 2025. Such developments are fueling a robust demand for EV battery manufacturing equipment in India.
  • Given these dynamics, India is poised to emerge as a significant market for EV battery manufacturing equipment in the coming years.

Asia-Pacific Electric Vehicle Battery Manufacturing Equipment Industry Overview

The Asia-Pacific Electric Vehicle Battery Manufacturing Equipment market is semi-fragmented. Some of the key players in the market (not in any particular order) include Hitachi Ltd., Duerr AG, Schuler AG, Komatsu NTC Ltd., and Wuxi Lead Intelligent Equipment Co Ltd.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Scope of the Study
  • 1.2 Market Definition
  • 1.3 Study Assumptions

2 EXECUTIVE SUMMARY

3 RESEARCH METHODOLOGY

4 MARKET OVERVIEW

  • 4.1 Introduction
  • 4.2 Market Size and Demand Forecast in USD, till 2029
  • 4.3 Recent Trends and Developments
  • 4.4 Government Policies and Regulations
  • 4.5 Market Dynamics
    • 4.5.1 Drivers
      • 4.5.1.1 Growing Adoption of Eelectric Vehicles
      • 4.5.1.2 Supportive Government Policies and Investments Towards EV Battery Manufacturing
    • 4.5.2 Restraints
      • 4.5.2.1 Requirement of High Initial Investments and Setup Costs
  • 4.6 Supply Chain Analysis
  • 4.7 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.7.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.7.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.7.3 Threat of New Entrants
    • 4.7.4 Threat of Substitutes Products and Services
    • 4.7.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.8 Investment Analysis

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Process
    • 5.1.1 Mixing
    • 5.1.2 Coating
    • 5.1.3 Calendering
    • 5.1.4 Slitting and Electrode Making
    • 5.1.5 Other Process
  • 5.2 Battery
    • 5.2.1 Lithium-ion Battery
    • 5.2.2 Lead-acid Battery
    • 5.2.3 Nickel Metal Hydride Battery
    • 5.2.4 Other Batteries
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 China
    • 5.3.2 India
    • 5.3.3 Japan
    • 5.3.4 South Korea
    • 5.3.5 Malaysia
    • 5.3.6 Thailand
    • 5.3.7 Indonesia
    • 5.3.8 Vietnam
    • 5.3.9 Rest of Asia-Pacific

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Mergers and Acquisitions, Joint Ventures, Collaborations, and Agreements
  • 6.2 Strategies Adopted by Leading Players
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 Duerr AG
    • 6.3.2 Hitachi Ltd.
    • 6.3.3 Schuler AG
    • 6.3.4 Wuxi Lead Intelligent Equipment Co Ltd
    • 6.3.5 Xiamen Tmax Battery Equipments Limited
    • 6.3.6 Xiamen TOB New Energy Technology Co., Ltd.
    • 6.3.7 TC Machinery Co., Ltd.
    • 6.3.8 Komatsu NTC Ltd.
    • 6.3.9 Shenzhen Yinghe Technology Co.,Ltd.
    • 6.3.10 Xiamen Lith Machine Limited
  • 6.4 List of Other Prominent Companies
  • 6.5 Market Ranking Analysis

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

  • 7.1 Expansion of Local EV Battery Production
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