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중동 및 아프리카의 무균 포장 시장 : 점유율 분석, 산업 동향, 통계, 성장 예측(2025-2030년)

Middle East And Africa Aseptic Packaging - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)

발행일: | 리서치사: Mordor Intelligence | 페이지 정보: 영문 | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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중동 및 아프리카의 무균 포장 시장 규모는 2025년 44억 3,000만 달러, 2030년 68억 2,000만 달러로 추정되며, 예측 기간(2025-2030년)중 CAGR은 9.03%에 달할 것으로 예측됩니다.

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주요 하이라이트

  • 무균 포장 시장의 주요 성장 촉진요인은 일관된 높은 제품 품질과 영양 유지에 대한 요구를 충족하는 포장 재료의 능력입니다. 또한 캔라이너 등 다른 포장 유형에서 자주 볼 수 있는 비스페놀 A(BPA)의 논쟁을 피할 수 있는 능력도 있습니다. 무균 포장은 이러한 요구 사항을 모두 충족하고 냉장 없이 추정 6-12개월 동안 유통 기한을 연장하는 제품도 있습니다.
  • 급속한 도시화와 소비재의 다양화는 무균 포장의 개발을 촉진하는 주요 요인입니다. 가공식품이나 일회용 의료용품에 대한 수요 증가 또한 이 지역에 있어서의 무균 포장의 채용을 뒷받침하고 있습니다.
  • 사람들의 라이프 스타일 변화는 가정 요리에서 요리 된 제품으로의 변화를 가져왔습니다. 이러한 라이프스타일의 변화와 그에 따른 소비자의 가공식품, 포장식품, 조리된 식품에 대한 의존이 무균 판지 포장 솔루션에 대한 수요를 높이고 있습니다. 슈퍼마켓 문화의 출현은 쇼핑의 풍경을 바꾸고 특히 식품 및 음료에서 포장의 필요성을 높이고 있습니다.
  • 무균 포장은 제품에 보존료를 첨가할 필요성을 줄이고 자연스럽고 보존료가 없는 제품에 주목하는 소비자들 사이에서 주목을 받고 있습니다. 또한, 무균 포장은 출하 및 유통 시에 냉장된 보다 릴렉스한 환경을 필요로 하지 않기 때문에 출하 및 유통 비용의 삭감에도 도움이 됩니다.
  • 지역의 무균 포장 시장은 초기 단계에 있습니다. 그러나 건강과 제품의 유통기한에 대한 우려 증가는 이 지역의 성장에 영향을 미치는 주요 요인 중 하나입니다.

중동 및 아프리카의 무균 포장 시장 동향

제품의 유통기한을 연장하기 위한 아셉틱 카톤 포장의 채용 증가

  • 소비자는 유통기한이 길고 보다 효율적으로 사용할 수 있는 제품을 찾고 있습니다. 이 때문에 기업은 기존의 포장을 대체하는 포장 솔루션을 고안할 필요가 있습니다. 고급 저온 저장 체인에 의존하지 않고 제품 제공을 확대하려는 기업의 경우, 더 긴 유통 기한을 제공하는 패키지의 제조가 매우 중요합니다.
  • 산소, 습기, 미생물과 같은 잠재적인 열화 요인으로부터 제품을 보호함으로써 유통 기한을 연장할 수 있습니다. 기업은 동일한 일을 달성하기 위해 비용 효율적인 패키징 솔루션이 필요합니다. 식품 공급 체인 전체의 낭비를 줄이는 것은 농업이 환경에 미치는 영향을 줄이고 증가하는 식품 수요에 대응하기 위해 매우 중요한 활동일 것입니다. 효율적이고 저비용의 지속가능한 가공 및 포장 솔루션에 투자하여 제품의 보존 기간을 연장하는 것은 실행 가능한 솔루션으로, 무균 카톤 포장에 대한 수요를 높이고 있습니다.
  • 식품 포장은 더 이상 식품을 보호하고 판매하는 수동적인 역할만이 아닙니다. 보존료를 줄이는 것이 중요하다는 것도 무균 포장의 촉진요인입니다. 무균 식품 보존법에 의해 카톤을 개봉할 때까지 보존료 없이 가공 식품을 길게 보존할 수 있기 때문입니다.
  • 아프리카 부의 증대가 식생활의 진화로 이어지기 때문에 낙농산업은 번영할 것으로 예상됩니다. IFCN 낙농연구 네트워크는 2030년까지 섭취량이 3분의 1 이상 증가할 것으로 추정하고 있으며, 그 수요에 대응하기 때문에 치즈와 버터의 수입량은 2배 이상이 될 것으로 전망되고 있습니다. 또한 Unilever, Nestle, Diageo 등 세계적 대기업은 모두 급증하는 인구, 중산계급 증가, 라고스, 카이로, 요하네스버그 등 도시에서 도시화의 진전에 아프리카 전역에서 대규모 사업을 전개하고 있습니다.
  • 통계총국에 따르면, 사우디아라비아의 식음료 서비스 시장의 2020년 매출은 약 144억 6,000만 달러였습니다. 이 금액은 2025년 약 1,603만 달러에 달할 것으로 예상됩니다. 이 성장은 무균 판지 포장에 긍정적인 영향을 줄 수있는 포장 식품 및 음료 소비의 잠재적 급증을 보여줍니다.

의약품 및 의료 부문은 예측 기간 중에 현저한 성장이 예상

  • 프리필러블 주사기는 편리성, 가격, 정확성, 무균성, 안전성이 부족한 비경구 약물 전달의 단점을 극복합니다. 이러한 주사기는 당뇨병 및 류마티스 관절염과 같은 만성 질환의 관리를 용이하게 하여, 예측 기간 동안 자동 주사기 및 펜형 주사기의 사용을 증가시킵니다. 중동 및 아프리카에서는 당뇨병 및 기타 만성 질환의 유병률이 높아지고 있으며 예측 기간 동안 시장 수요로 이어질 것으로 예상됩니다.
  • 프리필드 주사기는 제약 산업이 보다 편리하고 새로운 약물 전달 방법을 모색하는 동안 단위 용량 투여 옵션 중 하나로 급성장하고 있습니다. 또한 제약 회사는 약물 폐기를 최소화하고 제품 수명을 연장하고 환자는 병원이 아닌 집에서 주사제를 자체 투여 할 수 있습니다.
  • 바이알이나 앰풀은 다양한 약제의 조합에 적합하기 때문에 약 80%가 유리제이지만, 박리나 파손 등의 과제에 직면하고 있습니다. 사이클 올레핀 폴리머(COP) 및 사이클 올레핀 코폴리머(COC)와 같은 대체 플라스틱 바이알은 향후 5년간 큰 시장 점유율을 획득할 것으로 예상됩니다. Schott AG 및 Amcor Group GmbH와 같은 대기업은 의약품 용도의 COC에 대한 전문 지식을 보유하고 있습니다. 이러한 개발은 이 지역에서 무균 포장의 요구를 촉진하고 있습니다.
  • 또한 중동과 북아프리카의 국제 당뇨병 연합에 따르면 2021년에는 약 7,300만명(20-79세)이 당뇨병을 앓고 있으며, 2045년에는 1억 3,600만명의 성인이 당뇨병을 앓을 것으로 예측되고 있습니다. 아프리카에서는 2021년에서 2045년 사이에 20세에서 79세의 당뇨병 환자가 134% 증가할 것으로 예측됩니다. 동시에 중동 및 아프리카에서는 87%의 급증이 예상됩니다. 이와 같이 인슐린 산업의 성장은 프리필러블 주사기 시장을 견인하고 무균 포장 시장의 개척을 더욱 뒷받침할 것으로 예상됩니다.

중동 및 아프리카의 무균 포장 산업 개요

중동 및 아프리카의 무균 포장 시장은 반고체화되고 있으며, 국내외 벤더가 여러 회사에 진출하고 있습니다. 시장의 주요 기업으로는 Tetra Pak International SA, Amcor Group GmbH, SIG Group AG, Mondi PLC, Nampak Ltd, Greatview Aseptic Packaging Company, International Aseptic Paperboard Mfg LLC 등이 있습니다. 각 기업은 제품 혁신, 합병, 인수 등 다양한 전략을 채택하여 주로 도달범위를 확대하고 경쟁력을 유지하고 있습니다.

  • 2023년 11월, 무균 포장 시스템 및 솔루션의 선도적인 공급업체인 SIG Group AG는 아랍에미리트(UAE)의 F&B 리더와 신흥 기업을 위한 충전기를 출시할 것이라고 발표했습니다. SIG SmileSmall 24 Aseptic 및 SIG CleanPouch 25 Aseptic 충전기는 두바이 실리콘 오아시스의 SIG 기술 센터에서 사용할 수 있습니다. 이러한 충전 기계는 제품 테스트 및 혁신, 성능, 용량 유연성, SIG의 Drinksplus 기능 등 F&B 혁신자에게 다양한 이점과 잠재력을 제공합니다.
  • 2023년 11월, Tetra Pak International SA는 식품 제조업체인 Lactogal과 공동으로 종이 기반 장벽을 포함한 어셉틱 카톤 'Tetra Brik 200 Slim Leaf'를 출시했습니다. 패키징에서 재생 가능 컨텐츠의 사용을 90%로 높이기 위해 이 카톤은 약 80%의 판지로 만들어졌습니다.

기타 혜택

  • 엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
  • 3개월간의 애널리스트·지원

목차

제1장 서론

  • 조사의 전제조건과 시장 정의
  • 조사 범위

제2장 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 시장 인사이트

  • 시장 개요
  • 산업 밸류체인 분석
  • 업계의 매력도 - Porter's Five Forces 분석
    • 공급기업의 협상력
    • 소비자의 협상력
    • 신규 진입업자의 위협
    • 대체품의 위협
    • 경쟁 기업간 경쟁 관계
  • 기술 스냅샷
  • 지정학적 시나리오가 업계에 미치는 영향의 평가

제5장 시장 역학

  • 시장 성장 촉진요인
    • 콜드체인 물류 비용 절감 요구 증가
    • 제품의 장기 보존에 대한 요구의 급증
  • 시장의 과제
    • 환경 문제와 재활용에 대한 우려
    • 제조의 복잡화(원재료 비용의 상승 등)와 ROI의 저하

제6장 시장 세분화

  • 포장재료별
    • 금속
    • 유리
    • 종이 및 판지
    • 플라스틱
    • 기타 포장재료
  • 포장 유형별
    • 판지
    • 가방 및 파우치
    • 컵과 트레이
    • 병과 병
    • 기타 포장 유형
  • 최종 사용자 산업별
    • 식품
    • 음료
    • 의약품·의료
    • 기타 최종 사용자 산업
  • 국가별
    • 사우디아라비아
    • 남아프리카
    • 아랍에미리트(UAE)

제7장 경쟁 구도

  • 기업 프로파일
    • Tetra Pak International SA
    • Amcor Group GmbH
    • Nampak Ltd
    • DS Smith PLC
    • SIG Group AG
    • Uflex Limited
    • Mondi PLC
    • Greatview Aseptic Packaging Company
    • International Aseptic Paperboard Mfg. LLC
    • Smurfit Kappa Group PLC

제8장 투자 분석

제9장 시장의 미래

JHS 25.02.12

The Middle East And Africa Aseptic Packaging Market size is estimated at USD 4.43 billion in 2025, and is expected to reach USD 6.82 billion by 2030, at a CAGR of 9.03% during the forecast period (2025-2030).

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Key Highlights

  • The main growth drivers in the aseptic packaging market are the packaging material's ability to meet the demands for high, consistent product quality and nutrient retention. Also, the capacity to avoid the bisphenol A (BPA) controversy is frequently found in other packaging types, such as can liners. Aseptic packaging has met all these requirements and extends the shelf life of some products by an estimated six to twelve months without refrigeration.
  • Rapid urbanization and the variety of consumer goods are key factors promoting the development of aseptic packaging. The rising demand for processed foods and disposable medical supplies also drives the adoption of aseptic packaging in the region.
  • The altering lifestyles of people have resulted in the shift from home-cooked to ready-to-eat products. These lifestyle changes and consumers' consequent dependence on processed, packaged, and pre-cooked food are increasing the demand for aseptic carton packaging solutions. The advent of supermarket culture has also altered the shopping landscape and increased the need for packaging, especially in food and beverage products.
  • Aseptic packaging reduces the need to add preservatives to the product, which is gaining attention among consumers who are focusing on natural and no-preservative products. Also, aseptic packaging helps reduce shipping and distribution costs by eliminating the need for refrigerated, more relaxed environments during shipping and distribution.
  • The regional aseptic packaging market is in its early stages. However, increasing concerns regarding health and product shelf life are some of the major factors affecting its growth in the region.

Middle East And Africa Aseptic Packaging Market Trends

Increasing Adoption of Aseptic Carton Packaging to Increase the Shelf-life of Products

  • Consumers have been demanding products with a longer shelf life and more efficient usage. This has necessitated the companies to devise alternative packaging solutions to traditional packaging. With companies seeking to expand their product offerings with less dependence on sophisticated cold storage chains, producing packages that provide longer shelf life has become crucial.
  • Protecting products from potential deteriorating agents, such as oxygen, moisture, and microbes, can increase shelf life. Companies need a cost-effective packaging solution to achieve the same. Reducing wastage throughout the food supply chain is likely a crucial activity to reduce the environmental impact of agriculture and serve the increasing food demand. Investing in efficient, low-cost, and sustainable processing and packaging solutions to increase product shelf life is a viable solution, thus increasing the demand for aseptic carton packaging.
  • Food packaging is no longer just a passive role in protecting and marketing a food product. The emphasis on decreasing preservatives is also a driving factor for aseptic packaging, as aseptic food preservation methods enable processed food to be kept longer without preservatives until the carton is opened.
  • The dairy industry is expected to prosper as Africa's growing wealth translates to evolving diets. The IFCN Dairy Research Network estimates intake will increase by more than a third by 2030, in which time imports of cheese and butter are expected to more than double to meet that demand. Furthermore, global giants like Unilever, Nestle, and Diageo are all running massive operations across Africa as they seek to capitalize on surging population growth, a rising middle class, and increasing urbanization in cities such as Lagos, Cairo, and Johannesburg.
  • According to the General Authority for Statistics, the revenue of the food and beverage service activities market in Saudi Arabia was worth about USD 14.46 billion in 2020. This amount is anticipated to reach around USD 16.03 million in 2025. This growth indicates a potential surge in the consumption of packaged foods and beverages, which can positively impact aseptic carton packaging.

The Pharmaceutical and Medical Segment is Expected to Witness Significant Growth During the Forecast Period

  • Prefillable syringes overcome the disadvantages of parenteral drug delivery, such as lack of convenience, affordability, accuracy, sterility, and safety. These syringes enable easy management of chronic diseases, such as diabetes and rheumatoid arthritis, thereby increasing the use of auto-injectors and pen injectors over the forecast period. The growing prevalence of diabetes and other chronic diseases in the Middle East and Africa is expected to lead to market demand over the forecast period.
  • Prefilled syringes are emerging as one of the fastest-growing choices for unit-dose medication as the pharmaceutical industry seeks new and more convenient drug delivery methods. Also, pharmaceutical companies minimize drug waste and increase product life span, while patients can self-administer injectable drugs in their homes instead of the hospital.
  • Around 80% of the vials and ampoules are made from glass, owing to their suitability with varied drug combinations, but they face challenges like delamination, breakage, etc. Alternative plastic vials, like cycle olefin polymer (COP) and cycle olefin copolymer (COC) formats, are expected to gain significant market share over the next five years. Major players such as Schott AG and Amcor Group GmbH possess expertise in COC for pharmaceutical applications. Such developments are driving the need for aseptic packaging in the region.
  • Furthermore, according to the International Diabetes Federation in the Middle East and North Africa, in 2021, around 73 million people (20-79) had diabetes, and it is projected that 136 million adults will have diabetes by 2045. People with diabetes are expected to grow by 134% in Africa among those aged 20 to 79 between 2021 and 2045. At the same time, there is projected to be an 87% surge across the Middle East and Africa. Thus, the growing insulin industry is expected to drive the prefillable syringes market, which would further aid the development of the aseptic packaging market.

Middle East And Africa Aseptic Packaging Industry Overview

The Middle East and Africa aseptic packaging market is semi-consolidated, as a few domestic and international vendors operate in the market. Some of the major players in the market include Tetra Pak International SA, Amcor Group GmbH, SIG Group AG, Mondi PLC, Nampak Ltd, Greatview Aseptic Packaging Company, and International Aseptic Paperboard Mfg LLC. Players are adopting various strategies, such as product innovation, mergers, and acquisitions, primarily to expand their reach and stay competitive.

  • In November 2023, SIG Group AG, a leading systems and solutions provider for aseptic packaging, announced the launch of filling machines for F&B leaders and startups in the United Arab Emirates. The SIG SmileSmall 24 Aseptic and SIG CleanPouch 25 Aseptic filling machines are available in SIG's Technology Center at Dubai Silicon Oasis. They offer F&B innovators various benefits and possibilities for product testing and innovation, performance, volume flexibility, and SIG's Drinksplus capability.
  • In November 2023, Tetra Pak International SA launched the Tetra Brik 200 Slim Leaf aseptic carton, which contains paper-based barriers, in collaboration with food products producer Lactogal. To increase the use of renewable content in the packaging to 90%, the carton is made from approximately 80% paperboard.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Value Chain Analysis
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.4 Technology Snapshot
  • 4.5 Assessment of the Geopolitical Scenario's Impact on the Industry

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Increasing Demand to Reduce Cost of Cold Chain Logistics
    • 5.1.2 Surge in Need for Longer Shelf Life of Products
  • 5.2 Market Challenges
    • 5.2.1 Concerns over Environment Problems and Recycling
    • 5.2.2 Manufacturing Complications (For Example Increasing Cost of Raw Materials) and Lower ROI

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Packaging Material
    • 6.1.1 Metal
    • 6.1.2 Glass
    • 6.1.3 Paper & Paperboard
    • 6.1.4 Plastics
    • 6.1.5 Other Packaging Material
  • 6.2 By Packaging Type
    • 6.2.1 Cartons
    • 6.2.2 Bags and Pouches
    • 6.2.3 Cups and Trays
    • 6.2.4 Bottles and Jars
    • 6.2.5 Cans
    • 6.2.6 Other Packaging Type
  • 6.3 By End-User Industry
    • 6.3.1 Food
    • 6.3.2 Beverage
    • 6.3.3 Pharmaceutical and Medical
    • 6.3.4 Other End-User Industries
  • 6.4 By Country
    • 6.4.1 Saudi Arabia
    • 6.4.2 South Africa
    • 6.4.3 United Arab Emirates

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Tetra Pak International SA
    • 7.1.2 Amcor Group GmbH
    • 7.1.3 Nampak Ltd
    • 7.1.4 DS Smith PLC
    • 7.1.5 SIG Group AG
    • 7.1.6 Uflex Limited
    • 7.1.7 Mondi PLC
    • 7.1.8 Greatview Aseptic Packaging Company
    • 7.1.9 International Aseptic Paperboard Mfg. LLC
    • 7.1.10 Smurfit Kappa Group PLC

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET

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