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유럽의 디지털 사이니지 : 시장 점유율 분석, 산업 동향 및 통계, 성장 예측(2025-2030년)

Europe Digital Signage - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)

발행일: | 리서치사: Mordor Intelligence | 페이지 정보: 영문 | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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유럽의 디지털 사이니지 시장은 예측 기간 동안 CAGR 10.7%를 기록할 전망입니다.

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주요 하이라이트

  • 특히 신흥경제국의 교통망, 공공 인프라, 새로운 상업 빌딩의 성장이 이 시장에 많은 기회를 창출하고 있습니다. 디지털 사이니지는 모든 대중 교통에서 사용되며 이동 중 시청자의 관심을 끌고 여행자 정보 및 광고와 관련된 실시간 위치 및 상황 인식을 제공합니다. 또한 많은 교육 시설에서 빠르게 표준화되고 있으며 학교 및 기업 캠퍼스에는 디지털 사이니지 시스템이 도입되었습니다.
  • 디지털 사이니지의 추가적인 장점도 수요를 뒷받침하고 있습니다. 또한 디지털 사이니지는 지역 공급업체가 보다 빠르고 효과적으로 디스플레이 및 메시지를 변경할 수 있도록 하며 기존 광고에 비해 관리가 쉽습니다. 디지털 사이니지는 상품 및 재고에 대한 실시간 정보, 대화형 데이터, 시각적으로 매력적인 사진과 비디오를 제공합니다. 또한 디지털 사이니지는 투자 대 효과가 높은 기술입니다. 사용자는 브라우저 기반 링크에서 간판을 제어할 수 있어 장비를 교체하지 않고도 기존 IT 네트워크에 간판을 통합할 수 있습니다.
  • 다양한 산업 분야에서 수요가 증가하면서 디지털 사이니지 기술의 혁신을 뒷받침하고 있습니다. 예를 들어, Tele2IoT에 따르면, 특히 LAN 및 WiFi에 대한 액세스가 제한된 지역에서는 제한된 LAN 및 WiFiconnections를 사용하는 것에 비해 휴대폰 네트워크를 통해 디스플레이에 컨텐츠를 전달하는 것이 점점 매력적이 되고 있습니다. 이러한 아이디어를 활용하면 휴대전화 네트워크가 존재하는 곳이라면 어디서나 디지털 디스플레이를 설치할 수 있습니다. SIM 지원 디스플레이 솔루션은 사용자 및 최종 고객의 비용과 복잡성을 줄일 수 있습니다.
  • 하지만 지역 전체에서 인터넷을 이용하는 개인의 수가 늘어나기 때문에 대규모 소매업체와 제품 공급업체의 온라인 광고와 방송 광고에 대한 지출이 증가하여 시장 성장을 방해할 것으로 예상됩니다.
  • 디지털 사이니지는 혼잡한 장소에서 COVID-19의 위험을 줄이는 최상의 솔루션 중 하나입니다. 소독용 젤 제공 등 방문객 안내에 이용하거나 특정 구역에 혼잡을 유도하여 회장내의 방문객 수를 분산시킬 수 있고 혼잡한 점포를 피하기 위해 인원수 기반 게이트웨이를 도입할 수 있습니다.

유럽의 디지털 사이니지 시장 동향

소매 업계가 큰 시장 점유율을 차지할 전망

  • 이 지역의 소매업체는 디지털 툴을 조합하여 시설 내에서 적절하고 수익성이 높은 자료를 공개하거나 디지털 광고를 소매점포에 통합하여 독특한 점포 내 사용자 경험을 만들어 실점포에 대한 우위를 확보하고 있습니다. 삼성에 따르면 고객의 53%는 매장에 대한 첫 인상을 외관으로 판단한다고 합니다.
  • 디지털 사이니지 디스플레이는 소매점에서 광고, 정보 및 기타 적절한 컨텐츠를 표시하고 필요에 맞는 메시지를 보내는 데 사용됩니다. 디지털 사이니지는 메시지의 영향을 극대화하여 소매업체가 효율적이고 수익성 있는 대상 시장에 도달할 수 있도록 합니다.
  • 예를 들어, 유럽의 유명 소매업체인 칼푸르 그룹은 최근 점포 내에서 새로운 소비자 커뮤니케이션을 제공했습니다. 이 거대 소매업체는 벨기에의 25개 매장에 150개의 스크린을 설치했습니다. 이 네트워크는 통합 오디오 시스템, 맞춤형 컨텐츠 관리 시스템 및 통합 큐를 특징으로 합니다.
  • 이 지역의 소매 업계의 이점을 통해 많은 주요 공급업체들이 소매업에 특화된 솔루션을 개발하고 있습니다. 예를 들어, NEC Display Solutions Europe은 넓은 화면폭과 뛰어난 해상도를 갖춘 대형 UHD 디스플레이의 새로운 라인업을 발표했으며, 이 디스플레이는 가까이에서도 멀리서도 볼 수 있습니다.
  • 또한 소매업체는 매장에서 성별과 연령대의 최신 추세를 반영하기 위해 실시간으로 사용자 인터랙티브 패널을 업데이트하고 특정 상품을 홍보하며 매진된 제품을 화면에서 제거하는 작업을 하고 있습니다.

벨기에가 가장 큰 시장 점유율을 차지

  • 디지털화 수요가 높아지는 가운데 벨기에는 소매업을 중심으로 디지털 사이니지 솔루션 고객 획득에 주력하고 있습니다. 예를 들어 프랑스의 다국적 소매업체는 고객에게 최신 프로모션 및 상품 정보를 요청하고 계산 대기열을 관리하기 위해 벨기에의 25개 지점에 상점 내 종합 디지털 사이니지 솔루션을 도입했습니다.
  • 현지 Scala 시스템 통합사업자인 DOBIT는 Scala 기술을 기반으로 전체 네트워크를 배포하고 조정했습니다.
  • 마찬가지로 ZetaDisplay는 2021년 9월 KFC 네덜란드 및 벨기에, 옴니채널 CRM, 주문 관리 플랫폼 Booster Agency와 파트너십을 맺은 후 12개월 만에 100개 이상의 상점 KFC 레스토랑에 디지털 사이니지 솔루션을 제공했습니다. 이 제휴에 의해 네덜란드와 벨기에 전역의 신규점과 기존점을 포함해 KFC의 디지털 사이니지가 강화될 전망입니다. 각 점포에는 디지털 메뉴 보드로 6개의 스크린이 설치될 예정입니다. 일부 상점에서는 통행인을 향한 외향 창 디지털 화면 테스트를 진행하고 있습니다.
  • 또한 벨기에는 209개의 병원을 보유하고 있으며 세계에서 가장 다양한 인구(2005년부터 100만명 증가) 구성을 가지고 있어 180개 이상의 국적과 108개 언어가 사용되고 있습니다. 64,000개의 침대, 일일 64,000명의 입원 환자, 평균 약 6.4일의 입원 기간을 고려하면 환자의 편안함과 건강을 유지하면서 상시 연락을 취할 수 있는 기능이 중요합니다. AZ Sint-Jan Brugge-Oostende AV는 이 카테고리의 솔루션을 제공하고 있습니다.

유럽 디지털 사이니지 산업 개요

유럽의 디지털 사이니지 시장은 단편화되어 있습니다. Innolux Corp., Samsung Electronics, Toshiba Tec Europe, FocusNeo AB와 같은 주요 세계 기업이 하드웨어 분야를 커버하고 있으며 동시에 다양한 중견 및 중소기업이 디지털 사이니지용 소프트웨어를 제공합니다. 또한, 많은 기업들이 이 분야의 전문 기업으로서 시장에 진출하여 특정 목적용 제품을 제공합니다.

  • 2022년 12월 - 디지털 사이니지 솔루션의 선두주자인 SpinetiX SA는 디지털 사이니지 SaaS(software-as-a-service)인 SpinetiX ARYA의 새로운 기능 출시를 발표하였는데, 이 SpinetiX의 고급 저작 소프트웨어는 250개 이상의 데이터 구동 위젯을 갖추고 있습니다. 이 혁신은 SpinetiX ARYA를 단순하게 유지하면서 최종 사용자의 창의적인 선택을 넓히고 인테그레이터에게 부가 가치의 이점을 제공합니다.

기타 혜택

  • 엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
  • 3개월의 애널리스트 지원

목차

제1장 서론

  • 조사 전제조건과 시장 정의
  • 조사 범위

제2장 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 시장 인사이트

  • 시장 개요
  • 업계의 매력도 - Porter's Five Forces 분석
    • 공급기업의 협상력
    • 소비자의 협상력
    • 신규 진입업자의 위협
    • 대체품의 위협
    • 경쟁 기업간 경쟁 관계
  • 유통 채널 분석
  • 업계 가치사슬 분석
  • COVID-19 팬데믹 시장에 대한 영향 평가

제5장 시장 역학

  • 촉진요인
    • 턴키 솔루션의 진화
    • 종래의 광고 방법과는 대조적으로, 컨텍스트를 의식한 광고의 성장을 가속하는 동향
    • 유럽에서의 DOOH 지출의 꾸준한 증가가 계속 시장 성장을 보완
  • 억제요인
    • 고객의 프라이버시 침해에 대한 우려

제6장 기술 스냅샷

  • 영국 내 디지털 사이니지 솔루션의 진화
  • 비디오월, 4K 및 8K 디스플레이, POS 시스템과 소셜 미디어의 통합 - 보급을 촉진할 것으로 예상되는 주요 기술 동향

제7장 시장 세분화

  • 유형별
    • 하드웨어
      • LCD/LED 디스플레이
      • OLED 디스플레이
      • 미디어 플레이어
      • 프로젝터/프로젝션 스크린
      • 기타 하드웨어
    • 소프트웨어
    • 서비스
  • 최종 사용자 업계별
    • 소매
    • 운수
    • 접객
    • 기업
    • 교육기관
    • 정부기관
    • 기타 최종 사용자 업계별
  • 국가별
    • 영국
      • 시장 규모와 동향
      • 시스템 인테그레이터 목록
    • 독일
      • 시장 규모와 동향
      • 시스템 인테그레이터 목록
    • 프랑스
      • 시장 규모와 동향
      • 시스템 인테그레이터 목록
    • 이탈리아
      • 시장 규모와 동향
      • 시스템 인테그레이터 목록
    • 벨기에
      • 시장 규모와 동향
      • 시스템 인테그레이터 목록
    • 기타 유럽
      • 시장 규모와 동향
      • 시스템 인테그레이터 목록

제8장 경쟁 구도

  • 기업 프로파일
    • 인프라 제공업체
      • 삼성디스플레이 솔루션(Samsung Electronics Co. Ltd)
      • LG Display Co. Ltd
      • Innolux Corp.
      • FocusNeo AB
      • Raystar Optronics Inc.
      • Adversign Media GmbH
      • OSRAM OLED GmbH
      • ST Digital
      • Winstar Display Co. Ltd
      • Visionbox Co. Ltd
      • Leyard Europe Co. Ltd
    • 시스템 인테그레이터 일람
      • Allsee Technologies Ltd
      • SpinetiX SA
      • Tata Elxsi Ltd
      • Toshiba Tec Europe
      • AG Neovo
      • Livewire Digital
      • signageOS Inc.
      • Creative Technology Group
      • Signagelive
      • Daktronics Dr.

제9장 주요 디지털 사이니지 소프트웨어 벤더 분석

제10장 투자 분석

제11장 투자 분석 시장의 미래

CSM 25.02.13

The Europe Digital Signage Market is expected to register a CAGR of 10.7% during the forecast period.

Europe Digital Signage - Market - IMG1

Key Highlights

  • The growth in transport networks, public infrastructure, and new commercial buildings, particularly in developing economies, creates more opportunities in this market. Digital signage is being used in and on all modes of public transportation to attract the attention of on-the-go viewers, providing real-time location and context awareness related to traveler information and advertising. Moreover, it is fast becoming a standard in many educational facilities, with schools and corporate campuses facilitating digital signage systems.
  • The added benefits of digital signage are also driving its demand. Further, digital signage enables regional vendors to change displays and messages more quickly and effectively. Additionally, it is easy to manage when compared to traditional advertisements. Digital signs offer real-time information on products and availability, interactive data, and visually enticing photos and videos. Also, digital signage technology provides a high return on investments. It lets users control signage from any browser-based link and integrate signage into an existing IT network without replacing equipment.
  • The growing demand across various industries also drives innovation in digital signage technology. For instance, according to Tele2IoT, delivering content to displays over cellular networks has become increasingly attractive compared to using limited LAN, and WiFiconnections, especially in areas where access to LAN or WiFi is limited. By empowering such ideas, digital displays can be installed anywhere cellular networks exist. A SIM-enabled display solution can also help reduce the cost and complexity for the user or end customer.
  • Moreover, Increasing expenditure by leading retailers and product suppliers on online and broadcast advertisements is expected to hinder market growth, as the number of individuals using the internet across the region is increasing.
  • Digital signage is one of the best solutions to reduce the risk of COVID-19 in crowded areas. It can be used for educating visitors, such as providing sanitizing gel or balancing the number of visitors in a venue by directing the crowd and implementing a headcount-based gateway to avoid crowded stores.

Europe Digital Signage Market Trends

Retail Industry is Expected to Hold Significant Market Share

  • Retail operators in the area are combining digital tools to publish pertinent and profitable material at their premises and incorporate digital adverts into their retail stores to create a unique in-store user experience to gain an advantage over physical stores. Signage in retail is crucial for the operating vendors since, according to Samsung, 53% of customers base their initial perception of the store on the exterior of the business front.
  • Digital signage displays are used in retail establishments to display advertising, information, or other pertinent content to transmit tailored messages. By maximizing the message's impact, digital signage enables retailers to efficiently and profitably reach their target market.
  • For instance, the prominent European retail company Carrefour Group recently updated its in-store consumer communications. The retail behemoth installed 150 screens across 25 stores in Belgium; the network also features an integrated audio system, a customized content management system, and integrated queuing.
  • Many important suppliers are creating retail-specific solutions due to the region's retail industry's dominance. For instance, NEC Display Solutions Europe just unveiled a new line of large-format UHD displays with enormous screen widths and excellent levels of resolution to allow close-up and distant viewing.
  • Moreover, Retailers additionally work on updating user-interactive panels in real-time to reflect the most recent gender or age demographic trends in-store to promote particular items or remove sold-out products from the screen.

Belgium Accounts for the Largest Market Share

  • With an increasing demand for digitalization, Belgium is more focused on customer acquisition regarding digital signage solutions, mainly in the retail sector. For instance, to promote the latest promotions and product information to customers and manage queuing at the tills, a French multinational retailer deployed a comprehensive in-store digital signage solution across 25 of its branches in Belgium, with more to follow.
  • Local Scala systems integrator DOBIT rolled out and tailored the entire network based on Scala technology, which acts as a central backbone for managing all screens, templates, content, and audio.
  • Similarly, in September 2021, ZetaDisplayentered a partnership with KFC Netherlands and Belgium, omnichannel CRM, and the order management platform Booster Agency to deliver digital signage solutions to more than 100 KFC restaurants in the 12 months that followed. This partnership is expected to boost KFC's digital signage, including new and remodelled restaurants across the Netherlands and Belgium. Each restaurant will feature six screens as digital menu boards; tests are underway at several restaurants with external-facing window digital screens aimed at passers-by.
  • Further, Belgium is home to 209 hospitals and one of the world's most diverse populations (up by a million since 2005), with more than 180 nationalities and 108 spoken languages. With 64,000 beds, 64,000 admissions each day, and an average stay of about 6.4 days, it's critical to maintain constant contact while maintaining patients' comfort and well-being. Unquestionably, AZ Sint-Jan Brugge-Oostende AV falls under this category.

Europe Digital Signage Industry Overview

The European digital signage market is fragmented with major global players, like Innolux Corp., Samsung Electronics Co. Ltd, Toshiba Tec Europe, and FocusNeo AB, the hardware end of the spectrum is covered. Various medium-sized and smaller players offer software for digital signage at the same time. Additionally, many businesses are entering the market as specialized players in the sector, offering specific product applications.

  • December 2022 - SpinetiX SA, one of the leaders in digital signage solutions, has announced the release of new features in its digital signage SaaS (software-as-a-service), SpinetiX ARYA increasing the integration with Elementi, the SpinetiX advanced authoring software with its 250+ data-driven widgets. This innovation expands the creative options of end users while keeping SpinetiX ARYA simple and provides value-added benefits to integrators.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Threat of Substitutes Products
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Distribution Channel Analysis
  • 4.4 Industry Value Chain Analysis
  • 4.5 Assessment of the Impact of the COVID-19 Pandemic on the Market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Evolution of Turnkey Solutions
    • 5.1.2 Trends Favoring the Growth of Context-aware Advertising as Opposed to Conventional Modes of Advertising
    • 5.1.3 Steady Increase in DOOH Spending in Europe to Continue to Supplement Market Growth
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 Concerns Over Invasion of Customer Privacy

6 TECHNOLOGY SNAPSHOT

  • 6.1 Evolution of Digital Signage Solutions in the United Kingdom
  • 6.2 Key Technological Trends Expected to Drive Adoption - Video Walls, 4K and 8K Displays, Deep Integration of POS Systems and Social Media

7 MARKET SEGMENTATION

  • 7.1 By Type
    • 7.1.1 Hardware
      • 7.1.1.1 LCD/LED Display
      • 7.1.1.2 OLED Display
      • 7.1.1.3 Media Players
      • 7.1.1.4 Projectors/Projection Screens
      • 7.1.1.5 Other Hardware
    • 7.1.2 Software
    • 7.1.3 Services
  • 7.2 By End-user Vertical
    • 7.2.1 Retail
    • 7.2.2 Transportation
    • 7.2.3 Hospitality
    • 7.2.4 Corporate
    • 7.2.5 Education
    • 7.2.6 Government
    • 7.2.7 Other End-user Verticals
  • 7.3 By Country
    • 7.3.1 United Kingdom
      • 7.3.1.1 Market Sizing and Trends
      • 7.3.1.2 List of System Integrators
    • 7.3.2 Germany
      • 7.3.2.1 Market Sizing and Trends
      • 7.3.2.2 List of System Integrators
    • 7.3.3 France
      • 7.3.3.1 Market Sizing and Trends
      • 7.3.3.2 List of System Integrators
    • 7.3.4 Italy
      • 7.3.4.1 Market Sizing and Trends
      • 7.3.4.2 List of System Integrators
    • 7.3.5 Belgium
      • 7.3.5.1 Market Sizing and Trends
      • 7.3.5.2 List of System Integrators
    • 7.3.6 Rest of Europe
      • 7.3.6.1 Market Sizing and Trends
      • 7.3.6.2 List of System Integrators

8 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 8.1 Company Profiles
    • 8.1.1 Infrastructure Providers
      • 8.1.1.1 Samsung Display Solutions (Samsung Electronics Co. Ltd)
      • 8.1.1.2 LG Display Co. Ltd
      • 8.1.1.3 Innolux Corp.
      • 8.1.1.4 FocusNeo AB
      • 8.1.1.5 Raystar Optronics Inc.
      • 8.1.1.6 Adversign Media GmbH
      • 8.1.1.7 OSRAM OLED GmbH
      • 8.1.1.8 ST Digital
      • 8.1.1.9 Winstar Display Co. Ltd
      • 8.1.1.10 Visionbox Co. Ltd
      • 8.1.1.11 Leyard Europe Co. Ltd
    • 8.1.2 List of System Integrators
      • 8.1.2.1 Allsee Technologies Ltd
      • 8.1.2.2 SpinetiX SA
      • 8.1.2.3 Tata Elxsi Ltd
      • 8.1.2.4 Toshiba Tec Europe
      • 8.1.2.5 AG Neovo
      • 8.1.2.6 Livewire Digital
      • 8.1.2.7 signageOS Inc.
      • 8.1.2.8 Creative Technology Group
      • 8.1.2.9 Signagelive
      • 8.1.2.10 Daktronics Dr.

9 ANALYSIS OF THE KEY DIGITAL SIGNAGE SOFTWARE VENDORS

10 INVESTMENT ANALYSIS

11 FUTURE OF THE MARKET

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