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북미의 플라스틱 포장 시장 전망 : 시장 점유율 분석, 산업 동향, 통계, 성장 예측(2025-2030년)

NA Plastic Packaging - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)

발행일: | 리서치사: Mordor Intelligence | 페이지 정보: 영문 | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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북미의 플라스틱 포장 시장은 예측 기간 동안 CAGR 2.7%를 기록할 전망입니다.

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주요 하이라이트

  • 북미의 포장 산업은 최근 몇 년 동안 급격한 변화를 겪었으며, 디지털 인쇄의 혁신과 함께 전자상거래의 성장, 지속 가능성 등이 시장을 주도하고 있습니다. 이로 인해 지속 가능하고 연질 패키징에 대한 수요가 증가했습니다. 예를 들어, 연질 포장협회에 따르면 북미 소비자의 60% 이상이 제품 보호, 배송 친화성, 공급망 효율성 등 가시적이고 기능적인 포장의 이점을 위해 더 많은 비용을 지불할 의향이 있는 것으로 나타났습니다.
  • 연질 포장은 주로 식품에 사용되며 전체 시장의 60% 이상을 차지합니다. 미국 연질 포장 산업은 업계가 직면한 많은 포장 문제에 대한 혁신적인 솔루션을 구현할 수 있었기 때문에 건전한 성장을 목격하고 있습니다. 미국 연질 포장협회에 따르면 브랜드 소유주들이 필름, 파우치, 가방을 포장 솔루션으로 채택하고 있으며, 이는 부분적으로 미국 소비자들의 폭넓은 수용을 인정받은 결과라고 합니다.
  • 알루미늄에 대한 국내 수요가 증가함에 따라 중국으로부터의 알루미늄 호일 수입이 급증했으며, 지난 10년간 미국으로의 호일 선적량은 약 2억 6,500만 파운드에 달해 10배 가까이 증가했습니다. 오늘날 연질 포장은 주로 식품에 사용되며, 가장 빠르게 확장되고 있는 분야는 커피, 스낵 식품, 신선식품, 즉석식품, 애완동물 사료 등입니다.
  • 캐나다는 다양한 산업 분야에서 혁신적인 포장 기술의 채택이 증가함에 따라 더 높은 성장률을 보일 것으로 예상됩니다. 또한, 이 지역은 연질 포장 방법에 크게 의존하는 소매 산업이 번성하고 있으며, 소매 산업의 글로벌 리더입니다.
  • 캐나다에서는 완제품 식품에 긴 유통 기한을 제공하는 포장 매체의 인기가 높아지면서 캐나다 식음료 산업에서 경질 포장의 인기가 높아지고 있습니다. 또한 간편식에 대한 수요 증가와 핵가족의 증가는 식음료용 경질 포장 시장의 채택을 더욱 강화할 것으로 예상됩니다.

북미의 플라스틱 포장 시장 동향

최종 사용자의 식품 - 연질 플라스틱 포장은 예측 기간 동안 가장 늦은 점유율을 유지할 것으로 예상됩니다.

  • 식품 부문은 식품 서비스에 대한 수요 증가와 소매 식품 사업의 성장으로 인해 연구 대상 시장에서 두드러진 점유율을 차지하고 있습니다. 이 지역의 소비자들은 건강한 식단을 유지하는 데 점점 더 신중 해지고 있으며, 이는 신선하고 건강한 식품이 배달되는 시간을 변화시키고 있으며, 이는 연질 식품 포장에 대한 수요를 증가시킬 것으로 예상됩니다.
  • FDA는 미국 내 식품 산업을 엄격하게 규제하고 있습니다. FDA는 미국에서 판매되는 대부분의 포장 식품을 규제하며 포장에 포함되어야 하는 요소, 신원 정보, 순 수량, 영양 성분 및 성분과 같은 특정 요구 사항을 가지고 있습니다. 이 정부 기관은 식품 접촉 물질, 식품 및 포장의 방사선 조사, 환경 결정에 기반한 특정 포장 규칙을 가지고 있습니다.
  • FDA는 550개 식품 품목에 대한 PF를 포함할 수 있는 식품 접촉 물질 신고(FCN)를 위한 포장 인자(PF)의 업데이트된 데이터베이스를 개발 중입니다. 이 개발은 식품 포장에 PFAS를 포함하도록 FDA의 승인을 이끌어내려는 미국 내 다양한 NGO의 노력에 따른 것입니다.
  • 포장 식품의 수출 증가로 인해 연질 포장재에 대한 수요가 증가하고 있습니다. 캐나다의 가공식품은 190개국으로 수출되고 있습니다. 제품의 상당 부분이 미국, 중국, 일본, 멕시코, 러시아, 한국으로 수출됩니다. StatCan에 따르면 캐나다 가공식품의 수출 가치는 280억 캐나다 달러에 달합니다.
  • 캐나다는 또한 소매 및 식품 서비스 매출이 증가하고 있습니다. 특히 이동 중 소비와 패스트푸드에 대한 수요가 가공식품의 성장을 견인하고 있으며, 이는 다시 연질 포장 시장을 활성화하고 있습니다. USDA의 2019년 해외농업서비스 연구에 따르면 2017년부터 2022년까지 캐나다에서 포장 식품의 매출 성장은 달콤한 비스킷, 스낵바, 과일 스낵이 19.8%, 스프레드, 식용유, 유제품이 각각 15.8%, 13.8%, 12.3%의 성장률로 각각 견인할 것으로 예상됩니다. 또한 같은 연구에 따르면 2018년 포장 식품의 수입액은 248억 캐나다 달러였습니다.
  • 최근 미국 식품의약국(FDA)은 캐나다 식품 검사국(CFIA) 및 캐나다 보건부(Health Canada)와 협약을 체결했습니다. 이 협약은 식품 안전 시스템과 검사를 인정하는 것을 목표로 합니다. 따라서 캐나다 제조업체는 FDA의 포장 제품 품질 표준을 준수해야 할 필요성에 따라 제품에 향상된 포장 재료와 시스템을 도입하려고 노력해 왔습니다.
  • 또한 미국과 캐나다의 주요 알루미늄 호일 용기 제조업체들은 최고 품질의 제품을 생산하고 알루미늄 호일 용기의 장점을 대중에게 알리는 데 전념하는 협회인 알루미늄 호일 용기 제조업체 협회(AFCMA)를 결성했습니다.

캐나다가 가장 큰 시장이 될 전망

  • 캐나다의 많은 소비자들이 점점 더 친환경적인 포장재를 선호하고 있습니다. 플라스틱 및 플라스틱 제품의 사용이 환경에 잠재적으로 유해한 영향을 미칠 수 있기 때문에 각국 정부는 해당 산업에 매우 엄격한 규칙과 규제를 부과하고 있으며, 다른 소재에 비해 상대적으로 느리게 성장하는 산업입니다.
  • 동시에 스튜어드십 온타리오의 '플라스틱 사용 금지' 캠페인은 지자체에서 도로변 블루박스에 경질 플라스틱 용기의 공급을 촉진하고 있습니다. 온타리오 생수 제조업체인 Ice River Springs의 재활용 사업부는 페트병과 슈퍼마켓 껍질을 혼합하여 100% 재활용 병을 만듭니다. 포장재 감축 및 폐기물 전환에 초점을 맞춘 최초의 실무 그룹 중 하나로, 포장재 및 폐기물 관리 업계, 정부, 대학, 산업 협회, 월마트 공급업체 파트너의 대표들이 모였습니다.
  • 월마트 캐나다 패키징 SVN은 재료 유형과 무게, 제품 대 포장 비율, 큐브 활용도 등 여러 기준에 따라 제품 포장의 지속 가능성을 평가하는 지속 가능한 포장 스코어카드를 출시했습니다. 또한 여러 다른 조직의 대표들과 협력하여 포장재 재활용률을 높이고 쓰레기 매립지를 줄이는 방법을 모색하기 위한 재료 최적화 위원회를 구성했습니다.
  • 지속 가능성에 대한 관심이 높아지면서 기업들은 친환경적이고 재활용 가능한 제품을 채택하는 데 주력하고 있습니다. 캐나다 플라스틱 업계는 매년 재활용을 위해 수거되는 플라스틱의 양과 종류를 늘리기 위해 캐나다 전역의 지자체를 대상으로 적극적인 홍보와 프로그램 지원을 하고 있습니다. Recycle BC는 브리티시컬럼비아주 전역의 가정용 포장재 및 종이 제품 재활용을 담당하는 비영리 단체입니다.
  • Komori Corporation과 Komcan Inc.는 연질 포장 회사에 기계와 장비를 제공함으로써 캐나다 포장 시장에서 입지를 넓혔습니다. 예를 들어, 프로둘리스 패키징은 모든 인쇄 공정을 실시간으로 제어할 수 있는 데이터 기반 운영을 위한 클라우드 기반 기술인 코모리의 KP-Connect와 함께 코터(GLX640C) 및 H-UV 잉크 경화 시스템을 갖춘 6색 코모리 리트론 GX40을 구입하여 경쟁사 프레스 2대를 교체했습니다.
  • 온타리오주 재활용 협의회에 따르면 캐나다는 플라스틱의 약 9%만 재활용하고 나머지는 매립지에 버리거나 쓰레기로 버려지고 있습니다. 캐나다 소비자들은 점점 더 재활용 가능한 식품 포장재를 선호하고 있으며, 포장재에 대한 책임을 다하는 브랜드를 선호하여 연질 포장재 시장을 주도하고 있습니다.
  • 2020년 2월, 캐나다의 주요 식음료 패키징 회사들은 캐나다의 플라스틱 순환 경제를 발전시키기 위해 협력했습니다. 이 기업들은 또한 이 지역에서 연질 식품 포장 제품을 혁신하고 개발하고 있습니다. 예를 들어, 2019년 7월 ProAmpac은 새로운 어린이 간식용 포장 디자인으로 은색 PAC 캐나다 리더십 상을, 프리미엄 헤어 케어 제품용 연질 포장의 그래픽 혁신으로 두 번째 상을 받았습니다.

북미의 플라스틱 포장 산업 개요

북미 플라스틱 포장 시장은 경쟁이 치열하며 여러 주요 업체가 있습니다. 몇몇 기업들은 더 나은 시장 호의와 확장 된 지리적 인식 및 존재감을 누리고 있습니다. 시장에서 상대적으로 눈에 띄는 점유율을 차지하고 있는 주요 업체들은 최종 사용자 산업 전반에 걸쳐 고객 기반을 확장하는 데 주력하고 있습니다.

  • 2020년 6월 - 앰코는 에스포마 오가닉과 파트너십을 맺고 보다 지속 가능한 패키징을 혁신하고 새로운 바이오 기반 폴리머 패키지를 출시했습니다. 이 폴리에틸렌(PE) 필름에는 사탕수수에서 추출한 바이오 기반 소재가 25% 함유되어 있습니다.
  • 2020년 9월 - 앰코는 네슬레와 협력하여 습식 고양이 사료부터 재활용 가능한 플렉시블 레토르트 파우치를 출시하여 소비자 포장의 환경 발자국을 최대 60%까지 개선할 수 있게 되었습니다. 이 새로운 파우치는 최근 CEFLEX 컨소시엄에서 발표한 순환 경제를 위한 포장 가이드라인을 충족합니다.

기타 혜택

  • 엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
  • 3개월간의 애널리스트 지원

목차

제1장 서론

  • 조사의 전제조건과 시장 정의
  • 조사 범위

제2장 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 시장 인사이트

  • 시장 개요
  • 업계의 매력도 - Porter's Five Forces 분석
    • 공급기업의 협상력
    • 소비자의 협상력
    • 신규 진입업체의 위협
    • 경쟁 기업간 경쟁 관계
    • 대체품의 위협
  • 산업 밸류체인 분석

제5장 시장 역학

  • 시장 성장 촉진요인
    • 편리한 포장에 대한 수요 증가
    • 인구동태와 라이프스타일의 변화
  • 시장 성장 억제요인
    • 환경 악화에 관한 제조업체에의 엄격한 규제
  • COVID-19가 시장에 미치는 영향의 평가

제6장 시장 세분화 : 유형별

  • 경질 플라스틱 포장
    • 재료별
      • PE
      • PP
      • PET
      • PS와 EPS
      • 기타 재료
    • 제품별
      • 트레이, 용기
      • 캡 및 뚜껑
      • 기타 제품
    • 최종 사용자별
      • 식품
      • 음료
      • 퍼스널케어
      • 의약품
      • 기타 최종 사용자
  • 연질 플라스틱 포장
    • 재료별
      • PE
      • BOPP
      • CPP
      • 기타 재료
    • 제품별
      • 파우치, 가방
      • 필름, 랩
      • 기타 제품
    • 최종 사용자별
      • 식품
      • 음료
      • 퍼스널케어
      • 기타 최종 사용자
  • 국가별
    • 미국
    • 캐나다

제7장 경쟁 구도

  • 기업 프로파일
    • Berry Global Inc.
    • Anchor Packaging
    • Amcor PLC
    • Mondi PLC
    • American Packaging Corporation
    • Tetra Pak International SA
    • US Packaging & Prapping LLC
    • Crown Holdings Inc.
    • Packaging Corporation of America
    • Owens Illinois Inc.
    • Transcontinental Inc.
    • Emmerson Packaging
    • DS Smith PLC
    • Winpak Ltd
    • ES Plastic
    • Guycan Plastics Limited
    • Sonoco Products Company
    • St. Johns Packaging
    • Flair Flexible Packaging Corporation

제8장 투자 분석

제9장 시장의 미래

HBR 25.02.25

The NA Plastic Packaging Market is expected to register a CAGR of 2.7% during the forecast period.

NA Plastic Packaging - Market - IMG1

Key Highlights

  • The packaging industry in the North American region has undergone a drastic change in recent years, and the growth of e-commerce, along with innovations in digital printing, and sustainability are driving the market. Due to this, there has been an increased demand for sustainable, flexible packaging. For instance, according to the Flexible Packaging Association, more than 60% of consumers in North America are keen to pay more for tangible and functional packaging benefits, such as product protection, shipping friendly, and supply chain efficacy, among others.
  • Flexible packaging is mainly used for food, which contributes to more than 60% of the total market. The US flexible packaging industry is witnessing healthy growth, as the industry was able to implement innovative solutions for the many packaging challenges it faced. According to the Flexible Packaging Association, brand owners are taking on films, pouches, and bags as a go-to packaging solution, acknowledgments in part to extensive acceptance by American consumers.
  • The increased domestic demand for aluminum has led to an upsurge in aluminum foil imports from China, whose foil shipments to the United States increased almost 10-fold, valued at around 265 million pounds, in the last decade. Today, flexible packaging is mostly used for food, with the fastest areas of expansion being coffee, snack foods, fresh produce, ready-to-eat meals, and pet food.
  • Canada is anticipated to witness a higher growth rate due to the growing adoption of innovative packaging techniques across numerous industries. Furthermore, the region has a flourishing retail industry that banks heavily on flexible packaging methods, being a global leader in the retail industry.
  • The increasing popularity of packaging media in Canada, which provides long shelf life to finished food products, is driving the rigid packaging in the food and beverage industry in Canada. Moreover, the rising demand for convenience food and an increasing number of nuclear families is expected to further enhance the adoption of the rigid packaging market for food and beverages.

North America Plastic Packaging Market Trends

Food from end-user - flexible plastic packaging is expected to hold lagest share during the forecast period

  • The food segment holds a prominent share of the market studied due to the rising demand for food services and the growing retail food business. The consumers in the region are increasingly becoming cautious about maintaining a healthy diet, which is transforming the time of fresh, healthy food being delivered to them, which, in turn, is expected to augment the demand for flexible food packaging.
  • The FDA highly regulates the food industry in the country. The FDA regulates most packaged foods sold in the country and has specific requirements, such as what elements a package must contain, identity statement, net quantity, nutrition facts, and ingredients. The government body has a particular set of packaging rules based on food contact substances, irradiation of food and packaging, and environmental decisions.
  • The FDA is developing an updated database of packaging factors (PFs) for food contact substance notifications (FCNs) that may include PFs for 550 food items. The development is in line with the push from various NGOs in the country to pull the FDA's approval of PFASs in food packaging.
  • The demand for flexible packaging is rising due to the increase in exports of packaged foods. Processed food products from Canada are exported to 190 countries. A significant share of the products is exported to the United States, China, Japan, Mexico, Russia, and South Korea. According to StatCan, the export value of processed food products from Canada was CAD 28 billion.
  • The country is also witnessing an increasing growth in its retail and food services sales. The demand for on-the-go consumption, and fast food, among others, is driving the growth of processed food, which, in turn, is boosting the flexible packaging market. According to the USDA Foreign, Agricultural Service studies 2019, the expected sales growth of packaged food in Canada between 2017 and 2022 may be driven by sweet biscuits, snack bars, and fruit snacks with 19.8% growth followed by spreads, edible oil, dairy with 15.8%, 13.8%, and 12.3% respectively. Additionally, according to the same study, the import of packaged food in 2018 was CAD 24.8 billion.
  • In the recent past, US Food and Drug Administration (FDA) signed an arrangement with the Canadian Food Inspection Agency (CFIA) and the Department of Health Canada (Health Canada). The agreement is aimed at recognizing food safety systems and inspections. Thus, with the need to comply with packaging product quality standards of the FDA, Canadian manufacturers have sought to adopt enhanced packaging materials and systems for their products.
  • Moreover, leading manufacturers of aluminium foil containers in the United States and Canada have formed an association, the Aluminium Foil Container Manufacturers Association (AFCMA), dedicated to producing top quality products and educating the public of the advantages of aluminium foil containers.

Canada is expected to hold the largest market

  • Many consumers in Canada are increasingly moving toward eco-friendly packaging materials. As the usage of plastic and plastic products has potentially hazardous implications on the environment, governments in these countries have imposed very stringent rules and regulations in the industry, making it a relatively slower-growing industry compared to other materials.
  • At the same time, Stewardship Ontario's "Plastic Is In" campaigns in municipalities are stimulating the supply of rigid plastic containers in curbside Blue Boxes. Ontario bottled water manufacturer Ice River Springs' Recycling Division uses a mix of PET bottles and supermarket shells to create 100% recycled bottles. It is one of the first working groups focused on packaging reduction and waste diversion, bringing together representatives from the packaging and waste management industries, government, universities, industry associations, and Walmart vendor partners.
  • The Walmart Canada Packaging SVN launched the Sustainable Packaging Scorecard, which evaluates the sustainability of product packaging based on several criteria, such as material type and weight, product-to-package ratio, and cube utilization. They also collaborated with representatives of several other organizations to form the Material Optimization Committee, aimed at exploring how to improve recycling rates for packaging and increase the volume of waste diverted from landfills.
  • With the increased focus on sustainability, companies are focusing on adopting eco-friendly and recyclable products. Each year, the Canadian plastics industry undertakes proactive outreach and program support to municipalities across Canada in order to increase the amount and types of plastics collected for recycling. Recycle BC is a not-for-profit organization responsible for residential packaging and paper product recycling throughout British Columbia.
  • Komori and Komcan Inc. extended their presence in the Canadian packaging market by providing flexible packaging companies with machinery and equipment. For instance, Produlith Packaging replaced two competitive presses with the purchase of a six-color Komori Lithrone GX40 with coater (GLX640C) and H-UV ink curing system along with Komori's KP-Connect, a cloud-based technology for data-driven operations that offers real-time control of all printing processes.
  • According to the recycling council of Ontario, Canada recycles about 9% of its plastics, with the rest dumped in landfills or tossed away as litter. Consumers in the country are increasingly moving toward recyclable food packaging materials and prefer brands that are responsible for their packaging that pushes the market for flexible packaging.
  • In February 2020, major Canadian food and beverage packaging companies collaborated to develop a circular economy for plastic in the country. The companies are also innovating and developing flexible food packaging products in the region. For instance, in July 2019, ProAmpac achieved silver PAC Canadian leadership awards for designing the packaging for new children's snacks and the second for graphics innovation in flexible packaging for premier hair care products.

North America Plastic Packaging Industry Overview

The North America Plastic Packaging Market is highly competitive and has several major players. A few of the players enjoy better market goodwill and extended geographical recognition and presence. The major players, who have a relatively prominent share in the market, are focusing on expanding their customer base across the end-user industries.

  • JUN 2020- Amcor partnered with Espoma Organic to innovate more sustainable packaging and launch a new bio-based polymer package. The polyethylene (PE) film contains 25% bio-based material derived, in this case, from sugarcane.
  • SEP 2020- Amcor collaborated with Nestle to launch recyclable flexible retort pouches that will improve the environmental footprint of consumer packaging by up to 60%, starting with wet cat food. The new pouch meets the packaging guidelines for a circular economy recently published by the CEFLEX Consortium.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Intensity of Competitive Rivalry
    • 4.2.5 Threat of Substitutes
  • 4.3 Industry Value Chain Analysis

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 The Increased Demand for Convenient Packaging
    • 5.1.2 Changing Demographic and Lifestyle Factors
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 Stringent Regulation on Manufacturers Pertaining to Environmental Degradation
  • 5.3 Assessment of the Impact of COVID 19 on the market

6 MARKET SEGMENTATION - BY TYPE

  • 6.1 Rigid Plastic Packaging
    • 6.1.1 By Material
      • 6.1.1.1 PE
      • 6.1.1.2 PP
      • 6.1.1.3 PET
      • 6.1.1.4 PS and EPS
      • 6.1.1.5 Other Materials
    • 6.1.2 By Product
      • 6.1.2.1 Bottles and Jars
      • 6.1.2.2 Trays and Containers
      • 6.1.2.3 Caps and Closures
      • 6.1.2.4 Other Products
    • 6.1.3 By End User
      • 6.1.3.1 Food
      • 6.1.3.2 Beverage
      • 6.1.3.3 Personal Care
      • 6.1.3.4 Pharmaceuticals
      • 6.1.3.5 Other End Users
  • 6.2 Flexible Plastic Packaging
    • 6.2.1 By Material
      • 6.2.1.1 PE
      • 6.2.1.2 BOPP
      • 6.2.1.3 CPP
      • 6.2.1.4 Other Materials
    • 6.2.2 By Product
      • 6.2.2.1 Pouches and Bags
      • 6.2.2.2 Films and Wraps
      • 6.2.2.3 Other Products
    • 6.2.3 By End User
      • 6.2.3.1 Food
      • 6.2.3.2 Beverage
      • 6.2.3.3 Personal Care
      • 6.2.3.4 Other End Users
  • 6.3 By Country
    • 6.3.1 US
    • 6.3.2 Canada

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Berry Global Inc.
    • 7.1.2 Anchor Packaging
    • 7.1.3 Amcor PLC
    • 7.1.4 Mondi PLC
    • 7.1.5 American Packaging Corporation
    • 7.1.6 Tetra Pak International SA
    • 7.1.7 U.S. Packaging & Prapping LLC
    • 7.1.8 Crown Holdings Inc.
    • 7.1.9 Packaging Corporation of America
    • 7.1.10 Owens Illinois Inc.
    • 7.1.11 Transcontinental Inc.
    • 7.1.12 Emmerson Packaging
    • 7.1.13 DS Smith PLC
    • 7.1.14 Winpak Ltd
    • 7.1.15 ES Plastic
    • 7.1.16 Guycan Plastics Limited
    • 7.1.17 Sonoco Products Company
    • 7.1.18 St. Johns Packaging
    • 7.1.19 Flair Flexible Packaging Corporation

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET

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