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비탄성 바닥재 시장 전망 : 시장 점유율 분석, 산업 동향과 통계, 성장 예측(2025-2030년)

Non-Resilient Floor Covering - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)

발행일: | 리서치사: Mordor Intelligence | 페이지 정보: 영문 | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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비탄성 바닥재 시장 규모는 2025년에 449억 1,000만 달러로 추정되며, 예측 기간(2025-2030년)의 CAGR은 8.17%로, 2030년에는 665억 1,000만 달러에 달할 것으로 예측됩니다.

Non-Resilient Floor Covering-Market-IMG1

이 시장은 상당한 성장세를 보이고 있으며, 예측 기간 동안 지속적인 확장을 보일 것으로 예상됩니다. 이 시장에는 세라믹 및 도자기 타일, 원목, 라미네이트, 자연석, 슬레이트, 벽돌 등 다양한 유기질 경질 표면 바닥재가 포함됩니다. 특히 개발도상국의 신규 주택 및 상업용 건축 활동의 증가와 전 세계적인 주거용 부동산 가격 상승으로 인한 주택 소유자의 리모델링 급증에 힘입어 높은 성장이 예상됩니다. 세라믹 및 석재 제품 공급업체들은 온라인 소매 채널과 채굴 기술 발전을 활용하여 천연석과 가공석의 가격을 낮추고 있으며, 이에 따라 업계 성장이 더욱 촉진되고 있습니다.

비탄성 바닥재 제품에 대한 수요는 내수성, 청소 용이성, 향상된 편안함, 내구성 등의 요인에 의해 더욱 증가하고 있습니다. 이 중 세라믹 타일 부문은 다양한 이점에 힘입어 예측 기간 동안 빠르게 확장될 것으로 예상됩니다. 이러한 유리한 시장 역학 관계로 인해 이해 관계자가 기술 발전을 활용하고, 온라인 소매 입지를 확대하고, 진화하는 소비자 선호도를 충족하기 위해 제품 제공을 혁신하여 시장에서 지속적인 성장과 경쟁력을 확보 할 수있는 기회가 풍부합니다.

비탄성 바닥재 시장 동향

세라믹 타일 부문이 시장을 견인

세라믹 타일은 새로운 주거 및 주택 개선 활동에 광범위하게 사용됩니다. 또한 세라믹 타일은 쇼핑몰, 쇼핑 센터, 업무 및 사무실 공간과 같은 상업용에 사용됩니다. 세라믹 바닥재는 탄력 있는 바닥재 시장의 주요 동력입니다. 아시아태평양 지역에서는 미국, 멕시코, 중국, 이탈리아 등 선진국에서 세라믹 바닥재 제품에 대한 수요가 증가하고 있습니다. 세라믹 바닥재 제품이 목재와 석재 마감재를 대체할 수 있다는 점이 수요를 촉진하고 있습니다. 공급업체들은 디지털 인쇄 기술의 발전을 활용하여 다양한 디자인 미학을 갖춘 세라믹 타일을 제공하고 있습니다.

아시아태평양이 급성장 지역

아시아태평양에서는 미국, 이탈리아 등 선진국의 세라믹 바닥재 제품에 대한 수요가 증가하고 있습니다. 세라믹 바닥재 제품이 목재와 석재 마감재를 대체할 수 있다는 점이 수요를 촉진하고 있습니다. 공급업체들은 디지털 인쇄 기술의 발전을 활용하여 다양한 디자인 미학을 갖춘 세라믹 타일을 제공하고 있습니다.

비탄성 바닥재 산업 개요

이 보고서는 비탄성 바닥재 시장에서 활동하는 주요 국제 업체를 다룹니다. 시장은 세분화되어 있으며 주요 업체들이 더 큰 시장 점유율을 차지하고 있습니다. 그러나 기술 발전과 제품 혁신으로 중견 및 중소기업은 새로운 계약을 확보하고 새로운 시장을 공략하여 시장 입지를 강화하고 있습니다. 주요 기업으로는 China Ceramics, Mohawk Industries Inc., Kajaria Ceramic, Shaw Industries, Inc., Dal Tiles 등이 있습니다.

기타 혜택

  • 엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
  • 3개월간의 애널리스트 지원

목차

제1장 서론

  • 조사의 전제조건과 시장 정의
  • 조사 범위

제2장 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 시장 역학과 인사이트

  • 시장 개요
  • 시장 성장 촉진요인
  • 시장 성장 억제요인
  • 산업 밸류체인 분석
  • 업계의 매력도 - Porter's Five Forces 분석
    • 공급기업의 협상력
    • 구매자의 협상력
    • 신규 참가업체의 위협
    • 대체품의 위협
    • 경쟁 기업간 경쟁 관계
  • 기술 혁신에 대한 통찰
  • 시장에 대한 COVID-19의 영향

제5장 시장 세분화

  • 제품별
    • 세라믹 타일 바닥재
    • 자연석 타일 바닥재
    • 라미네이트 타일 바닥재
    • 원목 타일 바닥재
    • 기타
  • 유통 채널별
    • 수탁
    • 전문점
    • 홈센터
    • 기타
  • 최종 사용자별
    • 주택
    • 상업
  • 지역별
    • 북미
      • 미국
      • 캐나다
      • 기타 북미
    • 유럽
      • 독일
      • 프랑스
      • 이탈리아
      • 스페인
      • 기타 유럽
    • 아시아태평양
      • 중국
      • 일본
      • 호주
      • 인도
      • 한국
      • 기타 아시아태평양
    • 중동 및 아프리카
      • 사우디아라비아
      • 이집트
      • 아랍에미리트(UAE)
      • 기타 중동 및 아프리카
    • 남미
      • 아르헨티나
      • 콜롬비아
      • 기타 남미

제6장 경쟁 구도

  • 시장 집중도 개요
  • 기업 프로파일
    • Mannington Mills, Inc.
    • Shaw Industries, Inc.
    • Mohawk Industries, Inc.
    • Ceramic Saloni
    • China Ceramics
    • Kajaria Ceramics
    • Porcelanosa Group
    • RAK Ceramics
    • Dal Tiles
    • Crossville Inc.

제7장 시장 기회와 앞으로의 동향

제8장 면책사항과 회사 소개

HBR 25.02.25

The Non-Resilient Floor Covering Market size is estimated at USD 44.91 billion in 2025, and is expected to reach USD 66.51 billion by 2030, at a CAGR of 8.17% during the forecast period (2025-2030).

Non-Resilient Floor Covering - Market - IMG1

The market is experiencing significant growth, with projections indicating continued expansion during the forecast period. This market includes various organic hard surface flooring materials such as ceramic and porcelain tiles, hardwood (both solid and engineered), laminates, natural stone, slate, and bricks. The anticipated high growth is driven by increasing activities in new home and commercial construction, particularly in developing economies, as well as a surge in homeowner remodelling due to rising residential property prices globally. Suppliers of ceramic and stone products are increasingly leveraging online retail channels and technological advancements in mining to lower prices of natural and manufactured stones, thereby further fuelling industry growth.

The demand for non-resilient flooring products is further driven by factors such as water resistance, ease of cleaning, enhanced comfort, and durability. Among these, the ceramic tiles segment is poised for rapid expansion over the forecast period, buoyed by the multitude of benefits they offer. With such favourable market dynamics, opportunities abound for stakeholders to capitalize on technological advancements, expand online retail presence, and innovate product offerings to meet evolving consumer preferences, ensuring sustained growth and competitiveness in the market.

Non-Resilient Floor Covering Market Trends

Ceramic Tile Segment Drives the Market

Ceramic tiles are extensively used in new residential and home improvement activities. Furthermore, ceramic tiles are used in commercial applications like malls, shopping centers, and work and office spaces. Ceramic flooring is the main driver of the resilient floor covering market. In the Asia-Pacific region, there is an increase in the demand for ceramic flooring products from developed countries, such as the United States, Mexico, China, and Italy. The ability of ceramic flooring products to replicate wood and stone finishes is fueling the demand. The vendors are leveraging the advancements in digital printing technology to provide ceramic tiles with a wide range of design aesthetics.

Asia Pacific is the Fastest Growing Region

In the Asia-Pacific region, there is an increase in the demand for ceramic flooring products from developed countries, such as the United States and Italy. The ability of ceramic flooring products to replicate wood and stone finishes is fuelling the demand. The vendors are leveraging the advancements in digital printing technology to provide ceramic tiles with a wide range of design aesthetics.

Non-Resilient Floor Covering Industry Overview

The report covers major international players operating in the non-resilient floor-covering market. The market is fragmented, with major players capturing a larger market share. However, with technological advancement and product innovation, mid-size to smaller companies are increasing their market presence by securing new contracts and tapping new markets. Major players include China Ceramics Co. Ltd, Mohawk Industries Inc., Kajaria Ceramic, Shaw Industries, Inc., and Dal Tiles.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS AND INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
  • 4.3 Market Restraints
  • 4.4 Industry Value Chain Analysis
  • 4.5 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.5.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.5.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.5.3 Threat of New Entrants
    • 4.5.4 Threat of Substitutes
    • 4.5.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.6 Insights on Technology Innovation
  • 4.7 Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Product
    • 5.1.1 Ceramic Tiles Flooring
    • 5.1.2 Stone Tiles Flooring
    • 5.1.3 Laminate Tiles Flooring
    • 5.1.4 Wood Tiles Flooring
    • 5.1.5 Others
  • 5.2 By Distribution Channel
    • 5.2.1 Contract
    • 5.2.2 Specialty Stores
    • 5.2.3 Home Centers
    • 5.2.4 Others
  • 5.3 By End-User
    • 5.3.1 Residential
    • 5.3.2 Commercial
  • 5.4 By Geography
    • 5.4.1 North America
      • 5.4.1.1 USA
      • 5.4.1.2 Canada
      • 5.4.1.3 Rest of North America
    • 5.4.2 Europe
      • 5.4.2.1 Germany
      • 5.4.2.2 France
      • 5.4.2.3 Italy
      • 5.4.2.4 Spain
      • 5.4.2.5 Rest of Europe
    • 5.4.3 Asia-Pacific
      • 5.4.3.1 China
      • 5.4.3.2 Japan
      • 5.4.3.3 Australia
      • 5.4.3.4 India
      • 5.4.3.5 South Korea
      • 5.4.3.6 Rest of Asia-Pacific
    • 5.4.4 Middle-East and Africa
      • 5.4.4.1 Saudi Arabia
      • 5.4.4.2 Egypt
      • 5.4.4.3 UAE
      • 5.4.4.4 Rest of Middle-East and Africa
    • 5.4.5 South America
      • 5.4.5.1 Argentina
      • 5.4.5.2 Colombia
      • 5.4.5.3 Rest of South America

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Market Concetration Overview
  • 6.2 Company Profiles
    • 6.2.1 Mannington Mills, Inc.
    • 6.2.2 Shaw Industries, Inc.
    • 6.2.3 Mohawk Industries, Inc.
    • 6.2.4 Ceramic Saloni
    • 6.2.5 China Ceramics
    • 6.2.6 Kajaria Ceramics
    • 6.2.7 Porcelanosa Group
    • 6.2.8 RAK Ceramics
    • 6.2.9 Dal Tiles
    • 6.2.10 Crossville Inc.*

7 MARKET OPPORTUNTIES AND FUTURE TRENDS

8 DISCLAIMER AND ABOUT US

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