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스페인의 전기자전거 시장 : 점유율 분석, 산업 동향 및 통계, 성장 예측(2025-2029년)

Spain E-bike - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2029)

발행일: | 리서치사: Mordor Intelligence | 페이지 정보: 영문 | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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스페인의 전기자전거 시장 규모는 2025년 11억 3,000만 달러로 추정되며, 2029년에는 15억 2,000만 달러에 이를 것으로 예측되며, 예측 기간 중(2025-2029년) CAGR 7.74%로 성장할 것으로 예측됩니다.

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추진 부문 시장 개요

  • COVID-19의 대유행은 판매를 가속화하고 소비자의 사이클링 의식을 변화시킴으로써 전기자전거 시장을 급속히 밀어 올렸습니다. 많은 사람들은 여전히 대중교통을 피하거나 의존도를 줄이고 있습니다. 지난 1년 동안 모험과 스포츠 활동에 흥미를 주는 등 주말 보내는 방법에 큰 변화가 보였습니다.
  • 장기적으로는 스페인의 전기자전거 시장은 자전거 공유 회사의 존재감이 높아지고, 전기자전거가 소포의 배달에 사용되는 전자상거래 활동의 전국적인 확대, 자전거 인프라를 개선함으로써 자전거 이용을 늘리는 정부의 대처 등에 의해 성장할 것으로 예상됩니다.
  • 스페인에서는 도시 지역에서 자동차 이동의 약 80%가 4km 미만이기 때문에 자전거와 도보가 자동차 이동을 대체할 수 있습니다. 감세, 보조금, 인프라 투자 등 정부의 지원과 우대조치의 지속도 스페인에서 전기 자전거 시장의 활성화로 이어질 수 있습니다. 이러한 인센티브는 소비자에게 전기자전거를 보다 친숙하고 저렴하게 할 뿐만 아니라, 자전거를 보다 안전하고 편리하게 하기 위한 인프라 정비에도 연결됩니다. 유럽 위원회는 지속가능한 도시 이동성을 위한 깨끗하고 효과적인 교통 수단으로 일렉트로모빌리티와 사이클링 추진을 목표로 하고 있습니다. 따라서 이러한 목표로 인해 스페인의 자전거 이용자 수는 향후 몇 년동안 증가할 수 있습니다.

스페인 전기자전거 시장 동향

스페인의 전기자전거 보급률은 꾸준한 성장을 보여 시장의 존재감과 소비자의 수용이 높아지고 있음을 나타냅니다.

  • 최근 몇 년동안 스페인 인구 전체에서 자전거 수요가 크게 증가하고 있습니다. 또한 전통적인 자전거에 대한 전기자전거의 장점은 스페인 전역에서 전기자전거 수요를 급증시키고 있습니다. 편리한 것, 무공해니며 시간 절약이 되는 것, 비용 효율이 높은 것 등이, 일상적인 인근 통근에 다른 탈 것보다 전기자전거를 채용하는 주된 요인이 되고 있습니다. 그 결과 전기자전거의 보급률은 2019년에 2018년 대비 3% 증가했습니다.
  • 2020년에 팬데믹 증례가 지속적으로 증가한 것은 전기 자전거 시장에 긍정적인 영향을 미쳤습니다. 코로나에 대한 불안으로 인해 사람들은 대중 교통 및 렌탈 서비스를 피할 수 있었고 전기자전거와 같은 개인 소유 차량에 대한 수요가 높아졌기 때문입니다. 스페인 사람들 사이에서 전기자전거 판매가 증가함에 따라 스페인의 여러 지역에서 전기자전거 보급률이 2020년에는 2019년 대비 1.60% 증가로 더욱 가속화되었습니다.
  • 편안한 승차감, 다른 교통수단에 비해 연료비가 들지 않는 환경 친화적인 교통수단, 저렴한 가격의 교통수단, 운동의 이점 등의 요인이 전기자전거의 성장의 원인이 되고 있습니다. 스페인에서는 2021년 전기자전거 보급률은 2020년 대비 0.60%였으며, 예측 기간 중 2029년에는 56.40%를 나타낼 것으로 예측되고 있습니다.

스페인에서는 이동 습관의 진화를 반영하여 매일 5-15km의 거리를 통근하는 인구가 꾸준히 증가하고 있습니다.

  • 사람들은 자전거 이동에 관심을 보이고 있기 때문에 자전거 수요는 최근 전국에서 크게 증가하고 있습니다. 자전거 수요는 증가하고 있지만, 오피스나 기업, 시장 등 다양한 직장에 대한 1일 통근 거리가 5-15킬로미터로, 다른 교통 수단에 비해 아직 적습니다. 스페인에서는 2020년에 자전거 통근을 선택하는 노동자는 6% 가까이에 불과합니다.
  • COVID-19와 대유행에 대한 우려는 스페인 자전거 시장에 큰 영향을 미쳤습니다. 사람들은 대중교통을 이용하는 것보다 도보나 자전거로 통근을 선택했습니다. 팬데믹의 영향 후 대중교통을 이용하는 사람이 감소했기 때문에 자전거 통근자 수는 2021년에 2020년 대비 0.3% 이상 증가했습니다. 또, 고도의 기능을 갖추고, 배터리가 오래 지속되는 전기자전거의 발매에 의해 자전거를 선택하는 사람이 늘어나, 2021년에는 스페인 전국에서 5-15km의 통근자수가 2020년 대비로 더욱 증가했습니다.
  • 5-15킬로미터 지역에서는 현재 많은 사람들이 근무처, 사업장, 인접한 시장으로의 이동을 포함하여 매일 작업장까지 자전거로 통근하고 있습니다. 또한 2022년에는 취업자의 12%가 매일 자전거로 통근하고 있습니다. 통근에 자전거를 이용하는 사람의 수는 2022년에는 2021년보다 0.4% 증가했으며, 자전거 인프라의 개선과 자전거 전용 레인의 확대에 의해 스페인에서는 예측 기간 중에 5-15km의 자전거 수요와 통근자 증가가 전망되고 있습니다.

스페인 전기자전거 산업 개요

스페인 전기자전거 시장은 세분화되어 상위 5개사에서 32.40%를 차지하고 있습니다. 이 시장 주요 기업은 다음과 같습니다. CUBE Bikes, Giant Manufacturing, Merida Industry, Orbea S.Coop. and Trek Bicycle Corporation(알파벳순).

기타 혜택

  • 엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
  • 3개월의 애널리스트 서포트

목차

제1장 주요 요약과 주요 조사 결과

제2장 보고서 제안

제3장 소개

  • 조사의 전제조건과 시장 정의
  • 조사 범위
  • 조사 방법

제4장 주요 산업 동향

  • 자전거 판매 대수
  • 1인당 GDP
  • 인플레이션율
  • 전기자전거의 보급률
  • 1일 이동 거리가 5-15킬로인 인구/통근자의 비율
  • 렌터사이클
  • 전기자전거 배터리 가격
  • 배터리 화학의 가격표
  • 슈퍼 로컬 배송
  • 자전거 전용 레인
  • 트레커 수
  • 배터리 충전 능력
  • 교통 정체 지수
  • 규제 프레임워크
  • 밸류체인과 유통채널 분석

제5장 시장 세분화

  • 추진 유형
    • 페달 어시스트
    • 스피드 페데렉
    • 스로틀 어시스트
  • 용도 유형
    • 화물/유틸리티
    • 시티/어반
    • 트레킹
  • 배터리 유형
    • 납 배터리
    • 리튬 이온 배터리
    • 기타

제6장 경쟁 구도

  • 주요 전략 동향
  • 시장 점유율 분석
  • 기업 상황
  • 기업 프로파일
    • Accell Group
    • BH Bikes Europe SL
    • CUBE Bikes
    • DECATHLON
    • Giant Manufacturing Co. Ltd.
    • Merida Industry Co. Ltd.
    • Orbea S.Coop.
    • Scott Sports
    • Trek Bicycle Corporation

제7장 CEO에 대한 주요 전략적 질문 CEO에 대한 주요 전략적 질문

제8장 부록

  • 세계 개요
    • 개요
    • Porter's Five Forces 분석 프레임워크
    • 세계의 밸류체인 분석
    • 시장 역학(DROs)
  • 정보원과 참고문헌
  • 도표 일람
  • 주요 인사이트
  • 데이터 팩
  • 용어집
JHS 25.03.28

The Spain E-bike Market size is estimated at 1.13 billion USD in 2025, and is expected to reach 1.52 billion USD by 2029, growing at a CAGR of 7.74% during the forecast period (2025-2029).

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PROPULSION SEGMENT MARKET OVERVIEW

  • The COVID-19 pandemic rapidly boosted the e-bike market by accelerating sales and transforming consumers' cycling attitudes. Many people are still avoiding public transportation or reducing their reliance on it. In the past year, there was a significant shift in how people spent their weekends, such as indulging in adventure and sports activities.
  • Over the long term, the e-bike market in Spain is expected to grow due to the increased presence of bike-sharing companies, growing e-commerce activities across the country where e-bikes are used to deliver parcels, and due to government initiatives to increase the usage of bicycles by improving the bicycle infrastructure.
  • In Spain, around 80% of all urban car trips are less than 4 km, suggesting that biking or walking could replace driving. The continued government support and incentives, such as tax breaks, subsidies, and infrastructure investments, could also help stimulate the e-bike market in Spain. These incentives can make e-bikes more accessible and affordable for consumers, as well as improve infrastructure to make cycling safer and more convenient. The European Commission has targeted the promotion of electromobility and cycling as clean and effective transportation options for sustainable urban mobility. Thus, due to such goals, Spain's cycling numbers may rise in the coming years.

Spain E-bike Market Trends

Spain's E-Bike adoption rates show steady growth, indicating an increasing market presence and consumer acceptance.

  • The demand for bicycles is rising significantly across the population of Spain over the past few years. Moreover, the advantages of the e-bike over the traditional bicycle have surged the demand for e-bikes across Spain. Convenient riding, pollution-free and time-saving, and cost-efficient are some of the major factors contributing to the adoption of e-bikes over other vehicles for daily commuting to nearby places. As a result, the adoption rate for e-bikes has increased by 3% in 2019 over the year 2018.
  • The continuous growth in the pandemic cases in 2020 made a positive impacted the e-bike market positively, as due to the anxiety issue of corona people started avoiding public transport and rental services, which hiked the demand for personal vehicles such as e-bicycles. An increase in the sales of e-bikes among the people of Spain has further accelerated the adoption rate of e-bikes by 1.60% in 2020 over the year 2019 in various areas of Spain.
  • The awareness of e-bikes among the population of the country is changing the mindset of the consumer, factors such as effortless riding, no fuel expenses as compared to other vehicles, eco-friendly rides, affordable price of the vehicles, and exercising benefits are responsible for the growth of e-bikes. The country has witnessed an e-bike adoption rate of 0.60% in 2021 over 2020, which is projected to reach 56.40% by 2029 during the forecast period in the Spain.

Spain demonstrates a steady increase in the population commuting 5-15 km daily, reflecting evolving travel habits.

  • People have shown interest in traveling by bicycle, and due to this, the demand for bicycles has significantly increased throughout the nation in recent years. The demand for bicycles is increasing, but the daily commute to various workplaces, such as offices, businesses, and markets, with a range of 5-15 kilometres, is still low compared to other modes of transportation, as the majority of people are using personal automobiles for daily usage. In Spain, only close to 6% of workers will choose to commute by bicycle in 2020.
  • Concerns about COVID-19 and the pandemic wave significantly and favorably affected the bicycle market in Spain. People opted to commute to work by walking or cycling rather than using public transit. Less people used public transportation after the pandemic's effects, due to which the number of people who commuted daily by bicycle increased by more than 0.3% in 2021 over 2020, and the release of e-bikes with advanced features and longer battery lives encouraged more people to choose bicycles, which further increased the number of commuters who made trips of 5 to 15 kilometers in 2021 over 2020 throughout Spain.
  • In areas between 5 and 15 kilometres, many people now commute to their daily jobs by bicycle, including trips to their places of employment, places of business, and adjacent markets. Additionally, 12% of those who work commute each day by bicycle in 2022. The number of persons using bicycles for transportation to work has increased by 0.4% in 2022 over 2021, improvements in cycling infrastructure and the expansion of bicycle lanes are expected to increase bicycle demand and commuters between 5 to 15 km during the forecast period in Spain.

Spain E-bike Industry Overview

The Spain E-bike Market is fragmented, with the top five companies occupying 32.40%. The major players in this market are CUBE Bikes, Giant Manufacturing Co. Ltd., Merida Industry Co. Ltd., Orbea S.Coop. and Trek Bicycle Corporation (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 REPORT OFFERS

3 INTRODUCTION

  • 3.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 3.2 Scope of the Study
  • 3.3 Research Methodology

4 KEY INDUSTRY TRENDS

  • 4.1 Bicycle Sales
  • 4.2 GDP Per Capita
  • 4.3 Inflation Rate
  • 4.4 Adoption Rate Of E-bikes
  • 4.5 Percent Population/commuters With 5-15 Km Daily Travel Distance
  • 4.6 Bicycle Rental
  • 4.7 E-bike Battery Price
  • 4.8 Price Chart Of Different Battery Chemistry
  • 4.9 Hyper-local Delivery
  • 4.10 Dedicated Bicycle Lanes
  • 4.11 Number Of Trekkers
  • 4.12 Battery Charging Capacity
  • 4.13 Traffic Congestion Index
  • 4.14 Regulatory Framework
  • 4.15 Value Chain & Distribution Channel Analysis

5 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD and Volume, Forecasts up to 2029 and analysis of growth prospects)

  • 5.1 Propulsion Type
    • 5.1.1 Pedal Assisted
    • 5.1.2 Speed Pedelec
    • 5.1.3 Throttle Assisted
  • 5.2 Application Type
    • 5.2.1 Cargo/Utility
    • 5.2.2 City/Urban
    • 5.2.3 Trekking
  • 5.3 Battery Type
    • 5.3.1 Lead Acid Battery
    • 5.3.2 Lithium-ion Battery
    • 5.3.3 Others

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Key Strategic Moves
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Landscape
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 Accell Group
    • 6.4.2 BH Bikes Europe SL
    • 6.4.3 CUBE Bikes
    • 6.4.4 DECATHLON
    • 6.4.5 Giant Manufacturing Co. Ltd.
    • 6.4.6 Merida Industry Co. Ltd.
    • 6.4.7 Orbea S.Coop.
    • 6.4.8 Scott Sports
    • 6.4.9 Trek Bicycle Corporation

7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR E BIKES CEOS

8 APPENDIX

  • 8.1 Global Overview
    • 8.1.1 Overview
    • 8.1.2 Porter's Five Forces Framework
    • 8.1.3 Global Value Chain Analysis
    • 8.1.4 Market Dynamics (DROs)
  • 8.2 Sources & References
  • 8.3 List of Tables & Figures
  • 8.4 Primary Insights
  • 8.5 Data Pack
  • 8.6 Glossary of Terms
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