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동남아시아의 텔레매틱스 시장 : 점유율 분석, 산업 동향 및 통계, 성장 예측(2025-2030년)

Southeast Asia Telematics - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)

발행일: | 리서치사: Mordor Intelligence | 페이지 정보: 영문 | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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동남아시아의 텔레매틱스 시장은 예측 기간 동안 CAGR 11.53%를 기록할 전망입니다.

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주요 하이라이트

  • 최신 텔레매틱스 시스템은 운전자의 안전성 스코어카드, 운전자 훈련 프로그램 및 사고에 대한 기술 지원, 최적의 운전 상태 보고 등의 툴을 통해 운전자의 운전 행동에 대한 의식을 높이는 것으로 운전자를 지원하기 위해 운전자와 차량의 안전성에 관한 정부 규제가 점점 엄격해지고 있는 것이 시장 성장 촉진요인으로 유리한 전망을 낳고 있습니다.
  • 텔레매틱스 시스템이 제대로 작동하기 위해서는 원활한 인터넷 연결이 중요한 인프라 요구 사항 중 하나이기 때문에 동남아시아 지역의 고속 통신 네트워크의 확장은 조사 대상 시장에 유리하게 작용할 것으로 예상됩니다. 예를 들어 Ericsson에 따르면 4G 모바일 광대역의 보급이 디지털 가속의 중요한 요인 중 하나로 떠오르고 있으며, 오세아니아를 포함한 이 지역의 서비스 제공업체는 지난해까지 약 9,000만 건의 4G 계약을 추가해 올해도 강력한 성장이 계속될 것으로 예측되고 있습니다.
  • 동남아시아 지역의 성장 잠재력을 고려하여 텔레매틱스 솔루션을 제공하는 여러 공급업체가 이 지역의 존재를 확대하고 있습니다. 예를 들어 2022년 11월 디지털 전용 보험 회사인 OPES는 IMS와 제휴하여 베트남에서 앱 기반 텔레매틱스 보험 솔루션을 제공합니다. 이 회사에 따르면이 보험은 베트남 최초의 완전 디지털 텔레매틱스 기반 자동차 보험 솔루션이 될 것입니다.
  • 따라서, 상용차 산업의 확대는 커넥티드 플릿과 최적화된 오퍼레이션으로의 산업의 시프트와 함께 이 지역에서 시장의 성장을 가속하는 주요 요인 중 하나가 될 것으로 예상됩니다. 세계 기업 진입 증가는 기업간 경쟁을 촉진하고 예측 기간 동안 조사된 시장의 기술 상황에 영향을 미칠 것으로 예상됩니다.
  • 그러나 텔레매틱스 시스템 비용이 높고 제품 표준화 부족, 사이버 보안 위협 증가는 조사 대상 시장의 성장을 억제하는 주요 요인 중 하나입니다. 또한 개별 상용차와 소규모 플릿 사업자의 낮은 인지도도 시장 개척의 과제가 되고 있습니다.
  • 거시경제 요인은 동남아시아의 자동차 부문 성장에 중요한 역할을 하고 있으며, 이 지역의 텔레매틱스 산업의 역학에도 영향을 미칩니다. GDP의 성장과 소비자의 구매력, 정부의 지원적인 규제 등 요인이 매출 증가로 이어집니다.

동남아시아의 텔레매틱스 시장 동향

큰 성장이 기대되는 LCV

  • 소형 상용차는 단거리 및 선호하는 지역 내에서 물자의 운송 및 유통에 가장 선호되는 차량 중 하나입니다. 소형 상용차에는 밴, 픽업 트럭, 미니 트럭, 삼륜차 등이 포함됩니다.
  • 다양한 산업에 물류 솔루션을 제공하는 데 필수적인 존재인 LCV는 낮은 운영 비용과 같은 몇 가지 특징을 가지고 있습니다. 저연비 엔진이 내장되어 있어 저비용으로 운행할 수 있어 트럭보다 작고 민첩하며, 특히 도시 지역에서는 상품을 빠르게 이동시킬 수 있습니다. 또한 이러한 차량은 하루 동안 여러 번 이동하는 데 적합합니다.
  • 동남아시아 지역에서는 급속한 산업화가 진행되고 농업에서 전기기계 및 전자부품의 제조로 이행하고 있습니다. 그 결과 물가와 수출이 증가하고 소형 상용 트럭 수요가 단기적으로나 장기적으로 증가할 것으로 예상됩니다. 예를 들어 말레이시아 통계국에 따르면 2022년 제조업은 이 나라의 GDP의 약 23.4%를 창출했습니다.
  • 말레이시아 자동차협회(MAA)에 의하면, 동국의 상용차 산업은 안정된 성장이 전망되고 있어 예측 기간중의 판매 대수는 작년의 6만 3,000대에 대해 6만 7,700대가 될 것으로 예측되고 있습니다.
  • 이 지역에서는 LCV가 물류센터나 창고에서 널리 사용되며 한 장소에서 다른 장소로 신속하게 상품을 운송하기 때문에 전자상거래 산업이 안정적인 성장을 이루고 있으며 이러한 동향이 시장 성장에 영향을 줄 것으로 예상됩니다. 예를 들어 국제무역국(ITA)에 따르면 2022년 2월 현재 인도네시아 중앙은행은 거래액에서 12%의 성장을 기록해 20억 달러 이상에 달했습니다. 이 나라에서는 유행 후 전자상거래 이용자가 크게 증가했습니다. 이러한 동남아시아의 전자상거래와 소매환경의 진화는 대형 물류 개발자를 신흥국 시장에서의 프레즌스 확대에 몰두하고 있으며, 이 지역의 LCV 수요를 견인하고 있습니다.

인도네시아가 큰 점유율을 차지

  • 인도네시아는 동남아시아 최대의 인구를 자랑하는 나라입니다. 이 나라는 인프라와 산업 부문의 개발에 급속히 발전하고 있으며, 조사 대상 시장에 큰 성장 가능성을 가지고 있습니다.
  • 이 나라에서는 광업, 식음료, 석유, 제조업 등의 산업이 안정적인 성장을 이루고 있기 때문에 상용차, 특히 중형·대형 트럭 수요가 크게 늘고 있습니다. 예를 들어, 광업은 인도네시아의 주요 산업 중 하나이며 이 나라의 GDP에 10% 이상 기여하고 있습니다. 인도네시아 정부는 2024년까지 이 부문의 경제 공헌도를 GDP의 12%까지 끌어올릴 계획을 수립했습니다.
  • 주요 최종 사용자 산업이 성장함에 따라 이 나라에서는 상용차 판매가 강력한 성장을 보이고 있습니다. 팬데믹은 이 나라에서 상용차의 성장을 억제했지만, 팬데믹과 관련된 규제의 철폐는 조사 대상 시장의 성장에 긍정적 영향을 미쳤습니다. 예를 들어 OICA에 따르면 인도네시아의 상용차 판매량은 2018년 27만 4,194대에서 2020년 14만 3,152대로 감소했으며 2022년에는 더욱 증가해 26만 4,477대에 이릅니다.
  • 게다가 운송기구 변경에 따르면 수출입품의 양이 많은 인도네시아에서는 물류 서비스에 대한 수요가 높고, 그 90%는 트럭 운송이 차지하고 있습니다. 화물 운송은 온실가스(GHG)의 주요 원인이 되었기 때문에 인도네시아 정부는 이러한 차량의 배출을 줄이기 위해 몇 가지 노력을 하고 있습니다. 예를 들어, 정부의 완화 행동 계획은 트럭 소유자에게 차량을 현대화하고 가장 효율적인 차량을 배기 가스 규제 및 최신 세대의 엔진 효율 기술을 갖춘 새로운 트럭으로 교체하도록 권장합니다.
  • 텔레매틱스 데이터는 차량의 배기 가스 수준을 감지할 수 있으므로 차량 소유자는 실시간으로 정보를 얻고 행동할 수 있습니다.

동남아시아의 텔레매틱스 산업 개요

동남아시아의 텔레매틱스 시장은 경쟁업체 간의 적대관계가 치열하여 여러 기업들이 경쟁공간에서 시장 점유율을 겨루고 있기 때문에 단편화되고 있습니다. 신규 진출기업은 특화된 제품, 부가가치, 혁신적인 비즈니스 모델의 제공을 모색하고 있으며, 경쟁은 격화될 것으로 예상됩니다. DTC Enterprise, GPSiam, Forth Tracking System, Thai GPS Tracker 및 Guarantee GPS는 시장의 주요 기업의 일부입니다.

  • 2023년 6월 - TransTRACK는 중소기업을 위한 스마트 수출 설비를 이해하기 위한 웹 세미나에 참가했습니다. 웹 세미나에서 회사는 이동성 추적자를 설명했습니다. GPS를 사용하지 않아도 Mobility Tracker는 사용자가 상품 배송을 추적하는 데 도움이 됩니다. 추적 프로세스는 드라이버의 휴대폰를 통해 실행되며 작업 관리 애플리케이션 및 TransTRACK 함대 관리 시스템에 연결됩니다.
  • 2023년 5월 - 상용차의 선도적인 제조업체인 Scania가 싱가포르에서 최초의 배터리 전기 트럭을 납차. 이 트럭은 싱가포르의 운송 및 화물 전송 회사인 Jasico Express Services에 의해 인수되었습니다.

기타 혜택:

  • 엑셀 형식 시장 예측(ME) 시트
  • 3개월간의 애널리스트·지원

목차

제1장 서론

  • 조사의 전제조건과 시장 정의
  • 조사 범위

제2장 조사 방법

제3장 주요 요약

제4장 시장 인사이트

  • 시장 개요
  • 비즈니스 모델 및 솔루션 분석
  • 거시 경제 동향이 업계에 미치는 영향 평가
  • 업계의 매력도 - Porter's Five Forces 분석
    • 공급기업의 협상력
    • 구매자의 협상력
    • 신규 참가업체의 위협
    • 대체품의 위협
    • 경쟁 기업간 경쟁 관계의 강도
  • 산업 밸류체인 분석
  • 규제/정책/의무

제5장 시장 역학

  • 시장 성장 촉진요인
    • 자동차의 안전성, 배기 가스, 차량 관리에 관한 규제 증가
    • 루트 계산, 차량 추적, 연료 필퍼 등의 진보
  • 시장의 과제/억제요인
    • 높은 도입 비용
    • 중단없는 원활한 인터넷 연결의 부족

제6장 시장 세분화

  • 차량 유형별
    • LCV
    • M/HCV
  • 국가별
    • 태국
    • 인도네시아
    • 말레이시아
    • 기타 동남아시아 국가

제7장 동남아시아 차량 관리 소프트웨어 시장

제8장 경쟁 구도

  • 기업 프로파일
    • DTC Enterprise
    • GPSiam
    • Forth Tracking System
    • Thai GPS Tracker
    • Guarantee GPS
    • Onelink Technology
    • Thai Global Technologies Co. Ltd
    • East Innovation Co. Ltd(EyeFleet)
    • Xsense Information Service Co. Ltd
    • PT. Navindo Technologies
    • Foxlogger(PT. Sumber Sinergi Makmur)
    • Maxxfleet(PT. Lavinta Buana Sakti)
    • IntelliTrac GPS Tracking
    • TransTrack
    • UTrack
    • Gigabyte Indonesia
    • i-Tracking(S)Pte Ltd
    • Tramigo Singapore
    • Evo Systems SDN. BHD.
    • Omnicomm Vietnam
    • i-Fleet(CelcomDigi)
    • EUPFIN Technology SDN. BHD.
    • FindMyCar Philippines
    • Manila GPS Trackers
    • SkyFy Technology Pte. Ltd
    • Vectras Inc.
    • Teltonika Asia Pte. Ltd
    • Explosoft International SDN. BHD.
    • Get Prepared SDN. BHD.

제9장 벤더 랭킹 분석

제10장 시장 전망

JHS 25.03.28

The Southeast Asia Telematics Market is expected to register a CAGR of 11.53% during the forecast period.

Southeast Asia Telematics - Market - IMG1

Key Highlights

  • As modern telematics systems help drivers by heightening their awareness of their driving behaviors through tools such as driver safety scorecards, tech assistance for driver training programs and accidents, and optimal driving condition reports, the increasingly stringent government regulations pertaining to driver and vehicle safety are creating a favorable outlook for the growth of the market studied.
  • The expansion of high-speed telecommunication networks in the Southeast Asian region is anticipated to work in favor of the market studied, as seamless internet connectivity is among the key infrastructural requirement for the telematics systems to work properly. For instance, according to Ericsson, growing 4G mobile broadband uptake is emerging to be among the key factor in digital acceleration, including Oceania, service providers in the region were expected to add about 90 million 4G subscriptions by last year, with strong growth projected to continue this year.
  • Considering the growth potential the Southeast Asian region holds, several vendors offering telematics solutions are expanding their presence in this region. For instance, in November 2022, OPES, a digital-only insurance firm, partnered with IMS to offer app-based telematics insurance solutions in Vietnam. According to the company, this insurance offering will be the first wholly digital, telematics-based auto insurance solution in Vietnam.
  • Hence, the expansion of the commercial vehicle industry, along with the industry's shift towards connected fleets and optimized operations, is anticipated to remain among the primary factors driving the market's growth in the region. The growing entry of global players is expected to drive competitiveness among the players and is anticipated to influence the technological landscape of the market studied during the forecast period.
  • However, the higher cost of telematics systems, lack of standardization of products, and increasing cybersecurity threats are among the major factors restraining the growth of the market studied. A lower awareness among individual commercial vehicles and small fleet operators also challenges the development of the market studied.
  • Macroeconomic factors play a crucial role in the growth of the Southeast Asian automotive sector, which, in turn, also influences the dynamics of the regional telematics industry. Factors such as the growing GDP or the purchasing capability of the consumers and supportive government regulations lead to higher sales.

Southeast Asia Telematics Market Trends

LCVs Expected to Register Significant Growth

  • Light commercial trucks are among the most preferred vehicles for the transportation and distribution of goods over short distances and within preferred geographical areas. Qualifying light commercial vehicles include vans, pickup trucks, mini-trucks, and three-wheelers.
  • Being an essential part of providing logistics solutions to various industries, LCVs offer several features, including low operational costs. Due to the presence of embedded fuel-efficient engines, they operate at a low cost, are smaller and more agile than trucks, and can move merchandise quickly, particularly in cities. Also, these vehicles are suitable for multiple trips within a day.
  • As the Southeast Asian region has been witnessing rapid industrialization, moving away from agriculture and toward the manufacturing of electrical machinery and electronic components. This is resulting in higher prices and exports, and the demand for light commercial trucks is anticipated to grow in the near and long term. For instance, according to Statistics Malaysia, in 2022, the manufacturing industry generated about 23.4% of the country's GDP.
  • According to the Malaysian Automotive Association (MAA), the commercial vehicle industry is expected to witness stable growth in the country, with sales volume predicted to be 67.7 thousand units during the forecast period, compared to 63.0 thousand units last year.
  • The region is witnessing stable growth in the e-commerce industry as LCVs are widely used in distribution centers and warehouses to transport goods quickly from one place to another, such trends are anticipated to influence the market's growth. For instance, according to International Trade Administration (ITA), as of February 2022, the Central Bank of Indonesia recorded a growth of 12% in transaction value, reaching over USD 2 billion. The country witnessed significant growth in e-commerce users after the pandemic. This evolution of the Southeast Asian e-commerce and retail environment is driving large logistics developers to expand their presence in developing markets, driving the demand for LCVs in the region.

Indonesia to Hold Significant Share

  • Indonesia is the largest and among the most populous countries in Southeast Asia. The country is developing fast in infrastructure and industrial sector development and holds strong growth potential for the market studied.
  • The demand for commercial vehicles, especially for medium and heavy trucks, is growing significantly in the country as industries such as mining, food and beverage, petroleum, manufacturing, etc., are witnessing stable growth. For instance, mining is among the major industries in Indonesia as the industry contributes more than 10% to the country's GDP, with the Indonesian government planning to increase the sector's economic contribution to 12% of the country's GDP by 2024.
  • Due to the growth of the major end-user industries, commercial vehicle sales have been witnessing strong growth in the country. Although the pandemic has restrained the growth of commercial vehicles in the country, removing pandemic-related restrictions positively impacted the growth of the market studied. For instance, according to OICA, commercial vehicle sales in Indonesia declined from 2,74,194 units in 2018 to 1,43,152 units in 2020, which increased further to reach 2,64,477 units in 2022.
  • Furthermore, according to the Changing Transport Organization, the high volume of imported and exported goods places a high demand on logistics services in Indonesia, 90% of which is dominated by trucking. As freight transportation is a significant contributor to greenhouse gas (GHG), the Indonesian government has been taking several initiatives to reduce emissions from these vehicles. For instance, the government's Mitigation Action Plan encourages truck owners to modernize their fleets, replacing the least efficient vehicles with new trucks carrying emission control and the latest generation of engine efficiency technologies.
  • Hence, such trends are anticipated to create opportunities in the market studied as telematics data can detect vehicle emission levels, giving the fleet owners real-time information to act upon.

Southeast Asia Telematics Industry Overview

The Southeast Asia Telematics Market is fragmented as the intensity of competitive rivalry in the market is high, with multiple players vying for market share in a contested space. The competition is expected to increase, with newer players looking to offer specialized offerings, value add-ins, and innovative business models. DTC Enterprise, GPSiam, Forth Tracking System, Thai GPS Tracker, and Guarantee GPS are some of the major players in the market.

  • June 2023 - TransTRACK attended a webinar for SMEs to make them understand smart export facilities. In the webinar, the company explained Mobility Tracker. Without using GPS, a Mobility Tracker can help the user track the delivery of goods. The tracking process can be carried out through a driver's cell phone and connected to a task management application and TransTRACK Fleet Management System.
  • May 2023 - Scania, a leading commercial vehicle manufacturer, delivered its first battery-electric truck in Singapore. The truck was acquired by Jasico Express Services, a transport and freight-forwarding company in Singapore.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Analysis of Business Models and Solutions
  • 4.3 Assessment of the Impact of Macroeconomic Trends on the Industry
  • 4.4 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.4.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.4.3 Threat of New Entrants
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products
    • 4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.5 Industry Value Chain Analysis
  • 4.6 Regulations/Policies/Mandates

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Increase in Vehicle Safety, Emission, and Fleet Management Regulations
    • 5.1.2 Advancements Such as Route Calculation, Vehicle Tracking, and Fuel Pilferage
  • 5.2 Market Challenges/Restraints
    • 5.2.1 High Installation Cost
    • 5.2.2 Lack of Uninterrupted and Seamless Internet Connectivity

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Type of Vehicle
    • 6.1.1 LCV
    • 6.1.2 M/HCV
  • 6.2 By Country
    • 6.2.1 Thailand
    • 6.2.2 Indonesia
    • 6.2.3 Malaysia
    • 6.2.4 Rest of Southeast Asia

7 FLEET MANAGEMENT SOFTWARE MARKET IN SOUTHEAST ASIA

8 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 8.1 Company Profiles
    • 8.1.1 DTC Enterprise
    • 8.1.2 GPSiam
    • 8.1.3 Forth Tracking System
    • 8.1.4 Thai GPS Tracker
    • 8.1.5 Guarantee GPS
    • 8.1.6 Onelink Technology
    • 8.1.7 Thai Global Technologies Co. Ltd
    • 8.1.8 East Innovation Co. Ltd (EyeFleet)
    • 8.1.9 Xsense Information Service Co. Ltd
    • 8.1.10 PT. Navindo Technologies
    • 8.1.11 Foxlogger (PT. Sumber Sinergi Makmur)
    • 8.1.12 Maxxfleet (PT. Lavinta Buana Sakti)
    • 8.1.13 IntelliTrac GPS Tracking
    • 8.1.14 TransTrack
    • 8.1.15 UTrack
    • 8.1.16 Gigabyte Indonesia
    • 8.1.17 i-Tracking (S) Pte Ltd
    • 8.1.18 Tramigo Singapore
    • 8.1.19 Evo Systems SDN. BHD.
    • 8.1.20 Omnicomm Vietnam
    • 8.1.21 i-Fleet (CelcomDigi)
    • 8.1.22 EUPFIN Technology SDN. BHD.
    • 8.1.23 FindMyCar Philippines
    • 8.1.24 Manila GPS Trackers
    • 8.1.25 SkyFy Technology Pte. Ltd
    • 8.1.26 Vectras Inc.
    • 8.1.27 Teltonika Asia Pte. Ltd
    • 8.1.28 Explosoft International SDN. BHD.
    • 8.1.29 Get Prepared SDN. BHD.

9 VENDOR RANKING ANALYSIS

10 FUTURE OUTLOOK OF THE MARKET

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